Salutare tuturor. La recomandarea grupului, revin si eu, povestitorul, cu problema si rezolvarea mea, dupa 10 luni si 6000km mai tarziu, de chin investitii financiare si timp, cu al meu A4 B8.5 2015 CNHA 2.0 190cp stoc.
Problema a aparut anul trecut prin Mai, cu eroarea P200200 - Particulate Trap Bank 1 Efficency Below Threshold si P245800 - Particulate Filter Regeneration Duration Bank 1.Masina in momentul in care voia sa isi faca regenerarea, nu reusea, si intra in limp mode. Dupa "lupte" cu diferiti "experti", am rezolvat problema, iar masina e in regula acuma. Dupa verificari multiple la senzori, regenerari fortate, curatat DPF-ul etc, am ajuns sa cumpar EGR+Racitor de gaze noi pe original, dar problema tot nu sa rezolvat. Ca ultima solutie (inainte de anulare), am cumparat un DPF din dezmembrari, de pe un A4-B9 din Anglia, o "revizie" mai noua de DPF, iar acum masina isi face singura regenerarile.
Ce am inteles/invatat eu:
Ai nevoie de un electronist calumea sa stie ce citeste
Ai nevoie de un mecanic bun sa iti scoata dpf-ul, si sa nu te trezesti cu clame/furtunuri rupte
Manopera pentru a scoate dpf-ul te ustura la buzunar. Pe mine ma costat 800ron fiecare "scoatere" de DPF(am facut vreo 4-5)
Ca sa inlocuiesti EGR/Racitor de gaze, DPF-ul trebuie dat jos
Daca Racitorul de Gaze scapa antigel in DPF, s-a dus DPF-ul
Conteasza unde iti faci curatarea de DPF. Cei din Odorhei sunt foarte laudati(am aflat prea tarziu)
Faptul ca nu se regenereaza, nu e neaparat vina DPF-ului, desi la mine sa rezolvat dupa ce am shcimbat DPF-ul.
Un DPF nou pe CNHA pe original e undeva la 3000e, After Market e 1500e, iar in dezmembrari e pe la 2500ron
DPF after market NU se pune (nu se curata, crapa mai repede)
Ceramica din DPF este tratat cu "metale pretioase" care ii faciliteaza capacitatea/proprietatea de incalzire/racire necesar pt regenerare
Seriile de DPF in fct de an/generatie/revizie, in ordinea lor -> 04L131601TX, 04L131669HX, 04L131670SX
Atasez poze cu al meu DPF dupa curatare, si cu cel din dezmemrari, unde se vad clar diferentele la faguri (si de serie, prima ne avand seria inscriptionata)
Toate de mai sus sunt din experienta proprie, pareri personale, si lucruri pe care le-am inteles/invatat eu din toata experienta asta, deci se pot dezbate, dar nu dati cu parul va rog.
P.S. luand in vedere ca am mai fost contactat de multa lume cu aceeasi problema (de pe grupul de Audi/VWforum/grupuri de Audi pe FB), am sa incerc sa continui sa urmaresc threat-urile, dar in caz ca nu raspund sau ratez, scrieti linistit un mesaj pe privat, si ajut cu drag pe oricine cine trece prin aceleasi chinuri ca si mine, si nu vor sa aleaga varianta usoara/rapida/ieftina de a anula DPF-ul.
Multumesc grupului/forumului si oamenilor de aici pt parerile constructive.