Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 21.11.2022 în toate secţiunile
-
E ceva mai complexa discutia despre barajele in discutie. Romania a bagat foarte multe rauri de munte prin conducte realizand ''celebrele'' micro hidrocentrale. Ce produc este ridicol, insa raurile au fost afectate ireversibil, nu mai este asigurat debitul normal, ecosistemul a fost modificat cu buldozerele. Pe Rastolita e unul dintre putinele locuri in care mai exista lostrita. Acel rau e unul mic, necesita probabil aductiuni din bazine hidrografice vecine, ceea ce inseamna ca se trag niste conducte prin munti si e afectat si ecosistemul lor. Oricine neaga efectul sau e de acord cu aceasta ingerinta in natura sa priveasca Lotrul cand trece prin Brezoi. Dintr-un rau superb de munte a ramas un paraias ridicol. Oricand sunt de preferat niste panouri fotovoltaice.3 points
-
Haideti sa nu ne mai contram unul pe altul ca nu isi are rostul.Pentru unii merita masina electrica,pentru altii nu,si fiecare are argumentele lui.E la fel ca si cu vegetarienii si carnivorii...din care fac si eu parte,pai nu o sa ma convinga nici papa sa nu mai maninc carne indiferent de motivele pe care mi le ofera ca argument. Sint fumator,am fumat vreo 40 de ani,m-am lasat de vreo doua ori in viata mea de tutun,perioade de 6 luni,si recunosc,super extra fenomenal,dar cind fumez ma simt mai linistit,cu toate ca respir greu,asa ca mai moale cu teoriile,drogatul consuma ca asa vrea,alcolistul la fel,fumatorul asemenea,si toti stim ca nu este bine. Cheltui 5 eur pe pachet,doua pachete jumate la zi intre mine si sotie,12,50 eur zilnic,375 eur pe luna,si nu cred ca o sa existe nimeni care sa ma convinga sa ma las de tutun si sa cumpar mincare sau haine mai bune. Imi place mirosul de motorina arsa dimineata la cafea,ma facea sa traiesc,sa simt ca am un scop in viata,si nimeni nu ma va convinge sa imi dau pensia mea,a sotiei,si salariile copiilor pe o masina electrica,pentru ca vezi doamne,nu polueaza...si stiti ceva,de multe ori,...mint,mereu ma gindesc la acelasi lucru,din razbunare pe smecherii astia care fac afaceri cu masini electrice,prefer sa poluez,cel putin atita timp cit imi voi permite. Pentru cei care sint contra poluarii...cit conteaza sa nu mai poluam in Europa,daca restul lumii o face??Traiti cu impresia ca poluarea ramine doar deasupra tarilor care o produc?Sint de acord sa nu mai poluam...TOTI nu doar unii,dar pina atunci....2 points
-
2 points
-
1 point
-
Incercand sa schimb aspectul pe sfarsit de an, saptamana asta am ajuns la brasov sa ma vad cu cineva pt un swap de roti si anume talladega 19 si eu sa i le dau pe cele de 18 de pe masina din motive de copil pt respectivul. Ce nu am banuit noi, eu venind din bucuresti si el de la sibiu a fost faptul ca este sezonul de anvelope de iarna si absolut toate vulcanizarile erau in haos, cozi imense sau pur si simplu programare dupa 1 decembrie(am aflat asta cand am ajuns in brasov🤣). Dupa cateva cautari nereusite am decis sa le schimbam noi singuri, el avea cric la masina eu doar kit de pana fara cric dar fiind in curtea unei vulcanizari intr-o fosta fabrica ne-a ajutat cineva care astepta la coada cu un golf si ne-a imprumutat cricul lui . Pusi pe treaba schimbam prima roata de pe fata, la a doua roata de pe spate la el s-a produs nefericirea si anume s-a dus naiba antifurtul(eu aveam doar prezoane simple) si de aici chinuiala si sunat diversi, toata lumea ocupata/sau nu detine tubulara extractoare sau alte metode si asa stateam noi cu 1 janta e 19 si 3 de 18 iar la el fix invers. Aproape de inserat dupa vreo 2 ore chin cautat antifurt, ce aveam eu era diferit de ce avea el, nici o masina de la coada de la vulcanizare si nu erau putine vag-uri nimic nu semana cu antifurtul lui. Ultima speranta a fost sa ii rugam pe cei de la vulcanizare sa incerce cu pistolul cu putere mica sa desfaca antifurtul de pe roata fata a lui ca sa imi recuperez janta si spre norocul nostru fiind stransa doar la mana de el s-a desfacut relativ usor cu pistolul dupa ce a fost batut bine pe prezon cu un ciocan. Asadar dupa 4 ore aproape mi-am pus roata inapoi pe masina si ne-am intors la casele noastre dupa o zi pierduta degeaba din pacate. Am ratat borna de 200.000km , macar drumul a fost liber spre bucuresti si m-am bucurat de curbe si traseu. Am apucat sa fac totusi o poza dupa prima roata montata🤣 Urmeaza sa montez si eu rotile de iarna saptamana viitoare daca se opresc ploile si cam atat pe anul acesta. Bonus m-am ales si cu proiector de ceata spart dupa acest drum, inca functioneaza dar urmeaza si el sa fie schimbat.1 point
-
Enorm costul pentru (aproape) nimic. Schimbul de lichid de frana la 2 ani e o ineptie, masina nu are nevoie de asa ceva. Am una in familie care nu il are schimbat de zece ani.1 point
-
Update 182375 km: - schimbat telescoape spate OEM pe garantie cu Sachs 318 202 + rulment sarcina amortizor spate - schimbat bucsa brat si partea din fata si patea din spate.. vroiam sa ma asigur ca am totul schimbat pe fata - schimbat placute spate - Textar. Deci dupa 10.000 km s-au dus cele de pe spate ATE. Nu va uitati la discuri ca masina sta in ploaie de 2 zile - schimbat capac vas expansiune antigel cu ultima editie ( 2Q0 121 321 A ).. cred ca nu l-am deschis de la distributie si acum cand s-a facut frig am vrut sa mai completez putin si l-am scos foarte greu pe cel vechi. Am pus in paralel capacele sa vedeti diferentele. Urmeaza sa refac directia. \ Mi-am dat seama ca nu mai am nicio poza cu masina v-am pus doar chestii tehnice. Asta e din vara:1 point
-
Este foarte amuzant ca ceea ce spui tu despre radiatiile EM este fix la nivel de "revista Magazin". Nivelul de stiinta peste "revista Magazin" nu sustine afirmatiile tale. Disonanta cognitiva este denumirea stiintifica a situatiei care a provocat acest raspuns agresiv. Sau, mai pe romaneste, "adevarul doare", durerea asta te-a enervat si iti descarci nervii pe mine, incercand sa ma insulti. Si nu este in regula ca a ajuns asa. Si eu ma plimb cu masina, ca n-am alternative. Dar asta este gresit. Ba este, foarte adevarat si foarte vizibil. Daca nu crezi, pune nasul la 3 cm de teava de esapament a masinii si inspira adanc timp de 1 minut si vezi cum te simti dupa aceea.1 point
-
Cand se scrie de afumatori si "micile placeri ale vietii", ati oferit aprecieri si laude, n-a comentat nimeni, desi afumatul cu masina este daunator si pentru ceilalti. Cand se scrie acelasi lucru despre fumatori si "micile placeri ale vietii", ati sarit cu judecati, insulte, jigniri, caracterizari negative, bazat pe faptul ca fumatul este daunator si pentru ceilalti. Este un EXEMPLU DIDACTIC de judecata cu dublu standard. Stiu ca e deranjant pentru tine ce am scris, dar asa e mereu adevarul, deranjant. Sunt de acord cu asta. Dar chiar daca este o necesitate, tot este daunatoare. Cele doua nu se exclud una pe alta. De ce nu? Fumatul de ce este asa criticat? Asa cum m-am lasat de fumat, m-am lasat si de ICE. Recunosc ca nu-i bine ce am facut in trecut, dar am evoluat. Bunul simt te inseala de data asta. Toate studiile care s-au facut au ajuns la concluzia ca nu exista efecte nocive asupra corpului uman pentru ca nu este radiatie ionizanta.1 point
-
Acel text sarcastic s-a dorit a fi o capcana. Si a functionat 100%. Acel text sarcastic arata exact cum arata "afumatorii" care nu concep sa-si adapteze nici un pic stilul de viata si nu concep sa faca nici o concesie pentru a renunta la masina care scoate fum si pentru a-i proteja pe ceilalti. Prin acel text si reactiile pe care le-a generat s-a dovedit ca judecati lucrurile cu dubla masura. Sper ca intr-o zi veti judeca afumatorii si ale lor "mici placeri ale vietii" la fel cum ati judecat fumatorii si ale lor mici placeri ale vietii.1 point
-
Si eu consider ca cei care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ne intoxica si ne imbolnavesc PE TOTI. Eu sper ca pana in 2035 vom ajunge sa vorbim de "plimbari de placere" cu masini cu combustibili fosili exact cum vorbim acum de fumat in cancelarie. Eu mi-as dori ca copilul meu sa creasca intr-o lume in care un sofer care-si lasa masina sa clampane si sa afume la relanti langa o scoala sau o gradinita sa fie judecat exact cum este judecat astazi un profesor care fumeaza in cancelarie. PS: Fumatul in cancelaria profesorilor era considerat un lucru ABSOLUT NORMAL in acele vremuri, UN DREPT AL TUTUROR. ... Era EXACT asa cum este acum considerat dreptul tuturor de a folosi masini care ard combustibili fosili si scot gaze toxice pe la spate. Se fuma in scoli, in spitale pe coridor chiar langa saloanele bolnavilor, se fuma la cinematograf...intr-o vreme se fuma chiar si in avion... Acuma tu iti permiti sa faci judecati de valoare si de caracter despre un om pe care nu-l cunosti, doar pentru faptul ca facea ceva ce la vremea respectiva era considerat ABSOLUT NORMAL. Mergand pe rationamentul tau, eu ce mai pot sa zic despre caracterul celor care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ? Si a fost nevoie de legi si reglementari care multora li s-a parut ca le incalca drepturi si libertati si le ingreuneaza "micile placeri ale vietii" ca sa ajungem unde suntem astazi in privinta fumatului in public. Fumatorii au fost deranjati cand au inceput sa se stabileasca locuri special amenajate pentru fumat si trebuia sa se deplaseze pana acolo, de la Etajul 2 pana in curte. Exact asa fac acum posesorii de masini cu pistoane care spun ca ei nu accepta electricele pentru ca incarcarea dureaza prea mult si nu accepta ca trebuie sa opreasca vreo jumatate de ora dupa 3 - 5 ore de condus si pentru placerea lor prefera sa afume pe toata lumea.1 point
-
"a so-called gas or diesel vehicle consumes about half as much electricity as does a pure EV, in addition to the energy it derives from its fossil fuel." Deci situatia nu este deloc asa de dramatica precum o prezinti tu. https://insideevs.com/news/619984/gas-cars-use-electricity-too-not-just-evs/ Despre cobalt ti-a raspuns sparkyson. Sunt doua greseli in acest citat. Gresala 1: Germania nu mizeaza pe e-fuels. Doar cativa producatori (ex. cei de la Porsche si cei de la divizia automotive de la Bosch) au facut cateva afirmatii in acest sens, care au fost preluate si amplificate de presa. Gresala 2: CO2 se ridica in atmosfera si provoaca efect de sera (retine pe planeta caldura primita de la soare). Efectul este GLOBAL si este absolut irelevant unde este emis CO2-ul. Sa vorbesti despre mutarea CO2 din atmosfera unei tari la alta dovedeste lipsa unor cunostinte elementare despre subiectul discutat. Asocierea EV si eoliene cu restul elementelor "trase de par" nu are nici o justificare reala.1 point
-
Update: Avand in vedere ca la 118000 km (2018) a avut ultimul schimb de ulei la cutia DSG, am schimbat in februarie uleiul cutiei de viteze la 170.000 km. Apoi in martie am facut revizia anuala completa a masinii incl. lichid frana. Se pare ca prind in fiecare an fix pe 11.03 revizia Din pacate, am avut un zgomot de clancanit/atins/ros la accelerare in vitezele 1-2, sub 30km<h mai ales cand faceam de volan usor stanga (se simtea cand apasam acceleratia si lasam pedala, practic la smucituri dar obligatoriu si cu volan usor stg) asa ca am avut multe batai de cap si mai multi mecanici pana am reusit sa aflu sursa. Mentionez ca nu avea legatura cu schimbul uleiului din cutie ci a inceput sa faca din ianuarie cand era frig afara. Daca se incalzea, zgomotul disparea. Astfel la 171.000 km am schimbat: - amortizoare Sachs pe rotile din fata + bucse amortizor (erau curse ambele, cel din stanga mai tare... ce e mai interesant este ca aveam putin peste 2 ani de la ultimul schimb de amortizoare si am luat OEM atunci). Zgomotul putea fi si de la rotirea amortizorului dar se pare ca nu era de acolo astfel ca am continuat cu: - suport motor dreapta OE (am crezut ca daca iau viraj stg, atinge motorul undeva in partea dr de la suport slabit - se pare ca nu era motivul asta) - suport / bucse antibalans OE (fiindca zgomotul aparea la acceleratii, am presupus ca pot fi cele 2 bucse.. nu erau astea dar am observat imbunatatiri dupa schimbare) - suport cutie de viteze OE - BINGO! se pare ca permitea un joc mare si cand l-am scos scartaie destul de tare cauciucul si pot face miscari usoare.. - fiindca 90% eram sigur ca e suportul cutiei de viteze si 10% cap de planetara stg fata langa roata.. am pus si un cap de planetara nou febi.. mi se parea exagerat pretul pt OE Operatiunile au fost facute la reprezentanta. Am vrut sa fac update la panoul de clima touch dar mi-am luat vreo 4-5 panouri cu investiile de mai sus. Sufera amanare Oricum, masina acum practic nu mai are nicio vibratie la pornire/oprire si schimbarile de trepte se fac foarte foarte lin. Si am scapat de zgomote! Sper sa nu treceti prin asa ceva.. Poze cu tot ce am schimbat: Am facut si un polish la faruri + aplicare folie de protectie. Erau putin matuite si ma deranjau piticii mei.. si am inteles de la cel care a facut polish ca sunt ff rezistente (credea ca termina in max 1h si i-a luat cam 4-5 ore). Folia are garantie 5 ani dar o s-o schimb la 3 ani.1 point
-
1 point
-
Salutare ! Sigur ca da, inca de anul trecut. Am inaltat-o cu 2.5 cm si e super acum, fara sa fi afectat stabilitatea in vreun fel. Daca vrei mai multe detalii, cu mare drag pe privat...1 point
-
Acum 3 luni am facut pana ... un cuisor in anvelopa. Bun, ma duc la vulcanizare si pana sa imi dau seama ce se intampla (aveam masina parcata aiurea si ma tot uitam dupa ea) m-am trezit cu o sula in cauciuc si dupa alte 5 minute un snur. Ajung acasa, mai stau cateva zile si gasesc aceeasi roata lasata. Plec spre vulcanizare, croit sa ma cert cu ei, totusi, spre stupoarea mea am gasit alt cui in aceeasi anvelopa (poate am suparat pe cineva prin Regie care credea ca ala e locul lui). Acum vine partea dureroasa. Tipul care mi-a facut prima pana era plecat si in locul lui era un individ care parea intr-o stare de ebrietate avansata. Se apuca prin aceeasi metoda : scoate cuiul, baga sula, baga snurul. La test pierdea in continuare aer. Cand ma uit mai atent betivul nu reusise sa scoata cuiul(nu il vedea, vorbesc cat se poate de serios, i-l aratam cu degetul si nu il vedea), si ce era mai dureros daduse gaura chiar langa cui si acum aveam un cui in anvelopa si un petec pus degeaba chiar langa el. Dupa ce scot eu cuiul imi mai baga inca un snur exact langa celalalt avand un perete comun. De atunci (adica 3 luni) roata aia nu mi-a pierdut mai mult de 0.1~ 0.2 presiune pe luna care cred eu ca e normal. Concluziile la care am ajuns: - snurul functioneaza ... dar eu nu as pune decat la anvelope mai uzate pe care oricum intentionati sa le schimbati. - nu ma mai duc la vulcanizari d-astea prin spatele blocului niciodata - nu merg cu mai mult de 120 km/h nici batut pana nu imi schimb anvelopele.1 point
-
Filtru oe sh ,curatat si apoi pus pe masina. Soft oe ,fara modificari ,pus la un tuner.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00