Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 15.09.2022 în toate secţiunile
-
Salutare, Din Decembrie 2021 sunt fericitul nou intrat in familia VAG. Precizez de la inceput ca sunt inginer electromecanic naval cu vaste cunostinte tehnice. Mulțumită motivul fericit de al treilea copil am renunțat la breakul benzinar japonez si am ales un VW Touran 2018. Timp de 6 luni am cântărit toate optiunile de masini de familie 5+2 locuri din toate punctele de vedere, modularitate, spatiu, tehnic,fiabilitate, etc. Campion de departe a iesit VW Touran 5T1 cu pachetul Family si doua "integrated child booster seats". Avand acum 3 copii mici (6a, 4a si 9 luni) cautam o solutie sa scap de imensitatile de scaune de copii alese de soție pentru copii si isofix pe scaunul din mijloc. Scaunele de copii integrate de la VAG sunt geniale si suplimentar poti pune un scaun de copil isofix in mijloc(au de serie 3 isofix pe spate). Era exact ce aveam nevoie, cand am descoperit asta am avut un moment "Eureka" asa ca am trecut apoi la partea tehnică. Am vrut sa îmi dau comanda de o masina noua insa am renuntat repede cand am aflat de termenul de livrare de peste 12 luni (la momentul Decembrie 2021). Am periat toate motorizările pe benzină (am exclus diesel din start) si cel dorit era 1.8 tsi 180 cuplat cu DSG7(ambreiaje umede). Sunt f rare Touran 1.8 tsi si luni de zile am periat toate site-urile si nu am gasit nici unul cu pachetul family si integrated booster seats asa ca am renunțat si am avut de ales intre 1.4tsi si 1.5 EVO tsi. Dupa mult citit si dupa ce am testat ambele motoare pe Tiguan (gabarit si greutate similare cu Touran) am ajuns la concluzia ca 1.4 e mult mai dinamic si, fiind produs inainte de dieselgate, nu era sufocat ca 1.5 pt emisii. Problema era ca 1.4 era produs doar pana in 2018 iar eu voiam o mașină cat mai noua si cu cat mai putini km. DSG7 pe ambele motoare era infama DQ200 cu actuatori hidraulici. In domeniul naval se folosesc actuatorii hidraulici pe agregate de 20 de ani fara probleme.Practic aceasta cutie este de fapt o suma a doua cutii manuale robotizate cu actuatori hidraulici. Dupa update-ul facut din cauza fisurarilor acumulatorului si al corpului de valve cred ca aceasta cutie a devenit super fiabila. Din experienta de lucru de 15 ani cu actuatori hidraulici in domeniul naval va pot spune ca sunt extrem de fiabili si teoretic nimeni nu ar trebui sa isi faca griji. Mecatronicul nu va fi o defecțiune recurenta daca se face mentenanta corect. In Romania, doar cei care fac multi km exclusiv in Bucuresti in traficul ala infernal pot intampina probleme, insa doar daca tin uleiul in mecatronic "for life". Lucrând in domeniul tehnic naval cu actuatori hidraulici si multe tipuri de uleiuri de la mari producatori am avut pe mana multa documentatie tehnică pentru uleiuri. Va pot spune clar ca uleiurile hidraulice nu au viata indelungata in functiune cu fluctuatii mari de temperatura. Mai mult decat atat dupa maxim 5 ani de "shelf life", adica ulei nefolosit din stock, in fiecare an obligatoriu trimitem proba de ulei la laborator sa verifice daca uleiul mai este in parametri.Am mai multa incredere in producatorul de ulei decat in VW. Asta pe mine ma face sa nu cred povestea cu ulei hidraulic pe viață in mecatronic. Eu il voi schimba la 5 ani sau 100.000 km, merg maxim 40% in oras pe un trafic relativ fluent (Constanța). Cei care fac mai multi km in oras ar trebui sa scurteze intervalele. Referitor la distributia pe curele dintate "for life" iar sunt sceptic. Daca masina sta numai in garaj poate as mai crede, a mea sta afara intr-o zona cu aer umed si sarat asa ca tot la 5 ani voi face si distributia. Am deviat de la subiect... pana la urma a aparut un Toran 2018 1.4 tsi DSG7 cu 50.000 km pachet family si doua integrated booster seat si l-am luat imediat fara sa ezit platind in avans suma integrală. Am masina de 9 luni in care am facut 13.000 km si sunt super multumit de mașină din toate punctele de vedere. Sunt extrem de dezamăgit ca VW probabil va inceta sa mai producă Touran in favoarea mai scumpului si mai inghesuitului Tiguan Allspace. Mi-as fi cumparat fara doar si poate urmatoarea generatie Touran daca ar produce-o. Drumuri bune si multi km fara incidente.2 points
-
Salutare, Dupa 10 ani de mers numai cu masini in 2 usi, de voie si de nevoie am trecut la 4 usi :)). Noua masina a familiei este o Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310cp 4drive. Comanda a fost plasata in Octombrie 2021. Dupa aprox 4 luni am fost constrans de criza semiconductorilor sa elimin din configuratie camerele 360 si portbagajul electric pentru a evita o intarziere de pana la un an. Asadar masina a ajuns sa aiba urmatoarele optionale: - Pachet piele petrol blue cu scaune fata CUP - Sunroof panoramic - Sistem Audio Beats - Connectivity Box cu incarcare wireless si amplificator de semnal Cupra ofera un pachet destul de generos de dotari in varianta standard deci ar mai fi de mentionat: - Faruri Full LED - Camera marsarier - Kessy - Full Link Wireless - multe alte sisteme de asistenta + siguranta Pana acum am reusit sa ii montez camera de bord Xiaomi A500S Pro iar cu ObdEleven am activat scandinavian lights si am dezactivat soundaktor-ul. Urmatorul pas ar fi sa protejam cumva vopseaua dar si interiorul. 3000km parcursi pana acum. Evident ca motorul este partea cea mai frumoasa in combinatie cu evacuarea (fara rezonator pentru MY22) . Nu am putut testa scaunele inainte de comanda insa sunt surprinzator de confortabile cu un suport lateral bestial. Atasez cateva poze cu masina si revin cu noutati1 point
-
Ziua următoare a fost dedicată traseului turistic nr. 9, pe care l-am parcurs invers, nu de la Cheia ci din spatele școlii din Moeciu de Sus. Chiar dacă urcarea e puțin mai abruptă, e mult mai scurtă decât pe la Cheia. Urcați cât de cât sus priveliștile se deschid și ai ceva panorame de văzut. Liniște, zumzet de gâze, șoimi zburând deasupra pădurii, triluri de păsări... totul parcă făcut să uiți puțin de cotidian. Ajunși pe coama priveliștea se deschide și mai mult, in zare se văd munții Bucegi dar și Piatra Craiului. In vârf este in platou amenajat cu niște buturugi și pietre, in cerc, pe care te poți odihni și admira peisajul. puțin mai jos găsiți Amfiteatrul Transilvaniei, o locație de cazare și cu ceva leagăne frumos amenajate (pentru poze pe insta/feisbuc) Drumul continuă pe lângă vila centrală și după o mică urcare, doar se coboară. Liniște, miros de iarbă cosită, iar in apropiere de Cheia, înainte de a începe casele găsiți și cățeluși sau vaci la păscut. Coborârea spre Cheia se încheie pe un drum pietruit printre case și apoi continuă la stânga, pe asfalt, spre Moeciu de Sus! Înainte de a ajunge în Moeciu de Sus, pe partea dreaptă găsiți cascada "La Chișatoare", care atunci când plouă e mai vizibilă, altfel riști să treci fără să o vezi (e pa șosea deci puteți pune și pe gps). Ajunși la mașină, întrucât se pornise și ploaia am plecat spre Bran, unde am mâncat lângă castel la terasa "Cristian" parcă, niște mici buni și mărișori! Apoi am mers către vilă la odihnă, întrucât deși nu a părut foarte lung traseul a avut 17km, care s-au adunat la cei 18km parcurși pe jos in ziua anterioară. Sâmbătă a fost zi de plecare, iar pentru întoarcere am optat pentru traseul prin Focșani, nu înapoi pe DN1 spre Ploiești. Pe drum ne-am oprit in Ozun, județul Covasna, unde am capturat câteva chestii Apoi ne-am continuat drumul spre Focșani, prin serpentinele de după Ojdula sperând să vedem și ursul care mai iese la DN. Nu l-am văzut de data asta, in schimb ne-am oprit in Lepșa pentru un popas scurt și o cafea la cascada Putna După câteva minute de odihnă, privit și poze am plecat spre casă și am încheiat și acest minim concediu. Cifrele din bord vorbesc de la sine despre relaxare, deși nu am mers foarte încet.1 point
-
Bun, bun, dar cauza pierderii s-a gasit/remediat ? La o fosta masina de firma am avut 4 completari de freon si tot nu se rezolvase (ba radiator, ba o conducta, ba nush ce garnitura, etc).1 point
-
Mersi mult! Farurile sunt mult mai ok decat cele de pe Leon, dpmdv. Ajuta putin si faptul ca e mai inalta masina dar clar sunt mai puternice pe formentor. Daca te hotarasti sa iti comanzi, pe unele variante de Formentor au inceput sa fie disponibile farurile Matrix. Pacat ca s-au gandit abia acum... Cat despre motorizare... ar fi bine sa faci cate un td cu cele 2 variante. Intre timp am reusit sa aplic si protectia ceramica pe piele. Multa munca pt un rezultat invizibil, dar merita1 point
-
16 statii de incarcare rapida cu 1.10 lei / kWh in Timisoara si mai urmeaza cica inca 21 statii. https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/soferii-cu-masini-electrice-le-pot-incarca-de-azi-in-16-locuri-din-timisoara-1631518/1 point
-
Vin cu următoare problema la un b8 2.0 tdi dsg dq250. Am observat ca în momentul în care masina retrogradează din 3 în 2 se aude un sunet metalic ( am înțeles ca ar fi normal oarecum sa se audă dar pana acum nu am întâmpinat problema asta ) și parca ar smuci puțin. Cand merg bara la bara și turația scade pe la 1.100 în treapta 2 a se simte de parca cutia ar decupla treapta ( gen modul coasting), când vreau sa accelerez îmi tureaza pana ajunge la turația necesara și după începe sa tragă dar smuceste. Restul treptelor le schima frumos fără alte smucituri etc. Oare un update la cutie ar rezolva problema ? Precizez ca masina are 140 k km și toate reviziile au fast făcute la interval de 50 k. Nu am niciun fel de erori pe cutie sau motor. Mulțumesc!1 point
-
Inca o iesire la mare. Cu aceasta ocazie am remarcat ca sitemul de esapament face prea multa galagie. Am masurat si este undeva la 100-110 db la turatii mai mari. Costurile inlocuirii ar fi foarte mari (doar una din componente costa 6300 euro) si ma intereseaza un "db killer". Adica ceva de pus la iesirea din toba sa mai reduca zgomotul (pentru ca in rest nu ma deranjeaza nimic si chiar apreciez ca este totul original). E clar ca sitele sunt ruginite in tobe si aerul trece "direct". Am vazut astfel de sisteme pentru moto. La ce diametru imi trebuie mie nu stiu cat sunt de eficiente sunt (60-77 mm). O alta alternativa ar fi sa caut o toba finala cu camere-site-etc (adica nu una sport ca nu ma intereseaza). Poate are cineva experienta cu aceste sisteme si ma poate indruma pe ce varianta sa merg. Atasez si cateva poze.1 point
-
am rezolvat problema cu ajutorul lui dumitru sabin,care m a ajutat cu sfaturi pt repinuirea a 2 cabluri din airbag.1 point
-
1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00