Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 31.07.2023 în toate secţiunile
-
3 points
-
Întrucât comportamentul la trecerea în viteză peste denivelări nu s-a schimbat mult, am comandat amortizoare (Bilstein B4) și un set de reparație rulment sarcină spate (Febi-Bilstein). Nu știu de ce ii spune rulment sarcină, pentru că este doar o bucată de aluminiu, dar am zis să schimb tot si șuruburile. Uitându-mă la cele vechi, investiția a fost un moft, întrucât starea lor si a șuruburilor era ok. Azi pe la 11.15 m-am apucat de treabă, am pregătit sculele și piesele de schimb. Am ridicat mașina pe capre și am vrut să fac ce văzusem pe YouTube, dar nu am cheie de 21 fixă sau cele cu cot, iar din tubulare nu intra nimic cauza arcului. Așa că am trecut la varianta a doua am scos carenajele spate si am constatat ca Terosonul aplicat anterior si-a făcut treaba. Se vede că amortizorul din stânga este curs puțin. Am dat din nou cu era de sârmă și cu WD40 și am desfăcut șurubul de la braț. Înainte de a-l scoate, am băgat un cric hidraulic sub braț și l-am ridicat. După îndepărtarea surubului cu multă răbdare am lăsat în jos brațul și am scos arcul. !!!ATENȚIE!!! Dacă faceți și voi acest lucru, scoaterea / montarea arcului prin coborarea / ridcarea brațului trebuie făcută cu multă atenție întrucât este tensionat și poate provoca răniri! O dată cu scoaterea arcului surpriză: a picat si o bucată din el! Inițial am vrut să comand, brațe, amortizoare și arcuri, dacă tot umblam în zonă, dar am renunțat întrucât se apropie concediul și nu am vrut să pun presiune pe buget. Doar că socoteala nu se potrivește întotdeauna, așa că am pus mâna pe telefon și am comandat un set de arcuri Kayaba Până au sosit arcurile, am trecut la scos protecțiile amortizoarelor și le-am pus pe cele noi. Apoi am montat amortizoarele noi pe poziție și am așteptat-o pe soție să vină de la magazin cu arcurile. Am uitat să vă spun, dar și arcul dreapta era rupt. La inspecția vizuală pe care am făcut-o când am schimbat bieletele, nu am sesizat că ar fi fost rupte, deși m-am uitat destul de atent. Amortizorul din dreapta funcționa aproape normal, dar cel din stânga era blocat la jumătate, în sensul că, după jumătate nu se mai ridica singur, doar dacă trăgeam de el. După ce a venit soția cu arcurile, am băgat din nou "crocodilul" și după 2-4 încercări, pe fiecare parte, am reușit să-l fixez astfel încât să pot ridica brațul cu tot cu arc în siguranță. Cu puțin ajutor din partea soției care a introdus șurubul de la braț în timp ce eu trăgeam de discul de frână și de amortizor să aliniez găurile, am reușit să strângem și șurubul. Piulița se ține contra cu fixă de 19, iar strângerea cu tubulara de 21. N-am mai făcut fotografii întrucât ne grăbeam la un priveghi și eram și murdari pe mâini, soția ajutându-mă cu ținutul amortizorului cât am scos / prins piulița și la introdusul surubului de prindere a brațului. Durata totală, cu tot cu așteptatul de o ora a arcurilor a fost de 5 ore, iar dificultatea este medie. Costul total al pieselor, inclusiv bieletelor antiruliu și bucșelor de la bara stabilizatoare, a fost de 1.425 lei. Totuși dacă nu dispuneți de loc, răbdare și scule vă recomand să mergeți la un service. Pe drumul spre priveghi, am verificat comportamentul rutier și corectitudinea montajului: zgomotele a dispărut, mașina sta în viraje cum trebuie, a dispărut tendința de țopăiala și senzatia de instabilitate! Scule folosite: Șuruburi prindere amortizor de caroserie - tubulara 17 Șurub amortizor prindere fuzeta - tubulara 21 Șurub braț- tubulara 21 plus fixă de 17 piulita tija amortizor - cheie cu cot 17 plus patent. Weekend fain tuturor!2 points
-
Va salut baieti! (si fete) 😜 N-am mai fost activ pe forum de ceva vreme avand in vedere ca ultimele 2 masini pe care le-am avut in garaj in ultima perioada au fost un BMW 530XD automat si un 630i Cabrio manual, dar uite ca am revenit in grupul VAG cu o masina speciala🙂. Cred ca unii "ma stiti" de ceva vreme de pe acest forum si nu numai, fiind fost posesor de Tiguan 4motion, Golf GTI DSG, Porsche Cayenne diesel, Cayenne Turbo, masini pe care le-am si prezentat aici in urma cu cativa ani. De ceva vreme locuiesc in UK, unde am hotarat sa incep o viata noua impreuna cu sotia, iar dupa multe eforturi de adaptare sociala, financiara, legislativa pana si rutiera, am reusit sa intru in NORMAL (mi-a fost FOARTE GREU sa ma adaptez cu condusul pe partea opusa, mi-a luat 1 luna sa nu ma mai urc cu rotile din stanga peste "gazoanele" oamenilor 😄 si sa nu mai fiu claxonat de tiruri pe autostrazi pentru ca ma apropiam prea tare de ele). Limba o stiam de mic, desi accentul din partea de Nord a Angliei este crunt, nu are nici o legatura cu engleza pe care o stim noi de la BBC, de multe ori am impresia ca oamenii astia "latra", inca nu pot sa spun ca inteleg 100% ce spun, pentru ca nu folosesc consoanele DELOC!!! In timp am inceput sa ma descurc, fiind intrun loc nou, mi-am invins fricile si am hotarat ca vreau sa imi castig existenta intrun domeniu care nu neaparat sa imi ofere placere, dar sa ma motiveze sa ma ridic dimineata din pat fara sa imi provoace sila. Am inceput sa imi pun intrebarea "ce mi-ar placea sa fac?" Raspunsul a fost usor, cam tot ce imi trecea prin minte inclina spre cuvantul "MASINI"! Asa ca dupa ce am aplicat la mai multe joburi din industria auto pe platforme de recrutare, in diverse domenii, am fost chemat la interviu de un manager al unei companii din industria auto (TOP 5 in lume, nu ii dau nume pentru ca nu face parte din grupul VAG si sa nu se considere ca fac reclama) pentru o pozitie de distributie piese auto si accesorii. Am acceptat pe loc, asa ca pe scurt, mai toate reprezentantele, colectionarii si dealerii de masini, garajele de reparatii si restaurari auto din partea de Nord isi primesc piesele si produsele de intretinere auto de la mine. Prin prisma jobului, am avut ocazia sa cunosc oameni pasionati, sa intru in contact cu cele mai rare si exclusiviste modele de masini si sa ma bucur zilnic de cuvantul "masini" , exact ce mi-am dorit! (ai grija ce iti doresti ca poate se indeplineste) Daca vreti sa aruncati un ochi la masinile cu care intru in contact si vreti sa dezbatem discutii despre masini si nu numai in privat, va invit sa aruncati un ochi pe pagina mea de Facebook: Corado Sergiu unde mai postez din experientele mele. Da, urmeaza sa fac 38 de ani si sunt de moda veche, n-am insta! 😄 Si uite ca a venit vremea ca dupa multa munca si efort sa imi fac o bucurie pe 4 roti! Avand in vedere ca 80% din timp conduc pe autostrada, ma gandeam la o masina mare, diesel, cu tractiune integrala cat mai confortabila. Aveam un buget prestabilit asa ca trebuia sa ma limitez la ceva 2010-2015, principalul criteriu pentru mine era sa fie o masina INTRETINUTA, in detrimentul optionalelor si configuratiei! Majoritatea masinilor din clasa de lux cam au tot ce mi-am dorit din standard, asa ca nu ma prea interesau optiunile. Am condus S class, BMW seria 7, Audi A8, Porsche Panamera din perioada mai sus mentionata si mi-au placut toate, fiecare avand plusuri si minusuri. Saptamana trecuta, unul din clientii mei a primit o masina care mi-a atras privirea, nu prin designul exterior, ci prin ceea ce avea sa ofere la interior si faptul ca avea 56 000 mile adica vreo 90 000 km! Si uite ca m-a pus "necuratu" 😈 sa ma rotesc in jurul ei, sa constat ca arata aproape ca o masina noua, sa ii deschid usa si sa ma urc in ea si sa constat ca inca miroase a "nou+piele naturala". Nu stiu daca ma credeti, dar m-a trecut un fior cand am atins pielea de pe scaune si lemnul de pe bord. Am pus contactul si trimurile "s-au ascuns" in bord facand loc gurilor de ventilatie sa "sufle" aer rece, muzica a pornit incet, suav, la o calitate superioara, am inchis usa grea ce sustinea geamul dublu si nu se mai auzea nimic de afara, senzatie pe care am traito doar in seria 7 E38, acea senzatie "analogica" de masina facuta pe "vremea aia", genul de masina TANC. Ma uitam la logo-ul volanului pe care il tineam strans in mana si nu imi venea sa cred ca scrie VW. Nu mai statusem niciodata intr-un Phaeton, era o experienta noua, ma simteam ca la teatru pentru prima oara, cumva confortabil dar emotionat. Am plecat de la dealer, in timp ce am ras singur pana acasa la fel ca Firicel din Las Fierbinti si am inceput sa ma framant. Masina asta ma marcase! N-am dormit toata noaptea, am inceput sa "SAP" pe Youtube tot ce se poate despre modelul acesta de masina documentandu-ma cat s-a putut. Stiam ca are aceasi platforma, tren de rulare (articulatie, suspensie) ca si Bentley Flying Spur, dar cam atat. Asa ca mi-am facut curaj si l-am sunat pe dealer sa ma programez la un drive test cu ea. Sambata (ieri) am fost sa "ma dau" cu masina, nu vreau sa va plictisesc cu detalii despre senzatia si confortul oferit, pentru mine a fost la superlativ, peste tot ce am condus pana acum, daca nepotul lui Porsche, Ferdinand Piech, cel care a facut Bugatti Veyron, a facut si aceasta masina, inseamna ca e "ce trebuie" !😄 (of, marketingul asta). Masina a fost detinuta de noua de un director de banca, NU!! nu a fost detinuta de o "babuta" care mergea la piata, ci de un "batranel" care mergea la banca . 😄 Pe scurt, m-am intors la dealer si am depus avansul pentru ea. Urmeaza sa primeasca servisare noua si o verificare tehnica autorizata asa ca voi ridica masina abia saptamana viitoare, asadar: VOLKSWAGEN PHAETON V6 TDI 4MOTION facelift 2011 Dotari: *Air Suspension CDC - Continuous Damping Control-Auto Leveling +(Low/Normal/High) *Eucalyptus Wood Trim *Classic Style Vienna- Anthracite & 12Way Electric Front Heated Seats *Leather Heated Multifunction Steering Wheel *Adaptive Cruise Control *Headlights - Bi-Xenon+DRL+Washer System+LED-Taillights *Night Sensor-Coming-Leaving Home Function *Air Conditioning - 4 Zone Electronic Climate Control *RNS 810 DVD Touch Screen Satellite Navigation System +MP3+ Google Maps with voice Control & Display+ Computer *Audio System – 8 Channel Surround Sound Amplifier with 10 Speakers *Electric Windows Front+Rear-Defrosted *8 Airbags – Driver + Front Passenger with Deactivation Switch, Curtain Front and Rear, Front Seat Side Impact + Rear Side *Door Mirrors - Electrically Folding+Adjustable and Heated *Alarm with Interior Protection *17in Impression Alloy Wheels with AntiTheft Wheel bolts *ABS - Anti-Lock Braking System+ASR - Anti Slip Regulation *HBA - Hydraulic Brake Assist *ESP - Electronic Stability Programme *Differential Lock – Electronic *EBD-Electronic Brake Pressure Distribution *Armrest - Front Centre *Central Locking with Remote Control *Crash Sensor - Automatic Door Unlocking in the Event of an Accident *Cup Holders - Front and Rear *Full size alloy spare Wheel *Heated Windscreen Washer Jets *Parking Sensors Front+Rear *Power Assisted Steering - Speed Sensitive *Remote fuel flap & bootlid & tailgate release Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, sunt doar cateva din telefonul sotiei, voi reveni cu poze detaliate dupa ce voi ridica masina, abia astept 🤪:1 point
-
Salutare tuturor si bine v-am gasit! Numele meu este Alex, dar printre pasionatii auto ma cunoaste lumea drept DoneL. Fan fiind al motoarelor benzina supra-alimentate si fost posesor de 1.8T pe un A4 B6, dar nu mi-a placut asa de mult iteratia longitudinala cu toate ca l-am tinut 6 ani si nu chiar intr-o forma standard. Dar sa lasam trecutul in pace si sa trecem la prezent. In decembrie anul trecut, dupa cateva lupte cu mine, am decis sa cumpar o masina in care vedeam destul de mult potential si oarecum o rupere de la anonimatat. Nu arata ea extraordinar, insa mecanic nu am avut ce sa ii reprosez. Dupa un drum Hunedoara - Ploiesti, am ramas placut surprins de cat de bine se intelege cu drumul aceasta platforma. Am mers cu Golf 4 si A3 8L insa senzatia din Beetle este usor diferita spre bine. Ajuns acasa si pana in prezent am reusit sa fac urmatoarele: Pe parte mecanica am urcat puterea motorului de la 150 cai la 248 si cu suficient cuplu cat sa nu indoi bielele. Pentru aceasta cifra am montat o turbina K04-001 MaxSpeedingRods in care am pus un miez nou KODE Polonia. De asemenea pentru evacuare am facut un downpipe 76mm cu traseu intermediara finala 63mm insa nu sunt multumit de sunet. Dupa 3000 RPM, avand in vedere ca toba este sub masina, fara tips afara, imi sparge efectiv timpanele. Nici tobele probabil nu sunt cele mai reusite, insa pentru a fii mai in regula la mai multe capitole vreau sa montez un catalizator sport ceramic. Am gasit cateva variante la Pilot, una dintre ele incadrata la euro 5. Sper sa fiu cat mai aproape de legalitate avand in vedere ca nu am facut evacuarea ca sa fac galagie, ci pentru ca era foarte ruginita toata si decat sa o fac din teava care sa pice in maxim 2 ani, am mers pe inox. Pe parte de alimentare, am mers pe o pompa intank, plug and play in locul celei originale. Pompa este Sytec dar nu imi aduc aminte modelul, daca sunt doritori o sa caut. De asemenea am montat un regulator de 4 bari iar injectoarele au ramas stock pentru ca nu ne asteptam la un comportament asa de bun al turbinei inainte sa ne prezentam la soft. In viitorul nu foarte indepartat as vrea sa trec pe niste injectoare de 550 bosch pe care sa le las in 3bari pentru niste timpi mai buni injectie si un relanti mai ok. De asemenea urmeaza sa umblam putin si la partea de racire, un intercooler frontal, frumos integrat fara grile taiate imi doresc si desigur, frane... masina cu 288 este jalnica la capitolul franare... Pe parte de suspensie/directie circulam cu o suspensie reglabila pe inaltime de la Eibach. Foarte multumit de aceasta, a fost montata de fostul proprietar insa in momentul de fata, reglajul spate este la maxim sus si cam topaie. Urmeaza sa o mai cobor putin. Pe parte de roti anvelope, am avut o alta surpriza de la fostul proprietar care a reusit sa omologheze 245/35/r18. Am tot cautat sa vad daca a existat de fabrica asa ceva, insa nu am gasit nimic asa ca e posibil ca el sa isi fii batut capul mai mult decat am crezut. Avand in vedere ca masina este tractiune fata si avem un diferential deschis, ceva latime de cauciuc este mereu bine venita. Jantele nu pot sa spun ca au fost cele mai inspirate, sunt niste taiwaneze 18x8.5 et35, ceva fake bbs iar pe parte de anvelope am mers cu Sava. Foarte multumit de grip, nu am reusit niciodata sa derapez nici macar voit. Ei, iar acum vine partea interesanta. Caroseria. Masina a venit cu rugina la praguri, ceva indoituri ici colo, si o nuanta de rosu roz care ma facea sa vomit in fiecare zi, tipic anilor 2000. Intr-o zi, urmarind cateva clipuri pe YouTube, am aflat ca pe langa bodykit-ul TurboS, exista si unul asemanator dar ceva mai dragut, VOTEX insa extrem de rar. Imi luasem gandul pana intr-o zi cand vad pe Anglia o masina la dezmembrat cu intreg kitul de VOTEX in stare perfecta la un pret de prajitura. L-am luat imediat insa drumul pana in Romania a durat cateva, 3 luni pentru ca nu am gasit cum sa le aduc in stare ok. Cand m-am vazut cu barile, am zis ca trebuie sa ma apuc si de rugina. Praguri originale nu am mai gasit la nimeni. Toate firmele importatoare m-au refuzat asa ca am mers pe unele aftermarket. Cand am dat comanda eram rezervat legat de calitatea acestora, insa cand au ajuns le-am privit cu zambet. Cand le-am montat, tinichigiul mi-a spus ca tabla este simtitor mai groasa decat cea a pragurilor de pe masina iar acest lucru a fost resimtit de mine imediat cum am plecat cu masina pe strada spre vopsitor. Masina este mult mai rigidizata. Pragurile sunt marca Klokkerholm. Le recomand cu foarte mare caldura, chiar daca pretul te poate face sa te razgandesti. De asemenea pe langa bodykit-ul Votex, am gasit o alta prajitura. Un eleron original Caractere. Pentru unii, prea mare, pentru altii, ce naiba e masa aia de picnic, pentru mine? Ceva ce nu vezi in fiecare zi, ceva ce imi place. In momentul de fata masina se afla la vopsit. Urmeaza sa fie vopsita Soul Red Crystal 46V de la Mazda iar intre timp vreau sa ma ocup de interior. Revin cu update-uri dupa vopsit!1 point
-
...si mie mi se pare ca discutam discutii! Asa de unde stii ca acele cablaje din masina nu au stat in soare pana sa fie montate. De unde stii ca tabla (rola de tabla) cand au facut masina nu s-a pus la 2-3 ani de la fabricatie (si deci este deja "veche"). Cred ca unii suntem prea "chitzibusari"! Masina a fost reparata/remediat defectul si gata! Nu trimite nimeni masinile inapoi la fabrica pentru lovituri de grindina. Pe vremuri aveam un prieten care lucra in Austria la Lagermax si la fel a vazut cum se reparau loviturile de grindina direct in parcarea Lagermax (la Audi, VW, etc). Erau niste baieti care numai asta faceau toata ziua, meseriasi, care le scoteau de nici nu iti dadeai seama. Ca sa nu mai zic de zgarieturi cand urcau/coborau masinile de pe platforma! Un polish rapid si totul era perfect! Pana la urma tabla e tabla si se repara! Exista doar doua feluri de masini: cele care au fost deja lovite si cele care vor fi lovite! 😄1 point
-
S-au mai intamplat chestii - saptamana trecuta am facut itp, moment in care am facut un bilant al km parcursi in ultimul an - 19500km - 10k cu golful, 9500 cu dinozaurul. Este excelent ca nu am alergat doar golful pe toti acesti km, pana la urma... Apoi, iesire pana in Fagaras - Trans doar pana la traseul spre Fereastra Zmeilor, cu ranjet tamp pe asfaltul bun, cu grija si ingrijorare pe asfaltul cu cratere peticite sau nu. Iar la drumul de intoarcere am ajuns la o cifra (disclaimer - checkul este de la o eroare de catalizator care imi apare absolut random, ias ESP-ul era oprit din buton 🙄 )1 point
-
Sa venim si cu rezolvarea ca asa e frumos - dat jos chederul complet de pe usa - avand o burta semnificativa a fost sectionat fara mila - au rezultat : 1 cheder cu banda dubluadeziva veche lipita pe el 1 usa cu banda dubluadeziva veche pe toata zona unde a fost chederul - capitolul I = curatat usa - prima data se ia o bucata autofiletanta Bosch si un disc de cauciuc dedicat - rezultat zero fix pix , s-a tocit jumatate de disc si nu s-a luat absolut nimic de pe usa - pus banda de hartie protectie pe plasticul de sus de la usa si spray etichete Sonax cu miros de lamaie , zero efect , banda dubluadeziva nu se misca de pe usa dar miroase a lamaie - incerc alte 3 tipuri de spray si am supriza ca cel mai ieftin si modest dar si cel mai urat mirositor , sa fie singurul care are efect - cu niste scule de plastic de la Yato , rabdare si manusi se rezolva asa , cm cu cm - strat de spray pe zona cu banda lipita , asteptat 3 secunde , cu sculele de plastic se ia primul strat care devine moale - se repeta operatiunea de 4-5 ori pana se iau toate straturile - se avanseaza cate 3-4 cm cu rabdare -la final se curata bine tot cu laveta udata cu spray - capitolul II - curatat cheder - nu se curata cu absolut nimic, nici cu spray-ul de etichete nu e ok , chederul e moale - am surpriza sa se ia putin cu o anumita pila din firma , bun , deci asta e solutia - pus chederul cu fanta pe o placa de plastic si cu ajutorul autofiletantei si periilor de slefuit se curata rapid 90% din banda adeziva veche - recomand pe cele galbene care sunt foarte moi - la final cu spray etichete si o laveta se curata cat se poate de bine toata suprafata chederului , nu conteaza ca au ramas urme de banda veche pe cheder , nu e in relief - tot cu chederul pus cu fanta pe placa de plastic se aplica adeziv de cauciuc Bison in strat extrem de subtire - se aseaza noua banda dubluadeziva cm cu cm si se preseaza apoi cu o bara de metal grea 10 minute pe rand pe portiuni - se lasa la uscat 24 de ore - capitolul III - se curata bine tabla de pe usa acolo unde vine chederul , se usuca , se aplica primer-ul cu care a venit banda dubluadeziva cauciucata 3M - pas cu pas se aplica chederul si se trage folia de protectie de pe banda , simultan se preseaza in interiorul fantei cu o racleta lata de la Yato din trusa - am ales partea dinspre exterior mediana pentru zona unde se vor uni cele doua parti ale chederului - am decupat chederul de la o banda si l-am introdus in interiorul celuilat capat al benzii sa se creeze continuitate si sa nu fie spatiu unde sa intre praf - in acest fel pot vedea oricand daca are tendinta sa se dezlipeasca sau sa se departeze sa intre praf A fost ceva de munca dar am facut asta pe bucati in timp cand prindeam momente libere - usa de exemplu a fost curatata in 5 zile iar chederul in vreo 4 zile Niste Gummi Pfleger apoi pe cheder si lucrarea e gata - cand o sa mai observ ceva pete sau urme de lipici pe undeva pe cheder le voi curata , acum ce a fost important s-a facut1 point
-
@Emy D Am folosit Elring (ce am găsit imediat pe stoc)! După 3.200 km e totul uscat și nivelul pe jojă neclintit! Între timp a beneficiat de o ședință la PDR în care au fost remediate mare parte din îndoituri! Bine-cunoscuta problemă din cutia de siguranțe de pe baterie nu m-a ocolit! Curățat, înlocuit siguranța și cositorit papucul. Urmează un panou nou! Înlocuit ventilatorul mic (de climă) cu unul Nissens! Iar pentru zilele următoare pregătim revizia la Haldex, diferențial spate, diferențial față/ cutie transfer!1 point
-
Abia dupa o saptamana de la intoarcere catadicsesc sa scriu. Pana la urma am plecat cu Golful in concediu de 2000km - mai precis 2050 😁 Plecat impreuna cu fii-mea pe traseul - Bucuresti - Timisoara - Budapesta - Siofok (Balaton) - Cluj - Bucuresti. 6 nopti. La dus am incercat iesirea pe al Cenad, insa am avut ghinion, am stat 45 minute, timp in care au trecut 4 masini... Cum am intrat in ungaria am prins temperatura din poza... masina insa s-a comportat admirabil, cu AC-ul blana. Tine pasul cat se poate de bine si pe autostrazile civilizate, fara probleme. La intoarcere am avut parte de incompetenta si retardul strabag, care pentru 50m de lucrari la intrarea dinspre sibiu a vaii oltului ne-au tinut in coada mai mult de 2 ore... Per anasambu cel mai lung drum cu Golful, la fel de placut si relaxand ca pana acum, si cu un zambet continuu. Inca un pic si ajungem la 222k km. Probleme 0, consum fix 10, la pompa, cu AC 90% din timp. Iar weekendul trecut o mica iesire pana la Pestera (pentru a accede vf Omu pe alt drum decat cel preaumblat). Ca deh, trebuia sa mai vada si drumuri proaste, nu?1 point
-
1 point
-
0 points
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00