Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 31.01.2023 în toate secţiunile
-
6 points
-
#longPost Salutare! 1 an de la ultima postare... ce trece timpul... Nu am mai postat mare lucru in ultimele luni, deoarece doar m-am bucurat de masina, nu i-am mai facut nimic, pana recent.. Masina s-a comportat exemplar in tot acest timp, mergea bine, insa faptul ca rulam cu 2.65 bar pe un bloc motor stoc, neumblat in el niciodata, isi spune cuvantul. Au aparut si primele semne de oboseala si anume gaze de carter mai accentuate + uzura in chiulasa la locasul injectorului 2. Vesnica problema a PD-urilor 8v, o singura prindere la injectoare. In ciuda acestor mici probleme, Superbul merge si se comporta foarte bine. Insa, pentru a fi totul impecabil cum imi si doresc sa fie la masina asta, stiam ca e nevoie de "engine rebuild". Eh, si aici ajung din nou la o rascruce de drumuri.. zic asta deoarece in ultimii ani, apetitul pentru "diesel power" a scazut drastic, in schimb a aparut o placere tot mai mare pentru benzinare, mai ales cele de cilindree mare. Bun, aveam practic 3 solutii: 1. Refac motorul, si continui cu masina asa 2. Dezmembrez Skoda, si imi fac un alt proiect benzinar 3. Fac Superbul benzinar Evident ca merg pe varianta 3 Intre timp a aparut si un cumparator la tot setupul actual de TDI cu care discutam de mult si am ajuns la un acord, asa ca am cumparat un 3.2 vr6 (practic R32), cod motor BMV, 241 cp, complet cu tot cu accesorii, de pe un Touareg. Iar odata ce vine clientul si imi ia motorul, ma pot apuca de swap. Asta s-a intamplat prin Iulie anul trecut Pentru swap aveam nevoie de o gramada de piese de pe un Passat 2.3 vr5, iar Passat vr5 sunt foarte rare mai ales in tara. M-am pus pe cautat dupa fiecare in parte, insa fara mult succes.. singura solutie era sa iau o masina intreaga pentru piese. Si atunci am zis sa fac altceva.. de ce sa nu il fac si 4 motion? Stiam ca exista B5.5 2.3 vr5 4 motion, iar daca tot iau una intreaga, sa iau si 4 motion. (Superb 1 4 motion nu este de fabrica). M-am pus pe cautate iar 2 luni mai tarziu, gasesc fix la Buzau, un Passat b5.5 2.3 4 motion. Sus pe avion, dupa el, si acasa. Problemele au aparut cand le-am pus pe amandoua pe elevator sa studiem situatia. Difera absolut tot.. intarituri lonjeroane prinderile la punte, la amortizoare.. nici o treaba.. chit ca sunt platforme comune. Solutii am gasit dar implica mult flex, multe taieturi din caroserie asa ca am renuntat la ideea de 4 motion. Buun, ne-am apucat de motor, cam asa arata inainte: A durat cam 3 luni. Motivul pentru care ne-am intins a fost faptul ca nu am vrut sa arunc motorul acolo si gata, job done. Am vrut sa fac ceva frumos, la nivel de detaliu. Iar detaliile iti iau din timp, cateodata chiar mai mult decat te astepti.. Si de aici incepe distractia. - Curatat tot compartimentul motor, - Curățat motorul in sine, Suporti, alternator, termoflot etc. - Vopsit bloc si capac culbutori, traversa, trager, (capacul a trebuit sa iau de pe un r32 transversal deoarece la cel lognitudinal, nu se inchidea capota de la buson). - Comandat corpuri de apa noi, furtune noi de apa, distribuție, bujii, bobine, suporti, sonde lambda etc etc. Suporti motor: cel drept de Phaeton 3.2, cel stang de Passat vr5. Placa adaptoare de pe Passat vr5 mi-a permis sa pun cutia mea de TDI. Ambreiajul l-am folosit de pe 2.3, masa dubla cu disc normal. Pe partea de alimentare m-am dus pe o pompa de la Walbro, capabila de 450 cp in caz in care ma tenteaza ulterior de o conversie la turbo. Am folosit rezervorul meu, poze mai jos before and after. Instalatia electrica.. sfarsitul lumii.. am avut nevoie de 3 scheme, cea de la 1.9le de pe Superb, cea de vr5, si cea de 3.2 vr6. Am folosit instalatia de vr5 si adaptata in asa fel incat sa se potriveasca la vr6, iar toti pinii de la mufele intermediare au trebuit modificati pentru a comunica corect cu restul instalatiei ce aveam pe masina de fabrica. Am respectat si lungimea celei de pe 1.9, pentru a nu avea fire prea scurte sau lungi. Imbracata toata instalatia ulterior.. Si ca sa raspund preventiv la intrebarile ce se gandesc multi: 1. Ce faci cu itp / rar? - Ce am facut si pana acum. 2. De ce atata stres / munca / bani pentru ca la final sa ai power mai mic? - Oricine a experimentat un 1.9TDI 8v cu duze Firad o sa ma inteleaga. Fum mult, boost mare = nu prea tine nici o garnitura fie ea oem = ulei peste tot, trepidatiile specifice PD. Practic ai 300+ cp de care te poti bucura doar pe autostrada cand nu ai pe nimeni in spate. Nu sunt genul sa afum pe nimeni si niciodata nu mi-a placut asta. Mi se pare lipsa de respect pentru ceilalti participanti la trafic. - 1.9 tdi la 300+cp e deja dus la extrem pentru interne stoc. Iar only diesel maxim 400 cp si aia cu mult mult fum si turbo lag imens. R32-ul e un motor ce tine 550 cp foarte safe pe interne stoc, cu o conversie la turbo aferenta, nu ai fum - Sunetul de Vr6. Anywayz.. cam asta a iesit.. vezi procesul descris pe scurt si cu cateva poze mai jos. O sa las si un link catre un album cu mai multe poze din timpul swapului (si in calitatea originala) deoarece sunt limitat aici de cei 4mb upload max. https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix7 Revin curand si cu video de pe dyno si cu sunetul ce il scoate ala e cel mai mare farmec al acestui swap. step 1: bye bye TDI Compartiment motor before / after: (vezi pozele din album, acolo se vad detaliile mai bine). Dar a fost enorm de multa mizerie Step 3: Reconditionarea motorului (curatat, vopsit bloc, spalat baie ulei, inlocuit mufe corpuri de apa, distributie, role, curatat galerii evacuare, vopsit capac culbutori etc. etc. (mai multe poze in album)) Step 4: Montat motor definitiv pe masina Step 5: Montat ventilatoare in fata radiatoarelor. Nu imi vine acuma in cap firma dar au venit din U.S., conducte clima custom, traseu apa custom Step 6: Partea de fueling - curatat rezervor, montat pompa Walbro si traseul de benzina (mai multe poze in album) Step 7: Evacuarea. Avand in vedere ca vor fi si niste flacari, am hotarat sa ii pun 2 tipsuri. Nimic wow, am vrut ceva cat mai discret. Am pus o intermediara si o finala. Astfel, nu e nici silent dar nici deranjant. Si se aude foarte bine acel sunet al motorului specific VR6. Step 8: Instalatia (vezi poze in album) Step 9: Motorul in versiunea finala. Am venit cu o galerie de admisie de Audi, deoarece era in stare foarte buna, a necesitat doar curatata. Cea de Touareg a avut gaz pe ea deci nu o mai puteam folosi. Mare feedback nu pot sa dau momentan, trebuie sa o conduc mai mult, sa ma obisnuiesc cu ea. Momentan inca mai avem cateva mici detalii de pus la punct dar curand e 100% gata. Oricum, ce pot sa zic, e faptul ca adio trepidatii specifice TDI la interior, motorul din fata e foarte silentios. Sunetul e ... wow, si... no smoke !! Motorizarea asta nu este pe Superb de fabrica. Nu exista Superb mk1 cu VR6 pe el. Desi nu pun accent pe lucruri de genu, DAR posibil sa fie singurul Superb mk1 VR65 points
-
Mulțumesc! Nici ca puteai sa o zici mai bine. Abia aștept zilele cu vreme mai bună... încă nu savurez cât mi-am propus. @Alexutzy @Emy D Mulțumesc! In alta ordine de idei... deocamdată staționăm cu anvelopele din poză. Nu am am avut timp si nici nu am găsit jante pentru look-ul adecvat. Până la vremea mai bună... sa fie bitdi!4 points
-
era timpul sa se mai intample lucruri faine pe aici - gti-ul lui @mirceateodor si swap-ul tau si V8-ul ala e fain, da' e nou, si n-ai ce surubari la el As vrea sa cred ca, dupa ce te vei obisnui cu noul setup, vei ramane pe aspirat. Rafinamentiul si senzatia, pentru mine cel putin, sunt priceless, nu simt nevoia de turbine sau compresoare. Insa, daca vei face pasul, tot voi urmari topicul2 points
-
2 points
-
2 points
-
Felicitari pentru realizare! Totusi, nu te-a tentat sa modifici Passat-ul 4motion?2 points
-
2 points
-
Asa cum spunea @Stefan.DFS, intr-o postare mai sus ,referitor la sezon, se pare ca ne apropiem de sfarsitul acestuia. Practic anul 2022 s-a terminat cam asa : au venit alte jante Santa Monica ( 3 impecabile,1 un pic oxidata) si anvelopele doar de vara - Kumho R17( 5 bucati). Vreau sa pun pe masina 5 jante ( 4+1) , toate aliaj. Adaug ultimele poze de interior ,anul 2022.2 points
-
Ramasesem dator cu update. Masina a ajuns la dealer la sf lunii octombrie insa in prima configuratie, fara eBoost dar cu IPA. Dupa 1 luna de zile de discutii, mi-au dat masina la pretul mai lmic, au scos taxa de livrare de 300 Euro si au pus folie pe geamurile din spate. Nici nu vreau sa mai aud de consortium-ul asta D'Ieteren (Seat, Skoda, Audi, VW si Cupra). Sunt cei mai ''mari'' si mai praf din Belgia, ever.1 point
-
1 point
-
Eu am reconditionat una si tot scapa pe undeva, am luat una SH de pe un model mai nou si tot scapa putin pe undeva. Singura chestie pe care nu am schimbat-o a fost valva, am folosit-o pe aceeasi de la perna veche la cea noua si acolo cred ca era problema. Daca scapa prin partea de jos, pe sub burduful ala, ar merita reconditionata. Te costa undeva la 700 lei cu piese originale si ceva chei noi cumparate sau modificate.1 point
-
1 point
-
Led staging e un vis. Nu merge asa ceva. Cele la care vezi pe YouTube asa ceva, au placa modificata, leduri alimentate individual, etc.1 point
-
mai scriem una alta, S-a facut si revizia de 30 000 km si inceputul de an a venit si cu o problema atasez direct poze Cum s-a intamplat: ora 5-6 dimineata, la iesire din Glod ( drumul Targoviste-Sinaia) m-am trezit cu pietrele aferente pe sosea( in poza de mai sus deja 2-3 pietre au fost scoase de pe carosabil), incetinesc undeva la 20 km/h poate si mai putin si dintr-o data aud un zgomot in lateralul masinii ( exclus sa fi luat-o pe sub masina sau sa fi atins, repet nu aveam viteza, drumul era curat, fara ceata, ploaie, ninsoare). Ce banui: ori a cazut de pe versant ori cineva a aruncat ( nu o sa stiu niciodata - eu am oprit la 100 m de la impact ) Asa ca schimbam usa, pragul( poate punem r-line oricum era in plan).. To be continued...1 point
-
@bubu182, multumesc !! Urmeaza si video. In teorie, de azi intr-o saptamana ii facem optimizarea software. Voi filma de pe dyno @ShadoWzZ, pai cum ziceai si tu.. diversitate @z e n i t h, e mai complicata treaba decat pare cand vine vorba de Passat. Odata, masina nu are fiscal si nici nu am cum sa il obtin. Apoi vine vorba de masina in sine. Desi tehnic e ok, am venit cu ea din Buzau fara nici o problema, estetic este o masina moarta si necesita mult timp si bani de investit in ea pentru a o duce pe linia de plutire. @cxr2test, multumesc !!! vine vine si o filmare curand sa ajung la Arad doar unde e masina momentan.1 point
-
Haideti sa ne imaginam ca pune un varianta de dsg. Situatie : trebuie schimbate ambreajele. Consilier piese : Ce masina aveti ? Ce motorizare ? Ce cutie ?1 point
-
Imi plac oamenii de pe forum. Adica despre ce vorbim aici ... avem A8 v8 noutz si Superb mk1 cu swap de vr6. Un spectrul mai mare de diversitate nu poate exista :))) (decat daca o faceai si 4motion) Felicitari proprietarului.1 point
-
Jurnal 56.400 km 20.01.2023 Inlocuire Calorifer caldura OEM DENSO cod 5Q0 819 031 A CZ116140-2350 cu calorifer Valeo Inlocuire Vas expansiune cu varianta fara Silicat cod 5q0 121 407 M Inlocuire Antigel vechi G13 cu antigel nou G12 evo cost total 1100 lei1 point
-
1 point
-
Scuze. Greseala mea de gramatica.😋 Da, corect e "trooper".Nu incercam sa te corectez si nici nu am insinuat ca esti ironic. Orice comentariu e bine venit. Cred ca e doar ansamblu complet de maner : 8E0839020. Eu le-am dat jos de pe manere de Audi si am folositul ghidul de lumina si ledul+mufele. https://www.olx.ro/d/oferta/manere-portiere-interior-audi-a4-b7-8e1837019-8e0839020-IDeNkZq.html E cheder simplu de la Dedeman. E foare moale si elastic. Sunt convins ca si la temperaturi scazute nu o sa ii scade atat de mult elasticitatea incat sa creeze probleme. Am introdus in chederul principal un snur, am prins chederul ( prima data lubrifiat) si l-am "tras" in interior. Pr capete am si dezlipit parte din banda de adeziv sa ramana fixat.1 point
-
@dkmg33 Solutia ta ar fi fost buna atunci cand m-am apucat de curatat. Acum interiorul e finalizat si nu cred ca o sa fac alte interventii, cel putin de curatirea plasticelor. In vara planific schimbarea radiatorului interior si refacerea buretiilor de pe clapetele de clima. Cam atat la interior. @mad_kat Imi place RCN. Se aude bine. Stiam problema unitatiilor aftermarket si am urmarit vreo 2 zile dupa instalare sa vad daca am probleme cu bateria. La masuratori nu " fura" nimeni curent. Alt update: curatat si schimbat chederele externe. Donatorul avea niste chedere mai bune plus ca in interiorul acestora am introdus un cheder suplimentar ca sa il aduca cat mai aproape de " forma initiala".1 point
-
Consumul e irelevant in Bucuresti la 7P Consumul e irelevant cand opresti si pornesti de la semafor de multe ori , la fel cand franezi de 100 de ori si apoi accelerezi Azi prinzi trafic , maine liber si tot asa , deci care e consumul si ce relevanta are ? Eu cand plec dimineata imi arata consum de 40L/100 si pe masura ce se incalzeste masina si merg mai mult scade Plec de acasa si merg spre Sibiu sa zicem , ca e drumul cel mai frecvent facut de mine Consumul scade sub 10L/100 de abia dupa 5-6km iar sub 7L/100 de abia dupa Brezoi deci dupa minim 35 km doar daca e drum liber Mergi pe autostrada legal cu viteza maxima admisa de lege => turatie 2200 in viteza 8 pe D si consum instant de 9.5 L/100 Apare un deal , creste , apare o vale , scade , etc Daca mergi cuminte la 110 ( si merg multi asa , nu ma refer la suv-uri ) ai consum foarte mic pe autostrada Daca mergi cu viteza maxima legala cu masina asta doar extern ai un consum mediu de 8 L/100 daca faci jumatate pe autostrada sau 7.5 L/100 daca mergi doar pe drumuri nationale Daca insa te crezi la curse si te lipesti de cel din fata , cu 100 de frane nervoase si cu 2 roti pe contrasens nu inteleg de ce te intereseaza consumul .. Important e sa scapi si sa scape si ceilalti Nu merge nimeni la consum cu 7P Exista multi oameni normali care merg normal , nu la consum cum inteleg unii , ca nu aduna nimeni motorina de pe streasina cu galeata cand ploua ca sa se uite la virgule , toti facem plinul la statii Peco Multi inteleg gresit ca daca ti-ai luat o masina de un anumit fel trebuie sa mergi intr-un anumit fel , altfel de ce ai luat-o ? In ziua noastra normalitatea a ajuns anormalitate in acceptul majoritatii , nu e ok sa faci ce trebuie , e de neinteles Azi un cocalar valcean cu BMW ( specia dominanta in zona adiacenta orasului ) m-a claxonat ca am semnalizat si am incetinit sa intru la benzinarie , l-am deranjat , probabil se grabea sa scoata capra la pascut Faceti un experiment si purtati masca intr-o zi intr-un mall , o sa se uite toti la voi ca la circ pentru ca omul prin natura lui are memorie scurta ca sa stearga tot ce e neplacut din trecut si sa se protejeze mental de stres1 point
-
@stefanutz30alternatorul rezista fara probleme , ar trebui sa faci instalatia pentru a doua baterie conform schemei incalzirii stationare si de acolo sa te legi cu lada frigorifica , adoua baterie la passat b6 vine in portbagaj in partea stanga. Consulta schema ca nu e complicat , ai nevoie de un releu de incarcare care comuta pe a doua baterie si ceva soclu de siguranta. Din cate stiu nu ai voie sa legi 2 baterii in paralel la un alternator cu amperaj diferit pentru ca explodeaza una , va zic din experienta.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00