Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 24.01.2023 în toate secţiunile
-
Topicul asta este ca un sezon de Prison Break in vremurile bune. Astepti nerabdator o postare noua. Faina treaba.🚀4 points
-
Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
Trebuie legat separat, montat releu la centrala electrica, tras fir de la centrala la releu, panou sigurante si pompa spalatoare faruri. Dupa acesta codare cu vcds1 point
-
Pai daca montezi 2009, alta gen, trebuie modificate cablaje , schimbate si calc usi spate, etc. Te complici1 point
-
Nu știu de ce nu îmi apare cand posteaza cineva asa ca m-am abonat la propriul topic. Clar cutia nu e la fel de rapida ca un dsg/stronic, are o întrerupere care e sesizabilă la schimbările de treaptă, se simt fie din cauza puterii livrate, fie din cauza softului de cutie, fie ambele cumulate, dar trage bine, ma vad nevoit sa ii dau treaptă superioara din padele doar sa nu urce spre 5000... Chiar pe confort, când ii dai talpă se așterne repede la drum. La mers normal chiar cu depășiri nu simți ca trebuie sa treci de 3000-3500rpm dar ii dai ca nah... da dependenta si asta. Am mers in fața Tiguanului bitdi (stiu, este stock la 240cp/500Nm ) iar la regim de autostrada, plecând ambele din spatele unui tir de la 100 la ora, Tiguanul rămâne autobuze în urmă. Masina e bine izolată de exterior mai ales cu geamurile duble si vezi doar cum urca vitezometrul, peisajul trece mai repede dar nu îți dai seama, esti intr-o bulă de calm, eu ii zic covor magic. Pavarotti si tenorii, "La Boheme", un trance, un rock sau orice piesa audio se aud (aproape) la fel cand stai sau cand mergi pe autostradă la viteze pe care nu le pot scrie aici. Insonorizarea o face sa nu pară atat de violenta (iguana bitdi pare mai rea) pentru ca setarea e dusa mult spre confort fără sa transmită agresivitatea dar numai lentă nu este. Doar sunetul de v8 e lasat cumva sa se auda in fundal cat sa stii ca isi face treaba. Planuri de viitor... momentan doar unul: benzină, condus & repeat. Nu am un retrofit in vizor (chiar dacă zicea in gluma @F l o r i n ), cel mult niste tobe omologate TUV ca sa nu am probleme în afara țării. Știu ca motorul duce lejer un stage 1 (570cp) dar mai trebuie investigata cutia care dupa cod pare un 8HP65 (am o singura informație pe un site rusesc care zice maxim 650Nm dar nu sunt sigur ca e corect când cuplul declarat e 660Nm). Poate au păstrat aceleași interne ca în cutia pentru 50tdi (620Nm) și doar pe S8 au pus 8HP90/95 ? M-am informat generic, nu am intrat în disecări pe subiectul asta mai ales ca rulajul e inca mic si e o masina complexa. In plus, unde sa ii dau cu atatia cai? Ne umplu astia de radare in curand si nici nu are agilitatea unui RS3 / RS4 sa o pot scoate pe circuit. Am stat in dubii A8 versus S8 cu gandul ca S8 e mai potent, dar am mizat pe suspensia de A8 si e ce trebuie. Inclin si eu ca nu trebuie, deja are sprint de motocicleta. Multumesc! Am incercat ca toate pozele si relatarile sa nu fie in contradictie cu vreo limita citita de masina pe categoria de drum (aproape mi-a reusit, dar poate fi considerata o eroare, mai ales ca azi la o limita de 50 imi arata in bord 5 km/h !!). Consumul e pomenit ca sa avem un punct comun de discutie. *** Revenind la micile detalii: - toate ledurile de plafon sunt cu touch, le atingi si se aprind - ledurile de citit in spate sunt matrix-led, poti muta focusul pe un punct anume - când mergi cu spatele camera își muta "privirea" rotindu-se către stanga sau dreapta după cum rotești volanul iar la manevre de parcare, camerele comută față-spate functie de Reverse/Drive - masina are 4 microfoane pe tavan pentru sistemul Active Noise Cancelling, gandit pentru a elimina in principal zgomotele nedorite la functionarea in 4 cilindri (1-7-6-4) fata de 1-3-7-2-6-5-4-8. Astfel, indiferent ca sistemul audio e folosit sau nu de utilizator, in difuzoare se emit zgomote de aceeasi intensitate dar defazate cu 180grade pentru a elimina sunetul nedorit captat in timp real de microfoane. https://www.audi-mediacenter.com/en/photos/detail/active-noise-cancellation-system-overview-531241 point
-
1 point
-
Singurul lucru "nasol" la toata masina e dpmdv volanul. Puteau sa gandeasca unul in 3 spite ca alea Sline/RS. Ajung 460cp sau simti nevoia de mai multM1 point
-
deci... am un singur cuvant... e ala... cum ii zice... INVIDIE! Bijuterie. Cred ca ultimul tren pentru motoare de genul. Ai pastrat si BITDI-ul sau, ca parca erai si cu alte activitati mai sportive, carat, bicilcele, moto ( daca nu fac eu vreo confuzie la ora asta ) Pe langa cat consuma mai e si intrebare, e scumpa intretinerea la ele?1 point
-
Doar daca masina ta este cu start stop. La 2009 e fara....deci nu ai nimic de codat, etc0 points
-
Eu am jante de 19 de fabrica si am montate anvelope all season 235/50/19 . Poti sa le montezi fara probleme .0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00