Regulatorul de presiune dupa retur este ok daca mentine intre 8..10 bar,dar daca ai un manometru de presiune de orice tip,scala de vreo 15..20 bar,poti sa-l bagi in circuit si sa masori direct,faci o improvizatie ceva doar pentru cit faci masuratori,apoi scoti manometrul.
Pentru presiune mai mare de 10 bar,poti avea 1 injector defect,sau mai multe,iar sub 8 bar,ai probleme cu toate injectoarele,(exclus pompa,rampa,etc)
Scuza-ma ca insist,eu cred ca in realitate ai probleme cu injectoarele,pentru fumul ala de care vorbesti,nu injecteaza corect si ramine combustibil sub forma lichida in cilindri,nefiind bine pulverizat,sub forma de gaz.
Oscilatiile de presiune din rampa,daca nu sint deosebit de variate,adica de peste 50bar minim,nu sint atit de importante,nici pe bancul de probe nu avem presiune perfect constanta,oscileaza cu variatii de 30...60 bar pe manometru digital,si uneori ajunge la 100 bar pe manometru analogic.Matematic vorbind,la fiecare 100 bar de diferenta de presiune,cantitatea de injectie creste sau scade aproximativ 1 ml/min la 1600 bar pe testul de maxima(4000 RPM pe masina) iar la testele de relanti si preinjectie nu ajunge la 0,3ml/min.
Daca regulatorul de pe rampa ar fi defect,eu gindesc ca la relanti,cu o cantitate sub cea recomandata,ar trebui sa iasa pe esapament fum alb,si sa bata injectoarele,in schimb,daca presiunea din rampa ar creste peste valoarea recomandata(mai rar intilnit) atunci nu ar oscila si nici nu ar afecta cantitatea injectata,pentru ca asta depinde mai mult de impulsul electric decit de presiune(exceptie cind este mult sub parametri)
Un regulator de presiune de obicei,cind este murdar,nu lasa sa treaca suficient combustibil spre retur,si automat creste presiunea in rampa.In cazul in care este blocat,pe deschis,semi deschis,pe traseu,masina nu porneste,sau dupa caz,presiunea variaza fara control.
In cea mai mare parte din cazuri,un regulator de presiune este in modul normal deschis-lasa toata presiunea(la 0,4...0,6v care-i da la start masina,asigura intre 50...100bar) sa iasa pe retur.Cind dai la cheie,si motorul invirte,tensiunea pe regulatorul de presiune creste la minim 0,9v( PWM)care corespunde la o presiune de aproximativ 250 bar.La accelerare,regulatorul incepe sa se inchida,micsorind cantitatea de combustibil care iese pe retur,si in felul acesta se mareste presiunea in rampa(sau in pompa de injectie).
La fiecare 0,1v de diferenta,presiunea creste sau scade aproximativ 47...50bar.