Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 11.11.2022 în toate secţiunile
-
Asa cum a spus si @adrian001, discutia s-a cam consumat. Masinile electrice au niste minusuri evidente, pe care inclusiv posesorii de electrice le pot recunoaste. Autonomie scazuta, pret mare de achizitie, situatie incerta uneori la incarcare, range scazut iarna pe frig, durata de viata a bateriilor incerta, astea sunt cateva idei care-mi vin acum in minte. In acelasi stil, posesorii actuali de ICE, vor recunoaste ca electricele totusi sunt faine ca si powertrain, ca nu-ti mai bati capul cu injectoare, norme de poluare, filtre, zgomot de rulare, fiabilitate mai buna. Nu cred ca vreun posesor de termica de pe topic, posesor matur, nu gica-contra, va nega aceste argumente pro ale masinilor electrice. Eu insumi le apreciez. Insa inca nu sunt unde ar trebui, pentru ca masele sa adopte aceasta tehnologie. Sunt inferioare termicelor in anumite privinte cheie, in special ca si cost de achizitie si ca range (chiar si daca e vorba de situatii ipotetice, vrei sa ai linistea mentala ca daca ai o urgenta poti face tara din lung in lat dintr-un foc) si din aceste motive, piata a raspuns, electricele inca nu au explodat in vanzari. Acest lucru se va intampla dpmdv. in momentul in care o sa apara o noua tehnologie de baterii. Cu range mai mare (sa zicem egal cu o benzinara, adica un 700-800km in afara), fara probleme mari de autonomie iarna (nu jumatate cum e acum), fara discutii daca dupa 8 ani mai sunt bune sau nu bateriile alea, si cu preturi mai competitive (producatorii incearca sa faca electricele intr-un pachet super pompos cu optiuni, ca sa justifice preturile de masini de lux pentru niste masini normale, doar ca electrice...). Reteaua de incarcare consider ca se va dezvolta, fara probleme, in functie de cerere. Va fi un decalaj, bineinteles, insa daca lumea va cumpara electrice, si statiile se vor inmulti si treptat problema asta se va rezolva. Dar deocamdata, putem fi de acord unii cu altii referitor la argumentele enumerate mai sus si sa trecem la discutii constructive. Nu cred ca discutiile astea in care fiecare grup judeca, critica si priveste de sus pe ceilalti duc la ceva, sunt pierdere de timp. Nu e vorba de ingustime de minte, de prostie la niciuna din parti, fiecare a decis achizitia in functie de buget, de necesitati, de piticii de pe creier, samd.5 points
-
Nu ai inteles nici acum Pentru ce ai postat ACUM , nu pentru ce ai facut la vremea respectiva A gresi este omeneste , dar sa nu facem din greseli dovada omeniei noastre Daca evoluai , nu mai postai acel text in care te lauzi cu ce ai gresit ATUNCI incercand sa convingi ca ti-a fost incalcat un drept cand ai fost OBLIGAT sa ii protejezi pe ceilalti Cand se vor interzice masinile termice ne vom supune toti acelor legi Poate unii au placerea sa arunce guma din gura pe jos dar nu e voie sa faci acest lucru , ptr ca strica drumul si ceilalti calca in guma Se numeste civilizatie Care evident se realizeaza cu forta in orice tara , nu exista oameni civilizati nativ , asta se capata prin bun simt , inteligenta , educatie si ptr majoritatea oamenilor , prin constrangere Stiu ca e deranjant pentru tine ce am scris , dar asa e mereu adevarul , deranjant2 points
-
Si eu consider ca cei care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ne intoxica si ne imbolnavesc PE TOTI. Eu sper ca pana in 2035 vom ajunge sa vorbim de "plimbari de placere" cu masini cu combustibili fosili exact cum vorbim acum de fumat in cancelarie. Eu mi-as dori ca copilul meu sa creasca intr-o lume in care un sofer care-si lasa masina sa clampane si sa afume la relanti langa o scoala sau o gradinita sa fie judecat exact cum este judecat astazi un profesor care fumeaza in cancelarie. PS: Fumatul in cancelaria profesorilor era considerat un lucru ABSOLUT NORMAL in acele vremuri, UN DREPT AL TUTUROR. ... Era EXACT asa cum este acum considerat dreptul tuturor de a folosi masini care ard combustibili fosili si scot gaze toxice pe la spate. Se fuma in scoli, in spitale pe coridor chiar langa saloanele bolnavilor, se fuma la cinematograf...intr-o vreme se fuma chiar si in avion... Acuma tu iti permiti sa faci judecati de valoare si de caracter despre un om pe care nu-l cunosti, doar pentru faptul ca facea ceva ce la vremea respectiva era considerat ABSOLUT NORMAL. Mergand pe rationamentul tau, eu ce mai pot sa zic despre caracterul celor care folosesc masini cu pistoane si ard combustibili fosili "pentru micile placeri ale vietii" ? Si a fost nevoie de legi si reglementari care multora li s-a parut ca le incalca drepturi si libertati si le ingreuneaza "micile placeri ale vietii" ca sa ajungem unde suntem astazi in privinta fumatului in public. Fumatorii au fost deranjati cand au inceput sa se stabileasca locuri special amenajate pentru fumat si trebuia sa se deplaseze pana acolo, de la Etajul 2 pana in curte. Exact asa fac acum posesorii de masini cu pistoane care spun ca ei nu accepta electricele pentru ca incarcarea dureaza prea mult si nu accepta ca trebuie sa opreasca vreo jumatate de ora dupa 3 - 5 ore de condus si pentru placerea lor prefera sa afume pe toata lumea.2 points
-
Eu as lua electrica datorita urmatoarelor aspecte : - nu suport mirosul de gaze arse , si la masina mea opresc motorul daca trebuie sa deschid o singura usa mai mult timp - sa nu mai spun iarna cu incazirea auziliara - mirosul de motorina arsa .. grrr - nu suport mizeria de pe jos din benzinarii , daca a si plouat nu stiu daca e apa sau benzina - acum un an intr-o benzinarie Petrom din Jibou parca intr-o zi ploioasa am oprit sa alimentez - era apa peste tot pe jos - cand am revenit in masina mi s-a facut rau de miros de benzina luata pe talpi - aveam si covorase de velur - in final dupa 2 ore pierdute , 2 pachete de servetele umede mari si multi nervi , a trebuit sa schimb covorasele ( am trecut ptr prima data pe cauciuc la 7P ) si a trebuit sa arunc adidasii ( nici dupa 3 zile spalati de 4 ori nu a iesit mirosul complet ) - imi place cand masina e cat mai silentioasa - probabiul ca fiind mai simpla mi-as face timp sa o invat si eu cap-coada constructie / functionare , ca acum nu am nicio sansa , prea complicata ptr timpul pe care il am disponibil De ce nu iau totusi : - nu imi permit - e prea scumpa pentru ce reprezinta masina ptr mine = o jucarie , nu scot bani cu ea , o folosesc doar ptr placerea de a conduce - fiecare a visat la jucaria preferata , ptr mine a fost 7P - deci jucaria trebuie sa imi ofere un confort si o placere atat ptr ochi cat si ptr minte - ptr asta la electrice probabil ca trebuie sa merg pe E-TRON sau EQC , masina noua .... adica ...vise - ma uitam acum 2 zile la BZX4 , era expusa la Toyota , minisuv dar in interior ... parca am intrat in magazinul chinezesc ... 50.000 euro cu ceva dotari prin rabla Cand as lua totusi o electrica ieftina , trecand peste toate acestea - cand as avea un job care ar necesita sa merg cu masina prin oras suficient de mult , zilnic - si cum asta nu se va intampla niciodata ... zic pas Concluzie - totul e subiectiv - merita sa nu , fiecare cu calculele lui , nu conteaza ce spun ceilalti2 points
-
Mi-am schimbat eu astazi motorasul V137 - cel responsabil pentru aer cald/rece spate. Operatiunea a durat aprox 2 ore, a fost facuta de mine, iar la servomotor se ajunge demontand ornamentul din partea stanga a consolei centrale plus plansa de sub volan. Daca masina are modul USB, acesta ingreuneaza lucrarea deoarece trebuie desfacuta si rama navigatiei, demontat panoul de clima si demontat suportul de telefon. Se desface modului USB de pe suport si apoi se ajunge usor la servomotor.1 point
-
Pretul de achizitie ,lipsa statiilor de incarcare,pretul energiei ...stresul. Personal ,daca dau 40 k pe o masina nu ma intereseaza consumul . Daca dau 40 k pe o masina plina de plasticaraie ...poti sa-mi dai combustibil/incarcari free pe viata si tot nu ma intereseaza.1 point
-
@Tzepi: suportul e fabricat, m'a costat pana in 300 ron - din care vreo 170 au fost rolele (cred ca anul trecut). Am pornit de la "reteta" de mai jos. Rolele le'am luat de aici, iar cadrul e din cornier si tije filetate, ca nu stiam exact marimea rolelor si am preferat sa pot regla distanta dintre cele doua parti ale cadrului Altfel, de'a gata, cred ca 670 ron e cea mai buna oferta1 point
-
Da aceias poveste am auzit-o si eu de la service . La final am bagat mana in buzunarul meu nu in al producatorului cum era normal . Tine sub observatie problema si daca mai scade nivelul mergi iar la service si insista sa iti schimbe pompa ca sunt facute prost .1 point
-
De curiozitate: @dercos, @EEXCALADE, @Dolfin, @halamadrid, ce masini electrice ati condus si in ce conditii? Care sunt problemele de care v-ati lovit in practica?1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salutare dragi colegi, Au fost achizitionate la o licitatie 2 autoturisme Jaguar XJS, decapotabile, an 1990, masinile sunt import America, V12, 5,3L. Masinile sunt functionale, si intr-o stare "decenta", dar necesita ceva de lucru pe partea mecanica/si ceva pe tinichigerie + soft top, sa fie puse la punct in mod corespunzator. Aveti cumva ceva recomandari in acest sens? Vreun service serios care s-ar ocupa de asa ceva? Daca s-ar putea sa fie si in zona de Vest a tarii... Va multumesc anticipat pentru orice sfat, sugestie. PS - nu am gasit un topic similar, daca cumva el exista va rog sa mutati postarea acolo. Multumesc pt intelegere.1 point
-
Pe puntea spate i-ar trebui senzor de rugină pe discuri, nu de uzură...1 point
-
1 point
-
".folosesc orice produs din gama sonax,mi se par cele mai bune pt mine si buzunarul meu. " ce a reclama suna asta...:Driver: ca idee, spoileru ala de gti ed 30 costa 3000(doar limba aia micuta de sub spoiler....), multi si-au dorit, nimeni nu l-a luat. zilele astea imi schimb evacuarea si o sa luceasca...dar dupa cateva mii de km am sa incerc si eu chestia aia de-i faci tu reclama..1 point
-
Nu am putut sa ma abtin pentru ca nu stiu daca vei citi .... pe tine te-a pacalit putin cel de la service ... - si eu, se pare ca multi altii am avut aceeasi problema ...din intamplare, umbland pe la motor / baterie am atins din greseala aceasta borna si m-a ars la degete iar capatul cablui de Cu avea o culoare inchisa ... aceasta se datoreaza papucului care se pare ca este neadecvat pentru aceasta legatura; eu l-am schimbat cu unul ca cel din imagine (papuc cupru stanat 16/6) si am folosit o presa; bineinteles ca am scos si o bucata din cablul vechi deoarece era copt si l-am inadit folosind o mufa de imbinare, tot din cupru stanat si folosind presa (la presare, la papuc am folosit o combinatie intre bacuri 16+10 pentru o presare mai buna); - ideea este ca nu are treaba releul de la alternator cu incalzirea cablului ... probabil ti-a curatat papucul si nu ai observat tu .... DA, este importanta tensiunea generata de alternator, DAR NU PT ACEST DEFECT !0 points
-
Ca sa beneficiezi in continuare de fuzibil poti sa muti cablul pe ultima pozitie libera sau mai bine muta toate cablurile si fuzibilele corespunzatoare cu o pozitie spre dreapta, astfel partea topita nu mai afecteaza prinderea cablurilor.0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00