Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.11.2022 în toate secţiunile

  1. Acum o luna, scfarsit de octombrie - ultima iesire spre munte - Obarsia Lotrului. Surpriza placuta, temutul drum Obarsia - Petrosani este aproape complet reparat Si cu aceasta ocazie primul drum cu Golful pe valea Jiului, pe care am avut marele noroc sa o nimerim mai libera ca niciodata. Bobina este ok, vor urma probabil si bujiile (nici astea nu stiu cand au fost schimbate, si are unele ezitari)
    4 points
  2. Breaking News... Va salut, NU am mai trecut pe aici de foarte mult timp, de aproape un an...am fost prins cu job-ul si familia.. Asadar sa incepem cu noutatile de anul acesta. -Prin Februarie 2022 ma lasat bateria 307.547km si am zis sa merg tot pe Exide Premium ca am fost foarte multumit de ea...deci am baterie noua tot Exide Premium -Prin Mai 2022 ma lasat cuplaj/imbinare tevi evacuare 309.685Km....a fost inlocuita cu una noua italieneasca. -Prin Septembrie 2022 am facut revizia (schimb de ulei Ravenol HTC , aditiv flush motor Ravenol, filtru ulei, flltru aer, liltru combustibil, filtru de polen carbon si antialegen toate de la MANN, schimbat flitre instalatie GPL toate acestea la 14.270Km. -Prin Octombrie 2022 am facut schimbul de roti si am trecut la cele de iarna 315.387Km. Acum tocmai am terminat de segment motorul ALZ la "Fulerul Gri" O masina veche intradevar, dar una in care s-au investint multi bani (peste 9.000€ cu acte doveditoare si cu istoric) si NU este inclusa aceasta lucrare, o masina extrem de confortabila si incapatoare si la care am decis sa mai investesc niste bani sa o pun total la punct ca am de gand sa o tin multi ani, poate pe viata! De ceva timp ma batea gandul ca ar fi cazul si se impune o segmentare a motorului, are 316.450km si incepuse sa haleasca ulei, vasul de expansiune se colora/contamina cu ulei, pus ca trebuia sa fac distributia ca avea 4 ani in care am facut doar 53.800Km in regim de familie. In mare cam stiam ce implica si ca este mult de munca si am inceput sa ma interesez de mecanici priceputi si de cat m-ar costa manopera la o asa lucrare ampla. Am cautat initial un mecanic prin Bucuresti, dar NU prea am fost multumit de interesul si preturile lor. Stiam ca fratele meu si-a facut motorul in urma cu aproximativ un an la un service din Urziceni, l-am intrebat daca este multumit de ce s-a facut la motor si cat la costat. Dupa o dicutie telefonica mai detaliata am zis sa dau o fuga la Urziceni si sa discut cu patronul Marius si mecanicul serviceului XTECH Garage. M-am urcat in masina si glont acolo unde am discutat mai multe cu Dorin (mecanicul) despre ce implica si ce costuri estimative sunt la manopera si am convenit sa ma programeze in 1-2 saptamani. Dupa o saptamana jumatate m-am prezentat la orele 08:00 la serviceul din Urziceni XTECH Garage, dupa racirea motorului la orele 09:15 masina mea intra pe elevator pentru a fi demontata de catre Dorin. La orele 13:00 era data chiulasa jos si am primit vestea poasta ca NU se mai poate rectifica nimic si ca imi trebuie alta chiulasa pe care sa o rectific, alt ax cu came nou, alte supape, culbutori noi smd…ma lovit asta ca un traznet in moalele capului. Am scos telefonul si m-am apucat sa caut chiulasa pe internet, toate erau intre 1.500 si 2.000Lei. Atunci am luat decizia sa caut un motor complet ca ies mai ieftin…pe intrenet gasisem motoare pe benzina 1.6 ALZ de la 800 la 2.500Lei. Era cat pe ce sa plec la Floresti (Cluj) in acea zi, da NU a mai raspuns vanzatorul sa imi de-a locatia. Am fost si am vazut un motor undeva pe langa Afumati, dar NU mi-a placut “vanzatorul” si NU i-am spus ca NU sunt interesat…i-am zis ca ma mai gandesc. Eram disperat, dar NU vroiam sa arat asta … si totodata trebuia sa fiu cumpatat sa i-au decizia buna pt mine, inclusiv din punct de vedere al cheltuielior. M-am dus si mi-am cumparat o sticla de “uichean” si m-am dus acasa la frate-miu unde iara m-am pus pe cautari de motoare si pe dat telefoane. Pe la orele 21 an dat de un baiat foarte amabil care era de pe undeva de pe langa Ploiesti (Carbunesti), mai exact la 85km si am convenit ca a 2-a zi de dimineata la orele 10 sa ma duc acolo sa imi arate un motor ALZ. Am ajuns la orele 09:45 si el cu inca un baiat erau pe treaba sa demonteze motorul, am luat motorul, am mai luat ceva furtune de plastic un trager si am venit glont la Dorin de la service XTECH Garage la Urziceni sa imi de-a ok-ul daca e buna chiulasa, am ajuns la orele 12. In 10 min. mi-a dat ok-ul si al plecat cu alt glont spre Bucuresti la Aidin, un turc de pe langa Filaret care se ocupa numai cu reconditionari chiulase. Am ajuns, m-am prezentat si am spus ca vin din partea lui Dorin de la XTECH Garage din Urziceni si ca ma grabesc cumva ca ii tin si elevatorul mecanicului blocat cu masina mea si il cinstesc daca e cazul numai sa ma rezolve cu reconditionatul chiulasei cat mai urgent posibil. Mi-a spus ca maine e gata…si din discutii aflasem ca avem niste cunostinte comune. A doua zi iar am stat ca pe ghimpi, pe la orele 15 pimesc telefon de la o doamna ca chiulasa mea e gata reconditionata, m-am urcat in masina si m-am dus iar glont spre ei unde am ridicat chiulasa si supapele reconditionate. NU a acceptat sa-l cinstesc si i-am multumit in toate limbile. L-am sunat pe mecaniul meu (deja) si l-am anunta ca am chiulasa, el mi-a spus ca e taziu, viind vineri pe seara iar sambata el vine doar 2-3h la garaj, mi-a spus sa vin luni la 9 acolo. Luni la orele 09:00 eram acolo cu chiulasa reconditionata, kiturile de distributie si accesorii, radiatorul de ulei (termoflot), un set de bujii, tamponul antibalans si 2 sticle de antigel in portbagaj. Dorin intre timp a dat comanda de restul pieselor care ii mai trebuiau la motor si erau toate acolo. Costatasem ca avem deja urcare pe masina pistoanele segmentate, pompa de ulei si baia de ulei, iar blocul motor era tipla si pregatit sa ii fie montata chiulasa si restul, pe semne ca Dorin muncise mult in tot acest timp ce eu alergam dupa piese. La orele 09:15 sa apucat sa monteze piesele pe chiulasa si pe motor. In jur de 12 ne mai trebuia o garnitura la galeria de evacuare, a venit repede comanda si am trecut la montajul kitului de distribuie. Am mai costatat ca senzorul de racire era corodat si am zis sa comandam si acesta si scaunul/flansa unde vine montat la capatul chiulasei, in jurul orelor 16 au venit. Baiatul s-a miscat exceptional cum NU mai vazusem pana acum, la orele, la orele 17:30 era gata motorul si i-a dat prima cheie la el. Au mai urmat niste reglaje si bibileli si la orele 21:00 motorul era reglat si merga rotund si brici, ca un ces elvetian. Eram toti obositi, am lasat pentru marti dimineata montarea barii, scutului si rotilor, la orele 10:00 era masina data jos de pe elevator si scoasa afara in curte pentru a merge motorul la relanti cca 1h. La orele 11:00 am plecat spre casa, spre Bucuresti. Nescesar piese: -Chiulasa. -Rectificare chiulasa si supape. -Kit de distributie + pompa Contitech. -Kit accesorii alternator Contitech. -Kit accesorii AC Contitech. -Radiator racire ulei (Termoflot) Nissens. -Tampon antibalance OEM. -Bujii NGK 4 buc. -Antigel Hepu 2 sticle 1,5L. -Apa distilata 3L. -Set segmenti Mahle. -Garnitura chiulasa Victor Reinz. -Flansa lichid racire Topran. -Garnitura flansa Febi. -Garnituri galerie admisie Elring. -Garnituri galerie evacuare Elring. -Simering Arbore cotit Victor Reinz. -Dop chiulasa ax cu came OEM. -Garnitura capac supale Victor Reinz. -Set suruburi chiulasa Victor Reinz. -Ax cu came Motive. -Garnitura esampament catalizator MTS. -Senzor Lichid de racire OEM. -Filtu ulei Mann. -Ulei 5W40 Castrol Magnatec 5L. -Coliere 3 Buc. -Ulei servodirectie Febi FE0616. Ma bucur ca l-am intalnit si cunoscut pe Dorin, “Dumnezeul mecanicilor” (l-am denumit), in primul rand un om, un profesionist de o calmitate NEmaintalnita, un tipicar, un adevarat necanic pe care il voi recomanda oricui. Multumesc Dorine, multumesc ca m-ai suportat sa asint la acesta lucrare, multumesc Marius XTECH Garage. Iubesc masina asta si va iubesc si pe voi! ☝️ Sper ca “Fulgerului Gri” sa faca multi km fara reparatii doar datorita voua! Aveti aici un colaj... Sa ne revedem cu totii sanatosi!
    4 points
  3. Salutare, In urma cu ~3 luni m-am decis ca dupa ~ 5 ani de BMW sa trec inapoi la VW. Si cum de mic am visat la un VW GTI am inceput cautarile pe site-uri din afara dar in acelasi timp am stat cu ochii si pe cele din Romania. Ca si buget voiam sa ma incadrez in ~26k, masina sa nu fie cu mai mult de 50 mii km, obligatoiu manuala, ACC si farurile cu led. Dupa cateva saptamani de cautari am reusit sa gasesc o masina care sa se incadreze cat de cat in ceritntele mele. Masina se afla la vanzare in Bucuresti. Am mers, vazut masina, testat....la prima vedere totul OK. Am mers acasa, am facut verificari la VW si site-uri de specialitate pentru a verifica istoricul. In urma verificarilor masina sa dovedit a fi cu km reali si fara evenimente majore (bara spate revopsita - mentionata si de proprietar). Ca si probleme la momentul achizitiei, pierderi de antigel. Masina, un GTI cu 230 cp la baza si cu stage 1, an fabricatie 04.2018 cu 68000 km la momentul achizitiei iar ca si dotari sunt cele uzuale din care cele mai importante pentru mine ar fi: keyless entry&go, trapa, faruri full led si ACC.. Primele investitiii in masina au inceput la doar cateva zile de la achizitie unele chiar neasteptate pentru mine. Daca investitia in pompa de apa + termostat erau luate in calcul inca de la inceput (am vazut ca sunt probleme de fabricatie cu aceste piese), schimbarea ambreiajului a venit ca o surpriza neplacuta. La momentul testarii, masina nu mi-a dat semne de oboseala (desi acum sunt convins ca nu am fost suficient de istet incat sa-mi dau seama). Pana acum am facut ~3000 km si am schimbat urmatoarele piese: - pompa apa + termostat pe original; - ambreiaj de golf 7.5 R; - schimb ulei + filtre; Pentru viitor as vrea sa schimb evacuarea finala. Cei care ati facut aceasta operatiune si aveti recomandari le primesc cu drag.
    3 points
  4. Din pacate, nu mai urmeaza mare lucru de la Nurburgring, pentru ca am reusit sa sterg, din greseala, toate filmele (inclusiv telemetria) filmate de mine pe Nordschleife 🤯. Am doar un singur clip, filmat de unul din pasagerii pe care i-am plimbat pe circuit, asezonat de cateva poze. ⬇️⬇️⬇️
    3 points
  5. Dupa evenimentul de mai sus am patit sa mai faca probleme bateria, nepornita avand sub 12V: Asa ca am decis sa pun bateria pe redresor. Am vrut sa scot bateria din locasul ei si am observat ca cei de la avia au pus acolo goarna de la alarma: Dupa ce am scos goarna zic hai sa verific si lichidul din baterie unde observ ca 2 celul erau secate si restul cu foarte putin lichid: Am facut "plinul" si am pus bateria peste noapte la redresor: poza facut dupa incarcare. Am pus bateria pe masina si am repozitionat goarna de la alarma pentru o eventuala noua interventie in zona aia. Dupa ce a pornit masina am dat o scanare, am gasit 15 erori, le-am sters, am recalibrat geamurile si am mers mai departe. Toate bune si frumoase timp de 2 saptamani pana luni cand, dupa 3 zile nepornita nu a mai vrut sa porneasca deloc: dadeam strat si doar welcome skoda pe display dupa care nimic, nici nu invartea. Asta intr-o dimineata cand totul era pe graba si pusesem deja bebe in masina sa il duc la cresa. Aduc masina de munca, ii dau curent si o ia la "sfert de buton". Toata ziua bebe: Tati, masina gri stricata 🤣🤣🤣. Frustrat ca nu a pornit cand ai nevoie de ea, am dus repede bebe la cresa si m-am oprit direct la depozitul de bateri unde am luatbo baterie noua de 70Ah deoarece mi s-a parut micuta cea de 59A de pe masina. Am pus bateria, sters erori care s-au acumulat dupa pornirea esuata apoi am codat noua baterie pe masina: Acum totul ok, porneste la sfert si a revenit functia de strat-stop uitat de ceva timp. Din ce vorbeam si cu baiatul de la bateri el crede ca a fost totusi un defect de fabricatie de a ramas seaca de lichid. Cine stie..... Intre timp am trecut la echiparea de iarna si am pus lichid de parbriz adecvat ca sa nu ma prinda iarna pe picior gresit.
    2 points
  6. Posibil ca ledurile pe care le ai sa fie bune, nu zic nu. Dar doar aparent e mult sa zici ca sunt mai luminoase. Citez: "1 lux equals 1 Lumen/m2, in other words – light intensity in a specific area. Lux is used to measure the amount of light output in a given area. One lux is equal to one lumen per square meter. It enables us to measure the total “amount” of visible light present and the intensity of the illumination on a surface" sursa: Google. Acum. Multe teste au dat ca si castigator tot Xenon-ul OEM, desi ne place LED-ul si zicem ca e mai luminos (in realitate, nereusind sa aiba luminozitatea becurilor Xenon OEM). Poate intre timp au mai avansat in tech si sunt mai bune. PS: si fratele meu are D3S LED pe Faruri care au avut Xenon OEM. Sunt mai placute si par mai luminoase si nu deranjeaza deloc, insa nu as fi sigur ca cu ochiul liber pot masura care din ele sunt mai luminoase. Pt acuratete: ia un aparat si masoara
    2 points
  7. 2 points
  8. Salut, Am vorbit cu vanzatorul de pe e bay si el spune lafel: nu exista piesa separata ... probabil le cumpara impreuna si le vinde separat el.. dar la mine a ajuns in cutie Borgwarner si seamna foarte bine cu piesa originala si cel mai important ca mie imi merge fara eroare aparuta.
    1 point
  9. Salut, Eu am dat jos uleiul si am schimbat, nu stiu sa zic sincer daca mergea si fara a umbla la ulei dar e ok sa il schimbi daca tot umblii. In rest e simplu: dai jos calculatorul haldex din 2 suruburi si in spate e valva n373 pe care o tragi afara si trebuie scoasa garnitura cea mare de pe valva veche si o pui pe piesa noua cu atentie apoi o bagi pe cea noua in aceiasi pozitie si pui calculatorul la loc. Inainte am curatat bine garnitura si am vazut ca nu e uzata sau ciupita si am curatat si marginile de la calculator si corpul Haldex cu niste smilgher de 260 sa fie suprafata unde etanseaza garnitura curata si am pus niste mastic peste garnitura de mastic a calculatorului originala (aia neagra) unde am vazut ca incepe sa isi faca apa loc pe sub garnitura veche. Nu stiu daca va functiona sau nu, dar daca tot e ok calculatorul am zis ca putin mastic in plus sa il protejez. Am sters eroarea cu VCDS apoi am facut 3 teste si au mai intrat 110 ml ulei apoi strangere si drum... si la mine dupa fiecare test trebuie sa iau contactul si sa pun ca altfel nu mai porneste pompa... nu stiu daca e ok sau nu dar eroarea nu o mai da.
    1 point
  10. costurile se impart pe kilometri si timp. Intre vw ID3 cu revizii la 2 ani fara limita de km si nissan/renault/kia pe la care am inteles ca sint revizii anuale si/sau la 15.000km, as prefera modelul ales de VW. Sa vezi cat ciupesc reprezentantele la un schimb de ulei la DSG...
    1 point
  11. Rugina e ultimul cui? Nici pe departe... se rezolva si aia Daca se fac bine reparatiile, tin mult si bine.
    1 point
  12. N-are cum sa se stingă, deoarece eroarea este prezenta la un far defect. Daca mufa la modulul AFS de la far stanga, este ok...nu ai pini oxidati, etc...si eroarea nu se sterge, trebuie inlocuit farul de pe oartea stanga
    1 point
  13. Nu pot incarca toate pozele, dar macar am reusit cateva.
    1 point
  14. Cam fuge compresorul asta pe roti... Cat priveste "partz partz", astea-s discutii despre "imi plake sau ba".
    1 point
  15. Fa un test acumulator cu un tester. E posibil sa necesite inlocuire. Termostat defect. Schimba-l.
    0 points
  16. Se verifica ce specificatii are bateria, dupa seria sasiu. Trebuie una AGM, dimensiuni si capacitate dupa seria sasiu sau ce ai acum pe masina. Dupa care, obligatoriu codare, cum a recomandat si power
    0 points
  17. 75 Ah e suficienta. Pe original la 1.6 am vazut si sub 60 ah. Important, sa fie codata corect.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!