Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 22.01.2023 în toate secţiunile
-
Mulțumesc tuturor pentru urări! @acidone77 Volanul e cel dorit, e altceva. Dar ... de gustibus! Ajung sigur 460 cp graficul arata macar 370cp la 4000rpm și cuplul e încă pe platou. @cristi511 Unii au început cu 1.9 sdi... tdi era pe atunci doar un vis, un poster pe perete! @F l o r i n Vedem ce retrofituri au mai rămas de făcut dar mai mult înclin sa ii dau benzină. Și o tură in seara asta spre Vama Veche și retur. La dus a fost mai apăsat, nu "trashing it" dar un ritm susținut in mod dynamic: masina nu trece in mod electric iar modul "4 cyl" nu se activează. La întors, mers 100 extern pe confort, cu utilizarea bateriei și modul 4cyl când vroia el. Mai jos un consum instant, cam 6% pe bucata orizontala dintre Eforii. Consumurile sunt decente, pana la urma e un 4000 benzina disponibil oricând la cerere. Motorul se aude bine când e pe dynamic, cânta frumos in toate treptele. Cutia ZF are un mic delay la schimbat treptele in modul dynamic, dar nu a fost o surpriză. Pe confort e lină, perfectă. La comutarea din 8 in 4 cilindri nu simți absolut nimic, doar scrie acolo "mod 4 cilindri" dar din 4 in 8 cyl are un ușor dat in nas, dar e ceva foarte fin. Și.. for fun dar irelevant... un consum la intoarcere din vama pana in 2mai când mersese majoritar electric... nu dați poza mai departe ca își iau toti bombardierii motoare v8. Las și un link despre motorizare, nu pot atașa fisierul ca e prea mare. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10172005-0001.pdf Și una din țevile de eșapament, cu clapet de fabrică, are o țeavă simetrica și pe partea cealaltă.4 points
-
3 points
-
3 points
-
2 points
-
2 points
-
Singurul lucru "nasol" la toata masina e dpmdv volanul. Puteau sa gandeasca unul in 3 spite ca alea Sline/RS. Ajung 460cp sau simti nevoia de mai multM2 points
-
Titlu alternativ: când pasiunea bate rațiunea. Aterizez si eu cu avionul personal aici, de data asta am pastrat intro-ul cat mai scurt. Intrebarea “Eu ce masina imi iau?” a parcurs mai multe stadii in ultimele 6-8 luni de zile si filtrele de selectie s-au tot rafinat, in final au ramas cateva aspecte nediscutabile: - Doar berlina/wagon, fara SUV - Benzina neaparat, minim 6 cilindri - Dotari minime: HUD, trapa si scaune ventilate In final se pare ca “recomandarea doctorului” pentru toate simptomele de mai sus a venit sub forma unui 4.0 V8 intr-o caroserie de A8. Trecând direct la miezul problemei, pentru mine ca visator la Challenger-ul american si la V8-uri supraalimentate masina asta este o bijuterie, un adevarat “DreamCar” dar cu pedigree european, echipat cu un V8 la 90 de grade cu doua turbine montate in interiorul V-ului, valori oficiale de 460cp (338kw @ 5500rpm) si 660Nm (1850-4500rpm) si cuplat la o cutie ZF 8HP cu convertizor. Cutia are integrat un motor electric de 8,4kW (aprox 12cp) cu care mașina merge în mod full electric un maxim 45 de secunde între viteze 30-160 km/h (mild-hybrid) când vrea ea, nu e selectabil nimic. Recuperarea energiei se face prin frânare către bateria de 48V. Oficial la cele 2120kg (inclusiv sofer de 70kg) face sprintul 0-100 in 4,4 secunde iar youtube arata un 100-200 in 11,5s dar practic nu am incercat niciuna din ele, pot zice ca o urcare pana in 4000 rpm pare ca intinde scaunele pe spate. Motorul are codul CXYA și este un EA825 de 3996cc produs de Porsche si dat fratilor de la Audi; ca particularitate tehnica pentru pasionații de motoare, motorul este de tipul "square" bore-to-stroke ratio este 1,00: cursa si alezajul sunt egale la 86mm. Motorul a fost introdus in 2017 si este prezent in diferite nivele de putere pe Audi SQ8, SQ7, RS6, RS7, RSQ8, Panamera GTS, Panamera Turbo, Cayenne Turbo, Bentley Flying Spur, Lamborghini Urus. Motorul de 3996cc este diferit de V8-ul anterior produs de Audi (3993cc) care echipa modelele S6 C7 si S8 D4 cu arhicunoscuta problema de oil-starvation a turbinelor datorita sitelor de ulei imbacsite ce limitau debitul de ulei catre turbo probabil suprapus si cu uleiuri supracontaminate folosite la intervale prea mari de revizie. Motorul 4.0 de pe D5 nu are pana in prezent identificata vreo problema majora in afara de cunoscuta fisurare a blocului motor la cilindrul 6 pe sarjele turnate pana in noiembrie 2020 care au fost inlocuite ca motoare complete de catre producator (in USA cel putin), eveniment dupa care s-a introdus in fabrica verificarea endoscopica completa a cilindrilor la inceputul lui 2021. La data scrierii acestor randuri, limuzina este iesita de la detailing, unde s-au facut: - decontaminare completa; - tratament nano-ceramic cu Gtechniq Crystal Serum Ultra - tratament hidrofob cu Gtechniq Exo v4 - tratament nanoceramic pentru piele si trim-uri la interior - infoliere faruri si senzorul central din bara - infolierea celor doua ecrane centrale cu touch La dotari mentionez doar o parte, lista cu descrierea completa are 11 pagini. Extra: - All-wheel steering - Bang & Olufsen Sound System 3D - Faruri Digital Matrix LED - Geamuri duble antiacustice - Head-up display - Incalzire cotiera centrala fata + cotiere usi fata, volan incalzit - Lumini de citit Matrix – LED - Pachet confort scaune individuale spate - Pachet de asistenta plus; remote parking (te dai jos si o parchezi din telefon) - Camere video 360 - Airbaguri suplimentare pentru cap si intre sofer/pasager fata - Tot feluri de assists: intersectie, rear traffic, etc… - Rear seat remote - Scaune confort in fata, piele perforata Valcona - Pachet piele Nappa extins (consola centrala, usi, decoruri, volan) - Pachet plafon microfibra Dinamica (un fel de alcantara) - Scaune ventilate, incalzite si cu masaj, fata si laterale spate - Trapa - Incalzire stationara Standard: - quattro 60-40% (spate-fata) - Adaptive air suspension - Cruise control adaptiv, lane assist, pre-sense front/rear - Virtual cockpit - Lumini spate OLED - Keyless - Directie progresiva - Jaluzele electrice spate si luneta - Navigatia de fabrica - Smartphone interface (android auto...) - Pachete lemn, lumini ambientale - Scaune incalzite fata si spate - Side assit, exit warning - Alarma Deocamdata e prea devreme sa ii fac un review pe categorii, incă sedimentez informațiile în baza utilizării, momentan am adunat 3000km si ceva maruntis. Impresiile de până acum cat si experienta de-a întregul este fără cuvinte, este liniste in masina, vorbesti normal la orice viteza, puterea este suficienta pentru strada, auzi un mormait de v8 cand motorul prinde viata, urca bine la viteze de autostrada inca din modul confort si are un mers din ala relaxat de tânără sigura pe ea, in mod curent nu e necesar sa treci de 2500rpm iar faptul ca mai ai disponibil pana la 6700rpm, pur si simplu... efortless. Pot zice doar ca e greu sa ma decid cu sunetul: pe de o parte imi vine sa dau volumul mai tare ca muzica se aude foarte clar din difuzoare dar în același timp dau pe mute la orice accelerare cât de mică sa aud simfonia de sub capota. In timp o sa raspund si la intrebarea de pe buzele tuturor.. “cat consuma halatul?” dar nu se va intampla astazi. Mai departe las pozele sa continue povestea.1 point
-
Imi este oarecum dor de zilele de muncit la Golf, de pierdut orele cu upgrade-uri, consultat cu membrii si citit tutoriale .etc , de savurat berea aia rece cand termini o etapa din proiect la garaj, uneori simt ca as mai lua inca un MK4 doar ca sa o iau iar de la capat pt. ca acum stiu pe derost ce si cum si unde Pacat ca timpul nu imi mai permite si acum am ajuns sa fiu abonat la modificari mai mult la colegii vwforum din zona pt. executare lucrari dar tot ma implic cat de cat sa simt ca am participat si eu acolo oarecum Bafta! Si drumuri bune fara batai de cap1 point
-
Foarte tare ceea ce faci, ma bucur ca mai sunt oameni care aduc la viata masini vechi. Tinand cont de starea masinii in general la inceputul reconstructiei, motorul in ce stadiu se afla? Cred ca a suportat multe la viata lui. Spor la treaba1 point
-
Fiecare dintre noi percepem diferit fenomenele, asa ca este irelevant cat de tare este intinzatorul. Mergem pe ideea ca schimbat piesele de curand si ai pus de calitate buna. Mai bine inregitreaza zgomotul cu telefonul si nu video, doar sunet, linga fiecare fulie / rola etc. Apoi fisierul audio il putem asculta in casti si vedea diferentele.1 point
-
Decodarea. WVWZZZ3CZ8E105739.pdf WVWZZZ1KZ5P064552.pdf TMBLE7NU6L2038506.pdf1 point
-
Felicitari !!! O masina cu adevarat deosebita! Sa o folositi cu placere !1 point
-
Cum au evoluat masinile de pe forumul asta....de la 1.4, 1.6 1.9 sau 2.0 tdi rupte-n fericire, cu turbine, injectoare, chiulase schimbate (etc) la benzinare cu mii de copite. Excelent exemplar, sper sa ii dai ce ii place si anume km multi de autostrazi.1 point
-
1 point
-
@ct_actFelicitari pentru achizitie👍! O masina absolut superba, un avion privat, intr-adevar 🙂! Iti urez si pe aceasta cale sa va poarte sanatosi multi multi km!🙂1 point
-
1 point
-
Destul de completa informatia,un pic partinitoare in anumite cazuri,ma refer la dezavantaje metoda ultrasunete,si deduc ca cine a scris toate astea nu a luat toti factorii in calcul.Acolo unde nu patrunde lichidul,cum zice la dezavantaje ultrasunete,nu patrunde nimic,nici aer si nici altceva. Realitatea este undeva la mijloc,curatirea cu ultrasunete este o curatire chimic in realitate.depinde 100% de solutia folosita pentru spalare,iar ultrasunetele nu fac decit sa o puna in miscare prin ,,cavitation" cum o numesc astia in engleza,mici implozii pe suprafetele expuse. De fapt,toata smecheria pentru cei care comercializeaza masini de ultrasunete,consta in faptul ca dupa ce cumperi masina,iti vind produse ,,speciale" pentru curatat la niste preturi astronomice. Unde lucrez eu,astfel de masini se inchiriaza,daca esti atelier,iti aduc o masina noua,apoi prin contract te obligi sa cumperi solutii de curatire numai de la ei,iar cireasa de pe tort,iti spun ca de obicei solutia se schimba odata la 6 luni,si nu este adevarat,decit daca speli lucruri mici,si putin murdare. In decursul anilor eu am probat o singura solutie sa zicem excelenta,20litri la 320 eur bidonul,nu poti cumpara cu litrul.dar in ciuda eficientei,nu confera un profit suficient ca sa merite ca afacere,apoi am mai probat alte citeva solutii,zeci,poate sute,pina am reusit sa gasesc ceva decent si nu prea scump. Pe scurt,ultrasunetele fara partea chimica,nu fac treaba buna.Este ca in mecanica,poti avea cele mai moderne si mai sofisticate echipamente,daca nu stii sa le exploatezi la maxim,nu iti servesc decit pentru publicitate.1 point
-
1 point
-
1 point
-
daca a mers 5 ani ok, iar acum ai P0087, prima piesa pe care as fi inlocuit-o ar fi pompa din rezervor. Daca problema persista, direct alta CP3. CP30-u este o pompa mai versatila din constructie, insa frecarile sunt mai mari decat intr-o pompa CP4, asadar, ea fiind conceputa pentru motorina Euro3... poate a ajuns si ea la limita de viata.1 point
-
Intre timp masina a suferit si o interventie mai serioasa pe la motor, anume schimbarea intinzatoarelor lanturilor superioare ale distributiei. Evident am luat aceasta decizie intrucat unul dintre ele facea un zgomot la pornire dupa ce masina statea parcata peste noapte, cel de pe partea sofer pierdea presiunea si avea nevoie de timp sa se incarce cu ulei, semn ca cedase supapa aceea din el, il mai ajuta doar partea mecanica, adica un telescop cu arc, insa nu era suficient. Asa ca, dupa un indelung research, in care am descoperit ca probabil 99% dintre 3.0tfsi(indiferent de caroseria pe care s-au pus ) au problema asta, cel putin in USA exista si un TSB pe tema aceasta intrucat multi acolo au sesizat aceste zgomote inca de la rulaje de 20-30k km si rezolvarea era schimbarea acestui intinzator de pe partea sofer, in cele mai multe cazuri asta era de vina. Daca pentru B8, C7 sau D4 exista un p/n revizuit pentru intinzator, pentru C6 nu, probabil si pentru ca s-a fabricat doar in perioada 2009-2011 si au uitat de ele. De asemenea am decis sa fac eu aceasta operatiune, in mine am mai multa incredere, am intrebat putin si prin alte parti insa nu prea stiau ce si cum e cu motorul asta, ideea este ca nu mi-au inspirat incredere, unul singur care imi este si prieten si are service ar fi putut sa o faca si aveam incredere in el dar e in alt judet si imi era peste mana. Asa ca, inarmat cu documentatia necesara din ELSA, citit/vizionat cam tot ce se putea despre acesta operatiune, facuta o investigatie amanuntita care sa imi demonstreze ca intr-adevar intinzatorul este problema si apoi cumparat trusa de cale specifica motorului pentru blocarea distributiei, m-am apucat de treaba. In final am ajuns sa schimb: ambele intinzatoare pe care le-am luat INA, cele originale erau tot INA, patinele superioare, garnitura corp filtru ulei, garnituri capace axe came, bujii, suruburi axe came si alte maruntisuri. Satisfactia a fost foarte mare cand dupa ce am pus totul la loc conform procedurii masina a pornit din prima fara nicio eroare si fara infamul zgomot, am rasuflat usurat :).1 point
-
DanuLS, tuningul adevarat nu e o chestie care se poate face in fata blocului cu nea gica mecanic de dacie (eu am intrebat un astfel de exemplar care e diferenta dintre simering si cuzinet si l-am blocat ...) si cu alocatia pe 2 luni. A face tuning adevarat (cu reale cresteri de putere) inseamna sa modifici TOT (admisie, evacuare, chiulasa, axa cu came, supape, cutie de virteze, ambreiaj ... pana si cauciucuri) iar chestia asta costa enorm (eu am un gti pt ca atat imi permit ...daca imi permiteam mai mult ...imi luam m3 ... dar in nici un caz investeam mii de dolari in gti) Am sa-ti dau un exemplu: rezistenta unui lant este data de veriga cea mai slaba (degeaba ai un lant cu zale de titan si una de sarma ... lantul va rezista atat cat rezista sarma) ... la fel este si cu tuningul ... degeaba ai tu nu-stiu-ce tobe + nu-stiu-ce filtre daca lasi vechile supape. asa ca , sfatul meu, priveste acest topic ca un documentar si nu ca un "ce pot face doua maini dibace". sa stii ca nu faci tuning daca iti tragi o evacuare falsa, gauresti jicloarele cu bormasina, dai jos bancheta din spate + roata de rezerva pt a usura masina (si apoi iti dai cu parerea: "cred ca am castigat in jur de 20 de cai"). din pacate mai toate forumurile auto din tara sunt pline de astfel de indivizi care cred ca daca au pus 2 proiectoare + folie pe dacia lu taticu au facut tuning profesionist. (m-am amuzat copios cand am aflat ca pe un astfel de individ a venit ta-su si l-a luat in palme acasa de la cursele legale de la vitan (respectivu plod ciordise dacia familiei ca sa participe la cursa)..... sau altul "nu am putut sa particip la cursa pt ca a luat tata dacia si s-a dus la tara.... (probabil la sapat de porumb)") :scratch: CristiGTI1 point
-
Plasticul topit arata ca sunt oxidate contactele. Daca sunt originale VW nu poti innversa becurile in soclu. Nu de aici vine consumul in plus. Daca toate piesele-s noi si doar fulia servo veche, de ce sa inlocuiesti intinzatorul care este nou. Este normal sa dispara zgomotul daca aplici o forta in plus.0 points
-
0 points
-
😁 Mai am si alte activitati. Dar aici gasiti istoria pe 1 an de zile... si mai urmeaza sa " va stresez" si cu alte pozNe. Carcasa de G7 e facuta special pentru a face upgrade de la G4. Nu sunt necesare alte modificari ci doar trebuie sa ai grija la montaj. https://www.aliexpress.com/item/33030445142.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.165.182018029btHsh0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00