Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.02.2023 în toate secţiunile

  1. Multumesc! Ca fapt divers ,prima data am facut garajul si apoi casa
    6 points
  2. Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.
    2 points
  3. Mersi fain. Mai pastrez din ele deoarece am "convins" pe cineva din familie sa cumpere inca un gti. Fratele meu are unul cumparat recent. 😄. Asa ca acum sunt 2🚙🚙.
    2 points
  4. No, mai bine cauti pe cineva care stie ce are de facut. Pe 46 convenienta, in adaptari, ai remote control. Stergi cheile, bagi nr de chei de adaptat,3....si apesi pe rand butonul de incuiat de la fiecare cheie, cateva sec. O sa confirme din semnalizari, la fiecare înregistrare
    2 points
  5. Au venit piesele. Multe si marunte. Cateva etape in evolutia motorului. Ca sa fie totul perfect am cumparat coliere de strangere si cleste special. Nu ma impacam cu gandul sa folosesc coliere cu surub.
    2 points
  6. Apreciez garajul încălzit sau neîncălzit!
    2 points
  7. Cu zgomot de fond! Pare mai nervos bitdi, până te uiți la vitezometru. Îmi plac ambele, ma simt bine cu fiecare. Cum sa ii zicem la v8? Bi-tfsi? A venit masina mai repede decat trebuia! E în aprobare unul cu mai multe locuri, dar merg greu hârtiile la autorizări, zici că ridic Peleșul din nou! Am căutat sa închiriez prin decembrie, nu am găsit ceva aproape iar lângă vedetele moto nu mai am loc. Thug life! @EmilianPop mulțumesc!
    2 points
  8. Felicitari pentru proiect... Cu piesele ramase ce faci?Le bagi la vanzare sau pe pastrezi? Sa stiu daca ma abonez si eu la una alta😀
    1 point
  9. Mersi fain. @Emy Dnu comentez nimic...pun poze maine. 😋 Nu era sa las compartimentul motor murdar. 😀 @snackDa, nu esti singurul care aduna scule. Am scule acum de ma pot apuca de inca o masina. 😀 Am noroc de un mic si nu foarte inalt pod la casa astfel incat sa le depozitez. Pe langa toate astea am si vreo 30-40 de cutii de platic cu piese din donator.
    1 point
  10. Felicitari pentru munca depusa! Imi dai curaj sa ma apuc si eu de golf sa refac complet motorul. Satisfactia ar trebui sa fie maxima la final! Edit: Cureti si habitaclul motor daca tot ai dat jos motorul, nu?
    1 point
  11. Sunt avantaje si dezavantaje. Am vrut sa pastrez look-ul oem si in zonele vizibile sau in zonele unde nu ar trebui nu stiu ce interventii , am pastrat coliere cu strangere. In alte zone am pastrat coliere elastice sau cu surub. @Muale Da,am pastrat si m-am incadrat in buget. Nu am vrut sa depasez 15000 lei (cam 10.000 piese si 5000 manopera). O sa trec la sfarsit costul total de piese si in mare parte cam se s-a schimat.
    1 point
  12. De acord cu Vali. Prefer niste coliere cu surub bune sa fie usor de strans si usor de desfacut. Nu cele cu colierul facut filet, ci cele cu piulita.
    1 point
  13. Hai ca si azi mi-am baut cafeaua dupa ce am vazut ultimele postari. Foarte fain ce faci tu. Vad ca nu sunt singurul care aduna si scule cand ii ceva de facut la masina. Abia astept sa vad rezulatul final dar mai ales sa aud impresiile dupa ce ii totul montat si functional.
    1 point
  14. Intre timp m-a luat iarna prin "surprindere" In asteptarea anvelopelor de iarna masina a stat in garaj,la caldurica. Am spalat impecabil jantele pe interior si am dezlipit plumbii si urmele de adeziv. Azi le-am montat,au fost echilibrate pe aparat hunter wheel balancer,plumbi vopsiti la culoare ,gri. Tinand cont de iernile actuale,drumuri...etc am ales Kumho ,clasa medie,dot 2022 ,made in Korea. Asteptam urmatoarea zapada .
    1 point
  15. @mad_katPasul il va face, fara indoiala ! Intrebarea ramane: cand ? Pana la sfarsitul anului sau anul viitor ? Are prea multe influente turbate in jurul lui ca sa nu-l faca la un moment dat
    1 point
  16. @Muale Mersi fain. Da, omul cand nu are ce face..gaseste un puzzle pe 4 roti. Am pornit incetul cu incetul. Prima componenta : capacul. Inainte. Dupa.
    1 point
  17. Dupa desfacere completa a tuturor anexelor am constatat ca motorul e curat la interior. Timp de cam 1 luna am curatat toate componentele si in acelasi timp am comandat piese noi. Masina a fost scoasa afara si astepta cuminte reconectarea cu motorul.
    1 point
  18. Haideti sa ne imaginam ca pune un varianta de dsg. Situatie : trebuie schimbate ambreajele. Consilier piese : Ce masina aveti ? Ce motorizare ? Ce cutie ?
    1 point
  19. 🤟 Adevărat 100%. Și când ma gândesc ca simpatizam cu Long version... bine ca am rămas la varianta normală cu 3 metri de ampatament. Nu au fost luni, ci maxim câteva zile. Aveam in mână o oferta de comanda nouă configurată, discutată și discountată... trebuia sa fie un V6 tfsi argintiu, termen de livrare bun de 4-5 luni, dar tot mi s-a părut mult. Chiar nu inteleg cum alții acceptă sa aștepte ani. Masina asta era in țară, aveam alerte pe anunțuri auto cu filtre foarte stricte. De săptămâni nu mai apăruse nicio notificare. A aparut una singură, am vazut ca e v8, am vorbit imediat la telefon ca sunt interesat și în următoarea zi lucrătoare m-am deplasat la dealer sa vad masina. Am avut apoi 24 de ore sa dau un raspuns final pe care îl cunoșteam deja. Știam piața la nivel de dotari si decoruri interioare. A fost cumplit... m-am perpelit apoi vreo 10 zile ca departamentul contabil de la leasing era "in-integrum" în zile libere si nu avea cine sa împingă banii mai departe către dealer. Știu, e aiurea, dar se pare ca e posibil. A doua zi dupa plata, aproape nedormit eram deja pe drum cu un prieten sa preluăm masina, mi-au confirmat la telefon ca se poate ridica, dar noi eram plecați de ore!
    1 point
  20. Complet de acord, A8 nu e o masina sport, pentru ca, indiferent cati cai putere ar avea ramane foarte lunga si foarte grea, iar puterea acelui V8 e arhisuficienta. E mai degraba un GT, gandit sa infulece multi kilometri fara a baga in seama agitatia din jur.
    1 point
  21. Consumul e irelevant in Bucuresti la 7P Consumul e irelevant cand opresti si pornesti de la semafor de multe ori , la fel cand franezi de 100 de ori si apoi accelerezi Azi prinzi trafic , maine liber si tot asa , deci care e consumul si ce relevanta are ? Eu cand plec dimineata imi arata consum de 40L/100 si pe masura ce se incalzeste masina si merg mai mult scade Plec de acasa si merg spre Sibiu sa zicem , ca e drumul cel mai frecvent facut de mine Consumul scade sub 10L/100 de abia dupa 5-6km iar sub 7L/100 de abia dupa Brezoi deci dupa minim 35 km doar daca e drum liber Mergi pe autostrada legal cu viteza maxima admisa de lege => turatie 2200 in viteza 8 pe D si consum instant de 9.5 L/100 Apare un deal , creste , apare o vale , scade , etc Daca mergi cuminte la 110 ( si merg multi asa , nu ma refer la suv-uri ) ai consum foarte mic pe autostrada Daca mergi cu viteza maxima legala cu masina asta doar extern ai un consum mediu de 8 L/100 daca faci jumatate pe autostrada sau 7.5 L/100 daca mergi doar pe drumuri nationale Daca insa te crezi la curse si te lipesti de cel din fata , cu 100 de frane nervoase si cu 2 roti pe contrasens nu inteleg de ce te intereseaza consumul .. Important e sa scapi si sa scape si ceilalti Nu merge nimeni la consum cu 7P Exista multi oameni normali care merg normal , nu la consum cum inteleg unii , ca nu aduna nimeni motorina de pe streasina cu galeata cand ploua ca sa se uite la virgule , toti facem plinul la statii Peco Multi inteleg gresit ca daca ti-ai luat o masina de un anumit fel trebuie sa mergi intr-un anumit fel , altfel de ce ai luat-o ? In ziua noastra normalitatea a ajuns anormalitate in acceptul majoritatii , nu e ok sa faci ce trebuie , e de neinteles Azi un cocalar valcean cu BMW ( specia dominanta in zona adiacenta orasului ) m-a claxonat ca am semnalizat si am incetinit sa intru la benzinarie , l-am deranjat , probabil se grabea sa scoata capra la pascut Faceti un experiment si purtati masca intr-o zi intr-un mall , o sa se uite toti la voi ca la circ pentru ca omul prin natura lui are memorie scurta ca sa stearga tot ce e neplacut din trecut si sa se protejeze mental de stres
    1 point
  22. Exista si in 3 spite. Acum, trebuie sa mai faca si el un retrofit, ceva....😁
    1 point
  23. @ct_act intrebare corecta nu e “cat consuma” pentru ca e (zic eu) irelevant la nivelul asta ci cat ai autonomia ;)) La cat mai multe rezervoare umplute fara dureri de cap
    1 point
  24. Revizie motor si alte comsumabile
    1 point
  25. Eu ma duc pentru orice la Avia Motors Pantelimon pentru ca este situat cel mai aproape de casa. Sunt ok ca service dar nu am experienta personala cu alte service-uri Skoda.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!