Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 27.01.2023 în toate secţiunile
-
Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.3 points
-
Între timp alte probleme cu ID4. Luminile proiectate din oglinzi au început să se vadă de parcă erau sparte oglinzile din interior. Rezolvat pe garanție De 2 zile scaunul șoferului nu se mai încălzește. Se poate modifica nivelul încălzirii, dar fără efect. În toamnă a fost o problemă asemănătoare dar atunci nu puteam selecta nimic, dacă apăsam pe ecran apăreau bulinele gri/albe, fără să se facă roșii. După vreo 2 săptămâni s-a rezolvat singură. Problema de acum apare cred din cauza termistorului din scaun, temperatura maximă care se poate atinge pe treapta 3 este de 53 de grade C, dar mașina raportează în orice moment că temperatura scaunului este de 55 grade. Asta numai la șofer, celălalt scaun funcționează normal. Problema de mai demult cu telescoapele nu a fost rezolvată, nu se vrea schimbarea pieselor fără să fie siguri că aceea e problema. Dar nici nu sa investigat mai departe, eu chiar le-am propus să ia telescoapele de pe mașinile lor să fie siguri că aceasta este cauza, și să nu comanda piesele de pomana, dar nu au vrut. Am vorbit cu reprezentantul de marcă de la Porsche, a spus sa trimit un mail, am trimis 2,în 2 luni, nici un răspuns. Așa că am urcat pe scara ierarhică, apelând la Volkswagen Germania.3 points
-
2 points
-
🤟 Adevărat 100%. Și când ma gândesc ca simpatizam cu Long version... bine ca am rămas la varianta normală cu 3 metri de ampatament. Nu au fost luni, ci maxim câteva zile. Aveam in mână o oferta de comanda nouă configurată, discutată și discountată... trebuia sa fie un V6 tfsi argintiu, termen de livrare bun de 4-5 luni, dar tot mi s-a părut mult. Chiar nu inteleg cum alții acceptă sa aștepte ani. Masina asta era in țară, aveam alerte pe anunțuri auto cu filtre foarte stricte. De săptămâni nu mai apăruse nicio notificare. A aparut una singură, am vazut ca e v8, am vorbit imediat la telefon ca sunt interesat și în următoarea zi lucrătoare m-am deplasat la dealer sa vad masina. Am avut apoi 24 de ore sa dau un raspuns final pe care îl cunoșteam deja. Știam piața la nivel de dotari si decoruri interioare. A fost cumplit... m-am perpelit apoi vreo 10 zile ca departamentul contabil de la leasing era "in-integrum" în zile libere si nu avea cine sa împingă banii mai departe către dealer. Știu, e aiurea, dar se pare ca e posibil. A doua zi dupa plata, aproape nedormit eram deja pe drum cu un prieten sa preluăm masina, mi-au confirmat la telefon ca se poate ridica, dar noi eram plecați de ore!2 points
-
@zidanne Are ceva range... un mixt de 550-600km la alimentari de 70-72 de litri, inca ma obisnuiesc cu miscarea dupa 20 de ani de TDI. Rezervorul are 82 litri, deci sper ca nu e drojdie. Fun fact: pe capacul rezervorului scrie in romana benzina min. 95, dar sub folie are alta eticheta pe care zice 98 cu minim 95. Am pus doar 98 sau peste. @acidone77 Pana la urma este doar un fier, potrivit pentru criza celor la 40 de ani. Cred ca asa se tratează de fapt... 4.0 e indicat pentru 40+ ani. Și dacă nu la 40 și ceva de ani, atunci când? La 60+ cand abia o sa ne urcam în ele? Eu cautam 55tfsi dar nu găseam o mașină cum trebuie, fie era plina de piano black, fie avea tapițerii culori deschise, fie nu era laser matrix (la pre facelift)... nu se alinia nimic. Am avut câteva zile sa accept oferta, apăruse masina și era tot ce trebuie dar cu motorul mai mare, motor v8 pe care nu stim cat timp îl vom mai găsi, deja vad 2.0 cu 4cyl la cei cu steaua în 3 colturi, asa ca mi-am zis hai... asta e, mergi pe v8 sau astepti cine stie cat (deja asteptam și ma gândeam de peste 6 luni). Oricum ma uitam la S8 D4... deci dacă nu era A8 era S8 d4, deși multe erau foarte rulate și cam rupte în blană. Tiguanul bitdi rămâne. Este foarte polivalent și util în multe activități, are și toate sistemele de asistență, e o masina bună, acum înțelegi de ce ziceam ca nu il tunez, urma altceva. A8 este un power cruiser, cam incognito uneori, zici ca e un A4 mai mare, dar la 5,19 metri vezi ca e altceva. Numărul de A8 vândute este de 3500-5000 exemplare anual în Europa, din care marea majoritate sunt 50 tdi, 55tfsi și 60tfsi e (plug-in hybrid). Un 60 tfsi v8 este ceva rar în sine, nu indraznesc sa zic "colectible" ca e masina de volum, dar daca in viitor vor elimina motorizările mari, atunci va tinde spre ceva și mai rar, vom vedea.2 points
-
@BTeoEu am 2 cai in plus: capacul de antigel (revizia noua) si capacul de vas lichid parbriz (capacul palnie de la Skoda). Nu mai pun la socoteala ca am luat si pentru Golf ...ca deja am herghelie.😋1 point
-
@mirceateodor, multumesc, asemenea! inclusiv pt proiectul MK4! am castigat amandoi 2 cai in plus de la capac1 point
-
Eu am decupat fundul acelor gauri laterale. Sa treaca liber aerul pe acolo sa "strice coeficientul aerodinamic" si a fost si mai usor de slefuit si vopsit. Thanks pt link-uri!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Exista si in 3 spite. Acum, trebuie sa mai faca si el un retrofit, ceva....😁1 point
-
Acum, de cand a venit frigul, imi ramane martorul ESP aprins dimineata cand pornesc masina si este sub 0 grade. Dupa aproximativ 10 min de mers cu masina, daca opresc si repornesc motorul, martorul se stinge. De la ce sa fie oare? Ma gandesc ca se blocheaza ceva din cauza inghetului iar dupa incalzirea masinii isi revine1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00