Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.04.2023 în toate secţiunile
-
Boonnn... am revenit. Cu o mare lipsa de inspiratie ;))) In ultimele 2 weekenduri m-am invartit mai mult pe langa casa din motive de ploaie... Weekendu trecut (aka acum 2 weekenduri) am comandat un set de anvelope Crossclimate 2 205 55 R16 91W pentru baba (aka masina sotiei). Le montez la vulcanizarea din colt si duc rotile de iarna la depozit (tre sa le pun pe olx). Primele impresii au fost mixte... dar aia e, obisnuit cu 225-uri ;)) Mai trec niste zile... vine weekendu, aveam planuri de plimbareala pe munte... la munte nisese grav. Grav de tot. Luam baba (dupa ce arunc o lopata de zapada, vreo 2 sufe si laturile de zapada) si mergem sa revedem Pestera Ialomicioarei (pentru junior era prima vizita). In sfarsit, purcedem la drum in dimineata de Florii, drumul neasteptat de liber dar... plin de radare in miscare. Pe sensul opus ;)) Scapam la mustata de un near-miss cu un bembe cu volan in torpedou si... cam aia, scapam de civilizatie (Glod) si iesim pe drum liber unde pot observa mai bine anvelopele. Comparandu-le cu Premium Contact 5 sunt... tot pe acolo. Drumul e relativ usor, caii sunt putini... nimic special de raportat. Facem stanga pe Transbucegi, din nou libeeeeeeeeerrrrrrr pana la Dichiu, anvelopele se comporta excelent. Coboram spre Zanoaga - Bolboci cu un iepure (Passat B5) in fata... foarte util pentru ca drumul s-a stricat destul de tare fata de ultima vizita. De la Bolboci la Padina drumul mic e inchis (oricum e muci) asa ca mergem pe drumul nou (anuntat cu surle si trambite de catre CJ DB... ) e asfaltat doar 2 treimi si gheata si noroi pe portiunile neasfaltate. Numai bine, zic, imi fac o idee. Ajungem la telelecabina, admiram peisajul, de la Salvamont iese nene (spre rusinea mea nu i-am retinut numele) si i-am citit groaza pe chip, credea ca am de gand sa urc pe munte in blugi ;)) Zi nu, doar admiram peisajul si ne ducem la grota/pestera. Nu am venit cu gand de scandal azi. Ne intoarcem la manastire, n-am curaj sa las masina in vale, parcarea era plina de zapada asa ca o trag mai aproape de un gard. Pana se echipeaza familionul am timp sa mai admir o data peisajul. Coboram in curtea manastirii, ne ducem la lacul cu pesti (imi facea cu ochiu un sturion de acolo ;)) ) si, lipa-lipa, pornim pe trepte in jos spre Ialomita. Ne bulgarim putin si purcedem spre pestera. Juniorul era... WOW! Ce misto!!! Intram in schit (bisericuta) si zice: "aici v-ati cununat voi, mami si tati?". Yuppp! ;)) Luam bilete, vizitam pestera... iesim. Ne mai invartim nitel si apare intrebarea: noi ce mancam? Mergem la hotel sau mergem in Targoviste? Pana la urma, cu majoritate simpla, decidem ca mergem in Targoviste. Luam iar noroaiele la roata si la o intersesctie vad ca drumul spre Sanatoriu e plin cu zapada. Zic testam anvelopele? Le testam ca avem de toate la noi... si lopata, si lanturi si sufe... Mergem putin si cand se lateste drumul, ne intoarcem. Intram pe zapada, cu TCS ON si... parca nu e ce trebuie. Fata de rosie, n-am XDS, n-am mod snow/offroad doar ambreiaj si atat. Mergem ce mergem si nefasta imi zice... ce aveai in cutia aia de carton din portbagaj, ca am lasat-o acasa. Pe toti zeiii!! @!#$$%@$$Q$$!!!! Nimic important... lanturile, lopata si sufele. #aideplnnnnnn... unde intoarcem? Ca acolo unde stiam eu, erau sleauri de intram cu toata masina in ele. Deci aia e... da-i inainte.... 19km... 18km... 17km... 15km... urcare usoara.... aici ramanem... la primavara o mai scoatem (noroc ca am tot intalnit offroadere asa ca nu era chiar atat de negru dracul. Doar maro in dungi). Continuam sa urcam (cu TCS OFF) pana cand... incepem sa coboram... vreo 20 de min mai tarziu incep sa apara si primele semne de civilizatie. Zic "aproape am scapat". Aproape. Undeva in zapada, zdranc! era ascuns un cataroi... ma uit in bord nimic la presiune, nimic la apa... in spate nicio pata pe zapada. Hai ca am avut noroc. Am scapat si din asta. Iesim in DNeu lihniti de foame. Pe drum, imi amintesc sa aveam o "candela" la mine si facem pitstop ca sa vizitam un prieten de ziua lui. Aprindem lumanarea si mergem mai departe. Abia atunci am vazut in ce hal era masina ;)) Ajungem (intr-un final) la locul decis (am mai testat putin suportul lateral al anvelopelor ca... drumul era iarasi liber), comandam.... ce comandam? Hmm.... ce sa comandam? Pizza casei? Pizza casei. Stam ce stam si vin pizzele. Ma uit la ele... zic "asta nu e pizza casei! sau ati schimbat meniul?" Exact! Mai comandam una pentru junior (nu suporta chestiile verzi) si... aia e. Platim... plecam spre casa. Am uitat sa zic, pana acasa inca 3 radare in miscare. Clienti... cacalau Maria ta. Ajung acasa, ma ia o stare asa ciudatica de la stomac, intreb copilu': au fost colegi bolnavi saptamana asta la gradinita? La care el incepe sa ii insire... #aidepln iar iau closetu in brate (cel mai bun prieten in situatiile astea). Dorm si nu prea, ma trezesc mai obosit decat m-am bagat la somn si cam aia e. Carbune, ibuprofen si ceauri peste ceaiuri. - va urma -3 points
-
Pe acelasi drum (forestier) public am fost si cu anvelope dedicate pe mai putina zapada (drumul pe Dichiu era inchis) si parca... parca acum a fost mai bine. Ce-i drept, jos era pamant nu gheata ca altfel era naspa si erau vreo 3 grade afara. Oricum cred ca asta-i maximu cat as folosi o anvelopa de iarna. Pana ieri eram sceptic legat de anvelopele "mixte". Daca in toamna, dupa o vara incinsa, se pastreaza sentimentul de multumire, stiu ce anvelope de iarna imi cumpar1 point
-
Borna de 19k km depasita printr-un drum pana in Austria la Wörthersee. Fix ultima postare ca am pus anvelopele de vara si am prins o ninsoare mai serioasa pe drum. Consumul pana la granita cu Ungaria, faptul ca am reusit traversarea tarii sub 6h e o performanta, luand in calcul si 2 opriri. Se vede si optiunea activata de @sabinx cu ghidarea activa pe banda, care a facut condusul 13h semnificativ mai usor. De asemenea a facut retrofit la ce ii lipsea masinii, camera de marsarier. Termenul scurt a fost intre granita (singura care a mai ramas) si destinatie, iar lung per total1 point
-
1 point
-
Toate sistemele diesel piezoelectrice,au nevoie de un minim de 8...10bar de presiune pe RETUR ca sa functioneze.Pentru ca sa functioneze pe returul injectoarelor,e montata o valva antiretur care indeplineste aceasta functie,cred ca o ai si tu in pozele pe care le-ai pus. In cazul in care nu ai o masina de diagnoza ca sa faci amorsarea cu ajutorul ei,poti incerca in felul urmator. Scoti conectorii electrici de la injectoare,apoi dai la automat circa 20 de secunde.Poti da si mai mult,dar din 10 in 10 secunde de exemplu. Odata facut acest lucru,conectezi injectoarele,si dai in reprize de 5...10 secunde,pina porneste. Cineva spunea ceva mai inainte,nu am retinut cine,ca a pus un filtru pe retur,ca sa nu mai ajunga mizeria in rezervor.Opinia mea este ca nu trebuie facut asa ceva.In primul rind ca mizeria vine din rezervor,si se creeaza sau apare in rezervor atunci cind se alimenteaza cu motorina.Daca mizeria ajunge in pompa si injectoare,filtrul de pe retur in cazul sistemelor piezoelectrice,nu face decit sa strice,motive pot fi multe,pierderi de presiune,mizerie care blocheaza valva antiretur de 10 bar,etc. In ce priveste pompele CP4,sint arhicunoscute ca au probleme de fabricatie,si din cauza unui combustibil ,,low cost" pot provoca span,si pot strica injectoarele in consecinta. Mult cunoscuta metoda de a pune ulei 2T in motorina poate servi in acest caz,eu chiar o recomand. De asemenea as evita orice alta metoda,alte substante,etc care sint recomandate ca solutie pentru curatirea injectoarelor,liqui moly,pinky tynki,si miky mouse,astea curata,dar curata ce nu trebuie printre altele. O buna metoda,cea dupa marginea santului,dar destul de efectiva si fara sa produca avarii in pompa de injectie,pentru curatirea ei interioare poate fi urmatoarea. Scoti teava de inalta presiune care iese din pompa si intra in rampa,apoi cumperi un spray de curatat contacte electrice,dai la cheie citeva secunde ca sa iasa motorina din pompa de injectie,si cind nu mai are nimic in ea,o umpli pe cit posibil cu continutul din spray,dupa care o lasi 30 de minute,1 ora,sau cit ai rabdare ca substanta din spray sa isi faca cit mai bine efectul. Din cind in cind trebuie sa invirti motorul,la mina daca este posibil,daca nu,la cheie,in asa fel incit lichidul din spray sa patrunda peste tot in pompa. Cind crezi ca ar putea fi ok,sau nu mai ai rabdare,dai la cheie citeva secunde,sa elimini din ea cit mai mult din solutie,apoi conectezi teava dintre pompa si rampa,si faci amorsarea. Pentru cei care au masini de curatire a sistemelor de injectie pe masini fara a le dezmonta,stiu la ce ma refer. Pentru cei care spuneau ca schimba filtrul de motorina la 20.000km,parca asa am retinut...,,obrazul subtire,cu cheltuiala se tine" asa ca mai bine schimbati filtrele la 10mii sau chiar si mai inainte,e mai ieftin oricum decit sa schimbati pompa de injectie sau vreunul dintre injectoare.1 point
-
Daca mai agati cateva cruciulite, matanii si eventual CD-uri de fiecare camera o sa fii "acoperit" pe toate palierele 😉1 point
-
@SwatKat PS4/5 pe vara, PA4/5 pe iarna. 225 40ZR18 in cazul meu. Altceva nu mai pun pe masina. Pe masina sotiei, care se invarte doar in Bucuresti si pe langa, Crossclimate 2.1 point
-
De acord cu Andrei. Spuma e doar pentru prespalare. @SHARANMAN2018Mergi la spalatoria din oras si dupa ce zici ca masina e bec, ia un servetel alb si sterge 10cm sa vezi cat de curata e. Printre cele mai bune sunt Bilt Hamber Touchless sau BH Auto foam, dar se gasesc mai greu la noi.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00