Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.01.2023 în toate secţiunile
-
#longPost Salutare! 1 an de la ultima postare... ce trece timpul... Nu am mai postat mare lucru in ultimele luni, deoarece doar m-am bucurat de masina, nu i-am mai facut nimic, pana recent.. Masina s-a comportat exemplar in tot acest timp, mergea bine, insa faptul ca rulam cu 2.65 bar pe un bloc motor stoc, neumblat in el niciodata, isi spune cuvantul. Au aparut si primele semne de oboseala si anume gaze de carter mai accentuate + uzura in chiulasa la locasul injectorului 2. Vesnica problema a PD-urilor 8v, o singura prindere la injectoare. In ciuda acestor mici probleme, Superbul merge si se comporta foarte bine. Insa, pentru a fi totul impecabil cum imi si doresc sa fie la masina asta, stiam ca e nevoie de "engine rebuild". Eh, si aici ajung din nou la o rascruce de drumuri.. zic asta deoarece in ultimii ani, apetitul pentru "diesel power" a scazut drastic, in schimb a aparut o placere tot mai mare pentru benzinare, mai ales cele de cilindree mare. Bun, aveam practic 3 solutii: 1. Refac motorul, si continui cu masina asa 2. Dezmembrez Skoda, si imi fac un alt proiect benzinar 3. Fac Superbul benzinar Evident ca merg pe varianta 3 Intre timp a aparut si un cumparator la tot setupul actual de TDI cu care discutam de mult si am ajuns la un acord, asa ca am cumparat un 3.2 vr6 (practic R32), cod motor BMV, 241 cp, complet cu tot cu accesorii, de pe un Touareg. Iar odata ce vine clientul si imi ia motorul, ma pot apuca de swap. Asta s-a intamplat prin Iulie anul trecut Pentru swap aveam nevoie de o gramada de piese de pe un Passat 2.3 vr5, iar Passat vr5 sunt foarte rare mai ales in tara. M-am pus pe cautat dupa fiecare in parte, insa fara mult succes.. singura solutie era sa iau o masina intreaga pentru piese. Si atunci am zis sa fac altceva.. de ce sa nu il fac si 4 motion? Stiam ca exista B5.5 2.3 vr5 4 motion, iar daca tot iau una intreaga, sa iau si 4 motion. (Superb 1 4 motion nu este de fabrica). M-am pus pe cautate iar 2 luni mai tarziu, gasesc fix la Buzau, un Passat b5.5 2.3 4 motion. Sus pe avion, dupa el, si acasa. Problemele au aparut cand le-am pus pe amandoua pe elevator sa studiem situatia. Difera absolut tot.. intarituri lonjeroane prinderile la punte, la amortizoare.. nici o treaba.. chit ca sunt platforme comune. Solutii am gasit dar implica mult flex, multe taieturi din caroserie asa ca am renuntat la ideea de 4 motion. Buun, ne-am apucat de motor, cam asa arata inainte: A durat cam 3 luni. Motivul pentru care ne-am intins a fost faptul ca nu am vrut sa arunc motorul acolo si gata, job done. Am vrut sa fac ceva frumos, la nivel de detaliu. Iar detaliile iti iau din timp, cateodata chiar mai mult decat te astepti.. Si de aici incepe distractia. - Curatat tot compartimentul motor, - Curățat motorul in sine, Suporti, alternator, termoflot etc. - Vopsit bloc si capac culbutori, traversa, trager, (capacul a trebuit sa iau de pe un r32 transversal deoarece la cel lognitudinal, nu se inchidea capota de la buson). - Comandat corpuri de apa noi, furtune noi de apa, distribuție, bujii, bobine, suporti, sonde lambda etc etc. Suporti motor: cel drept de Phaeton 3.2, cel stang de Passat vr5. Placa adaptoare de pe Passat vr5 mi-a permis sa pun cutia mea de TDI. Ambreiajul l-am folosit de pe 2.3, masa dubla cu disc normal. Pe partea de alimentare m-am dus pe o pompa de la Walbro, capabila de 450 cp in caz in care ma tenteaza ulterior de o conversie la turbo. Am folosit rezervorul meu, poze mai jos before and after. Instalatia electrica.. sfarsitul lumii.. am avut nevoie de 3 scheme, cea de la 1.9le de pe Superb, cea de vr5, si cea de 3.2 vr6. Am folosit instalatia de vr5 si adaptata in asa fel incat sa se potriveasca la vr6, iar toti pinii de la mufele intermediare au trebuit modificati pentru a comunica corect cu restul instalatiei ce aveam pe masina de fabrica. Am respectat si lungimea celei de pe 1.9, pentru a nu avea fire prea scurte sau lungi. Imbracata toata instalatia ulterior.. Si ca sa raspund preventiv la intrebarile ce se gandesc multi: 1. Ce faci cu itp / rar? - Ce am facut si pana acum. 2. De ce atata stres / munca / bani pentru ca la final sa ai power mai mic? - Oricine a experimentat un 1.9TDI 8v cu duze Firad o sa ma inteleaga. Fum mult, boost mare = nu prea tine nici o garnitura fie ea oem = ulei peste tot, trepidatiile specifice PD. Practic ai 300+ cp de care te poti bucura doar pe autostrada cand nu ai pe nimeni in spate. Nu sunt genul sa afum pe nimeni si niciodata nu mi-a placut asta. Mi se pare lipsa de respect pentru ceilalti participanti la trafic. - 1.9 tdi la 300+cp e deja dus la extrem pentru interne stoc. Iar only diesel maxim 400 cp si aia cu mult mult fum si turbo lag imens. R32-ul e un motor ce tine 550 cp foarte safe pe interne stoc, cu o conversie la turbo aferenta, nu ai fum - Sunetul de Vr6. Anywayz.. cam asta a iesit.. vezi procesul descris pe scurt si cu cateva poze mai jos. O sa las si un link catre un album cu mai multe poze din timpul swapului (si in calitatea originala) deoarece sunt limitat aici de cei 4mb upload max. https://photos.app.goo.gl/cd3tC4fBimH7KTix7 Revin curand si cu video de pe dyno si cu sunetul ce il scoate ala e cel mai mare farmec al acestui swap. step 1: bye bye TDI Compartiment motor before / after: (vezi pozele din album, acolo se vad detaliile mai bine). Dar a fost enorm de multa mizerie Step 3: Reconditionarea motorului (curatat, vopsit bloc, spalat baie ulei, inlocuit mufe corpuri de apa, distributie, role, curatat galerii evacuare, vopsit capac culbutori etc. etc. (mai multe poze in album)) Step 4: Montat motor definitiv pe masina Step 5: Montat ventilatoare in fata radiatoarelor. Nu imi vine acuma in cap firma dar au venit din U.S., conducte clima custom, traseu apa custom Step 6: Partea de fueling - curatat rezervor, montat pompa Walbro si traseul de benzina (mai multe poze in album) Step 7: Evacuarea. Avand in vedere ca vor fi si niste flacari, am hotarat sa ii pun 2 tipsuri. Nimic wow, am vrut ceva cat mai discret. Am pus o intermediara si o finala. Astfel, nu e nici silent dar nici deranjant. Si se aude foarte bine acel sunet al motorului specific VR6. Step 8: Instalatia (vezi poze in album) Step 9: Motorul in versiunea finala. Am venit cu o galerie de admisie de Audi, deoarece era in stare foarte buna, a necesitat doar curatata. Cea de Touareg a avut gaz pe ea deci nu o mai puteam folosi. Mare feedback nu pot sa dau momentan, trebuie sa o conduc mai mult, sa ma obisnuiesc cu ea. Momentan inca mai avem cateva mici detalii de pus la punct dar curand e 100% gata. Oricum, ce pot sa zic, e faptul ca adio trepidatii specifice TDI la interior, motorul din fata e foarte silentios. Sunetul e ... wow, si... no smoke !! Motorizarea asta nu este pe Superb de fabrica. Nu exista Superb mk1 cu VR6 pe el. Desi nu pun accent pe lucruri de genu, DAR posibil sa fie singurul Superb mk1 VR612 points
-
Imi plac oamenii de pe forum. Adica despre ce vorbim aici ... avem A8 v8 noutz si Superb mk1 cu swap de vr6. Un spectrul mai mare de diversitate nu poate exista :))) (decat daca o faceai si 4motion) Felicitari proprietarului.3 points
-
2 points
-
Asa cum spunea @Stefan.DFS, intr-o postare mai sus ,referitor la sezon, se pare ca ne apropiem de sfarsitul acestuia. Practic anul 2022 s-a terminat cam asa : au venit alte jante Santa Monica ( 3 impecabile,1 un pic oxidata) si anvelopele doar de vara - Kumho R17( 5 bucati). Vreau sa pun pe masina 5 jante ( 4+1) , toate aliaj. Adaug ultimele poze de interior ,anul 2022.2 points
-
Salut, Sper ca al-4lea Golf sa fie cu noroc. Au mai fost in trecut 3 G4 (1.6 si 2 GTI). Masina cumparata cam acum 1 an de zile. "Cozonacul " in cauza este un Golf 4 GTI. Imi doream o masina proiect si am avut "norocul" sa o gasesc relativ ieftina : 1250 euro. De ieftina e ieftina dar pretul spune totul. O masina de 20 de ani care a fost un abuzata,, neingrijita, arsa cu tigariile, murdara si lista poate continua. Tot ceea ce putea sa fie rupt in interior a fost rupt. Plastice, manare, butoane, cleme, interior, exterior, motor etc.. Detaliile: - An 2003 - Motor 1.8T 150 cp - km : 250 K - cutie manuala Cateva dotari de mentionat : - Cimatronic - Jante Santa Monica R17 - Interior sport - Inchidere centralizata si 1 cheie briceag. Am pornit incet dar am realizat ca sunt prea multe piese de cumparat bucata cu bucata. O sa incarc ceva poze de inceput si o sa vedeti parcursul pana in momentul de fata.1 point
-
Felicitari pentru realizare! Totusi, nu te-a tentat sa modifici Passat-ul 4motion?1 point
-
Haideti sa ne imaginam ca pune un varianta de dsg. Situatie : trebuie schimbate ambreajele. Consilier piese : Ce masina aveti ? Ce motorizare ? Ce cutie ?1 point
-
Jos palaria, felicitari !!! Dacă tot ai făcut pasul asta, nu mergea sa pui și DSG ?1 point
-
1 point
-
De curiozitate, cati ani ai? Ai citit postul meu de mai sus? Nu stii sa folosesti google? Ai DVD writer? Stii sa scrii o imagine pe un CD? Sau ai nevoie de tutorial?1 point
-
Sunetul e divin, pacat ca nu exista posibilitate sa omologhezi sa stai linistit. Pe strada ar trebui sa fi cat mai sleeper, echipajele rar mobile cred ca pot fi periculoase pentru tine. In rest nebunie curata ce ai facut ! Sa o alergi cu placere.1 point
-
A trecut ceva vreme de cand nu am mai postat asa ca o sa spicuiesc repede ce am mai facut la masina. Am mai reparat in urma diversilor "mesteri" care au lucrat la masina gen , inlocuit niste furtune si colere care nu au fost prinse cum trebuie si s-au deteriorat , filtrul de aer vandalizat si care nu mai tragea aer normal , conductele de frana fata care nu erau prinse cum trebuie si atingeau in roata , am schimbat uleiul la cutie din caua ca pierdea ulei , la fel si uleiul de la motor ( se pare ca e nevoie de facultate ca sa schimbi un filtru si sa il stangi cum trebuie) , am schimbar bucsele poliuretanice de la bara stabilizatoare ( cineva a pierdut suporturile de tabla corecte si a pus unele cu diametru mai mic asa ca s-a distrus totul pe acolo ) , am schimbat mufa de la maf care era sparta si indesata la locul ei "frumos" ... si era sa uit , am vrut sa fac proba la webasto inainte sa intram in iarna si am descoperit ca nu mai merge ( am descoperit ca nu mai gasesc firul de curent care alimenta unitatea ) dar si ca am oscurgere de antigel ( aici o sa ii comand un kit de revizie cu garnituri noi , dupa ce am rezolvat cu firul buclucas am reusit sa il pornesc). Acum imi e si frica sa mai merg la service . dar sa trecem peste Ca si plusuri am reusit sa refac softul masinii si am masurat 267 cp si 409 nm , asa ca sunt multumit. Apoi am plecat in concediu in Grecia unde am reusit sa ma bucur de noul comportament al masinii. dupa mai mult de 200km am facut un calcul si a rezultat un consum mediu de 8.2l . Si tot in Grecia am avut parte de niste emotii - clapeta de acceleratie a decis sa se defecteze. Am avut noroc sa dau de oameni dispusi sa ajute si m-am intors cu bine in tara si cu doar 50 eur in minus . In ultimele zile am zis sa ma ocup putin de compartimentul motor si sa ii redau aspectul OEM. Aproape am terminat . Urmeaza apoi etapa de curatenie imi mai lipseste un suport de la capacul motorului care s-a ratacit la ultima revizie cand nu aveam capacul montat. Am tot cautat in dezmembrari dar nu am gasit. Apoi mi-am adus aminte ca exista si varianta de a comanda o piesa noua. Am dat comanda - 49 ron Cam atat acum , urmeaza o noua etapa de reparatii in primavara ( pragurile si eleronul au fost lipite cu scuipinol cred pentru ca au inceput sa se desprinda. )1 point
-
Am reușit să înlocuiesc plăcuțele pe spate, se auzea o huruială când frânam ușor. Mai aveau câțiva mm, nu erau uzate complet. Am mers pe Ate, alea vechi erau bosch din China. Am mers cu ele 27k km, la voi cât ține un set de plăcuțe pe spate?1 point
-
@Catta83 Eu realistic as face stage1 minim la orice motor are turbina, pe orice e el pus (si pe drujba daca e) si probabil orice om care a facut asta la o masina vreodata (si nu a avut vreo experienta proasta) ar face la fel. Personal mi se pare ca primesti foarte mult pentru un cost foarte mic, daca e bine facut esti perfect safe in limitele constructorului. Discutiile din topic de genu "unde ii folosesti / limite de viteza" etc nu cred isi au rostul dpmdv cand in discutie este o masina cu motor de 4L benzina !!! ... adica daca e sa ne luam dupa criteriile unde folosesti caii si ce limite de viteza ai... ne-am lua toti 1L GPL ca na, si cu ala ajungi la aceleasi limite de viteza superioare, si cu un consum bun. Treaba asta cu "imi sunt de ajuns, oricum e rapida, etc" tin o perioada la multi oameni, pana cand zic "fuck it, ia sa incerc un soft" sau "oare cum ar fi tras in depasirea asta cu soft" .. samd . Avantajele nu sunt doar pe partea de putere/cuplu ci si la dinamica motorului si a cutiei, cum sunt schimburile de viteza, delay la pedala scazut, de multe ori si consumul scade fiindca AFR-ul este mai optimizat etc. Anyway, nu mai aprofundez in subiectul asta, just my 2 cents nu am nimic cu persoanele care nu vor sa auda de asa ceva, evident, traim intr-o lume libera Sunt sigur ca masina este un norisor plutitor si isi face treaba foarte bine1 point
-
1 point
-
1 point
-
Mersi frumos. Interiorul fiind spalat am considerat necesar sa spal bine si centuriile. Urmatoarele puncte pe lista au fost : - toate incuietoriile refacute ( microswitchuri si curatat colectorii motoraselor) - urata si migaloasa treaba - incuietoarea haion - toate lamelele butucului de incuietoare erau blocate - desfacut si gresat motorasul stergatorului - burdufele de cauciuc schimbate ( usi si haion) - inlocuit difuzoare cu probleme si inlocuit garniturile de la tablele usiilor.1 point
-
Dupa spalarea huselor am schimbat buretii scaunelor. Avem la dispozitie 4 scaune identice si astfel am ales cei mai buni bureti din ce aveam. Ambele scaune au primit bureti " de dreapta" si suport lombar.Pe langa asta anumite zone mai sensibile au fost intarite si in cele din urma pe sezut am adaugat burete extra de 10 mm ( acesta nu e inca cuprins in poze).1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ooo...da. Multumesc de incurajare. La inceput eram un pic coplesit de tot dar lucrurille , zic eu, au mers in directia buna. La rabdare stau destul de bine. Ce vedeti aici sunt poze de acum 1 an. Lucruriile au mai avansat un pic. 😋1 point
-
Mersi frumos. Primul pas : refacerea zonelor prin care intra apa in masina: zona din spatele barii si garnituriile usiilor (asta s-a mai amanat mult). Al doilea pas: dezmembrare interior pentru a curata tot , inclusiv mocheta. Din pacate, am realizat ca e mult prea murdara si deteriorata pentru a fi salvata. Al-3lea pas: scos tubul de bas. Asa bine era legat ca mai aveam putin si luam foc. :)))1 point
-
1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00