Dupa mai multi km am observat urmatoarele:
Mers pe autostrada, filtrul de particule abia se incarca, am cam 2g la soot mass calculated de la Ploiesti la Bucuresti, cu cat merg mai tare (150-160km\h) si mai turat DPF-ul isi incepe si regenerarea pasiva. ( mers numai autostrada filtrul face rengenerare pe la 450-500km)
Mers pe DN1,filtrul de particule are o incarca mai mare Ploiesti -> Bucuresti pune cam 4g la soot mass calculated, mers regulamentar nu apauca sa intre in regenerare pasiva. ( mers numai pe DN1 filtrul face rengenerare pe la 350-400 km)
Mers in oras, incarcarea filtrului este dezastruoasa, imi pune 2g daca ma opresc la magazin si cumpar ceva si las motorul pornit, face regenerare la 150km, km facuti doar urban. Daca fac o iesire extraurbana de 15 -20 km nu are niciun efect, incarcarea este la fel ca cea urbana.
Am mai observat ca:
daca prind o regenerare a filtrului apoi ies pe autostrada cat timp filtrul este incalzit practic are loc o ardere continua a sootului si pot ajunge de la PL la BUC fara nicio incarcare pe el.
daca ma prinde regenerarea in oras sau o fac pe loc ( ca am ajuns la servici si nu ma pot plimba) regenerarea se termina undeva la 10g soot mass calculated, ca sa scada de la 10g la 4-5 grame este necesat sa se mearga cu masina chiar daca procesul de regenerare s-a terminat ( scade turatia). Daca ramane o icnarcare de 10g pana la 24g nr de km parcuri e destul de mic, dar de la 5g la 24 g nr de km este mai mare.
Nuj daca are legatura, am observat ca cu motorul pornit daca scot joja de ulei am destul de multe gaze ( sau abur ce o fi acolo), stiu ca este normal sa iasa dar parca e prea mult, la fel si la busonul de ulei ( testul este facut cu masina la relanti)
Ca si concluzie: Mi se pare absurd ca la 150 km facut in oras sa stau sa pierd 15 minute sa faca regenerare si asta de 3 ori pe saptamana aproape ( la iarna cred ca face si al 100 km), daca producatorul zice ca trb schimbat uleiul la 20k km, la km astia o sa prind 1000 de regenerari, nu distruge uleiul ala de tot? ( de cand am masina am schimbat uleiul la 6 luni).
VAGDPF: https://prnt.sc/ignc5y07_Ha6 ( 100mg/km incarcare e cam mult, la extern am 17mg/km)
Daca la mine regenerarea este pornita de ECU ( soot mass calculated) este necesar sa verific ceva, injectoare debitmetre si altele? NU am nicio eroare pe masina.
@EEXCALADE ma primesti la o verificare?:D