Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.05.2023 în toate secţiunile
-
2 points
-
Prezent Dap, recunosc ca a cantarit mult si pt mine asta, s-a simtit ca un “now or never”… mai ales ca pt sotie am facut deja trecerea la EV si am fost si eu cat pe ce Si va las si cu un filmulet foarte anti-EV https://youtu.be/_R9Z6cICCrk2 points
-
2 points
-
Decodarea: VSSZZZ6LZ8R195529.pdfWVWZZZ3CZGE104218.pdfVSSZZZKNZMW016988.pdfWVWZZZ3CZKE090799.pdfTMBGP21U922557293.pdfTMBGF7NY3PF046790.pdfWVWZZZ3CZ9E057065.pdf Decodarea: WVWZZZ1JZYW311770.pdfwauzzz8v1da057192.pdfWVWZZZ3CZGE186566.pdfWVWZZZ3HZKE003342.pdfTMBJB7NS3P8023110.pdfTMBAW9NP7M7032390.pdfWVWZZZ3CZLE042265.pdf decodarea: WVGZZZ7PZGD022151.pdfWVWZZZ3CZ9P076731.pdfWVWZZZ3CZ9E501392.pdf1 point
-
Eu le am dat jos si le am vandut dupa 1 saptamana. Dar poate esti tu mai norocos.1 point
-
Revin cu noutati. Cei de la service si-au recunoscut gresala ca au schimbat broasca usa dreapta fata in loc de broasca usa stanga fata si azi au schimbat broasca de la usa fata stanga. Acum totul functioneaza asa cum ar trebui.1 point
-
@dercos ultima data cand am verificat pe DJ si DN (DNCB) limita era 90.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Mulțumesc frumos pentru sfaturi @Adi_vwși @Muale. Ma gândesc dacă nu ar fi mai util pentru ce mai fac eu pe acasa, să-mi iau un compresor de 50-100l și să iau unul pneumatic. Alternativa e să merg ca și până acum la service sau la self-service, că a apărut unul in Galați, măcar am elevator și scule, iar de banii de compresor și pistol pneumatic, pot petrece multe ore la self-service. In altă ordine de idei, am făcut geometria, operațiune obligatorie după schimbarea bratelor și pivoților. Am constatat că e multă rugină și in zonă articulației spate, că anumite bucșe sunt slabe și că unele șuruburi de reglaje nu se desfac, adică ar trebui și aici să mă gândesc la înlocuiri. Tipul zicea că dacă nu ma deranjează puțin diferența de paralelism la roata dreapta spate, ce ca uza anvelopele, nu e urgentă schimbarea bucșelor întrucât "până se rup astea...". Pe net am văzut că schimbarea brațelor și bucșelor nu e foarte dificilă, dar implică niște scule, puține cunoștințe și ceva dexteritate, așa că deocamdată doar mă gândesc și documentez. 😁 Întrucât nu fac nici mulți km cu mașinuța, până se vor uza anvelopele din cauza diferenței de paralelism, cred ca le voi schimba din motiv de bătrânețe. Pe de altă parte, nu am zgomote de la articulația spate, nu îmi "dansează" fundul, nici nu pleacă in viraje. Ați schimbat articulația spate, nu doar bieleta antiruliu? Se simt diferențe? PS: nu îmi mai apar notificările de la forum. E de la mine?1 point
-
Dacă știam ce mă așteaptă cu schimbatul la barele astea nu-mi mai trebuiau. A trebuit să desfac tot plafonul, mânerele, plasticele de pe stâlpi, parasolare, plafoniera. Foarte greu pot spune. La parasolare am reușit să rupă firele. Rezultatul e bun, aspectul e schimbat. Trebuie să pun și bandourile la portiere și la geamuri.1 point
-
Dacă tot am avut concediu am zis să mergem puțin până la Slănic Moldova, aproximativ 200km de Galați. Stațiunea este aproape cum era și acum vreo 8 ani, când fusesem ultima dată, doar că mi s-a părut mai curată. Aer curat, liniște, odihnă, relaxare și încărcat bateriile. Am fost cazați la Vila Teleconstructia, unde am beneficiat și de acces la piscina, sauna sau jacuzzi. Am optat pentru mic dejun și cină și nu am avut nimic de regretat, mâncarea a fost foarte bună și servită rapid. Am avut și o cină festivă, cu muzică și dans, foarte ok ne-am distrat. Mare lucru nu ai de făcut in Slănic, dacă îți plac apele minerale mergi la izvoare, dacă îți plac drumețiile scurte, urci pe munții din jur - noi am fost pe traseul 300 de scări - lejer, prin pădure. Mai există și opțiunea de a vizita salina de la Tg. Ocna, care se afla în apropierea Slănicului. Mașinuța și-a păstrat consumul decent, nici eu nu i-am dat prea tare, dar nici nu am mers la consum. Înainte de a pleca am făcut o constatare la un service cu ce urma să schimb, in afară de revizie. Eu ziceam de ceva timp de brațe, dar voiam să văd dacă pivoții sunt ok, plus discuri și plăcuțe față și plăcuțe spate. Cam asta a ieșit si la constatare, bucșele mari erau duse, o bucșa mică avea joc si un pivot avea burduful găurit. I-am rugat să-mi trimită o ofertă de preț, iar când am primit-o mi s-a părut cam mare atât pe partea de manopera cât și pe partea de piese. De obicei, nu comentez prețul cerut, atât timp cât duc mașina si nu am nici o grijă; in plus mai fusesem la ei o dată, dar acum mi s-a părut mult. Așa că am făcut o verificare la 2 repere si era într-adevăr era mai mult cu vreo 25% decât dacă le-aș fi comandat. Întrucât nu am 2 mâini stângi și oarecum m-a surprins negativ valoarea totală - diferența dintre prețul piețelor și manopera, am răsfoit youtube-ul, câteva manuale online de service vw și alte materiale privitoare la ceea ce voiam să fac și am comandat piesele de la autokarma: brațe și pivoți Lemforder, discuri și plăcuțe ATE, ulei Mobil 1 și filtre Mahle. Am vorbit cu un vecin căruia i-am spus că la întoarcere ne apucăm de treabă. Singurul lucru care mă îngrijora era scoaterea pivoților. Cât am fost plecați au venit piesele, iar in plus am mai comandat un pistol de impact Yato de 450nm la 220v, o furcă de scos pivoți și o cheie dinamometrica. O dată ajunși am rezolvat alte chestiuni, iar o dată ce s-a făcut week end, am pornit aventura. Am pregătit totul și le-am inspectat, iar la asta s-au mai adăugat 3 truse ale vecinului, plus încă una Mannesmann mai târziu! 😁 Am început cu ridicatul pe capre a părţii frontale, am scos scutul, am desfăcut puțin filtrul de ulei și apoi m-am băgat dedesubt și am dat drumul uleiului într-o găleată (va fi folosit la un gard de lemn prin vecini). A mers ok schimbul de ulei, filtrul de aer (nu era foarte îmbâcsit) și cel de habitaclu, dar la cel de motorină am observat că din 5 torxuri, două fuseseră forțate. Sincer, nu înțeleg de ce trebuie să strângi tare o garnitură (in manual zice 5nm) de strâmbi floarea unui șurub Apoi am zis să schimbam brațele și am început cu desfăcutul pivoților. Găsisem 2 variante: în prima se scotea șurubul de la planetară pentru un acces mai facil la pivot și a doua, mai spartana, de desfăcut piulița pivotului și apoi forțat in jos cu furcă. Am desfăcut piulița până a ajuns la planetară, apoi am introdus furcă și am bătut cu ciocanul în ea, sperând ca prin conicitatea ei sa împingă în jos pivotul. Doar că nu e ca-n youtube, tot timpul și oricât am bătut noi, acesta a refuzat să coboare. Așa că am apelat la varianta "sună un prieten", tatăl unei prietene, cu care vorbisem înainte și spusese să-l sun dacă avem probleme, să se mai dezmorțească și el. Cu ajutorul lui și a unui ciocan mai mare, plus puțin efort fizic am coborât pivoții din suport și am desfăcut cele 4 șuruburi de la bucșa mare și cea mică și am scos brațul cu totul. Am pus pivoții noi pe brațe, apoi am băgat brațul la loc, am strâns șuruburile de la bucșa mare, apoi piulița de la pivot, am ridicat cu un cric discul în sarcină, am strâns șurubul de la bucșa mică, apoi cele 3 de la pivot, le-am strâns și verificat pe toate încă o dată și am trecut la următoarea etapă. La piulițele de la etrier, iar strânse tare și ruginite, iar ne-am chinuit puțin. Am dat cu WD40, să le deblocam, am tras toți trei de ele până am reușit. Discurile destul de ruginite pe interior, dar plăcuțele erau cam la jumătate Am curățat bine, am pus vaselina cuprată pe rotor, după care am montat discurile și plăcuțele noi (și la ele la capete am pus vaselina) și întrucât se făcuse târziu le-am mulțumit celor două ajutoare, fără de care nu aș fi reușit și am rămas să fac curățenie. Curtea arăta cam așa iar mâinile mele, chiar dacă inițial am avut mănuși, arătau așa: 😁 Am strâns cât de cât sculele și piesele rămase și m-am apucat de vopsit etrierii. Luasem de dimineață 50 ml vopsea, plus întăritor și diluant, dar uitasem de pensula. Am căutat pe la fiică-mea și i-am extras 2 pensule 😆 și cu ultimele puteri am curățat etrieri încă o dată (fuseseră curățați cu mai multe perii de sârmă și spray de curățat frâne înainte și după montarea discurilor noi), i-am degresat și cu pensula am aplicat un strat consistent de vopsea. Și cam asta a fost tot pentru cele 8 ore de sâmbătă, urmând ca a doua zi, duminică, să schimb plăcuțele pe spate și să împrospătez și etrierii. A doua zi, am adus siguranțele vopsite cu negru, dar mare contrast nu a fost. am pregătit sculele,am adus vcds-ul, am făcut procedura de deschidere a motorașului am scos pinii etrierului și am scos plăcuțele de frână. Cu un depărtator de etrier am împins pistonul, am periat etrierii și i-am degresat cu spray de frâne, am uns capetele plăcuțele noi cu vaselina cuprată, le-am pus șuruburile noi și le-am strâns apoi am luat a doua pensule și am pictat din nou A urmat din nou procedura de închidere a motorașului cu ajutorul vcds și apoi am văzut că uitasem să pun scutul. 😆 Seara am ieșit la un test drive mic, nu înainte de a ridica mai ridica o dată pe capre mașina și a monta scutul. Totul a fost în regula, iar azi a dispărut și huruitul inițial de după schimbare, semn că s-au așezat și plăcuțele. Oricum mai merg mai lejer încă vreo 40km, să le mai menajez Cam asta a fost mică incursiune în tainele mecanicii auto. PS: Pistolul de impact Yato s-a dovedit un fiasco, nu a reușit să desfacă niciunul din cele 8 prezoane (câte 2 la fiecare roată am testat), iar din 2 șuruburi la bucșa doar unul la desfăcut, la celalalt a bătut in gol. Deci nu vi-l recomand și urmează să-l fac retur. Asta in ciuda unor review-uri pozitive... PS2: timpul total de schimbare a fost 13 ore, față de cele 10 ore aproximate de service. Probabil că data viitoare ma voi descurca mai bine, având în vedere experienta căpătata și probabilitatea achiziționării unui pistol de impact mai competent.1 point
-
Nu vad nimic in neregula in codari, dar cred ca ai umblat in Byte 18. Si acolo nu o rezolvi cu VCDS. Uite o codare de la un Sharan 2017 60590A3B892508C4508800C0B40009F403D50008676D2DB2E4848720A2C11 point
-
Va salut, de aproape 2 ani am spatarul scurt al banchetei blocat, adica nu se mai rabateaza. Tot atunci am incercat sa trag in toate directiile de maner, sperand ca se va debloca, nefiind incuiat din cheie. Intr-un final, am tras prea tare de maner si s-a rupt rama din jurul acestuia, iar butucul il am prin casa. In seara asta insa, am fost hotarat sa rabatez spatarul si am reusit. Pentru cei care au probleme cu manerul spatarului, voi incerca sa descriu procedeul de deblocare, ca sa nu fie nevoiti sa forteze si sa strice spatarul: 1. Am scos tetiera, desi spatiul nu prea permite asta, dar la inaltimea maxima am fortat-o spre fata masinii si a iesit imediat. Nu se rupe nimic, daca se trage cu grija. 2. Observati piesa alba, indicata cu surubelnita. Acela este blocatorul mecanismului de inchidere. Daca trageti usor de el spre stanga (spre centrul masinii), acesta va elibera mecanismul si in timp ce il tineti tras, veti putea actiona manerul spatarului. Acelasi procedeu cred ca se aplica si la partea lunga a banchetei, din dreapta masinii. Sper sa fie de folos! Cu stima1 point
-
Cateva randuri de WD40 sau alt penetrant bun pe la suruburi timp de cateva zile/saptamani (din toate pozitiile posibile) si sa vezi ce se desfac...0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00