Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.05.2023 în toate secţiunile

  1. Salut tuturor Dupa 7 ani cu fostul S5 B8.5, care a fost o masina absolut senzationala, eram la un pas de a face trecerea la o electrica. Cu toate astea, am decis intr-un final ca mai merge un "last hurrah" inainte de trecerea la EV, care probabil va fi inevitabila pana la urma. Totodata, piticul a crescut intre timp, nevoia de spatiu de bagaje nu mai e atat de mare asa ca am zis ca merge si un coupe si asa am ajuns aici.... RS5 B9 Coupe. Rosu Daca e sa fac o scurta comparatie cu fostul S5 (pentru cei care nu stiu, S5 B8.5 3.0TFSI supercharged cu soft pe motor si cutie dus la 460bhp), diferentele cele mai notabile ar fi: tech. Diferenta de gadget-uri si functionalitati la interior este uriasa, fix cum te-ai astepta pentru 2 modele cu vreo 10 ani intre ele, dat fiind ca S5-ul 2012 era practic aceeasi masina la interior ca si in 2008 cutie: RS-ul are ZF8, S-ul avea S-Tronic. In mod absolut surprinzator pt mine, S-Tronic-ul era semnificativ mai smooth in timp ce ZF8-ul este *mult* mai brutal. Dar mult! motor: dat fiind ca S-ul modificat era cam la aceeasi putere cu RS-ul stock, probabil ca diferentele intre ele puse una langa alta la blana nu sunt uriase. Desi ma astept ca RS-ul sa fie overall ceva mai rapid, chiar se simte cuplul de neam prost (tocmai am testat-o pe dyno in weekend, 449bhp si 640Nm). Pentru comparatie, S-ul avea 450Nm stock si 550Nm modificat. pe de alta parte, mi-este super dor de supercharger... chiar si setup-ul asta twin-turbo de pe RS cu turbinele puse in V-ul motorului, oferind un lag f mic... nu are absolut nicio treaba cu raspunsul la pedala pe care-l avea supercharger-ul, era pur si simplu in alta liga. Motorul supercharged in ture decente (macar un 2000rpm) e on par la raspuns cu un EV, ceea ce spune multe. RS-ul twin-turbo nu se ridica din pacate la nivelul asta, not even close. Cred ca asta ar fi singura plangere pe care o am trecand peste raspunsul la pedala, odata ce treci peste "eternitatea" de juma' de secunda pana s-au incarcat turbinele, masina se simte semnificativ mai agresiva decat S-ul iar combo-ul motor+cutie este mult-mult mai sportiv decat era pe S, modul in care trece prin 2-3 trepte in cateva secunde este chiar impresionant. sunetul e si el complet diferit, mult mai agresiv RS-ul (chiar si decat S in forma modificata), fart-urile sunt super agresive, pocneste in continuu la fiecare lift off, crackle overrun, nu are soft limiter, urla ca nebuna la fiecare pornire a motorului etc. Asta chiar e o chestie f haioasa, de fiecare data cand opresti motorul, deschide valvele din tobe astfel incat la urmatoarea pornire sa porneasca pe modul "loud". Nu poti opri chestia asta. I like Ca dotari, urasc sintagma "full fara X" dar... e full fara discuri ceramice Chiar am cautat si nu mai gasesc nimic lipsa pe ea. Ma enerveaza groaznic-groaznic ca nu are webasto (S-ul avea si iubeam feature-ul asta) dar aparent nu exista pe RS5 deloc Exista si pe A5 si pe S5, dar nu pe RS.... aparent nu a mai avut loc. Daca e sa incerc o enumerare rapida a chestiilor mai importante (sigur ratez cate ceva): Black optics Evacuare sport Diferential spate sport HUD scaune piele incalzite + masaj + memorie "aripioare" reglabile scaune virtual cockpit camere fata/spate + 360 self parking trapa adaptive cruise control lane assist side assist volan + schimbator alcantara pielea neagra + cusaturi rosii audi drive select CarPlay / Android Auto Cam atat imi vine in cap pentru moment, va las cu niste poze
    1 point
  2. Ma depaseste cum ai putea ajunge la concluzia ca ar putea avea legatura cu pretul motorinei. Rezervorul e de 55 L si daca cu un plin faci atat de putini KM inseamna ca mergi cu ea numai in oras si eventual pe distante scurte cu motorul rece. De ce ti-ai lua o masina diesel si 4x4 pentru o utilizare de genul asta ?
    1 point
  3. Pana la urma am optat pentru discuri si placute OE. Am platit 3650 ron pentru: inspectie generala schimbat discuri fata schimbat placute fata schimb ulei motor schimb filtru ulei schimb lichid frana schimb filtru aer schimb filtru polen + manopera corespunzatoare si alte materiale utilizate km la bord ~ 82.000 km Va mai trebui sa schimb prin iulie bujiile si ulei haldex (la 3 ani) si sa astept sa ma cheme pentru actiunea de inlocuire a airbagului. Una peste alta sunt multumit cum s-au miscat, in 3 ore a fost totul gata, ma asteptam sa dureze 1 zi intreaga
    1 point
  4. Sa o luam pe rand . Eu fac o revizie dupa aproape 15 mii de km si un an de zile ( motorul a devenit zgomotos , actualul ulei este foarte inchis la culoare si are un miros de motorina ) masina i-mi arata ca mai pot merge 15 mii de km sau 360 de zile cu el dar eu doresc sa il inlocuiesc . Nu resetez intervalul de service si peste un an sau 15 mii de km cum i-mi arata masina merg la dealer sa bage ei zeama lor de 1000 de lei . Eu fac doar o inlocuire sa zic intermediara folosesc ulei OEM filtre OEM ( toate piesele sunt OEM preturile sunt mai mici deoarece au fost achizitonate de la un magazin online cu redeucere de atelier auto ) . Cum a spus si akon cine stie ca eu am facut un schimb neoficial ? Baietii din atelier care nu au fost capabili sa-mi toarne uleiul in motor fara sa-mi umple de ulei compartimentul motor ? Chiar daca citesc pe forum comentariile tot nu pot dovedi nimica . Si ce sa reclame ca am schimbat uleiul mai repede si asta dauneaza motorului ? Filtrele de aer si de polen le-am schimbat a doua oara si anul trecut au fost inlocuite . Planul de service spune ca la 60 de mii de km trebuie aceste filtre inlocuite . O sa le inlocuiesc la reprezentanta atunci cand face masina 60 de mii pana atunci preventiv pentru sanatatea mea si a motorului le schimb anual . Cine doreste le schimba la 60 de mii . Ce am facut eu nu afecteaza cu siguranta viata motorului . In concluzie i-mi asum deciziile uleiul este schimbat la atelier autorizat RAR pentru ulei detin factura, iar cele 2 filtre sunt identice cu cele de fabrica cu, care a venit masina echipata . La Octavia am schimbat uleiul numai din 30 de mii in 30 de mii de km filtrul de motorina la 90 de mii de km nu am avut probleme cu ea . Adevarat ca am vandut-o la 110 mii de km , acum Tarraco intentionez sa il pastrez mai multi km asa ca incerc sa il protejez cat mai bine . Preturile la masini noi au crescut considerabil nejustificat din punctul meu de vedere asa ca am sa cumpar mai rarut o masina noua si o sa trag de actualele mele masini mai mult timp . Le pot vinde si eu la 198 de mii de km nu numai samsarii .
    1 point
  5. Reusesc INTR-UN FINAL sa pun si franele. Ca de obicei, nu totul a mers perfect. Aparent portetrierii de Phaeton 3.0 (pentru etrierul ce e folosit la frana de mana) ce i-am luat erau o idee diferiti de cei pentru care erau proiectati adaptorii. Ori nu mi-au trimis cei de la dezmembrari portetrierii corecti, ori sunt modele diferite de portetrieri in functie de an.. nu stiu. Desi erau vopsiti electrostatic, practic i-am vopsit degeaba. Norocul a fost ca mai era un set bun de portetrieri pe stoc la garaj si i-am folosit pe aia. Mai trebuie doar sa ii fac negrii. In rest, totul a decurs ok. Spec frane spate: Etrieri principali - Brembo 4 pistonase Etrieri pentru frana de mana - Phaeton 3.0d, spate Discuri: 310mm Brembo (ventilate, perforate) Reminder spec fata: Etrier Brembo Z18 6 pistonase Discuri: 350mm Brembo (ventilate, perforate) Before: After:
    1 point
  6. Eu nu pot sa cred ca cineva si-ar pierde timpul sa schimbe la un B6 farurile Xenon cu faruri Halogen pe motiv ca sunt becurile scumpe Ce becuri are B6 ? D1S ? Daca astea sunt scumpe sa le schimbi la cativa ani atunci mai bine vinzi masina ca sa nu dai bani pe combustibil
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!