Buna seara! De ceva vreme nimeni nu a gasit sau postat rezolvarea. Am intampinat si eu aceeasi problema, dar pana la urma am gasit singur rezolvarea. In primul rand, modelele comfort cu trapa solara, au un modul separat pentru trapa de unde se poate coda cu VAG-Com functile ei. Trapa este codata de fabrica ca atunci cand masina este stationata, cu motorul oprit si incuiata, sa se deschida singura pe aerisire, sa ventileze habitaclul si sa revina pe inchis cand considera ea ca trebuie. Am debifat cu VAG-Com aceste setari si trapa ramane inchisa.
Acum, desi nu e normal, e logic ce se intampla, daca in timpul mersului clima este pe modul auto, ea se foloseste de toate gurile de ventilatie, care include si trapa, ca sa faca gradele setate in habitaclul masini. Indiferent ca e ploaie, ca e ninsoare, ca fulgera, ca tuna, trapa se deschide in timpul mersului. Pentru a opri acest lucru, este nevoie doar de activarea unuia dintre cele 3 butoane care directioneaza aerul. In momentul in care selectam directionarea aerului la picioare spre exemplu, functia de AUTO devine inactiva.
Astazi, 09.08.2020, am testat acest lucru si pentru masina din semnatura, Passat B7 2011, functioneaza. Nu exista probleme de buton, sau ca nu e unsa, sau asa mai departe, alea sunt aberatii. Cand trapa nu e unsa, intradevar face zgomot, se gliseaza mai greu, dar nu are nimic de a face cu a se deschide singura. Cand butonul este stricat, sau firele nu sunt legate corespunzator, sau sunt oxidate, trapa nu mai preia comenzile de la buton cum trebuie, dar nici in cazul asta nu se deschide de una singura.
Mai jos am sa va atasez o poza cu setarea pe care eu merg de azi dimineata si a functionat pentru mine pentru a nu mi se mai deschide trapa in mers de una singura si sa nu imi mai ploua in cap!
Tip:
Pentru gresare, eu folosesc un spray cu vaselina sa dau pe sine si sa bag in gaurile unde se vad cablurile, dar este ok si W40, cum a mai fost mentionat.
Recomand sa nu folositi trapa pe timp de iarna in nici un mod, deoarece chedarul de la trapa se lipeste de caroseria masini, nu de vreun plastic care este incalzit in prealabil dupa ce pornesti masina.