Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.12.2022 în toate secţiunile
-
3 points
-
Salutare, In urma cu ~3 luni m-am decis ca dupa ~ 5 ani de BMW sa trec inapoi la VW. Si cum de mic am visat la un VW GTI am inceput cautarile pe site-uri din afara dar in acelasi timp am stat cu ochii si pe cele din Romania. Ca si buget voiam sa ma incadrez in ~26k, masina sa nu fie cu mai mult de 50 mii km, obligatoiu manuala, ACC si farurile cu led. Dupa cateva saptamani de cautari am reusit sa gasesc o masina care sa se incadreze cat de cat in ceritntele mele. Masina se afla la vanzare in Bucuresti. Am mers, vazut masina, testat....la prima vedere totul OK. Am mers acasa, am facut verificari la VW si site-uri de specialitate pentru a verifica istoricul. In urma verificarilor masina sa dovedit a fi cu km reali si fara evenimente majore (bara spate revopsita - mentionata si de proprietar). Ca si probleme la momentul achizitiei, pierderi de antigel. Masina, un GTI cu 230 cp la baza si cu stage 1, an fabricatie 04.2018 cu 68000 km la momentul achizitiei iar ca si dotari sunt cele uzuale din care cele mai importante pentru mine ar fi: keyless entry&go, trapa, faruri full led si ACC.. Primele investitiii in masina au inceput la doar cateva zile de la achizitie unele chiar neasteptate pentru mine. Daca investitia in pompa de apa + termostat erau luate in calcul inca de la inceput (am vazut ca sunt probleme de fabricatie cu aceste piese), schimbarea ambreiajului a venit ca o surpriza neplacuta. La momentul testarii, masina nu mi-a dat semne de oboseala (desi acum sunt convins ca nu am fost suficient de istet incat sa-mi dau seama). Pana acum am facut ~3000 km si am schimbat urmatoarele piese: - pompa apa + termostat pe original; - ambreiaj de golf 7.5 R; - schimb ulei + filtre; Pentru viitor as vrea sa schimb evacuarea finala. Cei care ati facut aceasta operatiune si aveti recomandari le primesc cu drag.1 point
-
@Emy Ddeși am făcut un drum dus-întors nu m-a prins noaptea pe drum. M-a prins ploaia, dar nu întunericul sau nu suficient cât să îmi dau seama de diferență. Ochiometric par mai luminoase și din experimentele făcute la Golf pot să îți confirm că led-urile ZES sunt cele mai luminoase. Am făcut câteva poze pe ploaie și noile becuri par a fi ok. Și comparația umed - uscat Până nu voi face un drum mai lung de 2-3 ore noaptea cu/fără ploaie nu mă voi edifica. În altă ordine de idei, am profitat de zilele libere si am tras o fugă la Iași. Cu cei 450km adăugați mai am puțin să rotunjesc kilometrajul. Am revenit în Iași după 7 ani și am rămas placut surprinși de curățenia și dezvoltarea orașului. Am luat Iașiul la pas și când spun asta ma gândesc la cei peste 28.000 de pași, echivalentul a peste 28.5 km, chiar dacă de Sf. Andrei a burat și a fost frig, iar azi doar frig (1°C). Ne-am plimbat din zona Palatului până în Parcul Copou, am trecut pe la biserici și mănăstiri, admirând noul și vechiul impletindu-se, teatre, filarmonica, Universitatea, Biblioteca, Râpa Galbenă, Piața Unirii, etc. Am bifat și Mallul Palas fiind în apropiere de cazarea noastra. N-am stat și la manifestările de 1 Decembrie preferând plimbarea și azi. A fost destul de frig, după cum spuneam, dar măcar nu ne-a plouat. După ce ne-am plimbat prin parcul Copou , am plecat spre o saormerie aflată cam la 2.3 km distanță, pe care v-o recomand dacă ajungeți la Iași noi am luat una de pui si una mix, plus o tava de 6 baclavale și am plecat sătui și mulțumiți 🙂. Drumul spre casă fără incidente, Tiguanul se comporta foarte bine, rotile de iarnă au suplimentat confortul unui drum pe alocuri valuri. - se vede că temperatura culorii de la led-urile de pe proiectoarele de ceață este cam aceeași cu led-urile din far - Consumul a fost 5.7 l/100km la o medie orară de 68km/h. Dacă aș mai fi "întârziat" vreo oră și jumătate prin Iași probabil că prindeam întunericul deplin. Rămâne pe altă dată testarea în condiții de întuneric ale noilor becuri. La mulți ani România, la mulți ani românilor!1 point
-
https://www.autoblog.com/2022/11/29/audi-rs6-avant-performance-rs7-performance-models-revealed/1 point
-
Breaking News... Va salut, NU am mai trecut pe aici de foarte mult timp, de aproape un an...am fost prins cu job-ul si familia.. Asadar sa incepem cu noutatile de anul acesta. -Prin Februarie 2022 ma lasat bateria 307.547km si am zis sa merg tot pe Exide Premium ca am fost foarte multumit de ea...deci am baterie noua tot Exide Premium -Prin Mai 2022 ma lasat cuplaj/imbinare tevi evacuare 309.685Km....a fost inlocuita cu una noua italieneasca. -Prin Septembrie 2022 am facut revizia (schimb de ulei Ravenol HTC , aditiv flush motor Ravenol, filtru ulei, flltru aer, liltru combustibil, filtru de polen carbon si antialegen toate de la MANN, schimbat flitre instalatie GPL toate acestea la 14.270Km. -Prin Octombrie 2022 am facut schimbul de roti si am trecut la cele de iarna 315.387Km. Acum tocmai am terminat de segment motorul ALZ la "Fulerul Gri" O masina veche intradevar, dar una in care s-au investint multi bani (peste 9.000€ cu acte doveditoare si cu istoric) si NU este inclusa aceasta lucrare, o masina extrem de confortabila si incapatoare si la care am decis sa mai investesc niste bani sa o pun total la punct ca am de gand sa o tin multi ani, poate pe viata! De ceva timp ma batea gandul ca ar fi cazul si se impune o segmentare a motorului, are 316.450km si incepuse sa haleasca ulei, vasul de expansiune se colora/contamina cu ulei, pus ca trebuia sa fac distributia ca avea 4 ani in care am facut doar 53.800Km in regim de familie. In mare cam stiam ce implica si ca este mult de munca si am inceput sa ma interesez de mecanici priceputi si de cat m-ar costa manopera la o asa lucrare ampla. Am cautat initial un mecanic prin Bucuresti, dar NU prea am fost multumit de interesul si preturile lor. Stiam ca fratele meu si-a facut motorul in urma cu aproximativ un an la un service din Urziceni, l-am intrebat daca este multumit de ce s-a facut la motor si cat la costat. Dupa o dicutie telefonica mai detaliata am zis sa dau o fuga la Urziceni si sa discut cu patronul Marius si mecanicul serviceului XTECH Garage. M-am urcat in masina si glont acolo unde am discutat mai multe cu Dorin (mecanicul) despre ce implica si ce costuri estimative sunt la manopera si am convenit sa ma programeze in 1-2 saptamani. Dupa o saptamana jumatate m-am prezentat la orele 08:00 la serviceul din Urziceni XTECH Garage, dupa racirea motorului la orele 09:15 masina mea intra pe elevator pentru a fi demontata de catre Dorin. La orele 13:00 era data chiulasa jos si am primit vestea poasta ca NU se mai poate rectifica nimic si ca imi trebuie alta chiulasa pe care sa o rectific, alt ax cu came nou, alte supape, culbutori noi smd…ma lovit asta ca un traznet in moalele capului. Am scos telefonul si m-am apucat sa caut chiulasa pe internet, toate erau intre 1.500 si 2.000Lei. Atunci am luat decizia sa caut un motor complet ca ies mai ieftin…pe intrenet gasisem motoare pe benzina 1.6 ALZ de la 800 la 2.500Lei. Era cat pe ce sa plec la Floresti (Cluj) in acea zi, da NU a mai raspuns vanzatorul sa imi de-a locatia. Am fost si am vazut un motor undeva pe langa Afumati, dar NU mi-a placut “vanzatorul” si NU i-am spus ca NU sunt interesat…i-am zis ca ma mai gandesc. Eram disperat, dar NU vroiam sa arat asta … si totodata trebuia sa fiu cumpatat sa i-au decizia buna pt mine, inclusiv din punct de vedere al cheltuielior. M-am dus si mi-am cumparat o sticla de “uichean” si m-am dus acasa la frate-miu unde iara m-am pus pe cautari de motoare si pe dat telefoane. Pe la orele 21 an dat de un baiat foarte amabil care era de pe undeva de pe langa Ploiesti (Carbunesti), mai exact la 85km si am convenit ca a 2-a zi de dimineata la orele 10 sa ma duc acolo sa imi arate un motor ALZ. Am ajuns la orele 09:45 si el cu inca un baiat erau pe treaba sa demonteze motorul, am luat motorul, am mai luat ceva furtune de plastic un trager si am venit glont la Dorin de la service XTECH Garage la Urziceni sa imi de-a ok-ul daca e buna chiulasa, am ajuns la orele 12. In 10 min. mi-a dat ok-ul si al plecat cu alt glont spre Bucuresti la Aidin, un turc de pe langa Filaret care se ocupa numai cu reconditionari chiulase. Am ajuns, m-am prezentat si am spus ca vin din partea lui Dorin de la XTECH Garage din Urziceni si ca ma grabesc cumva ca ii tin si elevatorul mecanicului blocat cu masina mea si il cinstesc daca e cazul numai sa ma rezolve cu reconditionatul chiulasei cat mai urgent posibil. Mi-a spus ca maine e gata…si din discutii aflasem ca avem niste cunostinte comune. A doua zi iar am stat ca pe ghimpi, pe la orele 15 pimesc telefon de la o doamna ca chiulasa mea e gata reconditionata, m-am urcat in masina si m-am dus iar glont spre ei unde am ridicat chiulasa si supapele reconditionate. NU a acceptat sa-l cinstesc si i-am multumit in toate limbile. L-am sunat pe mecaniul meu (deja) si l-am anunta ca am chiulasa, el mi-a spus ca e taziu, viind vineri pe seara iar sambata el vine doar 2-3h la garaj, mi-a spus sa vin luni la 9 acolo. Luni la orele 09:00 eram acolo cu chiulasa reconditionata, kiturile de distributie si accesorii, radiatorul de ulei (termoflot), un set de bujii, tamponul antibalans si 2 sticle de antigel in portbagaj. Dorin intre timp a dat comanda de restul pieselor care ii mai trebuiau la motor si erau toate acolo. Costatasem ca avem deja urcare pe masina pistoanele segmentate, pompa de ulei si baia de ulei, iar blocul motor era tipla si pregatit sa ii fie montata chiulasa si restul, pe semne ca Dorin muncise mult in tot acest timp ce eu alergam dupa piese. La orele 09:15 sa apucat sa monteze piesele pe chiulasa si pe motor. In jur de 12 ne mai trebuia o garnitura la galeria de evacuare, a venit repede comanda si am trecut la montajul kitului de distribuie. Am mai costatat ca senzorul de racire era corodat si am zis sa comandam si acesta si scaunul/flansa unde vine montat la capatul chiulasei, in jurul orelor 16 au venit. Baiatul s-a miscat exceptional cum NU mai vazusem pana acum, la orele, la orele 17:30 era gata motorul si i-a dat prima cheie la el. Au mai urmat niste reglaje si bibileli si la orele 21:00 motorul era reglat si merga rotund si brici, ca un ces elvetian. Eram toti obositi, am lasat pentru marti dimineata montarea barii, scutului si rotilor, la orele 10:00 era masina data jos de pe elevator si scoasa afara in curte pentru a merge motorul la relanti cca 1h. La orele 11:00 am plecat spre casa, spre Bucuresti. Nescesar piese: -Chiulasa. -Rectificare chiulasa si supape. -Kit de distributie + pompa Contitech. -Kit accesorii alternator Contitech. -Kit accesorii AC Contitech. -Radiator racire ulei (Termoflot) Nissens. -Tampon antibalance OEM. -Bujii NGK 4 buc. -Antigel Hepu 2 sticle 1,5L. -Apa distilata 3L. -Set segmenti Mahle. -Garnitura chiulasa Victor Reinz. -Flansa lichid racire Topran. -Garnitura flansa Febi. -Garnituri galerie admisie Elring. -Garnituri galerie evacuare Elring. -Simering Arbore cotit Victor Reinz. -Dop chiulasa ax cu came OEM. -Garnitura capac supale Victor Reinz. -Set suruburi chiulasa Victor Reinz. -Ax cu came Motive. -Garnitura esampament catalizator MTS. -Senzor Lichid de racire OEM. -Filtu ulei Mann. -Ulei 5W40 Castrol Magnatec 5L. -Coliere 3 Buc. -Ulei servodirectie Febi FE0616. Ma bucur ca l-am intalnit si cunoscut pe Dorin, “Dumnezeul mecanicilor” (l-am denumit), in primul rand un om, un profesionist de o calmitate NEmaintalnita, un tipicar, un adevarat necanic pe care il voi recomanda oricui. Multumesc Dorine, multumesc ca m-ai suportat sa asint la acesta lucrare, multumesc Marius XTECH Garage. Iubesc masina asta si va iubesc si pe voi! ☝️ Sper ca “Fulgerului Gri” sa faca multi km fara reparatii doar datorita voua! Aveti aici un colaj... Sa ne revedem cu totii sanatosi!1 point
-
Multumesc, mai ales ca vine din partea unui om atat de atent cu aspectul masinii! Pai pe acolo isi fac veacul. Cu vremea asta din pacate Golful este imposibil de tinut curat. Am mai adaugat km prin tzara, cu aceasta minivanacanta de 1 dec. Ne-am bucurat de ea din nou pe Padurea Bogatii, Cheia, Timis etc etc. Extraordinar cum mananca km, si cum fiecare drum este o placere (stiu, am mai zis asta) ... Asa arata la intoarcere, la un popas pe la Muntele Rosu. Saptamana viitoare o voi duce la doctor - pompa de apa se aude destul de rau de vreo 2-3k km, si pierde lichid... Nu ma bag eu dat fiind frigul de afara, pentru ca la VR6 operatiunea este destul de complexa, implica desfacerea suportilor motor si alte chestii...1 point
-
1 point
-
DE vreo saptamana am spus sa faci treaba asta. Sigurantele se masoara pe continuitate doar afara din circuit, in circuit se masoara daca este tensiune pe ambele borne ale ei.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00