Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 23 Noiembrie 2024
-
Anual
24 Noiembrie 2023 - 23 Noiembrie 2024
-
Lunar
24 Octombrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
17 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Astăzi
24 Noiembrie 2024 - 23 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
03.07.2023 - 03.07.2023
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.07.2023 în toate secţiunile
-
Salutare, Desi sunt slabe sanse sa mai fie cineva destul de tampit ca si mine sa faca genul asta de swap, las totusi aici reteta pentru un asemenea swap, poate cândva va fi de folos cuiva... Acum, depinde si de motorizarea initiala a masinii pe care vrei sa pui VR6le. Eu am avut 1.9 TDI inainte. Ideal ar fi sa ai si un Passat B5.5 2.3 VR5 pentru piese, pe langa motorul 3.2 vr6. O sa vezi mai jos de ce. 1. Motorul - masinile mentionate in titlu au motoarele amplasate longitudinal. Deci ai nevoie de un 3.2 de pe Touareg / Phaeton. Ideal ar fi Paheton, explic mai jos de ce. Eu l-am luat de pe Touareg.. important e sa fie complet (motor, accesorii, ecu + cablaj, sonde, galerii evacuare, termoflot etc. etc.) 1.1 Daca motorul vine cu alternator cu racire pe apa, vei avea nevoie sa pui unul fara racire pe apa. Exista ambele variante pe aceasta motorizare. Important e ca sunt plug&play ambele variante. 1.2 Daca motorul este de Phaeton, asigura-te sa iei si suportii motor!!! Vei avea nevoie de cel de pe dreapta (partea pasager). Daca este de Touareg, vei avea nevoie de suport dreapta de Paheton 3.2 1.3 Daca motorul este de Phaeton, ai scapat de episodul "baie de ulei". Daca este de Touareg, vei avea nevoie de baie de ulei de Phaeton + pompa cu sorb. Pompa si sorbul merg si de pe TT 3.2 / Golf 4 R32. Sorbul de Touareg nu e bun, nu e compatibil cu baia de ulei de Phaeton. 1.4 Neaparat verificata compresia motorului si segmentat daca ceva nu e in regula la acest capitol. Neaparat si distributie OE + revizie amanuntita a motorului. 1.5 Galeria de admisie se poate pune si de Golf 4 R32 / T.T R32 1.6 Capac culbutori - vei avea nevoie de capac culbutori de TT 3.2 / Golf 4 R32. Au busonul de ulei in spate. Cel de Toareg / Phaeton il au in fata si nu vei mai putea inchide capota. 1.7 Recomand ai o reconditionare vizuala a motorului, vopsit bloc / capac culbutori etc. Nu e un must have, dar estetic va arata bine si e relativ usor daca tot ai motorul jos 2. Suporti motor - suport dreapta de Phaeton 3.2, suport stanga de VW Passat 2.3 VR5. Aici ma refer la suportii ce vin pe motor. Nu la cei ce vin pe caroserie. Legat de aia ce vin pe caroserie, eu am incercat initial cu suporti noi OE de 1.9. Dar motorul avea un joc cam mare. Asa ca am luat suport poliuretanic stanga de la Silver project si l-am pus pe ala (de 1.9 TDI). Cel de pe dreapta nu va fi plug & play asa ca nu l-am pus. E suficient cel de pe stanga + intarit suporti cutie. Motorul fiind bine echilibrat, nu vei simti vibratii, chiar si cu supprti poliuretanici. 3. Cutia de viteze - aici ai mai multe variante. Eu am mers pe cutia originala a masinii (5 trepte 1.9 TDI AWX). Ai nevoie de placa adaptoare motor cutie de Passat B5.5 2.3 VR5. Cu aia, practic poti pune orice cutie ce s-a pus pe masinile mentionate in titlu. Cutia mea fiind de TDI, ma ajuta mult la drumuri lungi, deoarece pot rula cu viteze mari fara ca motorul sa stea turat. 4. Partea de racire - odata ce pui motorul sus, prima problema de care te lovesti va fi distanta mica intre motor si radiatoare. Vei fi nevoit sa muti ventilatoarele in fata. Cumpara ceva de calitate, altfel masina va suna ca un elicopter odata ce pornesc ventilatoarele! Eu am mers pe SPAL, 2 bucati, prinse de radiatorul de clima. Foarte silentioase, nici nu le auzi cand pornesc. Si isi fac treaba. Le legi la instalatia de la ventilatorul de clima. Nu vei mai avea vascocuplaj cum era la 1.9 TDI. 5. Traseu apa + traseu clima - aici va trebui reinventata roata. Mare parte din traseul de apa se potriveste de la Touareg cu cateva mici inventii. Eu am folosit o parte din traseu si de la Passat 2.3 vr5. Cel mai nasol e la clima unde ai nevoie de conducte custom. Grija unde le faci, altfel risti sa bagi freon degeaba. 6. Fueling - dat jos rezervor, curatat Dumnezeiește, mai ales daca faci swap de la TDI. Ai nevoie de o pompa de benzina, eu am mers pe Walbro. + evident alt traseu de la rezervor la motor. Dar in rezervor, doar inlocuiesti pompa. 7. Sonde - stock de pe masina de pe care ai luat motorul, recomand sonde noi. 8. Instalatia motor - cea mai urata parte. Nu poti folosi instalatia de Touareg / Phaeton deoarece firele nu sunt suficient de lungi,Touaregul / Phaetonul avand ECU amplasat diferit fata de Superb / A6 / Passat / A4. Eu am folosit instalatia de pe Passat 2.3 VR5, modificata astfel incat sa fie compatibila cu 3.2 VR6. Ai nevoie de 3 scheme. A. Schema Instalatiei de la masina ta B. Schema instalatiei de la Passat 2.3 VR5 C. Schema instalatiei de la masina donatare de motor La mufele intermediare (cele de sub ECU) vei avea multe surprize. Nu se pupa nici un pin, mufe diferite.. trebuie modificata destul de mult pentru a fi compatibila. Aici te vor ajuta schemele mentionate mai sus 9. Software - sanse mari ca motorul de Touareg / Phaeton sa fi avut cutie automata. Aici vei avea probleme in ideea in care ABS-ul si ESP-ul nu iti va functiona. Vei avea nevoie de un soft de TT 3.2 / Golf 4 R32 manual. Din softul respectiv te poti inspira ce trebuie modificat in softul din ECU de Touareg / Phaeton pentru a functiona ABS / ESP. Sau poti pune softul de TT / G4 dar si ala, la randul lui trebuie modificat pentru a functiona. 10. Pedala acceleratie Passat 2.3 VR5. 11. Switchul de ambreiaj si de frana nu iti vor functiona, vei avea eroare pe ele. Trebuie modificata instalatia ca sa functioneze corespunzator. 12. Evacuare. Aici depinde de tine cat de tare vrei sa sune. Eu am pus o intermediara si o finala pe traseu, nu e silent dar nici deranjant. E exact ce imi doream. Caroseria fiind mai lunga, sunetul va fi destul de diferit fata de un G4 / TT 3.2. Suna mai frumos pe Superb / Passat etc. DPMDV. Mai exista si varianta cu clapete 13. Frane!!! Recomand si un upgrade la frane. Mai ales daca vii de pe 1.9 TDI cu 288mm disc.. 14. Intake - Aici as recomanda un intake custom de aluminiu (traseul filtru aer -motor). Eu am mers pe traseul stock de 3.2, si din ce vad, atunci cand stationez cu motorul pornit, IAT-ul e destul de mare (undeva la 50 de grade. Odata ce ma pun in miscare, scade destul de repede. Filtru.. neaparat ceva premium, gen K&N, Ramair etc. Cred ca intra si carcasa de la Passat b5.5 2.3 vr5 si atunci poti incerca cu aia. Cam atat din ce imi vine in minte. Poate va ajuta in viitor pe cineva! Pentru poze legate de swap, aveti un album aici - https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix76 points
-
Ma gandeam ca facem o comparatie corecta. Adica 2 masini noi, clasa similara, dotari similare, siguranta similara, doar ca una ICE si una EV...2 points
-
Daca pe masina ai sistem de injectie piezoelectric,obligatoriu trebuie sa ai presiune pe returul injectoarelor. Regulatorul de presiune dupa rampa functioneaza ,,normal deschis" adica lasa sa iasa spre retur toata motorina,iar cind dai la cheie,incepe sa inchida iesirea spre retur,acumulind in rampa toata presiunea.Daca pe returul rampei nu iese absolut nimic,este din cauza ca nu ajunge nimic in rampa. Vazind filmuletele care le-ai facut,se pare ca totusi in rampa ai ceva presiune cind dai la cheie. Acum gindesc cu voce tare...daca ai presiune la intrarea in pompa,ai presiune la iesirea din pompa,dupa cum arata VCDS,si nu porneste,dar nici erori nu da....hmm,probabil ca injectoarele nu isi mai fac treaba,au duzele astupate si nu mai pulverizeaza. Trebuie sa te hotaresti,ori te bazezi pe masina de diagnoza,ori faci probe ca pe vremuri,scoti injectoarele din motor,si le montezi cu duzele in sus,in asa fel incit sa vezi daca pulverizeaza ceva cind dai la automat,ori daca nu,mergi cu ele la pompangiu. Daca ai trecut la CP3 imi imaginez ca masina ta are injectoare piezoelectrice,si daca este asa,pe returul injectoarelor,ar trebui sa ai o presiune de 8...10 bar ca masina sa porneasca.Aceasta presiune este asigurata de o valva unisens de 10 bar. Ca sa vorbim in cunostinta de cauza,cind ai timp,fa o poza la injectoare,ma intereseaza sa aflu ce tip sint,ori vezi numarul de referinta si vino si spune care este.2 points
-
Salutare. Nu am mai scris de mult pe aici. Multe nu s-au intamplat. Nasina ruleaza acum SW 3.2 realizat in service, in decurs de 6-7 ore, impreuna cu verificarea bateriei de tractiune. Aplicarea versiunii de soft s-a facut fara probleme, iar dupa verificare s-a constatat ca nu e nevoie de inlocuire module din baterie. Acum 3 zile am schimbat filtru de polen si am plecat cu ea prin tara. Am constatat o reducere a consumului dupa update-ul de soft. Bucuresti - Slanic Moldova un consum de 14.5 , temp int pe 22 grade, AC on, mode confort, media de viteza 82km/h, mers regulamentar. Slanic Moldova - Piatra Neamt si retur 13.1 , aceleasi conditii, media de viteza de 69 km/h. In aceste conditii se atinge range-ul dat de producator 210+180= 390 km.1 point
-
@gigelm5m3fac naveta cu un A2 1,4tdi care a costat 1000 Euro si consuma 3,5l/100km. Devalorizare 0.1 point
-
Am reusit sa-mi activez Lane Assist cu prima procedura de pe site-ul asta https://wiki.vcds.de/index.php/MQB_-_Spurhalteassistent/Spurverlassenwarnung Nu aveam activat: Control Unit: 44 Security Access: "19249" Function: Long coding Procedure: > Byte 03 > Bit 0 -> active HCA_On_State = "Menu" si HCA_Warning_Intensity = "Menu" nu am mai incercat sa le activez intrucat am vazut ca functioneaza Lane Assist si fara ele. Singura problema e ca nu ma atentioneaza cand se decupleaza Lane Assist. Trebuia sa mai codez ceva?1 point
-
Un mic update cu scutul de protectie motor. Am optat pentru unul din aluminiu (criteriul esential a fost existenta decupajului pentru evacuarea vebasto). Fusese luat in calcul si cel de la Odorhei insa cu respectivii nu se poate comunica. Sunt praf in materie de interacțiune comerciala. La intrebari punctuale ei raspund doar cu linkuri catre produsul de pe site-ul lor (de parca acele info nu ar fi deja cunoscute). Asa ca am ales sa-i ocolesc si sa caut din alte surse (alt motiv fiind si rugina care se instaleaza din plin pe scuturile lor dupa mai putin de 2 ani, fiind evident ca au carente in procedura de fabricatie). Ce am gasit e pe offroadmanni/germania de unde am avut de ales intre aluminiu (3 mm-6.5 kg) si otel (1.8 mm - 10.00 kg). Am optat pentru aluminiu. Vine si cu tije de fixare/sustinere (identice de altfel cu cele ce exista deja din fabrica pe mașină) iar montajul se face pe aceleasi puncte de prindere ca si in cazul scutului original din plastic. Sunt constient ca grosimea de doar 3 mm (fiind la jumatate din ce exista spre exemplu pentru Duster) nu confera o protectie reală in toate situațiile, totusi zic ca aduce un plus de protecție față de plastic pentru modul soft explore in care este utilizata masina. Pe site-ul respectiv au si un kit de protectie pentru rezervoare (la fel in variantele otel/aluminiu) insa e in analiza pentru ca nu imi dau seama incă daca este compatibil sau nu cu extraprotectiile din plastic pe care le are kodiaq-ul meu, in poza lor de exemplificare fiind montat fara extraprotectiile originale). Deși sunt comercializate din Germania este posibil ca țara de proveniența sa fie Rusia (sau doar patentul de productie). Mie imi pare ca este 100% identic cu ce vinde Milotec (mai scump cu 120 eur).1 point
-
M-am trezit cu check engine cand am pornit masina in parcare, nu intra in nici o treapta, fara sa dea vreun semn in prealabil (Golf mk6, 2011, CAXA). Pe cutie VCDS a gasit 3 erori: 006293 - Functional Restriction due to Pressure Drop P1895 - 000 - 001851 - Gear 6 P073B - 008 - Not Selectable - Intermittent - MIL ON 001850 - Gear 5 P073A - 000 - Not Selectable - Intermittent - MIL ON Problema clasica, s-au rupt rulmentii de pe furca treapta 6/Reverse. Eroarea de presiune se datoreaza încercărilor insistente a cutiei de a schimba treapta, iar eroarea pe treapta 5 vine la pachet. Am desfacut numai cutia (partea mecanica), inlocuit furca cu modelul nou, daca am ajuns acolo am inlocuit si rulmentii care se uzeaza cel mai des, asamblat la loc, merge brici. Nu s-a atins mecatronicul si nici ambreiajul (ultimul fiind inca in garantie la reprezentanta). Mecanicii spun ca trebuie schimbat uleiul din cand in cad in partea mecanica, ceea ce eu nu am facut niciodata in 9 ani/100K. Se pot schimba numai rulmentii pe furca veche, dar avand in vedere ca manopera e punctul cel mai costisitor si VW a updatat capital furca, nu cred ca merita economia.1 point