Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 20.07.2023 în toate secţiunile

  1. Pai nici nu a zis nimeni ca e ceva rau patronatul asta Era singura sansa Doar ca na , asa e romanul , daca are un bat de care i se sprijina casa il ia de acolo sa se scarpine pe spate si ii cade casa pe el Statul , in loc sa ne cultive , sa ne creasca , sa ne sprijine , ne ucide exact ca in melodie Daca ai zece gaini de la care mananci oua - o varianta e sa le dai boabe si sa traiesti cu oua tot anul iar a doua varianta mioritica e sa le iei gatul si sa le pui in oala de ciorba Probabil ca o anumita generatie a avut mentalitate comunista , dear cel mai grav e ca generatia tanara care a venit la putere e mai rea Eu cand eram mici desenam mustati la Ceausescu pe cartile de la scoala , asa ca singura solutie a fost ca sa imi rupa profesorii si invatatorii paginile de la inceput ptr ca le era frica In prima zi cand am ajuns in Polizu la facultate am auzit un banc , era toamna lui 89 - salut , am auzit ca ai intrat in Partid - in ce am intrat ma ? si ma uit mirat pe talpi la pantofi Repede iau un pumn de fise , pun mana pe telefon si sun din gara de Nord acasa sa le zic bancul la ai mei Yoy , ce mi-au facut , sa nu cumva sa mai ascult asa ceva , nici sa nu scot un sunet , etc Cand am ajuns acasa de Craciun , cu ultimul tren care a mai plecat din Bucuresti , si l-au arestat pe Ceausescu si am iesit toti sa urlam pe strazi - Ole , ole , Ceausescu nu mai e Ai mei de frica nu mi-au mai deschis usa pana noaptea tarziu , asa de rau intrase frica in ei , se baricadasera in ultima camera cu jaluzezele trase si lumina stinsa crezand ca vine securitatea sa ii aresteze din cauza mea Din pacate nu s-au schimbat multe , la fel suntem si azi , popor de iepuri tremurand in coltul nostru , recunoscatori ca primim un morcov cand altii se indoapa cu fripturi De la 1 septembrie cresc prin lege salariu minim iar , de la 1 ianuarie il vor creste iar , sigur vor mari iar impozitul pe dividende de la 1 ianuarie , ca noi suntem singura sursa de unde mai pot suge ceva bani - ne macina in ritm accelerat pana o sa ramana o tara de bugetari care isi vor fura singuri caciula iarna V-a furat cineva caciula ? Ati furat vreodata una ? Eu raspund cu da la ambele , real , in armata , era o normalitate , nu exista alta varianta Tot ce este bun trebuie sa dispara Din aceasta tara De unde numai prostii ca noi nu se mai cara Cine a fost pe faza si s-a dus are acum Phaeton
    3 points
  2. După schimbarea articulației pe față și după ce am cărat niște chestii ceva mai grele, am sesizat că la anumite denivelări se aud pocnituri în zona spate. În plus la viteza mai mare, mașina părea nesigură la viraje în zona spate, că și cum pierdea aderența. Studiind puțin problema, toate indiciile duceau spre bara stabilizatoare (antiruliu), mai precis bieletele antiruliu. M-am băgat sub mașină și m-am uitat la ele, am vorbit cu un mecanic pensionat și mi-a zis că nu prea am ce să văd la ele. Mie mi s-au părut crăpate bucșele de la bata antiruliu, așa că am comandat un chit de reparație Febi-Bilstein și 2 bielete antiruliu de la Lemforder. Sunt in zugrăveli acasă, așa că intr-o pauză am ridicat Tiguanul pe capre, am scos bieletele antiruliu și am slăbit șuruburile de la bucșele barei antiruliu. Am zis să câștig ceva timp până ajunge curierul cu piesele. Ce e drept, deși l-am sunat si i-am spus că sunt acasă și ora de livrare era 12.30-16.30, acesta a ajuns la 16.40... Am introdus rapid bieletele, le-am strâns și am trecut la bucșe. Sfaturi dacă vreți să faceți și voi operațiunea acasă, fără elevator: - cheia care ține torxul de 8 o puteti sprijini de braț, astfel încât să manevrați doar fixa de 16, atât când desfaceți, cât și când strângeți; - vă puteți ajuta de cric pentru a avea acces mai facil la introducerea bieletei; - accesul la șuruburile de sus la bucșe e destul de limitat și dacă nu aveți o autofiletanta și prelungitoare, desfaceți pe rând cele două torxuri de 10, astfel încât să se le desfaceți egal - cu 2-3 zile înainte, frecați cu perua de sârmă șuruburile și folosiți WD40 sau alt degripant, dacă nu aveți decât chei. Am terminat și schimbatul bucșelor, m-am chinuit mai mult pe stânga, unde accesul a fost limitat de senzorul de autoleveling. Nu păreau așa de uzate când le-am scos, ce e drept au ieșit mult mai ușor decât le-am pus pe stea noi... Am dat cu vaselina de cupru toate șuruburile, în speranța că nu vor mai ruginite așa tare (începuse ploaia, nu mai aveam ochelarii și am cam întins mai mult decât aș fi dorit ). Am plecat la un mini test drive și zgomotele au dispărut. Abia aștept să plecăm în concediu și să nu mai fac nimic, măcar pentru o săptămână!
    3 points
  3. @acidone77 pe la noi pe aici ii zice ranjet ;)) Revenind la povestea noastra... ziua a 4-a. Facut ochi, bagat vreo 4 cafele grecesti (bleah! bleah!) si plecat spre nord. Achitat iar 13.7E taxa de pod si... nu stiu cum se uita copiloata in harta.... hai pana in Lefkada.\ Dam de o zona cu lucrari - baietii efectiv mutau 30m de munte ca sa faca autostrada, stam putin la semafor pana autrecut toate barcile, ajungem in "capitala"... caldura; ba da o caldura... ni se taie pofta de mancare si decidem sa exploram putin zona. Pana la urma copiloata a ramas desumflata ca instagramu nu se pupa cu realitatea si... ni se cam face foame. Am zis ca muream de cald? Am zis. Scoatem niste "sandwise" din rezerva strategica si vreo 2 portocale din Lamia si pornim spre nord. Fara regrete. Trecem printr-o salba de tuneluri si viaducte, mai dam cu banu pusculita si ajunge la destinatie. Metsovo. Gasim hotelul, destul de frig afara, piscina exterioara... cam rece. Cea din interior numai buna... Iesim sa exploram zona... parca, parca ne-am teleportat... in Elvetia. Ne razbeste fomea iar si, dupa ce ne prindem ca localnicii vorbesc valaha, gasim repede ceva bun. In za menwhile rosia, murdara, se racorea in subsol. Dimineata, facem ochi, bem o cacafea buna Si purcedem sa exploram zona... Pana aproape am ramas fara benzina. Tragem pe dreapta, scoatem cosu, intindem patura la umbra si... picnicu-i gata. Intind si un hamac si mai ca imi vine sa dorm. Fac calculele si imi iese ca ajung pana in primul Shell. Pe drum oprim intr-un market local si nu, nu am luat ulei de masline. Aveam pofta de caise, cirese si pepene. pe Caisele si ciresele le-am mancat cat am stat in blocaj ca lua foc un TIR cu ulei de masline la nord de Sofia. Ajungem in Giurgiu, colegii de pe partea romana ma roaga deschid portbagajul, vad pepenele... exclama: "Mmmmmm.... pepene". Trecem si in scurt timp ajung acasa. Rupt. A doua zi am luat cortul si am plecat in vacanta. Cu copchilu. Pe Valea Cernei ;)))
    2 points
  4. Cam la fel intentionez sa le schimb si eu, tot la aprox 15.000 Km.
    1 point
  5. Wow, a trecut un an de zile de când nu am mai scris pe aici. Nici un incident demn de semnalat de atunci. Între timp mașina a adunat 171.000km, inclusiv o vacanță recentă de vreo 3.000km în Croația. Înainte să plec în vacanță am schimbat plăcuțele de frână față și am înlocuit kit complet de ambreiaj. Începuse să patineze ocazional de câteva luni și am zis că e mai sigur așa, să nu am surprize.
    1 point
  6. Lasa ca e bine si mai tarziu decat niciodata Te inteleg perfect , am trecut si trec aici prin tot ce ai scris , de 30 de ani , zi de zi ca privat Dar e vina mea , mi-am dat seama foarte tarziu , mi-am asumat , nu regret si imi vad inainte de viata asa cum mi-am ales In 94 au venit sa ne recruteze de la facultate , Germania , UK , State , etc Da nu eram eu fraier sa plec in 94 , stiam sigur ca in 10 ani maxim zona Rm-Valcea , unica in tara prin multiplele statiuni care o inconjoara va deveni o zona ca in Elvetia , unde se va vorbi engleza fluent , eu sigur voi avea o pensiune in maxim 20 de ani si voi trai din asta pana la adanci batraneti Da vezi ce inseamna sa fii necopt la minte ? Student fraier cu zero experienta de viata care a mers ca prostul in fata tancului in 89 si apoi altii care erau in casa au avut prime si impozite zero toata viata Nu am stiut ce insemana tara asta , ca nu e facuta doar din piesaje , are si locuitori , majoritar lenesi , hoti si prosti Pana mi-am dat seama era deja prea tarziu , am mai tot sperat ca prostul vreo 20 ani ca ne schimbam apoi m-am declarat invins in aceasta privinta Imi aduc aminte de o baba in gara de Nord prin 91-92 , se bagase un autobuz privat Dacos de la B la VL si lua oameni doar cate locuri erau pe scaune , era un autobuz din ala de oras - nemtesc - si vine baba asta ca vrea bilet - nu se poate doamna Iar baba a dat replica aia care ne-a urmarit pe toti privatii pana in ziua de azi - fir'at'ai'dr.. de patronati cu cine v-a inventat , sa se aleaga praful de voi si a scuipat pe autobuz Asa e viata , daca baba gasea bilet atunci , tara asta era in top in UE Avem si noi chestii din alea ca in pozele tale , dar la scara mai mica , e doar guma de mestecat calcata in picioare de toti pe asfatul fierbinte
    1 point
  7. Frumos tare, mi-ai adus aminte de călătoria noastră de 5 zile, Milano - Florența - Pisa - Milano. Doar că noi am mers cu avionul și autocarul în loc de Tiguan! În Pisa nu ai ce face mai mult de o zi și ținând cont că e la 50 de minute cu trenul de Florența, se poate face de acolo o excursie. Daca in Milano, nu te intereseaza shoppingul, in 3 zile l-ai vazut tot. Nu același lucru pot zice de Florența, care este un muzeu in aer liber. Pe locul 2 dupa Roma. Distracție plăcută în continuare și drumuri fără incidente.
    1 point
  8. Multumesc Tavi! Sincer, nu imi pare rau ca am parasit tara, imi pare rau ca nu am plecat mai devreme, cand eram mai tanar! Am contribuit la statul roman cu FOARTE multi bani, avand propriul business, iar cand a venit pandemia si am cerut ajutor la stat pentru sustienerea salariilor angajatilor mei, chiriei depozitului unde imi desfasuram activitatea, cheltuielilor, etc, scrisoarea venita prin posta de la stat a sunat ceva de genul "ne pare rau, nu avem fonduri"! Ca idee, frizeria arabilor de la coltul strazii unde ma tund acum, in pandemie a primit 60 000 GBP pentru sustinerea bussinesului, O FRIZERIEEE, nu o companie! Asta e doar unul din motivele pentru care am decis sa plec, dar ele sunt mult mai multe! Insfarsit nu mai aud nici un claxon, nici o injuratura, nu se mai baga nimeni la intimidare in fata mea, nu mai trebuie sa ma duc la institutiile statului pentru a-mi ridica vreun document cu "o mica atentie", nu mai stau in praf si jeg si nu e nevoie sa plec cu 2 ore inainte la munca sa traversez capitala la ora de varf. Ca idee, din garaj si pana in parcarea de la munca, la ora 8:30 dimineata fac fix 16 minute, o distanta de 23 km. Atasez niste poze cu infrastructura de "prin zona" luand in calcul ca impozitul la masina + taxa de autostrazi/an costa cat impozitul DOAR la masina din dotare/an in Ro. De ce nu putem avea si noi o tara ca afara? Pentru ca ai nostri trebuie sa controleze totul si nu se face nimic fara acordul unor baieti (din pacate) Da, tara nu e a cetatenilor, ci a unor "baieti"! Gandul meu va ramane mereu la tarisoara mea de bastina, sunt roman ! Parintii si socrii inca locuiesc in Ro si abia astept sa ii revad si mereu imi spun ca am o casa unde sa ma intorc in caz de nevoie si fie ea buna, rea e tara mea si mi-e dor de ea si sper din tot sufletul sa se schimbe lucrurile in bine, nu vreau sa intru in politica, sunt satul de ce vad la TV (chiar nu stiu de ce inca ma uit la canale romanesti)... Pe drumurile de mai jos circul zilnic, e doar o mica mica mica mica parte din reteaua de drumuri din partea de Nord Vest, o arie foarte mica, sunt doar niste noduri rutiere, multe dintre ele construite prin anii 70 si ce imi place este ca se construieste intr-una, se extind drumurile si infrastructura zi si noapte, oamenii au realizat de mult ca economia este bazata pe transport, fara drumuri, n-ai cum sa te dezvolti, nu mai zic de porturi maritime si aeroporturi... :
    1 point
  9. Intra in setarile acesteia si dezactiveaza rear camera
    1 point
  10. Nu exista diferente. Sunt constant in fabricile auto din Estul Europei si nu exista nicio diferenta. Asta deoarece costurile ar fi prea mari pentru producatori, mai mari decat economiile pentru asa ceva (costuri cu stocuri, costuri logistice, modificari de linie etc). Intotdeauna se lucreaza pe princinpiul FIFo (first in first out) si just in time (adica fara stocuri). Pentru fiecare reper exista mai multi furnizori (de exemplu, daca iti iei un Duster, poti avea farurile Valeo sau Elba, de la Timisoara) etc. Pot exista diferente de calitate datorita liniei de productie, doar pentru modele care se fac in fabrici diferite, de ex. Renault in Franta si Renault in Turcia. Pentru cine nu a vazut sau nu intelege o linie automatizata, durata de schimbare a unui proces (a unui singur post de pe o linie) poate fi intre o zi si 3-6 luni, unde productia ar fi afectata.
    1 point
  11. Hello! In sfarsit, reusesc sa finalizez complet swapul si pe partea software. Evident ca nu a mers cum credeam si anume sa iau softul de R32 manual, il scriu si gata. Dar softul de R32 manual ne-a ajutat mult in a vedea diferentele fata de cel de pe masina. (de 3.2 automat). Nu mai am nici un martor in bord aprins, ABS, ESP functioneaza. Totul e clean. Singurul lucru ce mai trebuie sa il fac, desi nu e urgent, e sa pun turometru de benzinar si sa invat ceasurile. Ele momentan indica bine, dar pe scala de TDI, practic imi arata ok pana la 6k rpm unde e capatul de ture la turometru de Diesel, daca merg mai sus de 6k rpm, acul ramane pe 6k ). Important e ca masina functioneaza ok, fara erori hardware / software.
    1 point
  12. Capacul de la motor zici ca e de Touareg 7P Nu ma pricep la motor sa compar dar probabil ca e ceva asemanator , galeria de admisie parca e diferit pozitionata Pune covorase de cauciuc premium ptr noroi , orice e mai bine decat carpetele alea , anuleaza eleganta masinii cand le privesti si e pacat Sa o folosesti fara probleme , e o incantare sa stai pe scaunele alea late si confortabile langa consola centrala lata , te simti altfel ..
    1 point
  13. Ziua bună tuturor. Ziua de astăzi a început cam asa: a continuat cu La sfârșit s-a aplicat procesul muncii iar rezultatele foarte mulțumitoare. Îmi pare rău că rezultatul nu poate fi reprodus în fotografii. În două ședințe au fost făcute capota și plafonul, urmează în alte două ședințe ușile, aripile și spoilere față și spate. Partea plăcută, niciun element metalic nu este revopsit! O zi bună tuturor!
    1 point
  14. Cauta sa iei niste covorase de cauciuc pentru sezonul ploios, cred ca voi cauta si eu, s-ar putea sa se faca si aftermarket la dimensiuni standard..
    1 point
  15. Foarte misto masina! Sa te poarte multi km fara probleme! 👍Totusi, as renunta la covorasele alea... Ar trebui sa iesi cu ea regulat la drum intins, sa nu te trezesti cu DPF-ul infundat.
    1 point
  16. Era doar un exemplu , puteti sa aveti si 3m fiecare , e vorba de ce postezi de ani pe acest forum Exista softuri gratuite cu care poti sa iti faci forumul tau unde sa te vaiti zilnic
    1 point
  17. @SkOmk4 "running order" inseamna (lsau cel putin asa imi amintesc) greutatea masinii cu toate lichidele in ea, 90% combustibil si una bucata sofer de 75 de kile. 5kg in minus la rezervor (combustibil si material), 1kg de pe insonorizare, 2kg de dincolo... se transforma in cateva grame CO2 in WLTP. Cum intre 2020-2024 tinta e 95g CO2 la nivel de flota. Penalizarea e 95E per gram CO2. La nivel de flota. https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport-emissions/road-transport-reducing-co2-emissions-vehicles/co2-emission-performance-standards-cars-and-vans_en
    0 points
  18. 0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!