Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.01.2023 în toate secţiunile

  1. Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.
    3 points
  2. @Catta83 Eu realistic as face stage1 minim la orice motor are turbina, pe orice e el pus (si pe drujba daca e) si probabil orice om care a facut asta la o masina vreodata (si nu a avut vreo experienta proasta) ar face la fel. Personal mi se pare ca primesti foarte mult pentru un cost foarte mic, daca e bine facut esti perfect safe in limitele constructorului. Discutiile din topic de genu "unde ii folosesti / limite de viteza" etc nu cred isi au rostul dpmdv cand in discutie este o masina cu motor de 4L benzina !!! ... adica daca e sa ne luam dupa criteriile unde folosesti caii si ce limite de viteza ai... ne-am lua toti 1L GPL ca na, si cu ala ajungi la aceleasi limite de viteza superioare, si cu un consum bun. Treaba asta cu "imi sunt de ajuns, oricum e rapida, etc" tin o perioada la multi oameni, pana cand zic "fuck it, ia sa incerc un soft" sau "oare cum ar fi tras in depasirea asta cu soft" .. samd . Avantajele nu sunt doar pe partea de putere/cuplu ci si la dinamica motorului si a cutiei, cum sunt schimburile de viteza, delay la pedala scazut, de multe ori si consumul scade fiindca AFR-ul este mai optimizat etc. Anyway, nu mai aprofundez in subiectul asta, just my 2 cents nu am nimic cu persoanele care nu vor sa auda de asa ceva, evident, traim intr-o lume libera Sunt sigur ca masina este un norisor plutitor si isi face treaba foarte bine
    2 points
  3. Nu sunt mai pacatoase decat altele. Am un 1.6 tdi. La 205.000 km am schimbat distributia si cureaua de la pompa de ulei era ca noua. La 290.000 km am dat jos baia de ulei pentru reetansare si pe cureaua de la pompa de ulei am observat ca au aparut semne de imbatranire si uzura (cand o indoi apar foarte mici fisuri). La urmatorul schimb de distributie e obligatoriu sa o schimb, pentru linistea mea. Cred ca o inspectie a curelei e cea care decide daca trebuie schimbata sau nu.
    2 points
  4. Refacut filetul de la suportul de rotatie ( dog bone mount) si prima deplasare pana la spalatorie. Interiorul inca nu era gata dar urma.
    2 points
  5. @Stefan.DFS Mersi fain de apreciere. @cxr2testNu e deloc rau. Arata chiar ok si discret. Sigur nu iti fura nimeni capacelele de la spalatoare. Am vazut ca pentru unii e "sport national". Un mic update la stopuri si "fata" adunata.
    2 points
  6. Nu la toate. Sunt variantele mai noi, care nu au pragul de temp sau voltaj, care il poti modifica. Dar se rezolva. Sorin a foat rezolvat azi.
    1 point
  7. super fain ce vad pe aici. O sa iasa ca noua! Am citit ceva pe undeva mai sus - 4x4? Are you serious?
    1 point
  8. 03L906051B nu se mai fabrica. 03L906051D este noul reper. Au caracteristici identice, senzorul piezo pe varianta D este de generatie noua, mai robust.
    1 point
  9. Foarte misto "sufrageria", sa o stapaniti sanatosi fara evenimente neplacute. Partial, ma regasesc in cele scrise de tine, doar ca difera un pic directia in care ai mers. Oricum, nu pot decat sa ma bucur cand vad ca se mai fac inca alegeri cu inima si nu doar rationale. Si nu te lasa influentat de @bubu182, el ar pune soft si pe bicicleta daca ar putea 😅.
    1 point
  10. Offtopic: Esti din Timisoara cumva? Poate ne strangem odata mai multi la o mica intalnire. Chiar as fi curios sa vad si live proiectul. Sunt curios ce pregatesti la motor.
    1 point
  11. Consumul e irelevant in Bucuresti la 7P Consumul e irelevant cand opresti si pornesti de la semafor de multe ori , la fel cand franezi de 100 de ori si apoi accelerezi Azi prinzi trafic , maine liber si tot asa , deci care e consumul si ce relevanta are ? Eu cand plec dimineata imi arata consum de 40L/100 si pe masura ce se incalzeste masina si merg mai mult scade Plec de acasa si merg spre Sibiu sa zicem , ca e drumul cel mai frecvent facut de mine Consumul scade sub 10L/100 de abia dupa 5-6km iar sub 7L/100 de abia dupa Brezoi deci dupa minim 35 km doar daca e drum liber Mergi pe autostrada legal cu viteza maxima admisa de lege => turatie 2200 in viteza 8 pe D si consum instant de 9.5 L/100 Apare un deal , creste , apare o vale , scade , etc Daca mergi cuminte la 110 ( si merg multi asa , nu ma refer la suv-uri ) ai consum foarte mic pe autostrada Daca mergi cu viteza maxima legala cu masina asta doar extern ai un consum mediu de 8 L/100 daca faci jumatate pe autostrada sau 7.5 L/100 daca mergi doar pe drumuri nationale Daca insa te crezi la curse si te lipesti de cel din fata , cu 100 de frane nervoase si cu 2 roti pe contrasens nu inteleg de ce te intereseaza consumul .. Important e sa scapi si sa scape si ceilalti Nu merge nimeni la consum cu 7P Exista multi oameni normali care merg normal , nu la consum cum inteleg unii , ca nu aduna nimeni motorina de pe streasina cu galeata cand ploua ca sa se uite la virgule , toti facem plinul la statii Peco Multi inteleg gresit ca daca ti-ai luat o masina de un anumit fel trebuie sa mergi intr-un anumit fel , altfel de ce ai luat-o ? In ziua noastra normalitatea a ajuns anormalitate in acceptul majoritatii , nu e ok sa faci ce trebuie , e de neinteles Azi un cocalar valcean cu BMW ( specia dominanta in zona adiacenta orasului ) m-a claxonat ca am semnalizat si am incetinit sa intru la benzinarie , l-am deranjat , probabil se grabea sa scoata capra la pascut Faceti un experiment si purtati masca intr-o zi intr-un mall , o sa se uite toti la voi ca la circ pentru ca omul prin natura lui are memorie scurta ca sa stearga tot ce e neplacut din trecut si sa se protejeze mental de stres
    1 point
  12. Topicul asta este ca un sezon de Prison Break in vremurile bune. Astepti nerabdator o postare noua. Faina treaba.🚀
    1 point
  13. Am decupat bara pentru spalatoare si bandoul pentru drl. O mica proba sa vedem cum arata pana a venit si al doilea capacel. Capacelul stanga era pe drum. Un pic de vopsea si totul arata altfel.
    1 point
  14. Primele 2 materiale au avut ceva probleme: material f putin elastic si buretele nu isi mai revenea dupa comprimare. Ultima varianta folosita si cea finala : alcantara cu burete. Interiorul complet a fost finalizat in cateva luni : fetele de usi mi s-au parut cel mai dificil de facut, astfel incat sa nu faca cute.
    1 point
  15. Noul volan cu piele perforata se asorteaza perfect cu un nou bord de Bora , cel fara capac si cu textura. Imi place maxim.
    1 point
  16. Da, trebuie inlocuit servomotorul
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!