Problema mea și cum am rezolvat-o.
Astăzi am observat că numai bagă căldură în partea din spate.
Am dat jos motorașul care pe schemă are codul v137. Pe el scrie Denso 5q0907511a.
Potentiometrul e bun, însă când am alimentat motorașul, am văzut că nu pleca în turație, ci se mișcă stânga-dreapta, câteva grade.
Prima dată am crezut că este motoraș pas cu pas (deși dacă ar fi fost așa, nu mai avea nevoie de potențiometru), însă după ce l-am desfăcut am observat că este un banal motoraș în curent continuu, mai prost făcut decât cele chinezești.
Nu are lagăre, nu are rulmenți, nu are cărbuni, ci niște lamele care presează pe colector.
Problema a fost la magneții cu rol de stator, care s-au desprins de carcasa din tablă și s-au deplasat de pe poziție. Pentru că a ieșit din câmpul magnetic rotativ, rotorul nu mai lua turație.
Cred că asta este problema la majoritatea, când rămân blocate. Nu sunt blocate mecanic, ci ieșite din câmp.
Am pus magneții în câmp (nu e chiar ușor, pentru că o rotire de câteva grade în plus sau în minus poate face ca rotorul să se învârtă invers sau deloc), l-am lipit de carcasă, am montat rotorul la loc și am testat. Funționează.
Montarea la loc a fost chinul de pe lume, pentru că trebuie să nimerești la fix.
Greșeala a fost că nu am demontat și tabla care este prinsă vertical în două șuruburi. Dacă o demontam, aveam mai mult loc. Abia după ce am prins motorașul am dat mocheta puțin la o parte și am văzut că tabla nu este sudată, ci prinsă în șuruburi.
La final, am rămas cu mirarea că de atâția ani, puse pe atâtea mașini, în cele mai nasoale locuri posibile, după atâtea probleme VW încă montează porcării din astea.
Măcar de le-ar monta în locuri mai accesibile. De exemplu, pe cel de astăzi, cu un ax de 5 cm, l-ar fi putut monta imediat după capacul din plastic. Ar fi mers schimbat cu o singură mână.
Mai jos sunt 3 poze cu motorașul.