Fiind singurul posesor de golf 6 gti de pe forum care are masina de noua (sper sa nu gresesc si sa mai fie cineva insa urmaresc destul de des si nu am vazut) as vrea sa explic aici cam ce probleme apar la masina in general si ce rezolvari exista, vorbind din experienta sau am schimbat preventiv. Masina a intrat in posesia mea din Decembrie 2009 de la Cardinal Motors din Constanta.
1. Ca si cea mai importanta verificare as pune pe lista pentru cei care nu au inca verificat intinzatorul de lant care la modelele 2008-2013 au fost cu probleme. Acest intinzator functioneaza la prima cheie. La mine l-am schimbat preventiv si este detaliat in topicul de aici, plus alte piese care aveau revizie si nu necesitau schimbare dar ca sa nu fie probleme mai tarziu au fost schimbate. Noua revizie nu mai necesita inlocuire pentru ca au schimbat modul de functionare si tine mult mai mult, cel putin inca nu am gasit nici un post pana acum sa se planga de noua versiune de intinzator.
2. Unele motoare au probleme cu consumul de ulei. La mine nu imi mananca deloc la inceput si acum am ajuns sa coboare putin pe joja la fiecare schimb, de la full cand fac schimbul intre 8000-12000 km scade cam la 3/4. Deci de la full la minim este 1 litru din cate stiu si 3/4 este pe joja deci 250 ml estimez, ceea ce fata de altii se pare ca stau bine. Vreau sa mentionez ca am facut rodajul la masina 3000 km cand am luat-o, este specificat si in masina mea. Am auzit si de consumuri de ulei destul de mari la unii. Se rezolva cu schimbarea piselor cu revizie mai noua la pistoane si trebuie neaparat facut rodajul.
3. Admisia de aer, este cu probleme din cauza constructiei de plastic si cade. Noua revizie cica e mai buna si nu vor mai fi probleme. Eu am schimbat-o si am detaliat aici.
4. Bobinele de inductie care am vazut ca mai cad insa doar la masinile tunate, cele stock tin, cel putin ce am vazut pe net. La mine nu au cazut sunt inca cele originale deci nu stiu ce sa zic. Ma gandesc si eu poate pe viitor la un upgrade preventiv. Ca si rezolvare se potrivesc cele de Audi R8 sunt plug and play si foarte usor de schimbat.
5. Diverter valve, care mai cade la unii din cauza ca e facut din plastic. La modelele mai noi vine deja cu revizia noua a acestei valvule. La mine a fost schimbat preventiv cod 06H145710C (ca si pret atunci a fost 315 Ron la reprezentanta, si pot vedea o comparatie intre cea veche si noua aici) si am pus si un blow off valve care e mai mult de efect insa se aude frumos si nu imi da nici un lag.
6. Cei care au de gand un upgrade de putere chiar si stagiu 1, va incepe sa patineze ambreiajul si deci trebuie inlocuit cu unul care tine cuplu mai mare. Deobicei la stagiu 1 majoritatea tunerilor iti cresc cuplul de la 280nm stock la 380nm. La mine cand avem 40.000 km am facut si eu stagiu 1 si a inceput sa imi patineze am spus asta si in "masina mea". Ca si solutie este schimbarea lui completa volant, disc, placa presiune, rulment, variante sunt multe insa tine de fiecare ce vrea. Eu am trecut la Sachs Performance kit 883089 000046 cu masa simpla care usureaza mult iar raspunsul acceleratiei este wow. Apare un mic zgomot la relantiu cand se face acest upgrade doar cand ai AC pornit, fara el e aproape insesizabil. Acest zgomot este de la masa simpla care nu mai are arcuri sa amortizeze vibratiile si se vor auzi, eu m-am obisnuit aparand doar vara cand folosesc ACul. Cine e interesat de modelul instalat pe masina mea ar fi cateva poze si explicatii aici
Cam astea sunt problemele cunoscute si se gasesc in o gramada de linkuri pe net cine are timp sa caute, cine nu sa urmareasca acest topic si vor afla daca mai apar si altele.