Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.11.2022 în toate secţiunile
-
Ti-am dat un like , poate asa te opresti din comentat orice la oricine Tare plictisitor mai esti omule ... am spus ca retrag tot ce am scris si mai bine nu postam , revino on-topic3 points
-
Am trecut de 15k km cu cateva zile inainte sa faca anul. Borna km a fost trecuta la un drum de intors din Poiana Bv, asadar cei 15k au fost sarbatoriti cum trebuie in weekend..cu un traseu virajat. De la ultima postare, am pus rotile pt iarna, care si-au dovedit utilitatea in multe viraje cu mazga pe jos si temperaturi scazute, cu viteza adapatata insa. Nimic nu inlocuieste condusul preventiv. Poza cu km si consumul este dupa drumul de intoarcere mers linistit si la vale. Un minus observat este faptul ca matrix led nu merge sub 40kmh, consider un minus important in trasee virajate.2 points
-
In 1980 se spunea ca daca maninci mai mult de doua oua prajite pe saptamina,te imbolnavesti de ficat. Tot pe atunci se spunea ca un pahar de vin rosu,la masa este recomandat. Carnea de peste,foarte recomandata in ziua de azi. In ziua de azi,zic unii,ca e foarte bine sa maninci oua,cite poti. Orice picatura de alcool,de orice fel,dauneaza creierul. Carnea de peste este infestata cu microparticule de plastic,datorita poluarii,iar cea mai mare cantitae de peste oceanic,este creat in ferme,nu este natural,ferme oceanice bineinteles,pestii sint ingraditi si crescuti cu chimicale,sau mai bine zis resturi Am vreo toti masini electrice,dar sint scumpe,nu au autonomia necesara,si habar avem cu ce probleme ne vom confrunta peste 20 de ani,cind ne vom da seama ca nu avem gropi de gunoi atit de mari unde sa aruncam rezidurile produsecare sint la fel de toxice ca si cele atomice de la centralele nucleare,si la fel de greu de reciclat(imposibil de fapt) Sau creat locuri de munca numai la orase,mai rau,cele din zonele rurale sau distrus,asa ca ne-au obligat sa folosim masini ca sa ajungem la munca,ca doar nu toata lumea isi permite sa isi cumpere o casa in oras si sa stramute si familia cu el. Apoi,li sau dat locuri de munca si femeilor,ce ironie,egalitatea in drepturi,si daca tot are de munca,sa isi cumpere si masina ca sa poata ajunge la servici. Acum ne cer ,vezi doamne,ca sa nu mai poluam,sa renuntam la tot,si sa poluam mai putin....vizibil,adica sa nu se mai vada in aerul pe care il respiram,sa il ingropam in pamint sub forma de baterii,si sa-l bagam in stomac sub forma de hrana,si la niste preturi care nu pot ajuta decit pe unul ca Elon sa isi termine statia orbitala cu care va calatori in univers,ca noi sigur nu visam la asa ceva. Ni se interzice sa fumam in restaurante...foarte bine,mai nou in masinile personale,foarte rau,dar cum naiba de nu interzic fabricarea si vinzarea tigarilor???..pai ce sint prosti,la citi bani iau pe droguri sa renunte la ele? Prostitutia nu o interzic,au redenumito,servicii sexuale,si mai stiu eu ce. Ati observat o chestie? Ne certam,adica discutam mai aprins intre noi,ne jignim,si in realitate,noi sintem singurii care platim pretul,indiferent ca este vorba despre o masina cu combustibili fosili sau una electrica. Astea sint uneltele pe care ni le ofera ei,ca sa putem continua sa platim impozite in continuare. In copilarie,am folosit trenul si bicicleta,si asa am reusit sa cunosc multa lume si sa imi fac prieteni,drumuri lungi,plictiseala,te face sa intri in vorba cu oricine,sa schimbi o parere,sa vezi un cimp inverzit pe geamul trenului,sa vezi un oras la pas,nu in viteza masinii. Din pacate,in ziua de azi,fara telefon mobil,internet,si masina,nu pot sa merg nici la magazin sa cumpar mincare,nici sa contactez cu clientii si eventualii clienti,si ce sa mai vorbesc despre legatura dintre amici,si familie,care sint la sute, sau mii de km distanta. Inapoi nu mai putem sa mergem,decit daca vreun nebun ne rade complet ca specie si aia care scapa nu vor avea incotro. Jucam pe muzica lor,din pacate,dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne miscam toti la fel. Am vazut azi citeva Tesla la mina a doua,80 mii euro,din 2021,si un Renault,20 mii euro,din anul 2020,de care sa imi iau?Banca imi da imprumut cu 4,5% si trebuie sa pun casa gaj. In curte am un Audi A6 vechi,motor 2,5tdi v6 si un opel cu 200 mii km,folosesc masina cam 5000km anual,din cauza ca am atelierul acasa,iar centrul comercial la 1 km distanta? In final,eu cred ca la asta se rezuma totul,cum spuneau si altii inaintea mea,cumparam electrice,daca avem bani,si daca ne sint rentabile si necesare,sau daca sintem curiosi sa testam o masina ca asta,lucru care se poate face mai bine inchiriind una. In ce priveste poluarea....bleah,astea sint vorbe mari,exista ca si sfintul,dar nu este vizibil.2 points
-
1 point
-
Nu prea din moment ce cresterea temperaturii in DPF se bazeaza pe postinjectii si pe arderea carburantului astfel injectat in gazele de esapament in catalizator. Teoretic si chiar practic nu prea vad cu ai finala neagra daca DPF-ul e in regula. Din ce descrii tu, pare ca ai DFP-ul "terminat" + o alta problema ca a dus la moartea DPF-ului in primul rand.1 point
-
Salutare oameni buni, Am mai bifat o revizie pe acest an, ulei motor + filtre la 185.729 km + alte operatiuni: Curatat rezervor, simering arbore cotit ( erau ceva scurgeri mici pe acolo ) + rulment ax cutie, inlocuit toate 4 injectoare, schimbat pompa inalte ( HPFP ). Cu ocazia asta am aflat ca aveam pompa de 1.8, nu stiu daca asa vin din fabrica, poate confirma colegii cu GTI-uri. Am pus de 2.0. Pot zice ca masina functioneaza si trage mai bine ca niciodata. Pe partea estetica o spal in continuare cu solutiile dedicate si am instalat capace negre la oglinzi + niste grile putin mai agresive. Momentan are 187.098 km si ii dam inainte Cat de curand doresc sa ii rezolv rugina ce o are la aripa spate, si la praguri in zona de deschidere, poate chiar o vopsire totala iar in primavara cand o sa trec din nou la jantele de vara o sa ii fac si un upgrade la sistemul de franare. Etrieri, discuri si placute. Ceva poze cat am prins putin soare. Multa sanatate si sa ne auzim cu bine la anul!1 point
-
My 2 cents: daca tot ai casco, renunta la decontarea directa pe rca. Din punctul meu de vedere, nu se justifica. Si da...sunt cei mai seriosi de pe piata.1 point
-
Si eu consider ca cei care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ne intoxica si ne imbolnavesc PE TOTI. Eu sper ca pana in 2035 vom ajunge sa vorbim de "plimbari de placere" cu masini cu combustibili fosili exact cum vorbim acum de fumat in cancelarie. Eu mi-as dori ca copilul meu sa creasca intr-o lume in care un sofer care-si lasa masina sa clampane si sa afume la relanti langa o scoala sau o gradinita sa fie judecat exact cum este judecat astazi un profesor care fumeaza in cancelarie. PS: Fumatul in cancelaria profesorilor era considerat un lucru ABSOLUT NORMAL in acele vremuri, UN DREPT AL TUTUROR. ... Era EXACT asa cum este acum considerat dreptul tuturor de a folosi masini care ard combustibili fosili si scot gaze toxice pe la spate. Se fuma in scoli, in spitale pe coridor chiar langa saloanele bolnavilor, se fuma la cinematograf...intr-o vreme se fuma chiar si in avion... Acuma tu iti permiti sa faci judecati de valoare si de caracter despre un om pe care nu-l cunosti, doar pentru faptul ca facea ceva ce la vremea respectiva era considerat ABSOLUT NORMAL. Mergand pe rationamentul tau, eu ce mai pot sa zic despre caracterul celor care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ? Si a fost nevoie de legi si reglementari care multora li s-a parut ca le incalca drepturi si libertati si le ingreuneaza "micile placeri ale vietii" ca sa ajungem unde suntem astazi in privinta fumatului in public. Fumatorii au fost deranjati cand au inceput sa se stabileasca locuri special amenajate pentru fumat si trebuia sa se deplaseze pana acolo, de la Etajul 2 pana in curte. Exact asa fac acum posesorii de masini cu pistoane care spun ca ei nu accepta electricele pentru ca incarcarea dureaza prea mult si nu accepta ca trebuie sa opreasca vreo jumatate de ora dupa 3 - 5 ore de condus si pentru placerea lor prefera sa afume pe toata lumea.1 point
-
In aproape 5 ani am completat aprox 1 litru. Inca mai am din recipietul de 1.2-1.3 (nu mai stiu exact cat are).1 point
-
Eu as lua electrica datorita urmatoarelor aspecte : - nu suport mirosul de gaze arse , si la masina mea opresc motorul daca trebuie sa deschid o singura usa mai mult timp - sa nu mai spun iarna cu incazirea auziliara - mirosul de motorina arsa .. grrr - nu suport mizeria de pe jos din benzinarii , daca a si plouat nu stiu daca e apa sau benzina - acum un an intr-o benzinarie Petrom din Jibou parca intr-o zi ploioasa am oprit sa alimentez - era apa peste tot pe jos - cand am revenit in masina mi s-a facut rau de miros de benzina luata pe talpi - aveam si covorase de velur - in final dupa 2 ore pierdute , 2 pachete de servetele umede mari si multi nervi , a trebuit sa schimb covorasele ( am trecut ptr prima data pe cauciuc la 7P ) si a trebuit sa arunc adidasii ( nici dupa 3 zile spalati de 4 ori nu a iesit mirosul complet ) - imi place cand masina e cat mai silentioasa - probabiul ca fiind mai simpla mi-as face timp sa o invat si eu cap-coada constructie / functionare , ca acum nu am nicio sansa , prea complicata ptr timpul pe care il am disponibil De ce nu iau totusi : - nu imi permit - e prea scumpa pentru ce reprezinta masina ptr mine = o jucarie , nu scot bani cu ea , o folosesc doar ptr placerea de a conduce - fiecare a visat la jucaria preferata , ptr mine a fost 7P - deci jucaria trebuie sa imi ofere un confort si o placere atat ptr ochi cat si ptr minte - ptr asta la electrice probabil ca trebuie sa merg pe E-TRON sau EQC , masina noua .... adica ...vise - ma uitam acum 2 zile la BZX4 , era expusa la Toyota , minisuv dar in interior ... parca am intrat in magazinul chinezesc ... 50.000 euro cu ceva dotari prin rabla Cand as lua totusi o electrica ieftina , trecand peste toate acestea - cand as avea un job care ar necesita sa merg cu masina prin oras suficient de mult , zilnic - si cum asta nu se va intampla niciodata ... zic pas Concluzie - totul e subiectiv - merita sa nu , fiecare cu calculele lui , nu conteaza ce spun ceilalti1 point
-
Asa cum a spus si @adrian001, discutia s-a cam consumat. Masinile electrice au niste minusuri evidente, pe care inclusiv posesorii de electrice le pot recunoaste. Autonomie scazuta, pret mare de achizitie, situatie incerta uneori la incarcare, range scazut iarna pe frig, durata de viata a bateriilor incerta, astea sunt cateva idei care-mi vin acum in minte. In acelasi stil, posesorii actuali de ICE, vor recunoaste ca electricele totusi sunt faine ca si powertrain, ca nu-ti mai bati capul cu injectoare, norme de poluare, filtre, zgomot de rulare, fiabilitate mai buna. Nu cred ca vreun posesor de termica de pe topic, posesor matur, nu gica-contra, va nega aceste argumente pro ale masinilor electrice. Eu insumi le apreciez. Insa inca nu sunt unde ar trebui, pentru ca masele sa adopte aceasta tehnologie. Sunt inferioare termicelor in anumite privinte cheie, in special ca si cost de achizitie si ca range (chiar si daca e vorba de situatii ipotetice, vrei sa ai linistea mentala ca daca ai o urgenta poti face tara din lung in lat dintr-un foc) si din aceste motive, piata a raspuns, electricele inca nu au explodat in vanzari. Acest lucru se va intampla dpmdv. in momentul in care o sa apara o noua tehnologie de baterii. Cu range mai mare (sa zicem egal cu o benzinara, adica un 700-800km in afara), fara probleme mari de autonomie iarna (nu jumatate cum e acum), fara discutii daca dupa 8 ani mai sunt bune sau nu bateriile alea, si cu preturi mai competitive (producatorii incearca sa faca electricele intr-un pachet super pompos cu optiuni, ca sa justifice preturile de masini de lux pentru niste masini normale, doar ca electrice...). Reteaua de incarcare consider ca se va dezvolta, fara probleme, in functie de cerere. Va fi un decalaj, bineinteles, insa daca lumea va cumpara electrice, si statiile se vor inmulti si treptat problema asta se va rezolva. Dar deocamdata, putem fi de acord unii cu altii referitor la argumentele enumerate mai sus si sa trecem la discutii constructive. Nu cred ca discutiile astea in care fiecare grup judeca, critica si priveste de sus pe ceilalti duc la ceva, sunt pierdere de timp. Nu e vorba de ingustime de minte, de prostie la niciuna din parti, fiecare a decis achizitia in functie de buget, de necesitati, de piticii de pe creier, samd.1 point
-
Pretul de achizitie ,lipsa statiilor de incarcare,pretul energiei ...stresul. Personal ,daca dau 40 k pe o masina nu ma intereseaza consumul . Daca dau 40 k pe o masina plina de plasticaraie ...poti sa-mi dai combustibil/incarcari free pe viata si tot nu ma intereseaza.1 point
-
Ne invartim oarecum in cerc cu topicul asta, fiecare incearca sa demonstreze ca alegerea lui e cea mai buna. Cred ca toate datele sunt deja pe masa si oricine are toate informatiile necesare sa ia o decizie in cunostina de cauza daca depunde un minim de efort. Sfatul meu, incercati sa mergeti cu o masina eletrica ca sa va faceti o idee in cunostinta de cauza despre ce e vorba.1 point
-
Pe toate forumurile pe care se ajunge la discutii ICE vs. EV, intotdeauna cei care apara tabara ICE sunt soferi care au nevoie sa faca "1000 Km pe zi fara pauza, de 8 ori pe saptamana". Statisticile oficiale spun ca o masina parcurge in medie 11.300 Km pe an in Europa ... dar judecand dupa ce se spune pe forum, eu cred ca romanii sunt cei mai mari calatori din Europa...precis ii depasesc si pe cei din Germania... https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html1 point
-
Exista codare sa plieze doar la apasare lunga pe incuiere1 point
-
M-am obisnuit sa fie in limba romana, chiar daca traducerile sunt bizare..cel mai bizar fiimd setarile pt sunetul evacuarii, cel cu valvele deschise fiind “prezent”. Am trecut de 13k in niciun an cu masina, asadar probabil ajung la 15k pe an. Cel mai tarziu la inceputul lui 2023 urmeaza al doilea schimb de ulei, primul la 7k a fost.1 point
-
Nu am zis ca nu curata ,tocmai asta e problema ,ca incepe curatarea din rezervor unde e multa mizerie ,mizerie care ajunge in sistemul de alimentare. Aditivul se pune direct in sistemul de alimentare ,intr-un vas separat si filtru pe retur :1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00