Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 23 Noiembrie 2024
-
Anual
24 Noiembrie 2023 - 23 Noiembrie 2024
-
Lunar
24 Octombrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
17 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Astăzi
24 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
15.07.2023 - 15.07.2023
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.07.2023 în toate secţiunile
-
M-am tot laudat ca mai postez ceva... Asa ca mi-am luat un Pinot Gris din 2022, o apa minerala cu bule si.... sa purcedem. Grecia... ep1. Anu' trecut, tot pe la final de iunie, am decis sa luam o cazare la mama Paralia Katerini Pamant Romanesc si sa ne plimbam in sus si in jos in jurul bazei de operatiuni speciale. In final am decis ca, desi fac mai putin haltere cu bagaje, conduc mai mult. Anu' asta... am zis sa fim nomazi; am luat (prin feb) cazare in vreo 4 locuri doua trolere mici in loc de mama Samsonite. Din pacate sotia duce lipsa de zile de concediu asa ca am fost pe fuga. Ziua 1. Ne trezim devreme dar plecam cu ceva intarziere. Pana la GR drum liber, cativa concetateni plecau in vacanta. Pe centura GR... dezastru, plin de TIR-uri de UA pe B1/acostament. Oamenii se odihneau. Dupa cateva injuraturi printre dinti... am trecut granita. Vreo 5 min asteptate prin sensuri si inca vreo 5 minute in vama... Transhumanta nu "se pornise". Inca. Iesim din Ruse... incepe DN-ul cu 3 benzi 2+1. O tanti de B, intr-un T-something, decide ca ea mege cu 70. Pe zona cu o banda. Stam dupa ea... aia e. Merem ce mere, putin nor... asa e cand iei cazarea cu 4 luni inainte... e loterie... treaba merge. Cateva masini de .ro... nimic special. Ceva mai incolo, o japoneza de .ro, din aia cu motor special, isi facea curaj sa depaseasca un TIR. Dupa vreo 3 tentative... se lasa. Zic OK, ma duc eu... ce sa vezi, omu meu se razgandeste. Side Assistul (da, era activ ca-mi tiuia detectoru fix ca la masinile de gunoi) nu ma detecteaza, aproape ca ma scoate de pe drum... Cel din spate deja imi taiase orice sansa de repliere... #aidecapumeu KD... reusesc de depasesc... pe cotrasens apare un camion... 2 secunde daca mai stateam pe banda lui se lasa cu #newhardwaredetected. La camion. Zic #aidepln, nu e bine, las-o usor. Continuam fara incidente... dupa Sofia... mare aglomeratie de colegi de BG... mergeau la mare. La greci. Pana in Kulata, pitsop la OeMVe... topup cu benzina de 100 si pauza pe pipiloi. In vama la Kulata coada, coada.... coada cat vezi cu ochii. Dupa 40 de minute de stat pe loc... reusesc sa ma strecor intre 2 camioane... in 20 de minute inaintez cat n-am stat pe loc... 40 de minute mai tarziu treceam granita.... #aminfrant Intram pe hautstrazi, incepem sa dam cu banu in pusculita, undeva la sud de Salonic, intr-o parcare, un pistor radar (ceva TrueCam-ish... ) Il vad inainte sa ma vada... pune camera la ochi, vede numarul de .ro (presupun) si o lasa jos. Instant. Stiu ca detectoarele de radar sunt interzise (chiar si posesia lor) asa ca... la pitstop-ul din Kulata l-am dat jos si l-am pus bine. Ajungem in Katerini (Paralia), parcam si... mergem sa comandam in Gyros. Ceva mai tarziu, ne cazam si incercam sa ne bucuram de restul zilei. Normal, cardul de iepuri nu mergea. Dau sa sun... Cosmote-ul nu permite apel de voce si date simultan... Ajung la hotel, dau de unu baiat istet la call center. Rezolv. Vremea era fix pe gustul meu, 27C, briza si un start subtire de nori. Apa rece. Dar rece. Normal ca am facut o baie. Vine seara, normal ca bagam vreo doua portii de fructe de mare "made in thailand" Aveam in plan o cina la un restaurante misto, sus pe multe dar cum vremea nu a permis... aia e. Vedem in septembrie. Si cam aia e. Stingerea. Fac ochi dimineata... ploaie. #aidepln_bis. Bag o cacafea decenta si pornim spre sud. Cer variabil, benzina de 100 2.4E... asa ca am incercat sa nu imi bat joc de ea. Pana am dat de el. De drum zic. 2x: Ajungem la noua cazare... vremea nu era cu noi. Piscina era... #arrrghhh!!!!! Aia e. Vederea.... Dam o fuga prin oras, nu pot abtine sa nu culeg 2-3 portocale Ne prinde o aversa... mancam.. zic hai sa vedem pietroaiele de la Delphi. Wowwwww!( (poza e facuta cu 18mmFF, deformeaza putin) Lasa cataroaiele si orasul. Dar drumul. Baaaa... ce drum! Dar ce drum!!!!! Ce pensiuni! Ce vedere!!! Ba dar ce vedere.... Si continuam sa urcam pana intram de tot in nori. Decidem sa ne intoarcem (mai aveam vreo 15l de benzina in rezervor) si oprim putin in Delphi. Ba ce vedere au astia.... #aidcapumeu Se face seara... decidem sa mancam la gazda. Dupa, mergem la bungalow(dap... bungalow) cu vedere pe masura. Si pat separat, la etaj pentru junior. Cat am bananait prin Itea (oraselul de jos) am luat niste cirese si un vin local (mai din sud). Asa ca, tantaroaicele lipsind, am zis sa ma bucur de vreme. Si de pini. S-a dus si ziua 2. Ne trezim, bag o cafea tare (#aideplm cat urasc cafeaua greceasca) mai banaim putin si o luam din loc. Destinatia... Patras. Decidem sa nu folosim autostrazi. Mergem jos in Itea, bag 44l de RON 100 cu 2.44E si facem dreapta pe un drum ingust. Dar ingust. Oprim in varf si aruncam o ultima privire in vale: Apoi o ultima privire spre Delphi. (Voi reveni). Continuam pe un drum frumos.... cu peisaje... WOOOWWWWW!! Ajungem la un lac de acumulare. Imens. Dar imens. Si incepem coborarea. Dupa o curba vedem asta: Cand ajungem la pusculita... 13.E trecerea... Ajungem la pensiune... ne cazam, fac o poza Si coboram sa mancam ceva ca se bateau lupii la gura noastra. Ce m-a surprins a fost atmosfera. #inpnm meniuri in engleza si greaca, oameni chill... comand o bere, sotia niste chestii de ale ei, copchilu vrea Fanta. Din ala cu 30% suc de portocale. Mai comand o bere.. doua: Si zicem sa merem la mare. Pun o intreabare: platim acum sau cand ne intoarcem... baiatu de la bar era zen. Platiti cand veniti. Bine... Ne intoarcem, baiatu nostru disparuse. Mai comand o Alfa, colega de camera o limonada... Zic hai sa platim ca deja am lenevit prea mult. Doua alfe si o limonada. Zic... nu, suna-l pe colegu.... stau astia vreo 5 minute. Se scarpina. Pana la urma nu raman dator ;)) Seara, dupa cina si dupa ce au stins toate luminile, am recuperat o carafa cu vin alb, mi-am luat un sezlong si... m-au uitat la stele. Asa s-a dus si ziua 3. - Va urma -3 points
-
Va salut baieti! (si fete) 😜 N-am mai fost activ pe forum de ceva vreme avand in vedere ca ultimele 2 masini pe care le-am avut in garaj in ultima perioada au fost un BMW 530XD automat si un 630i Cabrio manual, dar uite ca am revenit in grupul VAG cu o masina speciala🙂. Cred ca unii "ma stiti" de ceva vreme de pe acest forum si nu numai, fiind fost posesor de Tiguan 4motion, Golf GTI DSG, Porsche Cayenne diesel, Cayenne Turbo, masini pe care le-am si prezentat aici in urma cu cativa ani. De ceva vreme locuiesc in UK, unde am hotarat sa incep o viata noua impreuna cu sotia, iar dupa multe eforturi de adaptare sociala, financiara, legislativa pana si rutiera, am reusit sa intru in NORMAL (mi-a fost FOARTE GREU sa ma adaptez cu condusul pe partea opusa, mi-a luat 1 luna sa nu ma mai urc cu rotile din stanga peste "gazoanele" oamenilor 😄 si sa nu mai fiu claxonat de tiruri pe autostrazi pentru ca ma apropiam prea tare de ele). Limba o stiam de mic, desi accentul din partea de Nord a Angliei este crunt, nu are nici o legatura cu engleza pe care o stim noi de la BBC, de multe ori am impresia ca oamenii astia "latra", inca nu pot sa spun ca inteleg 100% ce spun, pentru ca nu folosesc consoanele DELOC!!! In timp am inceput sa ma descurc, fiind intrun loc nou, mi-am invins fricile si am hotarat ca vreau sa imi castig existenta intrun domeniu care nu neaparat sa imi ofere placere, dar sa ma motiveze sa ma ridic dimineata din pat fara sa imi provoace sila. Am inceput sa imi pun intrebarea "ce mi-ar placea sa fac?" Raspunsul a fost usor, cam tot ce imi trecea prin minte inclina spre cuvantul "MASINI"! Asa ca dupa ce am aplicat la mai multe joburi din industria auto pe platforme de recrutare, in diverse domenii, am fost chemat la interviu de un manager al unei companii din industria auto (TOP 5 in lume, nu ii dau nume pentru ca nu face parte din grupul VAG si sa nu se considere ca fac reclama) pentru o pozitie de distributie piese auto si accesorii. Am acceptat pe loc, asa ca pe scurt, mai toate reprezentantele, colectionarii si dealerii de masini, garajele de reparatii si restaurari auto din partea de Nord isi primesc piesele si produsele de intretinere auto de la mine. Prin prisma jobului, am avut ocazia sa cunosc oameni pasionati, sa intru in contact cu cele mai rare si exclusiviste modele de masini si sa ma bucur zilnic de cuvantul "masini" , exact ce mi-am dorit! (ai grija ce iti doresti ca poate se indeplineste) Daca vreti sa aruncati un ochi la masinile cu care intru in contact si vreti sa dezbatem discutii despre masini si nu numai in privat, va invit sa aruncati un ochi pe pagina mea de Facebook: Corado Sergiu unde mai postez din experientele mele. Da, urmeaza sa fac 38 de ani si sunt de moda veche, n-am insta! 😄 Si uite ca a venit vremea ca dupa multa munca si efort sa imi fac o bucurie pe 4 roti! Avand in vedere ca 80% din timp conduc pe autostrada, ma gandeam la o masina mare, diesel, cu tractiune integrala cat mai confortabila. Aveam un buget prestabilit asa ca trebuia sa ma limitez la ceva 2010-2015, principalul criteriu pentru mine era sa fie o masina INTRETINUTA, in detrimentul optionalelor si configuratiei! Majoritatea masinilor din clasa de lux cam au tot ce mi-am dorit din standard, asa ca nu ma prea interesau optiunile. Am condus S class, BMW seria 7, Audi A8, Porsche Panamera din perioada mai sus mentionata si mi-au placut toate, fiecare avand plusuri si minusuri. Saptamana trecuta, unul din clientii mei a primit o masina care mi-a atras privirea, nu prin designul exterior, ci prin ceea ce avea sa ofere la interior si faptul ca avea 56 000 mile adica vreo 90 000 km! Si uite ca m-a pus "necuratu" 😈 sa ma rotesc in jurul ei, sa constat ca arata aproape ca o masina noua, sa ii deschid usa si sa ma urc in ea si sa constat ca inca miroase a "nou+piele naturala". Nu stiu daca ma credeti, dar m-a trecut un fior cand am atins pielea de pe scaune si lemnul de pe bord. Am pus contactul si trimurile "s-au ascuns" in bord facand loc gurilor de ventilatie sa "sufle" aer rece, muzica a pornit incet, suav, la o calitate superioara, am inchis usa grea ce sustinea geamul dublu si nu se mai auzea nimic de afara, senzatie pe care am traito doar in seria 7 E38, acea senzatie "analogica" de masina facuta pe "vremea aia", genul de masina TANC. Ma uitam la logo-ul volanului pe care il tineam strans in mana si nu imi venea sa cred ca scrie VW. Nu mai statusem niciodata intr-un Phaeton, era o experienta noua, ma simteam ca la teatru pentru prima oara, cumva confortabil dar emotionat. Am plecat de la dealer, in timp ce am ras singur pana acasa la fel ca Firicel din Las Fierbinti si am inceput sa ma framant. Masina asta ma marcase! N-am dormit toata noaptea, am inceput sa "SAP" pe Youtube tot ce se poate despre modelul acesta de masina documentandu-ma cat s-a putut. Stiam ca are aceasi platforma, tren de rulare (articulatie, suspensie) ca si Bentley Flying Spur, dar cam atat. Asa ca mi-am facut curaj si l-am sunat pe dealer sa ma programez la un drive test cu ea. Sambata (ieri) am fost sa "ma dau" cu masina, nu vreau sa va plictisesc cu detalii despre senzatia si confortul oferit, pentru mine a fost la superlativ, peste tot ce am condus pana acum, daca nepotul lui Porsche, Ferdinand Piech, cel care a facut Bugatti Veyron, a facut si aceasta masina, inseamna ca e "ce trebuie" !😄 (of, marketingul asta). Masina a fost detinuta de noua de un director de banca, NU!! nu a fost detinuta de o "babuta" care mergea la piata, ci de un "batranel" care mergea la banca . 😄 Pe scurt, m-am intors la dealer si am depus avansul pentru ea. Urmeaza sa primeasca servisare noua si o verificare tehnica autorizata asa ca voi ridica masina abia saptamana viitoare, asadar: VOLKSWAGEN PHAETON V6 TDI 4MOTION facelift 2011 Dotari: *Air Suspension CDC - Continuous Damping Control-Auto Leveling +(Low/Normal/High) *Eucalyptus Wood Trim *Classic Style Vienna- Anthracite & 12Way Electric Front Heated Seats *Leather Heated Multifunction Steering Wheel *Adaptive Cruise Control *Headlights - Bi-Xenon+DRL+Washer System+LED-Taillights *Night Sensor-Coming-Leaving Home Function *Air Conditioning - 4 Zone Electronic Climate Control *RNS 810 DVD Touch Screen Satellite Navigation System +MP3+ Google Maps with voice Control & Display+ Computer *Audio System – 8 Channel Surround Sound Amplifier with 10 Speakers *Electric Windows Front+Rear-Defrosted *8 Airbags – Driver + Front Passenger with Deactivation Switch, Curtain Front and Rear, Front Seat Side Impact + Rear Side *Door Mirrors - Electrically Folding+Adjustable and Heated *Alarm with Interior Protection *17in Impression Alloy Wheels with AntiTheft Wheel bolts *ABS - Anti-Lock Braking System+ASR - Anti Slip Regulation *HBA - Hydraulic Brake Assist *ESP - Electronic Stability Programme *Differential Lock – Electronic *EBD-Electronic Brake Pressure Distribution *Armrest - Front Centre *Central Locking with Remote Control *Crash Sensor - Automatic Door Unlocking in the Event of an Accident *Cup Holders - Front and Rear *Full size alloy spare Wheel *Heated Windscreen Washer Jets *Parking Sensors Front+Rear *Power Assisted Steering - Speed Sensitive *Remote fuel flap & bootlid & tailgate release Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, sunt doar cateva din telefonul sotiei, voi reveni cu poze detaliate dupa ce voi ridica masina, abia astept 🤪:1 point
-
Salutare tuturor si bine v-am gasit! Numele meu este Alex, dar printre pasionatii auto ma cunoaste lumea drept DoneL. Fan fiind al motoarelor benzina supra-alimentate si fost posesor de 1.8T pe un A4 B6, dar nu mi-a placut asa de mult iteratia longitudinala cu toate ca l-am tinut 6 ani si nu chiar intr-o forma standard. Dar sa lasam trecutul in pace si sa trecem la prezent. In decembrie anul trecut, dupa cateva lupte cu mine, am decis sa cumpar o masina in care vedeam destul de mult potential si oarecum o rupere de la anonimatat. Nu arata ea extraordinar, insa mecanic nu am avut ce sa ii reprosez. Dupa un drum Hunedoara - Ploiesti, am ramas placut surprins de cat de bine se intelege cu drumul aceasta platforma. Am mers cu Golf 4 si A3 8L insa senzatia din Beetle este usor diferita spre bine. Ajuns acasa si pana in prezent am reusit sa fac urmatoarele: Pe parte mecanica am urcat puterea motorului de la 150 cai la 248 si cu suficient cuplu cat sa nu indoi bielele. Pentru aceasta cifra am montat o turbina K04-001 MaxSpeedingRods in care am pus un miez nou KODE Polonia. De asemenea pentru evacuare am facut un downpipe 76mm cu traseu intermediara finala 63mm insa nu sunt multumit de sunet. Dupa 3000 RPM, avand in vedere ca toba este sub masina, fara tips afara, imi sparge efectiv timpanele. Nici tobele probabil nu sunt cele mai reusite, insa pentru a fii mai in regula la mai multe capitole vreau sa montez un catalizator sport ceramic. Am gasit cateva variante la Pilot, una dintre ele incadrata la euro 5. Sper sa fiu cat mai aproape de legalitate avand in vedere ca nu am facut evacuarea ca sa fac galagie, ci pentru ca era foarte ruginita toata si decat sa o fac din teava care sa pice in maxim 2 ani, am mers pe inox. Pe parte de alimentare, am mers pe o pompa intank, plug and play in locul celei originale. Pompa este Sytec dar nu imi aduc aminte modelul, daca sunt doritori o sa caut. De asemenea am montat un regulator de 4 bari iar injectoarele au ramas stock pentru ca nu ne asteptam la un comportament asa de bun al turbinei inainte sa ne prezentam la soft. In viitorul nu foarte indepartat as vrea sa trec pe niste injectoare de 550 bosch pe care sa le las in 3bari pentru niste timpi mai buni injectie si un relanti mai ok. De asemenea urmeaza sa umblam putin si la partea de racire, un intercooler frontal, frumos integrat fara grile taiate imi doresc si desigur, frane... masina cu 288 este jalnica la capitolul franare... Pe parte de suspensie/directie circulam cu o suspensie reglabila pe inaltime de la Eibach. Foarte multumit de aceasta, a fost montata de fostul proprietar insa in momentul de fata, reglajul spate este la maxim sus si cam topaie. Urmeaza sa o mai cobor putin. Pe parte de roti anvelope, am avut o alta surpriza de la fostul proprietar care a reusit sa omologheze 245/35/r18. Am tot cautat sa vad daca a existat de fabrica asa ceva, insa nu am gasit nimic asa ca e posibil ca el sa isi fii batut capul mai mult decat am crezut. Avand in vedere ca masina este tractiune fata si avem un diferential deschis, ceva latime de cauciuc este mereu bine venita. Jantele nu pot sa spun ca au fost cele mai inspirate, sunt niste taiwaneze 18x8.5 et35, ceva fake bbs iar pe parte de anvelope am mers cu Sava. Foarte multumit de grip, nu am reusit niciodata sa derapez nici macar voit. Ei, iar acum vine partea interesanta. Caroseria. Masina a venit cu rugina la praguri, ceva indoituri ici colo, si o nuanta de rosu roz care ma facea sa vomit in fiecare zi, tipic anilor 2000. Intr-o zi, urmarind cateva clipuri pe YouTube, am aflat ca pe langa bodykit-ul TurboS, exista si unul asemanator dar ceva mai dragut, VOTEX insa extrem de rar. Imi luasem gandul pana intr-o zi cand vad pe Anglia o masina la dezmembrat cu intreg kitul de VOTEX in stare perfecta la un pret de prajitura. L-am luat imediat insa drumul pana in Romania a durat cateva, 3 luni pentru ca nu am gasit cum sa le aduc in stare ok. Cand m-am vazut cu barile, am zis ca trebuie sa ma apuc si de rugina. Praguri originale nu am mai gasit la nimeni. Toate firmele importatoare m-au refuzat asa ca am mers pe unele aftermarket. Cand am dat comanda eram rezervat legat de calitatea acestora, insa cand au ajuns le-am privit cu zambet. Cand le-am montat, tinichigiul mi-a spus ca tabla este simtitor mai groasa decat cea a pragurilor de pe masina iar acest lucru a fost resimtit de mine imediat cum am plecat cu masina pe strada spre vopsitor. Masina este mult mai rigidizata. Pragurile sunt marca Klokkerholm. Le recomand cu foarte mare caldura, chiar daca pretul te poate face sa te razgandesti. De asemenea pe langa bodykit-ul Votex, am gasit o alta prajitura. Un eleron original Caractere. Pentru unii, prea mare, pentru altii, ce naiba e masa aia de picnic, pentru mine? Ceva ce nu vezi in fiecare zi, ceva ce imi place. In momentul de fata masina se afla la vopsit. Urmeaza sa fie vopsita Soul Red Crystal 46V de la Mazda iar intre timp vreau sa ma ocup de interior. Revin cu update-uri dupa vopsit!1 point
-
Salutare, Desi sunt slabe sanse sa mai fie cineva destul de tampit ca si mine sa faca genul asta de swap, las totusi aici reteta pentru un asemenea swap, poate cândva va fi de folos cuiva... Acum, depinde si de motorizarea initiala a masinii pe care vrei sa pui VR6le. Eu am avut 1.9 TDI inainte. Ideal ar fi sa ai si un Passat B5.5 2.3 VR5 pentru piese, pe langa motorul 3.2 vr6. O sa vezi mai jos de ce. 1. Motorul - masinile mentionate in titlu au motoarele amplasate longitudinal. Deci ai nevoie de un 3.2 de pe Touareg / Phaeton. Ideal ar fi Paheton, explic mai jos de ce. Eu l-am luat de pe Touareg.. important e sa fie complet (motor, accesorii, ecu + cablaj, sonde, galerii evacuare, termoflot etc. etc.) 1.1 Daca motorul vine cu alternator cu racire pe apa, vei avea nevoie sa pui unul fara racire pe apa. Exista ambele variante pe aceasta motorizare. Important e ca sunt plug&play ambele variante. 1.2 Daca motorul este de Phaeton, asigura-te sa iei si suportii motor!!! Vei avea nevoie de cel de pe dreapta (partea pasager). Daca este de Touareg, vei avea nevoie de suport dreapta de Paheton 3.2 1.3 Daca motorul este de Phaeton, ai scapat de episodul "baie de ulei". Daca este de Touareg, vei avea nevoie de baie de ulei de Phaeton + pompa cu sorb. Pompa si sorbul merg si de pe TT 3.2 / Golf 4 R32. Sorbul de Touareg nu e bun, nu e compatibil cu baia de ulei de Phaeton. 1.4 Neaparat verificata compresia motorului si segmentat daca ceva nu e in regula la acest capitol. Neaparat si distributie OE + revizie amanuntita a motorului. 1.5 Galeria de admisie se poate pune si de Golf 4 R32 / T.T R32 1.6 Capac culbutori - vei avea nevoie de capac culbutori de TT 3.2 / Golf 4 R32. Au busonul de ulei in spate. Cel de Toareg / Phaeton il au in fata si nu vei mai putea inchide capota. 1.7 Recomand ai o reconditionare vizuala a motorului, vopsit bloc / capac culbutori etc. Nu e un must have, dar estetic va arata bine si e relativ usor daca tot ai motorul jos 2. Suporti motor - suport dreapta de Phaeton 3.2, suport stanga de VW Passat 2.3 VR5. Aici ma refer la suportii ce vin pe motor. Nu la cei ce vin pe caroserie. Legat de aia ce vin pe caroserie, eu am incercat initial cu suporti noi OE de 1.9. Dar motorul avea un joc cam mare. Asa ca am luat suport poliuretanic stanga de la Silver project si l-am pus pe ala (de 1.9 TDI). Cel de pe dreapta nu va fi plug & play asa ca nu l-am pus. E suficient cel de pe stanga + intarit suporti cutie. Motorul fiind bine echilibrat, nu vei simti vibratii, chiar si cu supprti poliuretanici. 3. Cutia de viteze - aici ai mai multe variante. Eu am mers pe cutia originala a masinii (5 trepte 1.9 TDI AWX). Ai nevoie de placa adaptoare motor cutie de Passat B5.5 2.3 VR5. Cu aia, practic poti pune orice cutie ce s-a pus pe masinile mentionate in titlu. Cutia mea fiind de TDI, ma ajuta mult la drumuri lungi, deoarece pot rula cu viteze mari fara ca motorul sa stea turat. 4. Partea de racire - odata ce pui motorul sus, prima problema de care te lovesti va fi distanta mica intre motor si radiatoare. Vei fi nevoit sa muti ventilatoarele in fata. Cumpara ceva de calitate, altfel masina va suna ca un elicopter odata ce pornesc ventilatoarele! Eu am mers pe SPAL, 2 bucati, prinse de radiatorul de clima. Foarte silentioase, nici nu le auzi cand pornesc. Si isi fac treaba. Le legi la instalatia de la ventilatorul de clima. Nu vei mai avea vascocuplaj cum era la 1.9 TDI. 5. Traseu apa + traseu clima - aici va trebui reinventata roata. Mare parte din traseul de apa se potriveste de la Touareg cu cateva mici inventii. Eu am folosit o parte din traseu si de la Passat 2.3 vr5. Cel mai nasol e la clima unde ai nevoie de conducte custom. Grija unde le faci, altfel risti sa bagi freon degeaba. 6. Fueling - dat jos rezervor, curatat Dumnezeiește, mai ales daca faci swap de la TDI. Ai nevoie de o pompa de benzina, eu am mers pe Walbro. + evident alt traseu de la rezervor la motor. Dar in rezervor, doar inlocuiesti pompa. 7. Sonde - stock de pe masina de pe care ai luat motorul, recomand sonde noi. 8. Instalatia motor - cea mai urata parte. Nu poti folosi instalatia de Touareg / Phaeton deoarece firele nu sunt suficient de lungi,Touaregul / Phaetonul avand ECU amplasat diferit fata de Superb / A6 / Passat / A4. Eu am folosit instalatia de pe Passat 2.3 VR5, modificata astfel incat sa fie compatibila cu 3.2 VR6. Ai nevoie de 3 scheme. A. Schema Instalatiei de la masina ta B. Schema instalatiei de la Passat 2.3 VR5 C. Schema instalatiei de la masina donatare de motor La mufele intermediare (cele de sub ECU) vei avea multe surprize. Nu se pupa nici un pin, mufe diferite.. trebuie modificata destul de mult pentru a fi compatibila. Aici te vor ajuta schemele mentionate mai sus 9. Software - sanse mari ca motorul de Touareg / Phaeton sa fi avut cutie automata. Aici vei avea probleme in ideea in care ABS-ul si ESP-ul nu iti va functiona. Vei avea nevoie de un soft de TT 3.2 / Golf 4 R32 manual. Din softul respectiv te poti inspira ce trebuie modificat in softul din ECU de Touareg / Phaeton pentru a functiona ABS / ESP. Sau poti pune softul de TT / G4 dar si ala, la randul lui trebuie modificat pentru a functiona. 10. Pedala acceleratie Passat 2.3 VR5. 11. Switchul de ambreiaj si de frana nu iti vor functiona, vei avea eroare pe ele. Trebuie modificata instalatia ca sa functioneze corespunzator. 12. Evacuare. Aici depinde de tine cat de tare vrei sa sune. Eu am pus o intermediara si o finala pe traseu, nu e silent dar nici deranjant. E exact ce imi doream. Caroseria fiind mai lunga, sunetul va fi destul de diferit fata de un G4 / TT 3.2. Suna mai frumos pe Superb / Passat etc. DPMDV. Mai exista si varianta cu clapete 13. Frane!!! Recomand si un upgrade la frane. Mai ales daca vii de pe 1.9 TDI cu 288mm disc.. 14. Intake - Aici as recomanda un intake custom de aluminiu (traseul filtru aer -motor). Eu am mers pe traseul stock de 3.2, si din ce vad, atunci cand stationez cu motorul pornit, IAT-ul e destul de mare (undeva la 50 de grade. Odata ce ma pun in miscare, scade destul de repede. Filtru.. neaparat ceva premium, gen K&N, Ramair etc. Cred ca intra si carcasa de la Passat b5.5 2.3 vr5 si atunci poti incerca cu aia. Cam atat din ce imi vine in minte. Poate va ajuta in viitor pe cineva! Pentru poze legate de swap, aveti un album aici - https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix71 point
-
1 point
-
Salut! Dacă e vorba de Octavia, încearcă să mergi pentru garanție și la Vw sau Audi. Nu te costă nimic în plus. Spun asta prin prisma experienței mele cu O3 cumpărată de la Avia Motors Pantelimon și care după vreo doi ani a început să scârțâie ceva la rotirea volanului stânga/dreapta. Ca și cum s-ar întinde un cauciuc. Am fost cu mașina de câteva ori la Skoda pentru problemă (cred că de vreo 4 ori) și de fiecare dată o luam așa cum o duceam pentru că nu știau ce are și mai ales ce să îi facă. Ori nu știau, ori nu luau in seamă problema. Dacă o urcau pe elevator și roteau volanul, nefiind în sarcină, evident că nu se mai auzea. Sau... cine știe ce făceau ei acolo. Într-un final am ajuns cu ea la Midocar Vitan și ei după câteva ore au găsit problema. Capetele amortizoarelor au fost desfăcute, curățate și gresate. Așa mi-au spus. După operațiunea asta mașina nu a mai scârțâit un an și ceva, apoi... a revenit problema. Mi s-a spus că există posibilitatea ca flanșele de amortizor să fi nimerit un lot prost de material. Cine știe? Nici mie nu mi-au schimbat flansele de amortizor atunci pe garanție pe considerentul că sunt bune. Pe 24 luna asta m-am programat din nou la Midocar pentru aceiași procedură însă acum mașina nu mai e în garanție și mi-au spus că au 350 lei ora de manoperă. Sper să nu îmi recomande schimbarea flanșelor acum că nefiind în garanție le plătesc eu. Tot o problemă, nu gravă dar neplăcută, tot la trenul de rulare a fost când treceam peste acele limitatoare de viteză, mergând cu a 1 a, evident, scârțâia ceva ca și cum ar fi fost amortizoarele ruginite. Cei de la Skoda au spus că nu e de la ele ci bucșele de la bara stabilizatoare trebuie gresate periodic. Așa că, după câteva drumuri la ei, am decis să execut eu operațiunea asta de fiecare dată când schimb roțile de iarnă cu cele de vară și când am acces la carenajul roților, cu spray pe bază de silocon. Nu mai scoate niciun zgomot de atunci. Dacă aș ști cum să fac și cu capetele amortizoarelor, adică să le gresez, aș scuti niște bani, dar... nu știu. Fac acest lucru din nou pentru că pe actuala am pus-o la vânzare și nu vreau să o vând cu vreun defect de care știu și pe care pot să-l remediez. Nu e corect față de cel care o cumpără. Merg la Vw, deși e scump, pentru că doar ei au știut ce să facă. Ca atare unele probleme Skoda nu pot fi remediate la Skoda (nu știu dacă e cazul si aici) pentru că se pare că ori nu știu ce să facă, ori nu vor să facă. În rest alte probleme cu O3 nu am avut și nici alte motive să solicit remedierea pe garanție. Sper să nu am nici cu O4 pe care o aștept să vină.1 point
-
Am rezolvat problema. Cand am luat masina am dezactivat cu vcds start and stop intrucat e enervant sa se opreasca mereu. Astazi cand l.am activat din nou si.a revenit stropitoarea, bricheta si faza lunga. Multumesc celor care au incercat sa ma ajute.1 point