Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 01.12.2022 în toate secţiunile
-
Salutare, In urma cu ~3 luni m-am decis ca dupa ~ 5 ani de BMW sa trec inapoi la VW. Si cum de mic am visat la un VW GTI am inceput cautarile pe site-uri din afara dar in acelasi timp am stat cu ochii si pe cele din Romania. Ca si buget voiam sa ma incadrez in ~26k, masina sa nu fie cu mai mult de 50 mii km, obligatoiu manuala, ACC si farurile cu led. Dupa cateva saptamani de cautari am reusit sa gasesc o masina care sa se incadreze cat de cat in ceritntele mele. Masina se afla la vanzare in Bucuresti. Am mers, vazut masina, testat....la prima vedere totul OK. Am mers acasa, am facut verificari la VW si site-uri de specialitate pentru a verifica istoricul. In urma verificarilor masina sa dovedit a fi cu km reali si fara evenimente majore (bara spate revopsita - mentionata si de proprietar). Ca si probleme la momentul achizitiei, pierderi de antigel. Masina, un GTI cu 230 cp la baza si cu stage 1, an fabricatie 04.2018 cu 68000 km la momentul achizitiei iar ca si dotari sunt cele uzuale din care cele mai importante pentru mine ar fi: keyless entry&go, trapa, faruri full led si ACC.. Primele investitiii in masina au inceput la doar cateva zile de la achizitie unele chiar neasteptate pentru mine. Daca investitia in pompa de apa + termostat erau luate in calcul inca de la inceput (am vazut ca sunt probleme de fabricatie cu aceste piese), schimbarea ambreiajului a venit ca o surpriza neplacuta. La momentul testarii, masina nu mi-a dat semne de oboseala (desi acum sunt convins ca nu am fost suficient de istet incat sa-mi dau seama). Pana acum am facut ~3000 km si am schimbat urmatoarele piese: - pompa apa + termostat pe original; - ambreiaj de golf 7.5 R; - schimb ulei + filtre; Pentru viitor as vrea sa schimb evacuarea finala. Cei care ati facut aceasta operatiune si aveti recomandari le primesc cu drag.3 points
-
Ei vezi, aici confundati si gresiti toti…voi comparati masina mea care eu NU stiu cum am fost exploatata timp de 13 ani pana sa ajunga la mine. E ca si cum am cumpara cineva masina ta aia de 18 ani, fix acelasi lucru e, incepe sa bage bani si sa schimbe totul de pe ea in urmatorii ani. Sunt constient ca daca cumpar acum o masina noua si o intretin eu de la 0 dupa placul meu NU cumpar nimic alceva de cat consumabile, atat. Eu am alte planuri cu acesta masina, vreau sa o tin pe viata, sa intoarca lumea capul dupa ea pe strazi trezind amintiri, vreau ca peste 10 ani sa o inscriu la Retro Mobil, de aceea masina mea este una de Club si o intretin ca la carte zilnic. As fi putut sa NU bag bani in ea, sa NU imi cumpar jante BBS RS800, sa merg cu ea pana piesa crapa si abia atunci cand NU se mai putea merge sa o schimb. Da eu NU sunt asa si am alte planuri cu ea…iar asta face diferenta! Masina asta NU are motor de alergat, daca vroiam putere imi luam W8 cu cheltuielie aferente…1.6 e cel mai puturos motor, e de mosi si asta se simte bine in largul lui la 90-110km/h…si eu cum am inaintat in varsta NU mai sunt vitezoman, am devenit mai cumpatat la volan si mai legal. Sunt piese vechi de 15-20 de ani care au o uzura, e normal ca trebuie si ele inlocuite. Mai am 2-3 chestii de facut si pe masina mea e totul schimbat ca nou…NU e o urgenta si nici graba, e timp cacalau. Da pasiunea si satisfactia ca intoarce capete pe strazi ma unge la inima. Am facut cateva luni UBER cu ea, pe la inceputuri…NU vrei sa sti ce satisfactie aveam cand vedeam persoane (cu bani) care se dadeau jos din mercedes, bmw, jeepuri smd. si ramaneau uimiti cat de confitabila si pusa la punct e masina mea si ma felicitau. Asta ma abitionat si mai tare sa am grija de ea. Am mai spus-o de nenumarate ori, eu am venit la Passat B5.5 de pe un Mercedes S5500 4Matic din 2007…si am avut 11 masini toata viata mea, masini personale NU pe fima cum fac multi! Da asta vreau sa o tin pe veci! Masina trebuie tratata cu respect, face parte din familie! PS: Tata imi spunea o vorba: “cum e masina, asa e stapanul”…de asta am tinut cont si au avut parte toate masinile mele, de respect si pasiune!2 points
-
daca Doomy , din Bucuresti face drumuri la Bacau, poate ar fi bine sa urmezi exemplu. Nu i suficient sa fii mecanic, poate e suficient sa iubesti mecanicia/1 point
-
Intamplarea face ca am una de 18 ani (luata de noua) si peste 500 000 km in care nu s-au bagat atatia bani si care e in stare decenta ... dar nu despre masina mea e vorba pe acest topic. Daca repari tot timpul la ea evident ca teoretic o masina poate tine la infinit, in schimb pentru mine conteaza si efortul pe care il depui pentru a atinge scopul asta. Iti ziceam doar sa contemplezi cu ideea ca poate ar fi variante mai bune fianaciar vorbind si nu numai. Acum daca tu esti sigur ca Passat-ul asta e cea mai buna masina pentru tine ... nu iti urez decat sa te bucuri de ea in continuare. Legat de rodaj, cam prin toate cartile (de aici expresia cu pe toate "gardurile") scrie ca nu e indicat sa lasi motorul pentru perioade lungi la ralanti in faza de rodaj. Acum, pare ca tu stii mai bine ce si cum, asa ca pentru mine acest subiect este inchis. Apreciez acest jurnal pentru valoarea pe care o aduce cand vine vorba de cati bani se cheltuie si ce inseamna o masina trecuta bine de prima tinerete. Sunt sigur ca altii (printre care si eu) au invatat din experinta ta.1 point
-
Pana la urma se pare ca un Passat de genul e un fel de masina de lux, 10000 de euro pentru 100000 km bagati in reparatii si mentenanta as zice ca e destul de mult + timpul pierdut cu toate astea pe care nu il cuantifica nimeni. Dupa o varsta nu prea mai au sens economic masinile de genul asta daca nu esti atasat emotional de ea si/sau nu ti-o repari singur. Ma zgarie pe ochi faza cu lasatul la ralanti o ora dupa refacerea completa a motorului, cand pe toate "gardurile" scrie ca asta e cel mai rau lucru pe care poti sa il faci. Motorul se rodeaza in sarcina, nu la ralanti. Totusi te felicit pentru modul cum ai grija de ea si pentru faptul ca pui pe "foaie" ce inseamna sa tii o masina veche in stare buna. Apropo, cu rugina cum stai ?; intr-un final cam asta e ultimul cui in conscigul unei masini batrane folosite zi de zi.1 point
-
1 point
-
pai la ce alta masina mai ai revizie la 2 ani fara limita de km?? sint oameni care au parcurs 70.000km in astia 2 ani sa zicem... la o termica faceai 4 revizii in 70.000km. La acest model electric faci doar un schimb de lichid frana, ce-i drept la suprapret.1 point
-
Asta se intimpla in orice tip de masina,nu conteaza marca,daca pompa de alimentare de joasa nu merge,prima care sufera este pompa de inalta presiune si injectoarele in acelasi timp.Ungerea pieselor din interiorul oricarei pompe de injectie se face cu combustibilul din rezervor,si este nevoie atit de cantitate suficienta cit si calitate. Ca remediu ieftin,in unele marci de masini,se anuleaza complet,si se lasa pompa de inalta presiune sa traga direct din rezervor,eliminind complet pompa electrica din circuit,ca sa nu fie blocata in interior si sa opreasca trecerea de combustibil. Absolut toate pompele de injectie diesel au o pompa interna de transfer,asta trage,absoarbe,combustibil din rezervor. Sint si masini care sesizeaza lipsa pompei de alimentare,si nu dau voie masinii sa porneasca,sau o tin in limp mode. Exemplu,Opel cu vp44 nu are pompa electrica,Ford,Bmw;audi da,are,si tot pompa vp30 sau vp44. La opel repar 10...15 pompe pe luna,la celelalte in jur de 2..3 din fiecare marca. Eliminarea pompei electrice se recomanda pentru un timp scurt,pina la primul salariu,dar fiecare face ce vrea cu masina lui,poate sa nu o mai puna niciodata. ps: cu scula din poza se poate masura presiunea la intrarea in pompa de alta in orice masina,si costa doar 34 eur.1 point
-
Poate pana la finalul decenului se mai schimba unii-altii si de prin institutiile europene si o lasa mai moale cu aiureala asta de totul pe electric. https://www.automarket.ro/stiri/oficial-viitorul-volkswagen-golf-9-va-fi-electric-va-fi-plasat-sub-id-3-111341.html1 point
-
@grp daca vrei sa vezi cum arata Chile Orzei, te astept la sfarsit de septembrie la Dobresti - tocmai ce am fost ieri si e fix ca acum 30 de ani1 point
-
A trecut și concediul planificat pentru vară. Prima parte a fost în Thasos sau Tasău cum i se mai spune pe românește. Am ales Golden beach anul acesta și s-a dovedit că am ales foarte bine din toate punctele de vedere. Am plecat pe la ora 20.00 din Galați știind că am de condus aproximativ 11 ore și jumătate. Xenonul ca de obicei a făcut o plăcere din condusul noaptea. Cam tot drumul l-am parcurs cu CC activat, 99km/h în afara localității, 59km/h în localitate și 119km/h pe autostradă. Am vrut să văd diferența dintre consum și timp și este una destul de mare în ambele variante. Dacă mă grăbeam ajungeam cam în 2 ore si 10 minute la București, acum am ajuns in 3 ore si 15 min, dar consumul a scăzut de la un 7.6 litri/100km la 6.1 litri/100km... In vama de la Giurgiu erau 10 mașini și după 10 minute eram deja în drum spre Ruse. Fiind dimineață devreme, traficul a fost lejer, până într-un punct în care ne-a prins din urmă răsăritul De aici până la Makaza am mai făcut doar o oprire pentru alimentare. Planul fusese să am plinul făcut la București și o canistra de 10l la mine, pe care să o pun în Bulgaria înainte de a întra în Grecia, știind ca nu e permisă trecerea cu carburant in Grecia și să ajung la București fără să mai realimentez. Văzând range-ul indicat pe drum spre Grecia, am știut că e foarte posibil să îmi iasă și într-un final chiar mi-a ieșit. La Makaza, tipic românește, deși era un fir care se împărțea in două înainte de ghișee, s-au găsit câțiva "smecheri" să dubleze coada, iar după ceva timp s-au format 2 cozi... La feribot am ajuns cu 1 minut înainte de plecare, mi-au făcut semn să intru si ne-au taxat pe feribot. Nu era foarte aglomerat, dar tot foarte apropiate erau parcate mașinile. Dupa 20 minute de la debarcare ne-am cazat (toate mașinile de aici erau de RO) și am plecat spre plajă. Zilele au curs lin, o singură dată am fost pe Paradise beach și încă o dată am făcut turul insulei întrucât a plouat. În rest relax Ca de obicei vine și finalul, am plecat cu bateriile încărcate și optimiști pentru drumul de întoarcere. La Makaza am pierdut o oră, coada începea în ultimul tunel. Apoi Bulgaria a fost, normal pentru o zi de luni, destul de aglomerată. Deși pe anumite porțiuni am mers mai tare decât mi-am propus, am reușit să ajung la București cu motorina din rezervor, range 40km unde am alimentat. Un consum foarte mulțumitor pentru 4 persoane, bagaje și AC tot drumul. Viteza medie pentru deplasarea Galați - București - Golden beach - București a fost o idee mai mică decât cea până la Galați, întrucât alimentare nu mai aveam "grija" de a ajunge la destinație și în plus a fost o bucata de 100km de autostrada și "nerăbdarea" de a ajunge acasă. consumul pentru cei 1.700 km după cum spuneam a fost foarte bun. A urmat o zi de recuperare și am continuat, pe meleagurile patriei 😁1 point
-
Eu am de "saraki", 330/320...la suv de 2 tone. Dar macar etrierii sunt frumosi1 point
-
Posibil ca ledurile pe care le ai sa fie bune, nu zic nu. Dar doar aparent e mult sa zici ca sunt mai luminoase. Citez: "1 lux equals 1 Lumen/m2, in other words – light intensity in a specific area. Lux is used to measure the amount of light output in a given area. One lux is equal to one lumen per square meter. It enables us to measure the total “amount” of visible light present and the intensity of the illumination on a surface" sursa: Google. Acum. Multe teste au dat ca si castigator tot Xenon-ul OEM, desi ne place LED-ul si zicem ca e mai luminos (in realitate, nereusind sa aiba luminozitatea becurilor Xenon OEM). Poate intre timp au mai avansat in tech si sunt mai bune. PS: si fratele meu are D3S LED pe Faruri care au avut Xenon OEM. Sunt mai placute si par mai luminoase si nu deranjeaza deloc, insa nu as fi sigur ca cu ochiul liber pot masura care din ele sunt mai luminoase. Pt acuratete: ia un aparat si masoara0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00