Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.11.2022 în toate secţiunile

  1. Cel mai recent standard al uleiul 2t este JASO FD ce arde complet si are in compozitie detergenti de curatire, nu am reusit sa gasesc daca uleiurile 2t de la Motul contin sau nu zinc, ce ar fi destul de rau, deoarece nu arde si va ramane pe supape, in dpf ... s.a.m.d Le am scris celor de la Motul inca astept raspuns. In ce motorizare ai folosit, intreb deoarece dpf ul la euro 6 este foarte restrictiv din pacate fata de euro 5?
    2 points
  2. Salutare, Din Decembrie 2021 sunt fericitul nou intrat in familia VAG. Precizez de la inceput ca sunt inginer electromecanic naval cu vaste cunostinte tehnice. Mulțumită motivul fericit de al treilea copil am renunțat la breakul benzinar japonez si am ales un VW Touran 2018. Timp de 6 luni am cântărit toate optiunile de masini de familie 5+2 locuri din toate punctele de vedere, modularitate, spatiu, tehnic,fiabilitate, etc. Campion de departe a iesit VW Touran 5T1 cu pachetul Family si doua "integrated child booster seats". Avand acum 3 copii mici (6a, 4a si 9 luni) cautam o solutie sa scap de imensitatile de scaune de copii alese de soție pentru copii si isofix pe scaunul din mijloc. Scaunele de copii integrate de la VAG sunt geniale si suplimentar poti pune un scaun de copil isofix in mijloc(au de serie 3 isofix pe spate). Era exact ce aveam nevoie, cand am descoperit asta am avut un moment "Eureka" asa ca am trecut apoi la partea tehnică. Am vrut sa îmi dau comanda de o masina noua insa am renuntat repede cand am aflat de termenul de livrare de peste 12 luni (la momentul Decembrie 2021). Am periat toate motorizările pe benzină (am exclus diesel din start) si cel dorit era 1.8 tsi 180 cuplat cu DSG7(ambreiaje umede). Sunt f rare Touran 1.8 tsi si luni de zile am periat toate site-urile si nu am gasit nici unul cu pachetul family si integrated booster seats asa ca am renunțat si am avut de ales intre 1.4tsi si 1.5 EVO tsi. Dupa mult citit si dupa ce am testat ambele motoare pe Tiguan (gabarit si greutate similare cu Touran) am ajuns la concluzia ca 1.4 e mult mai dinamic si, fiind produs inainte de dieselgate, nu era sufocat ca 1.5 pt emisii. Problema era ca 1.4 era produs doar pana in 2018 iar eu voiam o mașină cat mai noua si cu cat mai putini km. DSG7 pe ambele motoare era infama DQ200 cu actuatori hidraulici. In domeniul naval se folosesc actuatorii hidraulici pe agregate de 20 de ani fara probleme.Practic aceasta cutie este de fapt o suma a doua cutii manuale robotizate cu actuatori hidraulici. Dupa update-ul facut din cauza fisurarilor acumulatorului si al corpului de valve cred ca aceasta cutie a devenit super fiabila. Din experienta de lucru de 15 ani cu actuatori hidraulici in domeniul naval va pot spune ca sunt extrem de fiabili si teoretic nimeni nu ar trebui sa isi faca griji. Mecatronicul nu va fi o defecțiune recurenta daca se face mentenanta corect. In Romania, doar cei care fac multi km exclusiv in Bucuresti in traficul ala infernal pot intampina probleme, insa doar daca tin uleiul in mecatronic "for life". Lucrând in domeniul tehnic naval cu actuatori hidraulici si multe tipuri de uleiuri de la mari producatori am avut pe mana multa documentatie tehnică pentru uleiuri. Va pot spune clar ca uleiurile hidraulice nu au viata indelungata in functiune cu fluctuatii mari de temperatura. Mai mult decat atat dupa maxim 5 ani de "shelf life", adica ulei nefolosit din stock, in fiecare an obligatoriu trimitem proba de ulei la laborator sa verifice daca uleiul mai este in parametri.Am mai multa incredere in producatorul de ulei decat in VW. Asta pe mine ma face sa nu cred povestea cu ulei hidraulic pe viață in mecatronic. Eu il voi schimba la 5 ani sau 100.000 km, merg maxim 40% in oras pe un trafic relativ fluent (Constanța). Cei care fac mai multi km in oras ar trebui sa scurteze intervalele. Referitor la distributia pe curele dintate "for life" iar sunt sceptic. Daca masina sta numai in garaj poate as mai crede, a mea sta afara intr-o zona cu aer umed si sarat asa ca tot la 5 ani voi face si distributia. Am deviat de la subiect... pana la urma a aparut un Toran 2018 1.4 tsi DSG7 cu 50.000 km pachet family si doua integrated booster seat si l-am luat imediat fara sa ezit platind in avans suma integrală. Am masina de 9 luni in care am facut 13.000 km si sunt super multumit de mașină din toate punctele de vedere. Sunt extrem de dezamăgit ca VW probabil va inceta sa mai producă Touran in favoarea mai scumpului si mai inghesuitului Tiguan Allspace. Mi-as fi cumparat fara doar si poate urmatoarea generatie Touran daca ar produce-o. Drumuri bune si multi km fara incidente.
    1 point
  3. Ma indoiesc. Sa verifice in blocurile de masura daca lucreaza si sa inspectezs vizual
    1 point
  4. https://www.g4media.ro/thierry-breton-sugereaza-ca-termenul-limita-pentru-sfarsitul-masinilor-termice-in-uniunea-europeana-ar-putea-fi-decalat.html suprise, surprise!
    1 point
  5. Atentie cu ce spun cei de la service . La vechea masina Octavia 3 tot asa la inceput am complectat putin apoi mai mult . Lasat masina la ei peste noapte sa stea instalatia sub presiuene , nu au constatat nimica . Apoi fix dupa 4 ani cand masina a iesit din garantie au gasit problema pierdea antigel pe la capacul pompei . Distractia 1800 de lei ca nu a cazut in garantie cu toate ca problema pierderii de antigel a fost semnalata din primul an de utilizare a masinii .
    1 point
  6. Eu vorbeam chiar de benzina din 2035-..... Rafinarie pe acoperis inca n-am vazut.😁 Ca o paranteza, intr-o saptamana n-am vazut intr-o capitala europeana decat cateva masini electrice pe zi, (dintre care 3 Tesla in toata saptamana), mai multe Citroen Ami. Adevarat ca orasul e plin de masini mici, hybride, dar nu si de masini electrice. Suntem inaintea lor la masini electrice si nu numai, ci si la Ferrari, Maserati, X5, Porsche, etc.😁
    1 point
  7. Am avut 3.5 sau 3.6%, m-am luat cu vorba, cu vrajeala cu sotia si am uitat sa imortalizez momentul, in schimb am tras o poza cu 4%. La momentul ala aveam anvelope 205 55 r16 GY EGP 2, deci de vara, intre timp am trecut la roti pe 15 vara si iarna. Comparat cu fostul Passat Variant B5.5 1.8T unde aveam consum de oras intre 13-15% weekend si 20-25% in zi normala cu balamuc full, cu asta mic 1.0tsi e altceva.
    1 point
  8. Iese cu 1.5TSI 150CP, dar trebuie sa mergi cu cel mult 90-100km/h si sa ai grija la acceleratii, multa frana de motor samd. Traiasca dezactivarea cilindrilor.
    1 point
  9. @Vlad-MihaiSalut, Ravenol VMP USVO 5W-30 norma 504/507 folosesc eu. Il schimb la 15.000 km si nu este nevoie sa completez intre schimburi. Iti recomand cel putin ca filtrul de ulei sa il iei de la Purflux ( are suprafata filtranta aproape dubla fata de celelalte). Pe asta il folosesc eu Purflux L418 la 1.6 TDI.
    1 point
  10. Exact orice, dar nu “Rivanol”. Eu votez Fuchs. Titan GT1 Pro-C3 5W30.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!