Sa vedem daca ma pot face inteles,daca nu imi cer scuze.In privinta injectoarelor Siemens,si in special 03L130277B cu care lucrez zilnic,astea au probleme de ,,bobina" in 99,99% din cazuri.
Se pot verifica cu un instrument de masura normal,cu toate ca cel mai corect este sa verificati cu unul specializat care ofera masurarea rezistentei in tensiune,adica alimenteaza ,,bobina" si o masoara in acelasi timp.
Valoarea rezistentei trebuie sa fie 200kohmi,dar uneori functioneaza si la 170kohmi care ar fi minimul dupa recomandarea fabricantului.
de asemenea este importanta capacitatea ,,bobinei" aceasta comportindu-se ca un condensator,si ar trebui sa fie intre 2,5 si 5 microfarazi aproximativ.
Daca aceste doua caracteristici nu sint corecte,nu se poate repara injectorul.
Astfel de bobine se gasesc doar la chinezi din cite stiu,scumpe si fara garantie,nu am cumparat niciodata,prefer sa pun ,,bobina" de la oricare alt injector siemens care functioneaza.
In ce priveste codificarea...in multe cazuri masina functioneaza fara sa fie nevoie de ea,chiar mai bine as zice eu,dar nu stiu de ce se intimpla acest lucru,nu ar trebui sa fie asa.
Am avut cazuri in care dupa montarea unor injectoare noi de fabrica,si dupa probele in mers pentru invatarea calculatorului masinii ,nu au functionat bine decit dupa 2...3 zile de functionare,alteori dupa ce am lasat masina cu bateria decuplata 24 de ore,etc.
Sa fiu sincer,este partea de munca care nu o controlez,si care nu imi place,asta o face un coleg,deci daca exista alte mici secrete,eu nu le cunosc.
Codurile acestea,spus ca la usa birtului,dupa ce bei o tuica,si fara multe elucubratii,informeaza calculatorul de bord,ce impuls electric trebuie sa dea fiecarui injector in parte in functie de rezultatele senzorilor,combustibil,aer,noxe,frinat,ambreiaj,merg la deal,merg la vale,merg la Bucuresti,la Ploiesti,etc.
Problema este ca daca la finalul cablului,adica in conectorul injectorului,nu se regasesc atit rezistenta cit si capacitatea ,,bobinei" impulsul primit de injector nu foloseste la nimic chiar daca este cel corect.
Imaginati-va doua becuri de 12v unul de 40w si altul de 100w,cel de putere mai mica va lumina mai putin decit cel de putere mai mare,chiar daca ,,primesc acelasi impuls" in cazul becurilor aceeasi tensiune.
Impulsul electric face ca acul din duza sa se ridice si injectorul sa injecteze,si daca rezistenta ,,bobinei" este mai mica,cum se intimpla de obicei,injectorul va sta deschis mai putin timp decit ar trebui,asta se traduce printr-o cantitate de combustibil injectata mai mica,iar calculatorul masinii face o corectie cu + 0..+1...+2...+3,0
Injectorul 03L130277B trebuie sa injecteze intre 3,3ml si 9,8 pe minut,la relanti,la 250 bar cu un impuls de 540 microsecunde cantitatea optima fiind 6,5ml/min.
Codul injectorului informeaza calculatorul masinii sa mentina aceasta cantitate prin intermediul impulsului electric,iar calculatorul face corectii in functie de aceasta informatie.
In ecuatia asta mai intervin si alte elemente,cum ar fi de exemplu uzura mecanica a pieselor care formeaza injectorul.