Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 29.04.2023 în toate secţiunile

  1. Salut tuturor Dupa 7 ani cu fostul S5 B8.5, care a fost o masina absolut senzationala, eram la un pas de a face trecerea la o electrica. Cu toate astea, am decis intr-un final ca mai merge un "last hurrah" inainte de trecerea la EV, care probabil va fi inevitabila pana la urma. Totodata, piticul a crescut intre timp, nevoia de spatiu de bagaje nu mai e atat de mare asa ca am zis ca merge si un coupe si asa am ajuns aici.... RS5 B9 Coupe. Rosu Daca e sa fac o scurta comparatie cu fostul S5 (pentru cei care nu stiu, S5 B8.5 3.0TFSI supercharged cu soft pe motor si cutie dus la 460bhp), diferentele cele mai notabile ar fi: tech. Diferenta de gadget-uri si functionalitati la interior este uriasa, fix cum te-ai astepta pentru 2 modele cu vreo 10 ani intre ele, dat fiind ca S5-ul 2012 era practic aceeasi masina la interior ca si in 2008 cutie: RS-ul are ZF8, S-ul avea S-Tronic. In mod absolut surprinzator pt mine, S-Tronic-ul era semnificativ mai smooth in timp ce ZF8-ul este *mult* mai brutal. Dar mult! motor: dat fiind ca S-ul modificat era cam la aceeasi putere cu RS-ul stock, probabil ca diferentele intre ele puse una langa alta la blana nu sunt uriase. Desi ma astept ca RS-ul sa fie overall ceva mai rapid, chiar se simte cuplul de neam prost (tocmai am testat-o pe dyno in weekend, 449bhp si 640Nm). Pentru comparatie, S-ul avea 450Nm stock si 550Nm modificat. pe de alta parte, mi-este super dor de supercharger... chiar si setup-ul asta twin-turbo de pe RS cu turbinele puse in V-ul motorului, oferind un lag f mic... nu are absolut nicio treaba cu raspunsul la pedala pe care-l avea supercharger-ul, era pur si simplu in alta liga. Motorul supercharged in ture decente (macar un 2000rpm) e on par la raspuns cu un EV, ceea ce spune multe. RS-ul twin-turbo nu se ridica din pacate la nivelul asta, not even close. Cred ca asta ar fi singura plangere pe care o am trecand peste raspunsul la pedala, odata ce treci peste "eternitatea" de juma' de secunda pana s-au incarcat turbinele, masina se simte semnificativ mai agresiva decat S-ul iar combo-ul motor+cutie este mult-mult mai sportiv decat era pe S, modul in care trece prin 2-3 trepte in cateva secunde este chiar impresionant. sunetul e si el complet diferit, mult mai agresiv RS-ul (chiar si decat S in forma modificata), fart-urile sunt super agresive, pocneste in continuu la fiecare lift off, crackle overrun, nu are soft limiter, urla ca nebuna la fiecare pornire a motorului etc. Asta chiar e o chestie f haioasa, de fiecare data cand opresti motorul, deschide valvele din tobe astfel incat la urmatoarea pornire sa porneasca pe modul "loud". Nu poti opri chestia asta. I like Ca dotari, urasc sintagma "full fara X" dar... e full fara discuri ceramice Chiar am cautat si nu mai gasesc nimic lipsa pe ea. Ma enerveaza groaznic-groaznic ca nu are webasto (S-ul avea si iubeam feature-ul asta) dar aparent nu exista pe RS5 deloc Exista si pe A5 si pe S5, dar nu pe RS.... aparent nu a mai avut loc. Daca e sa incerc o enumerare rapida a chestiilor mai importante (sigur ratez cate ceva): Black optics Evacuare sport Diferential spate sport HUD scaune piele incalzite + masaj + memorie "aripioare" reglabile scaune virtual cockpit camere fata/spate + 360 self parking trapa adaptive cruise control lane assist side assist volan + schimbator alcantara pielea neagra + cusaturi rosii audi drive select CarPlay / Android Auto Cam atat imi vine in cap pentru moment, va las cu niste poze
    12 points
  2. Mi-am facut curaj si am reusit sa le schimb fara sa dau jos farurile si fara sa desfac bara . Dar m-am chinuit din cauza ca sistemul de fixare a becurilor este unul prost gandit ( am pogorat toti sfintii pe proiectantii vw timp de 2 ore neintrerupt ), cu niste cleme de sarma otelita ( la B4 de acum 25 de ani aveam asa ceva insa alea era mult mai bine gandite ca se desfaceau cu totul , pe cand astea la touareg nu se pot scoate din soclu ) . Ideea este ca la aceste faruri nu exista clema de siguranta de la capac , capacul se desface din 2 surubele , unul e torx si unul e imbus ( cele dinspre aripi sunt imbus , respectiv cele dinspre motor sunt torx ) . Dupa ce am reusit sa scot hid-urile am constatat cum este de fapt sistemul de prindere - becurile nu se rasucesc ca sa iasa sau sa intre ci se baga drept cu mufa de alimentare in jos si se blocheaza pe pozitie cu clemele de sarma - aici m-am chinuit groaznic , ori erau indoite aiurea de la " predecentul " ori nu-mi explic de ce nu se fixau usor pe pozitie. Pana la urma am reusit ( am tras de bec sa fiu sigur ca nu misca ). Abia astept sa se lase intunericul sa vad ce am realizat , urmeaza poze .
    1 point
  3. Bateriile de la telecomanda se consuma f repede, mie nu imi mai vedea cheia brusc pe un varf de munte, unde incercam sa intorc, probabil temperatura mai scazuta a determinat brusc bateria sa aiba o cadere? Nu a fost deloc placut. Am coborat si m-am oprit in primul magazin Kaufland si am luat baterii si am zis ca pe viitor tin una de rezerva in masina. Sper ca asta sa fie si la tine, ar fi cea mai ieftin de rezolvat problema
    1 point
  4. Pana alaltaieri la verificare dupa VIN aparea s-ota update 3.0.7 , ieri nu mai aparea nimic, azi apare s-update 3.2 actiune ce o sa fie facute in service. asa intelege VW sa fie facute update-urile "OTA" ?
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!