Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 23 Noiembrie 2024
-
Anual
24 Noiembrie 2023 - 23 Noiembrie 2024
-
Lunar
24 Octombrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
17 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Astăzi
24 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
04.07.2023 - 04.07.2023
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.07.2023 în toate secţiunile
-
3 points
-
@Silviu_7Nu-i asa ca energia consumata de masina ta e 100% Energie regenerabila? Daca tot esti un activist de mediu, de ce nu renunti de tot la masina?2 points
-
Salutare. Nu am mai scris de mult pe aici. Multe nu s-au intamplat. Nasina ruleaza acum SW 3.2 realizat in service, in decurs de 6-7 ore, impreuna cu verificarea bateriei de tractiune. Aplicarea versiunii de soft s-a facut fara probleme, iar dupa verificare s-a constatat ca nu e nevoie de inlocuire module din baterie. Acum 3 zile am schimbat filtru de polen si am plecat cu ea prin tara. Am constatat o reducere a consumului dupa update-ul de soft. Bucuresti - Slanic Moldova un consum de 14.5 , temp int pe 22 grade, AC on, mode confort, media de viteza 82km/h, mers regulamentar. Slanic Moldova - Piatra Neamt si retur 13.1 , aceleasi conditii, media de viteza de 69 km/h. In aceste conditii se atinge range-ul dat de producator 210+180= 390 km.2 points
-
Salutare, Desi sunt slabe sanse sa mai fie cineva destul de tampit ca si mine sa faca genul asta de swap, las totusi aici reteta pentru un asemenea swap, poate cândva va fi de folos cuiva... Acum, depinde si de motorizarea initiala a masinii pe care vrei sa pui VR6le. Eu am avut 1.9 TDI inainte. Ideal ar fi sa ai si un Passat B5.5 2.3 VR5 pentru piese, pe langa motorul 3.2 vr6. O sa vezi mai jos de ce. 1. Motorul - masinile mentionate in titlu au motoarele amplasate longitudinal. Deci ai nevoie de un 3.2 de pe Touareg / Phaeton. Ideal ar fi Paheton, explic mai jos de ce. Eu l-am luat de pe Touareg.. important e sa fie complet (motor, accesorii, ecu + cablaj, sonde, galerii evacuare, termoflot etc. etc.) 1.1 Daca motorul vine cu alternator cu racire pe apa, vei avea nevoie sa pui unul fara racire pe apa. Exista ambele variante pe aceasta motorizare. Important e ca sunt plug&play ambele variante. 1.2 Daca motorul este de Phaeton, asigura-te sa iei si suportii motor!!! Vei avea nevoie de cel de pe dreapta (partea pasager). Daca este de Touareg, vei avea nevoie de suport dreapta de Paheton 3.2 1.3 Daca motorul este de Phaeton, ai scapat de episodul "baie de ulei". Daca este de Touareg, vei avea nevoie de baie de ulei de Phaeton + pompa cu sorb. Pompa si sorbul merg si de pe TT 3.2 / Golf 4 R32. Sorbul de Touareg nu e bun, nu e compatibil cu baia de ulei de Phaeton. 1.4 Neaparat verificata compresia motorului si segmentat daca ceva nu e in regula la acest capitol. Neaparat si distributie OE + revizie amanuntita a motorului. 1.5 Galeria de admisie se poate pune si de Golf 4 R32 / T.T R32 1.6 Capac culbutori - vei avea nevoie de capac culbutori de TT 3.2 / Golf 4 R32. Au busonul de ulei in spate. Cel de Toareg / Phaeton il au in fata si nu vei mai putea inchide capota. 1.7 Recomand ai o reconditionare vizuala a motorului, vopsit bloc / capac culbutori etc. Nu e un must have, dar estetic va arata bine si e relativ usor daca tot ai motorul jos 2. Suporti motor - suport dreapta de Phaeton 3.2, suport stanga de VW Passat 2.3 VR5. Aici ma refer la suportii ce vin pe motor. Nu la cei ce vin pe caroserie. Legat de aia ce vin pe caroserie, eu am incercat initial cu suporti noi OE de 1.9. Dar motorul avea un joc cam mare. Asa ca am luat suport poliuretanic stanga de la Silver project si l-am pus pe ala (de 1.9 TDI). Cel de pe dreapta nu va fi plug & play asa ca nu l-am pus. E suficient cel de pe stanga + intarit suporti cutie. Motorul fiind bine echilibrat, nu vei simti vibratii, chiar si cu supprti poliuretanici. 3. Cutia de viteze - aici ai mai multe variante. Eu am mers pe cutia originala a masinii (5 trepte 1.9 TDI AWX). Ai nevoie de placa adaptoare motor cutie de Passat B5.5 2.3 VR5. Cu aia, practic poti pune orice cutie ce s-a pus pe masinile mentionate in titlu. Cutia mea fiind de TDI, ma ajuta mult la drumuri lungi, deoarece pot rula cu viteze mari fara ca motorul sa stea turat. 4. Partea de racire - odata ce pui motorul sus, prima problema de care te lovesti va fi distanta mica intre motor si radiatoare. Vei fi nevoit sa muti ventilatoarele in fata. Cumpara ceva de calitate, altfel masina va suna ca un elicopter odata ce pornesc ventilatoarele! Eu am mers pe SPAL, 2 bucati, prinse de radiatorul de clima. Foarte silentioase, nici nu le auzi cand pornesc. Si isi fac treaba. Le legi la instalatia de la ventilatorul de clima. Nu vei mai avea vascocuplaj cum era la 1.9 TDI. 5. Traseu apa + traseu clima - aici va trebui reinventata roata. Mare parte din traseul de apa se potriveste de la Touareg cu cateva mici inventii. Eu am folosit o parte din traseu si de la Passat 2.3 vr5. Cel mai nasol e la clima unde ai nevoie de conducte custom. Grija unde le faci, altfel risti sa bagi freon degeaba. 6. Fueling - dat jos rezervor, curatat Dumnezeiește, mai ales daca faci swap de la TDI. Ai nevoie de o pompa de benzina, eu am mers pe Walbro. + evident alt traseu de la rezervor la motor. Dar in rezervor, doar inlocuiesti pompa. 7. Sonde - stock de pe masina de pe care ai luat motorul, recomand sonde noi. 8. Instalatia motor - cea mai urata parte. Nu poti folosi instalatia de Touareg / Phaeton deoarece firele nu sunt suficient de lungi,Touaregul / Phaetonul avand ECU amplasat diferit fata de Superb / A6 / Passat / A4. Eu am folosit instalatia de pe Passat 2.3 VR5, modificata astfel incat sa fie compatibila cu 3.2 VR6. Ai nevoie de 3 scheme. A. Schema Instalatiei de la masina ta B. Schema instalatiei de la Passat 2.3 VR5 C. Schema instalatiei de la masina donatare de motor La mufele intermediare (cele de sub ECU) vei avea multe surprize. Nu se pupa nici un pin, mufe diferite.. trebuie modificata destul de mult pentru a fi compatibila. Aici te vor ajuta schemele mentionate mai sus 9. Software - sanse mari ca motorul de Touareg / Phaeton sa fi avut cutie automata. Aici vei avea probleme in ideea in care ABS-ul si ESP-ul nu iti va functiona. Vei avea nevoie de un soft de TT 3.2 / Golf 4 R32 manual. Din softul respectiv te poti inspira ce trebuie modificat in softul din ECU de Touareg / Phaeton pentru a functiona ABS / ESP. Sau poti pune softul de TT / G4 dar si ala, la randul lui trebuie modificat pentru a functiona. 10. Pedala acceleratie Passat 2.3 VR5. 11. Switchul de ambreiaj si de frana nu iti vor functiona, vei avea eroare pe ele. Trebuie modificata instalatia ca sa functioneze corespunzator. 12. Evacuare. Aici depinde de tine cat de tare vrei sa sune. Eu am pus o intermediara si o finala pe traseu, nu e silent dar nici deranjant. E exact ce imi doream. Caroseria fiind mai lunga, sunetul va fi destul de diferit fata de un G4 / TT 3.2. Suna mai frumos pe Superb / Passat etc. DPMDV. Mai exista si varianta cu clapete 13. Frane!!! Recomand si un upgrade la frane. Mai ales daca vii de pe 1.9 TDI cu 288mm disc.. 14. Intake - Aici as recomanda un intake custom de aluminiu (traseul filtru aer -motor). Eu am mers pe traseul stock de 3.2, si din ce vad, atunci cand stationez cu motorul pornit, IAT-ul e destul de mare (undeva la 50 de grade. Odata ce ma pun in miscare, scade destul de repede. Filtru.. neaparat ceva premium, gen K&N, Ramair etc. Cred ca intra si carcasa de la Passat b5.5 2.3 vr5 si atunci poti incerca cu aia. Cam atat din ce imi vine in minte. Poate va ajuta in viitor pe cineva! Pentru poze legate de swap, aveti un album aici - https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix71 point
-
Multumim pentru poluare un TDI de 20 de ani e fix ce trebuie @tavitaraPoate de asta asta o sa reuseasca sa o proiecteze incat sa nu le cada rotile.. zic1 point
-
@gigelm5m3devalorizarea unei masini catre face 15-20k km/an nu e aceeasi cu a unei masini care face cel putin dublu. Cand pretul de achizitie e 1k € ce devalorizare are acea masina dupa 4-5 Ani de utilizare comparativ cu una noua? Cel mai ieftin A2 pe mobile e 1500. Repet, nu sunt impotriva evolutiei, doar ca momentan nu e o optiune pentru necesitatile mele.1 point
-
Un mic update: Km actuali: 55500 Zilele trecute am facut revizia anuala unde s-au schimbat urmatoarele: ulei, filtre ulei & aer (filtrul de polen il schimb eu o data la 6 luni) Bujii Airbag sofer - am fost afectat de recall-ul Takata. Efectuat ITP In Decembrie 2022 am facut si revizia la cutia de viteze, unde s-au inlocuit uleiul + filtrul - ambele OEM (masina avea 50.000 km la momentul respectiv) - am zis sa nu astept pana la 60.000 cat e recomandat deoarece masina avea deja 5 ani de utilizare. Operatiunea s-a facut la un service autorizat pt. revizii/reparatii cutii viteze automate si totul a decurs impecabil. Pe la inceputul anului am spart si gheata la accidente. Unul minor din fericire (cateva zgarieturi pe bara fata si 2 plastice schimbate) cauzat de o neacordare de prioriate (n-am fost eu vinovat ) S-a rezolvat la reprezentanta iar masina a iesit ca noua. Goodies: achizitionat un adaptor pt. wireless AA. E fix ce trebuie pt. oras. In rest, masina merge excelent.1 point
-
Am schimbat prima bujie Cea de langa capacul de ulei , cum stai in fata masinii in dreapta prima din fata Probabil nr 4 , era prea murdar inelul galben sa se mai vada S-a desfacut usor la 12 Nm Motor cald la relanti 20 min Desfacut mufa apoi suflat bine de tot cu aer comprimat Desfacut usor bujia - intai desfacere 2 ture apoi insurubat o tura usor pana am simtit ca merge de la sine Alezor cu vaselina de asta : https://www.emag.ro/vaselina-universal-250-ml-nigrin-74145/pd/DGB6CJBBM/ Am scos ceva mizerie , poza e la tura a doua Suflat cu aer in mufa externa sa fie curata Bujie noua , valselina anti-seize cupru pe filet , insurubat la 12 Nm , click , mufa si gata1 point
-
Topicul e daca merita sau nu. Pentru mine nu merita investitia deoarece la Nr de km facuti pierderea e prea mare comparative cu ce am. Raspunsul initial a venit la intrebarea:"Cine face naveta 2-300 de km". In toamna am fost avertizati sa economisim Energie, posibile pene de Energie electrica de pana la 2 saptamani, iar acum sa treaca deodata toata lumea la sistem de incalzire si masini electric. Doar mie mi se pare ciudat?1 point
-
O sa tin cont Mi-am facut o baza de date cu istoricul dupa toate facturile ca sa stiu ce si cand trebuie sa schimb / verific La cati km , in ce an si ce am schimbat / facut la masina Am gasit notat pe o factura - lichid frana = 2 ani dar nu stiam ce inseamna - completare sau inlocuire Nici nu stiu unde se verifica nivelul la lichidul de frana , o sa caut sa vad maine cand imi vine masina de la vopsit Masina mea luata din DE de la reprezentanta , " fara accident " , a fost busita pe dreapta pe ambele usi si reparata de amatori - s-a jupuit tot pe ambele usi si bandouri in 5 ani Mentenanta Touareg 7P.pdf1 point
-
1 point
-
1 point
-
Daca mai agati cateva cruciulite, matanii si eventual CD-uri de fiecare camera o sa fii "acoperit" pe toate palierele 😉1 point
-
Experienta mea pe persoana fizica cu masina platita din surse proprii: Fabrica ofera discount la 2 pachete interesante de optiuni si mai are si dealerul o mica marja, daca te intelegi bine cu ei. Eu chiar am ramas surprins sa constat ca ai mai multe reduceri la un Kodiaq decat la Octavia. Diferenta de pret a fost sub 2000 Euro pentru Kodi fata de Octavia configurata asemanator, cu acelasi motor (2.0 TSI, AWD, DSG).1 point
-
Oricat de binevoitor si pro tehnologie ar fi cineva, vine un moment in care cred ca oricine incepe sa se sature de toate aceste glitch-uri si mici probleme de sw.1 point
-
Tocmai am fost sunat de dealer, mașina este ajunsa, vineri sunt așteptat vineri sa o ridic 😁😁 am avut parte de o minune în doar 3 luni 😁1 point
-
Salutare tuturor! De curand am implementat acest sistem pe masina. Piesele necesare sunt: Cod parbriz incalzit + bracket pentru camera: 57A845011F NVB Trim.uri negre (pentru camera frontala): 575868437A 9B9 3g0858633 82V 3g0858634 82V camera 3Q0980654S (este ultima versiune de soft - montata din fabrica pe Tiguan 2019 - compatibila cu modelul Karoq) cablaj (este fabricat de un amic). In cazul meu, Karoq-ul pe care il detin este echipat de fabrica cu ACC si Front Assist. Schema pentru cablaj este urmatoarea: Conexiune camera 3Q0: 6 pin — "+" 5 pin — "-" 2 pin — Can extended low 8 pin — Can extended high 4 pin —> 1pin heater 3Q0 camera 10 pin —>2pin heater 3Q0 camera АСС MQB Platform 1 pin camera А5 (R242) ---> 6 pin radar АСС (J428) 7 pin camera A5 (R242) ---> 5 pin radar АСС (J428) Am intampinat usoare dificultati, si anume aveam cablajul facut pt a lega direct radarul - insa cand m-am apucat de treaba am constatat ca acesta avea deja firele trase (ma refer la cele 2 fire intre camera si radar). Cateva telefoane, putin citit si am gasit firele in pragul din stanga in mufa bej. Am atasat poze din timpul montajului (in poze apar legaturile la can-ext (in gateway) si rezultatul final al codarilor. Calibrarea a iesit OK (a functionat dupa cea de a doua incercare). Am testat Traffic Jam Assist si Emergency Assist. Functioneaza ireprosabil. In cazul TJA acesta functioneaza la viteze sub 60km/h. Masina tine banda, franeaza si accelereaza singura. Emergency Assist intra daca nu mai tinem mainile pe volan. Daca dupa 15 sec sistemul nu detecteaza activitate primim un semnal sonor si avertizare pe AID, apoi urmeaza prima franare, la alte 4 secunde a doua franare si daca tot nu intervenim masina incetineste, baga avariile si in cele din urma opreste. In tot timpul asta nu paraseste banda. Continuare poze. Succes tuturor care vor incerca acest retrofit! Saptamana viitoare va urma retrofitul Side Assist (BSD,RTA).0 points