Întrucât comportamentul la trecerea în viteză peste denivelări nu s-a schimbat mult, am comandat amortizoare (Bilstein B4) și un set de reparație rulment sarcină spate (Febi-Bilstein). Nu știu de ce ii spune rulment sarcină, pentru că este doar o bucată de aluminiu, dar am zis să schimb tot si șuruburile. Uitându-mă la cele vechi, investiția a fost un moft, întrucât starea lor si a șuruburilor era ok.
Azi pe la 11.15 m-am apucat de treabă, am pregătit sculele și piesele de schimb.
Am ridicat mașina pe capre și am vrut să fac ce văzusem pe YouTube, dar nu am cheie de 21 fixă sau cele cu cot, iar din tubulare nu intra nimic cauza arcului.
Așa că am trecut la varianta a doua
am scos carenajele spate si am constatat ca Terosonul aplicat anterior si-a făcut treaba. Se vede că amortizorul din stânga este curs puțin.
Am dat din nou cu era de sârmă și cu WD40 și am desfăcut șurubul de la braț. Înainte de a-l scoate, am băgat un cric hidraulic sub braț și l-am ridicat. După îndepărtarea surubului cu multă răbdare am lăsat în jos brațul și am scos arcul.
!!!ATENȚIE!!! Dacă faceți și voi acest lucru, scoaterea / montarea arcului prin coborarea / ridcarea brațului trebuie făcută cu multă atenție întrucât este tensionat și poate provoca răniri!
O dată cu scoaterea arcului surpriză: a picat si o bucată din el!
Inițial am vrut să comand, brațe, amortizoare și arcuri, dacă tot umblam în zonă, dar am renunțat întrucât se apropie concediul și nu am vrut să pun presiune pe buget. Doar că socoteala nu se potrivește întotdeauna, așa că am pus mâna pe telefon și am comandat un set de arcuri Kayaba
Până au sosit arcurile, am trecut la scos protecțiile amortizoarelor și le-am pus pe cele noi. Apoi am montat amortizoarele noi pe poziție și am așteptat-o pe soție să vină de la magazin cu arcurile.
Am uitat să vă spun, dar și arcul dreapta era rupt. La inspecția vizuală pe care am făcut-o când am schimbat bieletele, nu am sesizat că ar fi fost rupte, deși m-am uitat destul de atent.
Amortizorul din dreapta funcționa aproape normal, dar cel din stânga era blocat la jumătate, în sensul că, după jumătate nu se mai ridica singur, doar dacă trăgeam de el.
După ce a venit soția cu arcurile, am băgat din nou "crocodilul" și după 2-4 încercări, pe fiecare parte, am reușit să-l fixez astfel încât să pot ridica brațul cu tot cu arc în siguranță. Cu puțin ajutor din partea soției care a introdus șurubul de la braț în timp ce eu trăgeam de discul de frână și de amortizor să aliniez găurile, am reușit să strângem și șurubul. Piulița se ține contra cu fixă de 19, iar strângerea cu tubulara de 21.
N-am mai făcut fotografii întrucât ne grăbeam la un priveghi și eram și murdari pe mâini, soția ajutându-mă cu ținutul amortizorului cât am scos / prins piulița și la introdusul surubului de prindere a brațului. Durata totală, cu tot cu așteptatul de o ora a arcurilor a fost de 5 ore, iar dificultatea este medie. Costul total al pieselor, inclusiv bieletelor antiruliu și bucșelor de la bara stabilizatoare, a fost de 1.425 lei. Totuși dacă nu dispuneți de loc, răbdare și scule vă recomand să mergeți la un service.
Pe drumul spre priveghi, am verificat comportamentul rutier și corectitudinea montajului: zgomotele a dispărut, mașina sta în viraje cum trebuie, a dispărut tendința de țopăiala și senzatia de instabilitate!
Scule folosite:
Șuruburi prindere amortizor de caroserie - tubulara 17
Șurub amortizor prindere fuzeta - tubulara 21
Șurub braț- tubulara 21 plus fixă de 17
piulita tija amortizor - cheie cu cot 17 plus patent.
Weekend fain tuturor!