Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 23 Noiembrie 2024
-
Anual
24 Noiembrie 2023 - 23 Noiembrie 2024
-
Lunar
24 Octombrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
17 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Astăzi
24 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
03.08.2023 - 03.08.2023
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.08.2023 în toate secţiunile
-
Salutare! Am revenit recent in grupul posesorilor VAG, de data aceasta cu un Macan S diesel. Nu mi-am dorit neaparat acest model, dar intamplarea a facut ca in timpul verificarii acestei masini sa imi dau seama ca stiu fostul proprietar, prin urmare decizia a fost mult simplificata. Anterior achizitiei vazusem deja 5-6 masini de la dealeri destul de mari (plus auto, tiriac etc) si deja eram "obosit" de atata vrajeala, total neasteptata dpmdv de la astfel de dealeri si la preturi peste media pietei (ceea ce eu speram sa fie de bine pt mine). Revenind la masina, este un Porsche Macan S diesel, MY2016, 3.0d 258cp/580nm, cca 85.000km astazi, ca dotari avand cam tot ce este necesar: scaunele comfort incalzite si ventilate, volan reglabil electric si incalzit, navigatie, trapa panoramica, ACC, sistem audio Bose + restul dotarilor normale. Scopul principal al topicul doresc sa fie prezentarea informatiilor de ordin tehnic, necesare pentru un eventual doritor al acestui model, prin urmare nu o sa insist cu multe poze Imediat dupa achizitie au urmat asigurarile, RCA si Casco. Pentru cei interesati, RCA-ul a fost 1950lei la Asirom, iar Casco aproape 2000euro/an la Tiriac, suma asigurata 40.000euro. Restul ofertelor de casco au fost putin penibile, exemplul 1: prima 1600euro, suma asigurata 24000euro sau exemplul 2, Generali: prima 6400euro, suma asigurata 16000euro..asta a doua nu stiu ce se vrea a fi, dar a fost primita de la 2 brokeri, prin urmare nu e greseala, Generali chiar asa considera ca este in regula. La momentul achizitiei masina nu avea nici o problema de ordin tehnic, dar ca sa stiu mai linistit am programat o revizie generala, constand in urmatoarele: 1. ulei + filtre (ulei, aer, polen, combustibil) - cost 1100lei 2. revizie cutie viteze PDK, necesar: 7l ulei, 2 filtre, garnitura, 15 suruburi baie, 4 suruburi cadru + ceva o-ring (cost piese OE 1300lei) 3. schimb ulei cutie transfer, necesar: 850ml ulei, 2xbuson, valva aerisire (cost piese OE 650lei) 4. schimb ulei diferential spate, necesar: 2l ulei, 2xbuson (cost piese OE 680lei) 5. schimb ulei transmisie (diferit de revizia normala PDK), necesar: 4l ulei, o garnitura (cost piese OE 600lei) 6. placute spate + senzori, OE 700lei 7. lichid frana, antigel (75lei/l OE), adblue (150lei/bidon 10l), o verificare AC, stergatoare parbriz+luneta ...si cam atat! Mentionez ca astea sunt preturile platite de mine, e posibil sa gasiti piesele mai scump sau mai ieftin, fiecare cum poate! Acum, mentiuni: 1. schimbul de ulei in cutia de transfer nu se efectueaza la reprezentanta, am cerut deviz pentru acest lucru alaturi de revizia normala si revizia cutiei PDK, iar refuzul de a efectua schimbul in cutia de transfer m-a facut sa renunt la continuarea istoricului la Porsche Pipera, unde fusese efectuat pana in prezent. Altfel spus, acest ulei este considerat "lifetime", dar la 85.000km era cam negru. Eu il voi schimba din 2 in 2 ani, alaturi de lichid de frana si antigel, fiind patit la un Bmw cu cutia de transfer picata de 2 ori din cauza neschimbarii uleiului. 2. schimbul de ulei diferential spate are un interval de service recomandat de 16 ani sau 250.000km..din nou, la 7 ani si 85.000km era inca ok, dar totusi uzat, trebuia schimbat. 3. schimbul de ulei transmisie, cel diferit de PDK (all-wheel final drive), din nou interval de service 16 ani sau 250.000km. Asta era ok, curat, dar a fost pe lista. Planuri de viitor: 1. soft stage 1, ma intereseaza mai degraba pentru partea de soft cutie, masina e disperata sa ajunga cat mai repede in treapta a 7-a. Ca putere ma declar multumit, mai exact prietena mea se declara multumita, ea o sa mearga cu masina in principal. 2. un detailing complet prin septembrie. 3. reconditionat jante (buzele atinse decent, dar atinse) 4. ceva pe partea de media, as vrea Android Auto daca e posibil. 5. sa fim sanatosi! P.s. vreau sa ii multumesc colegului @EEXCALADE pentru sfaturi, ii urmaresc topicul si este o sursa de inspiratie pentru mine!1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Adunam informatii, si dam comanda de piese cat masina inca asteapta dupa culoare, din pacate. De mult imi doream sa schimb blocurile optice la masina, insa mereu ma loveam de treaba ca o sa am probleme cu politia, pana astazi. Am gasit in domeniul online de la tuningtec, faruri si stopuri led cu omologare europeana e-mark. Am luat legatura cu vanzatorul, care la randul lui a luat legatura cu producatorul si a obtinut in format PDF omologarea. Aceasta omologare am dat-o la randul meu unui inspector RAR si mi-a spus ca este perfecta doar sa respect ce scrie in ea, si anume sa folosesc tot becuri de tip halogen, sa nu pun xenoane facute pe vapor sau leduri, si sa imi printez aceste omologari si sa le am mereu la mine exact cum am si omologarea de la folii pe geamuri si mi-a sugerat, daca pot, sa obtin si o factura de montaj pentru ele, in orice service. Am langa mine un service bosch si probabil o sa ma duc sa le "montez" acolo ca sa fiu acoperit total. Cred ca aceasta informatie este utila pentru multi dintre voi si de asta am vrut sa o fac publica insa trebuie sa luam in considerare ca multi politisti nu cunosc multe lucruri si e posibil sa trebuiasca sa le explici sau chiar sa te certi cu ei. Iar pe langa blocurile optice, trecem si la un nou set de jante, Forzza Limit, configuratie 8.5x18 et 351 point
-
Masinile vor deveni mai ieftine daca nu vor sa se uite lung dupa clienti. Macar si-au umplut buzunarele in astia 2 ani de specula. Curand Octavia, ca despre ea vorbim, va reveni acolo unde ii e locul, adica 20k un Ambition si 22-23 un Style. Industria germana e in declin si de ani buni traieste doar din imagine iar trendul asta cu electrificarea nu face decat sa intareasca ofensiva chineza. Pana la urma sa fim seriosi, masinile din ziua de azi sunt un lego format din diferiti producatori de subansambluri, nici nu prea conteaza ce marca iei, e cam acelasi lucru.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point