Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.11.2022 în toate secţiunile

  1. Asta nu va fi o problema. Am auzit ca exista niste dispozitive care se monteaza pe acoperis, expuse la soare, si fac sa curga benzina pe burlane. Deocamdata sunt cam scumpe, nu prea se justifica la pretul de azi al benzinei, dar tehnologia se va perfectiona si preturile acestor dispozitive vor scadea.
    3 points
  2. Gata si cu sezonul estival. Azi am trecut la anvelopele de iarna. Review scurt pentru Fulda SportControl 2 - 215/55/17 98W XL. Facute in Slovacia, la inceput de an 2020. Rulaj in 2 sezoane - 37.500km. Au fost aprox 500lei bucata ( spre exemplificare o anvelopa Michelin PS4 sau Primacy 4 la vremea aia erau aprox 800 lei bucata ) Au fost niste anvelope corecte, n-au excelat cu nimic in mod special, dar nici nu mi-au dat emotii in vreun fel. Au vazut si stil foarte alert cu viteze de croaziera foarte mari pe autostrazi, in ritm sustinut, au vazut si ploi torentiale, s-au comportat ok de fiecare data. Le-am bagat si pe drumuri forestiere, cat mi-a permis garda la sol Acum pe final de viata, poate, daca ploua foarte tare, un pic de atentie mai sporita cred ca e mai indicata ( asta cred ca e un must cam la orice anvelopa care se apropie de sf vietii ), dar pe uscat, isi fac inca treaba ok. Cel putin 40k km sigur duc, poate trase spre limita extrema ( nerecomandat ) un 45k km. Overall le-as da un 8/10 pentru ca nu mi-au facut nicio pb, pana, galme, etc ( bine nici nu mi-am batut joc de ele ) iar raportul calitate/pret a fost unul foarte bun. Pentru o utilizare normala, cu o mica tenta mai sportiva, si-au facut treaba bine. Daca ai sute de cai care ii impingi zilnic la limita poate se impune o anvelopa UHP. Avand in vedere ca am trecut si la jante pe 18, vara viitoare 99% voi incerca niste GoodYear Eagle Assymetric 6 - 235/45/18.
    2 points
  3. Îți dau like doar pentru filtru.
    2 points
  4. @Vlad-MihaiSalut, Ravenol VMP USVO 5W-30 norma 504/507 folosesc eu. Il schimb la 15.000 km si nu este nevoie sa completez intre schimburi. Iti recomand cel putin ca filtrul de ulei sa il iei de la Purflux ( are suprafata filtranta aproape dubla fata de celelalte). Pe asta il folosesc eu Purflux L418 la 1.6 TDI.
    2 points
  5. @Crs.Vag Am trecut pe anvelopele de 205/55/R16… am mai taiat un .5% ;)) Daca puteam pune 195/65/R16-uri… ceva eco… ma incadram.
    1 point
  6. Nu iese cu 3 nici la 1.0. Octavia, 2 persoane, ac pe auto, 1.0, 115 cp. 180 km, Bucuresti - Comarnic - Bran - Pestera, 2h40, consum 5.1%. Pestera - Bran- Moieciu de Sus - Bran - Targoviste - Bucuresti. 220 km. 4.1%. 3h si un pic, nu mai retin exact.
    1 point
  7. Poti merge cu ea inca 30 000 km si sa nu ai probleme sau sa te lase peste 1000 km. Daca nu ai nici un istoric si au trebuit inlocuite discurile si placutele, foarte putin probabil sa fi fost servisata cutia recent, deci da, ar trebui sa schimbi si uleiul in cutie.
    1 point
  8. Buna tuturor, Trica multumesc mult 1. performance monitor, stiu ca nu ajuta, dar imi place sa il vad acolo, cum am si off road mode 2. pentru RTA inca strang piesele, am gasit modulul de parcare 3.0, deoarece vreau ca mereu sa fie active, nu doar la apasare de buton + Park assis si cu fata, si ocazia asta schimb radarele de blind spot, initial cautam cu 5q0, dar iti multumesc ca m-ai lamurit cu un aspect, acela ca sunt mai bune cele de 2q0, sigur o sa trebuiasca codate pe urma, parametrizare, etc, dar rezolvam 3. Oglinda de B8 farmeless o am, doar ca astept sa se mai incalzeasca din nou... am avut multe drumuri externe si nu am mai apucat sa bibilesc masina, nu am montat-o deoarece vreau sa trag cu ocazia asta si firul pentru oglinda din dreapta, ca sa se faca dimming auto, ca si cealalta din stanga, am oglinda montata, si firul prin usa, doar trebue sa il aduc la oglinda frameless. Acu legat de volan, inca sunt indecis pe care sa merg GTI/ ceva de la platforma noua mQB... as vrea ceva un retrofit mai "tiganesc", inca tot ma documentez daca e ok, sa fie volanul incalzit. 4. pentru RTA mai mult ca sigur trebuie sa schimb si ceasurile cu 3AA920881, acu am 3AA920880L, tu zici ca se poate doar cu un update ? as vrea sa activez si DRL indicator, ca nu il am... dar trebuie montat led, din codare l-am activat 5. cu clima de MQB, am luat 1 de pe passat b8 si am incercat sa schimb doar rotitele, dar au alta prindere... nu am reusit sa inteleg cum au facut altii, cu inlocuirea lor doar Andrei, m-am uitat si in ELSA, nu am gast robinetul cum e la alte masini, la radiator, asa ca am scos furtunul de jos de la pompa auxiliara, cum masina e dotata cu webasto, si asa am golit aproape toata instalatia
    1 point
  9. NOILE HARTI PE VW VOR FI TOMTOM https://www.tomtom.com/newsroom/behind-the-map/the-future-of-mapmaking-tomtom-maps-platform/ https://www.tomtom.com/customers/volkswagen-ag/
    1 point
  10. Dar cine se agita? Ziceam doar sa calatoriti cat de mult puteti, daca nu ieftin, macar acceptabil. Daca distanta e sub 1500 km, masina e inca o alternativa, in conditiile dublarii preturilor la biletelor de avion.
    1 point
  11. dar nu e vorba de sh, e vorba ca in 2035 pana la data de interzicere, sa zicem ca ultima data posibila e 31.12.2034, iti vei putea lua masina noua cu termic. momentan curentul s-a scumpit de 3-4 ori de anul trecut, nu stiu de ce m-as agita de pe acum ce se va intampa cu termicele. pana atunci scad si cresc toate de 100 de ori. mai vine 1 razboi, se schimba toate planurile din temelii.
    1 point
  12. Dilema va disparea dupa 2035, cand nu vor mai exista alternative la masina electrica. Calatoriti cat puteti, posibil ca deplasarile sa devina un lux pentru oamenii obisnuiti. Chiar daca masinile electrice vor deveni accesibile, problema vad ca e la pretul "carburantului".
    1 point
  13. Va salut!In ziua de azi,in Spania,se vind masini electrice SH fabricate in anii 2019...2022 si sint foarte curios sa stiu de ce..ca nu este vorba in mod sigur de plictiseala,mai ales cind vorbim de Tesla,BMW...etc,va las un link ca sa vedeti.. https://www.milanuncios.com/coches-electricos/ La fel ca si cu panourile fotovoltaice,se expun la vinzare,dar nu se omoara lumea sa le cumpere,180eur la 400w in toate magazinele. Nu sint impotriva acestui tip de energie,dar parerea mea este ca nu merita,daca ne gindim la pretul care trebuie sa il platim. In anii 2005....2010 statul spaniol incuraja oamenii sa isi faca ferme de panouri fotovoltaice,si sa devina prosumatori sau cum se numesc in RO,si o perioada,ca sa atraga lumea le si platea curentul bagat in reteaua nationala,sau le scadea la factura din ce se consuma din retea,apoi,ca niste smecheri ce sint,si cind au fost destul de multi ,,fraieri" au inceput sa ceara taxa pe introducerea curentului propriu in retea,vezi doamne,ziceau ei,ca prosumatorii se folosesc de retea ca sa faca bani,si ca transportul pe cabluri este scump. Revenind un pic la panouri fotovoltaice,da,sint bune daca vreti sa le folositi pe cimp,in zone unde nu va ajunge niciodata un stip de tensiune,sau pentru mici consumatori,un televizor,incarcatoare de telefoane,un calculator,chestii din astea,si in felul asta sa faceti economie si mai ales sa nu depindeti de reteaua electrica.Eu folosesc asa ceva cind ma duc la pescuit pentru citeva zile,si seara stau la tv pe balta,plus 1,,2 becuri led ca sa am lumina pe linga masina,iar acasa le folosesc pentru curte,scari,aiureli din astea si toate cu senzori de prezenta,sa se aprinda doar cind sint prin zona,altfel nu duce toata noaptea. Masina electrica? Probabil ca este buna in orasele mici,pe trasee scurte,dar pentru o vacanta,mai bine te duci cu trenul. Eu imi fac calculele cam asa: -cit costa masina? -daca iau bani din banca,cit platesc dobinda in total. -cit costa curentul pentru incarcare,sau o instalatie cu panouri solare pentru asa ceva? -cit dureaza o baterie pentru o astfel de masina,in timp??...real,nu ce zic unii si altii. La final as trage linie,si ...as ramine cu o masina care polueaza,pina cind va fi scoasa din circulatie,sau dupa caz,pina cind electricele ar costa cit o bicicleta,iar bateriile pentru ele ar fi nucleare.
    1 point
  14. Astea sunt uleiuri cu norma vw 505.01 pentru motoare pd. El are nevoie de ulei pentru motoare cr cu norma 507.00. Ne luăm după tot felul de sfaturi de pe internet sau de la prieteni "specialiști" și apoi ne mirăm că se distrug filtrele de particule prea repede sau apar alte probleme din cauza folosirii unor uleiuri care nu au norma care trebuie. Din păcate și prin unele service-uri se găsesc tot felul de "specialiști".
    1 point
  15. Mannol energy PD 5w40, Ravenol RUP 5w40, Fuchs titan 5w40 C3...
    1 point
  16. Exact orice, dar nu “Rivanol”. Eu votez Fuchs. Titan GT1 Pro-C3 5W30.
    1 point
  17. Pentru iubitorii de SUV-uri: https://www.autobild.de/artikel/vw-tiguan-3-kompakt-suv-marktstart-preis-erlkoenig-21848511.html
    1 point
  18. Îmi scârțâie/pocnesc cotierele când sprijin cotul pe ele (chiar și ușor) ,as vrea sa le desfac sa vad dacă pot inlatura problema. Știe cineva cum pot scoate partea tapițata?
    1 point
  19. Ieri... am dat o fuga in Iezer-Papusa
    1 point
  20. Masina e intretinuta corect conform specificatiilor producatorului. Daca producatorul a decis maximum 30000km pentru schimbul de ulei, insemna ca au testat si au dovezi ca e totul in regula. Producatorul ar fi primul interesat de revizii la intervale de timp foarte scurte, ar face o gramada de bani, dar lucrurile, din fericire, au evoluat.
    1 point
  21. Doomy imi cer scuze ca nu ti-am raspuns, am fost putin plecat si o gramada de treaba, dar am zis sa revin cu mici update-uri legate de masina ca sa inchidem subiectul haldex, am schimbat filtru + ulei, si curatat pompa haldex. Din pacate nu am reusit nici azi sa desfac cutia in care sta acel filtru de la haldex, sa vedem cum arata inauntru, dar am sa incerc. Am finalizat sistemul androi auto & apple carplay la unitatea MIB, am tras firul necesar pentru aceasta functie si totul merge exceptional 😊 Apoi am continuat cu schimbul de uleiul in cutie + filtru cutie si un termostat la cutie de schimbat si cu ocazia asta, am facut putin flush la tot circuitul de apa si am inlocuit antigelul cu unul nou. cam asa arata uleiul din cutie in carcasa de la filtru de cutie si filtru am tot circulat cu masina, pana am ajuns la temperaturile mari, 90% apa si incalzirea la maxim, pentru a deschide complet termostatele si sa circuile solutia de la Liqui moly cat mai mult prin sistemul de racire. cum ajungea apa la 90 si in habitaclu era cald, revenam la garaj si scoteam toata apa din instalatie din nou pana am reusit sa scot din masina apa cat mai curata. cam asa arata apa din instalatie dupa 2 ture in care am repetat pasii de mai inainte. si la final am pus concentratia mentionata de fabricat 8L --> 4L apa distilata 4L antigel, eu am scos cam 7L, si am completat 3.5L apa distilata si 3.5L antigel
    1 point
  22. Am prins o zi mai placuta si m-am apucat putin de mesterit la masina curatat "degetel" + clapeta acc, la cum arata la 170.000 nu cred ca a fost curatata niciodata. Rezultatul final: apoi am trecut la Haldex, schimbat filtru garnituri si verificat pompa haldex daca mai are perii si conditia ei, momentan se prezinta bine, doar garnitura de la pompa s-a cam marit, daca are cineva o solutie ca sa schimb garnitura doar, as fii recunoscator si apoi ne-am rasfatat cu o jucarie noua o unitate MIB2 Composition media, harta actualizata 2022, activat functia OFFROADE inca nu am reusit sa ii fac si performande mode urmeaza sa trag si cablul pentru android auto si apple carplay dar sunt foarte multumimt de ea, a meritat si in ultimul rand, am rezolvat si problema scaunelor ca nu puteam activa functia easy entry si tot aveam eroare pe 19 CAN si 36 seat memory, am gasit o "mica" improvizatie am refacut cablajul si acum functioneaza absolut totul, erorile au si disparut.. chiar nu inteleg pentru ce a fost pus acel releu in rest ne bucuram de masinuta pe mai departe si adunam KM 😍
    1 point
  23. A sosit vremea sa ma ocup de rabatarea oglinzii din dreapta, nu se rabata deloc si mergea foarte usor. am inceput prin demontarea corpului de oglinda si fata de usa Dupa ce le-am demontat toate, ca sa dai jos efectiv corpul de oglinda trebuie sa ai o tubulara de minim 27' sau iti faci o ustensila ca a mea trebuie ca sa presezi pe corpul de oglinda ca sa poti arcul de pe locul lui, daca ai sculele necesare e o operatiune de maxim 5 minute Am descoperit problema grava si de acum incolo voi avea grija sa aiba vaselina mereu problema grava este aceasta, pinionul este din plastic si daca nu are vaselina axul ce il angreneaza este din metal si efectiv se mananca... exemplu mai jos Am cautat peste tot unde sa gasesc piesa aceasta... sanse mari nu prea ai ca sa nu facem reclama, in privat va pot da magazinul unde am gasit sau o alta varianta mai ieftina putin, dar dureaza pana e gata este la imprimanta 3D unde am facut cateva de rezerva am sa incerc si la strung sa fac un pinion asemanator, dar nu cred ca este ok din metal, sa nu distruga motorasul ma gandesc ca neamtul punea din start de metal daca era ok am pus vaselina si remontat totul inapoi fara surube ramase sau clipsuri stricate Rezultatul final
    1 point
  24. 1. Fie schimbi can-ul cu unul cu soft care stie detectare oboseala sofer 2. Fie rescrii softul CAN-ului pe care il ai pe masina
    1 point
  25. Mie dupa fiecare regenerare SMM in coboara pana la FIX -11,82. Passat BITDI CUAA MY2016 173xxx km. Masina e si resoftata de mai bine de 110k km.
    0 points
  26. Salut Legat de lipsa caldura la picioare, pasager, Passat B6. Poate ajuta pe viitor, desi subiectul este rasdiscutat. Am incercat, mai intai, cu posibilitatile mai usor de rezolvat (gen vezi capapc filtru polen, adaptari motorase...etc), nimic nu se schimba in bine. Usor, usor am ajuns la concluzia ca este caloriferul. Mai intai am demontat plasticul lateral de pe consola centrala, caloriferul era Denso, am cumparat unul nou, identic, sa nu am surprize la montaj. Am cumparat si kit inlocuire calorifer, l-am gasit pe original, PN 3C0898380. Contine cele 2 oringuri, cele 2 cleme care conecteaza conductele caloriferului la conductele dinspre motor, si suruburile necesare clemelor. Am mai cumparat 1 litru de antigel, si banda etansare autoadeziva, pentru etansat tocuri ferestre. Am folosit-o pentru a etansa noul calorifer fata de peretii lacasului in care va fi montat, astfel incat aerul de la ventilator sa treaca prin fagurele caloriferului, si nu pe langa calorifer. Cel vechi, cand l-am dat jos, avea un burete lipit perimetral, pe lateralele lui. In interior, partea soferului Am demontat plastic protectie, sub consola volanului. 3 suruburi torx, are o "balama" pe partea dreapta, atentie la conectorul OBD si cel de lumina la picioare, daca exista. Am demontat tubul care dirijeaza aerul la picioare. Am demontat capac plastic care protezeaza conductele caloriferului, si dirijeaza si aerul catre fagure. Acesta se afla pe consola centrala, are 3 suruburi, am folosit tubulara de 5.5. Am demontat cele 2 cleme care conecteaza conductele caloriferului cu cele care vin dinpre motor. La motor Motor rece. Nu desfaceti capacul vasului de expansiune. Poate ajuta la reducerea pierderilor de antigel. Am demontat tubulatura intre debitmetru si colectorul de admisie aer motor. Este nevoie de cheie de 7 sau 8 (depinde de colierul de la capatul cu tubulatutra de admisie) si un cleste papagal pentru colierul de la capatul cu debitmetru. Pe peretele despartitor intre motor si habitaclu, sunt 2 conectori care fac circuitul apei calde catre calorifer. Am deconectat doar conectorul de sus. O surubelnita dreapta, mai mica, se scoate siguranta si se trage, cu grija, de conector. Trebuie zgaltait un pic. Va curge un pic de antigel, cam 100-150 ml. Cu o tubulara de 5.5 am demontat surubul care asigura cei doi conectori pe caroserie. Sa afla intre cei doi conectori. Grija la el, destul de greu de "cules" dupa ce a fost desurubat. M-am reintors la "munca de jos", de sub volan Am incercat sa separ, singur, conductele caloriferului de cele care vin dinspre motor, nu am reusit. Am evitat sa le fortez cu clesti, surubelnite etc, nu am vrut sa stric conductele dinspre motor si sa risc probleme de etansare intre ele si caloriferul nou. Cu o panza de bomfaier, am taiat conductele caloriferului vechi. Caloriferul , se poate trage cam 3-4 cm din locasul lui, acest lucru ajuta la taierea conductelor. Datorita pozitiei incomode, a durat cam 15 minute, cu tot cu pauze. Conductele se taie usor, dar pozitia este incomoda. Dupa taiere, am reusit sa scot "cioturile" caloriferului vechi din conductele dinspre motor, fara a le deteriora pe cele din urma. In timpul procesului, vor curge cam 400-500 ml de antigel. Am scos caloriferul vechi din locasul sau. Ar trebui sa iasa cu o protectie de plastic prinsa de el, pe peretele opus conductelor caloriferului. Caloriferul nou Am lipit banda de etansare pe peretii caloriferului, un singur rand de banda. Am instalat cele 2 oringuri noi si le-am dat cu un pic de vaselina. Dupa ce l-am reintrodus in locasul sau (atentie la banda de etansare sa nu se agate si sa se dezlipeasca), conductele se reconcteaza destul de simplu. Doar se trage un pic de ele spre exterior pana se aliniaza cu cele ale caloriferului. Dupa ce se imbina intre ele, mai trebuie un pic scuturate sa treaca si peste oring. Se asigura intre ele cu clemele din kit, sau cele vechi daca sunt inca OK. Atentie la clema pentru conducta de sus, trebuie montata cu surubul cat mai sus, altfel, la remontarea plasticului de protectie al conductelor, acesta nu se va aseza corect, lipit de calorifer. Ramanand spatiu intre protectie si calorifer, pe acolo va iesi aer (in loc sa treaca prin fagure catre grile), si va face si zgomot/suierat. Se remonteaza totul. In total, am lucrat cam 5 ore, pauze incluse. Am completat initial cam 300 ml de antigel, pana la maxim, si am plecat in probe. Brusc, am caldura in masina, inclusiv la picioare la pasager. A 2-a zi, am mai completat cam 300 ml de antigel. Sper sa ajute.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!