Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.09.2022 în toate secţiunile
-
Salutare, Din Decembrie 2021 sunt fericitul nou intrat in familia VAG. Precizez de la inceput ca sunt inginer electromecanic naval cu vaste cunostinte tehnice. Mulțumită motivul fericit de al treilea copil am renunțat la breakul benzinar japonez si am ales un VW Touran 2018. Timp de 6 luni am cântărit toate optiunile de masini de familie 5+2 locuri din toate punctele de vedere, modularitate, spatiu, tehnic,fiabilitate, etc. Campion de departe a iesit VW Touran 5T1 cu pachetul Family si doua "integrated child booster seats". Avand acum 3 copii mici (6a, 4a si 9 luni) cautam o solutie sa scap de imensitatile de scaune de copii alese de soție pentru copii si isofix pe scaunul din mijloc. Scaunele de copii integrate de la VAG sunt geniale si suplimentar poti pune un scaun de copil isofix in mijloc(au de serie 3 isofix pe spate). Era exact ce aveam nevoie, cand am descoperit asta am avut un moment "Eureka" asa ca am trecut apoi la partea tehnică. Am vrut sa îmi dau comanda de o masina noua insa am renuntat repede cand am aflat de termenul de livrare de peste 12 luni (la momentul Decembrie 2021). Am periat toate motorizările pe benzină (am exclus diesel din start) si cel dorit era 1.8 tsi 180 cuplat cu DSG7(ambreiaje umede). Sunt f rare Touran 1.8 tsi si luni de zile am periat toate site-urile si nu am gasit nici unul cu pachetul family si integrated booster seats asa ca am renunțat si am avut de ales intre 1.4tsi si 1.5 EVO tsi. Dupa mult citit si dupa ce am testat ambele motoare pe Tiguan (gabarit si greutate similare cu Touran) am ajuns la concluzia ca 1.4 e mult mai dinamic si, fiind produs inainte de dieselgate, nu era sufocat ca 1.5 pt emisii. Problema era ca 1.4 era produs doar pana in 2018 iar eu voiam o mașină cat mai noua si cu cat mai putini km. DSG7 pe ambele motoare era infama DQ200 cu actuatori hidraulici. In domeniul naval se folosesc actuatorii hidraulici pe agregate de 20 de ani fara probleme.Practic aceasta cutie este de fapt o suma a doua cutii manuale robotizate cu actuatori hidraulici. Dupa update-ul facut din cauza fisurarilor acumulatorului si al corpului de valve cred ca aceasta cutie a devenit super fiabila. Din experienta de lucru de 15 ani cu actuatori hidraulici in domeniul naval va pot spune ca sunt extrem de fiabili si teoretic nimeni nu ar trebui sa isi faca griji. Mecatronicul nu va fi o defecțiune recurenta daca se face mentenanta corect. In Romania, doar cei care fac multi km exclusiv in Bucuresti in traficul ala infernal pot intampina probleme, insa doar daca tin uleiul in mecatronic "for life". Lucrând in domeniul tehnic naval cu actuatori hidraulici si multe tipuri de uleiuri de la mari producatori am avut pe mana multa documentatie tehnică pentru uleiuri. Va pot spune clar ca uleiurile hidraulice nu au viata indelungata in functiune cu fluctuatii mari de temperatura. Mai mult decat atat dupa maxim 5 ani de "shelf life", adica ulei nefolosit din stock, in fiecare an obligatoriu trimitem proba de ulei la laborator sa verifice daca uleiul mai este in parametri.Am mai multa incredere in producatorul de ulei decat in VW. Asta pe mine ma face sa nu cred povestea cu ulei hidraulic pe viață in mecatronic. Eu il voi schimba la 5 ani sau 100.000 km, merg maxim 40% in oras pe un trafic relativ fluent (Constanța). Cei care fac mai multi km in oras ar trebui sa scurteze intervalele. Referitor la distributia pe curele dintate "for life" iar sunt sceptic. Daca masina sta numai in garaj poate as mai crede, a mea sta afara intr-o zona cu aer umed si sarat asa ca tot la 5 ani voi face si distributia. Am deviat de la subiect... pana la urma a aparut un Toran 2018 1.4 tsi DSG7 cu 50.000 km pachet family si doua integrated booster seat si l-am luat imediat fara sa ezit platind in avans suma integrală. Am masina de 9 luni in care am facut 13.000 km si sunt super multumit de mașină din toate punctele de vedere. Sunt extrem de dezamăgit ca VW probabil va inceta sa mai producă Touran in favoarea mai scumpului si mai inghesuitului Tiguan Allspace. Mi-as fi cumparat fara doar si poate urmatoarea generatie Touran daca ar produce-o. Drumuri bune si multi km fara incidente.2 points
-
Navigatia mea era blocata la versiunea 21.9, nu si-a mai facut actualizari. Am sperat ca dupa update de la SW 2.3 la 2.4 poate o sa-si revina, dar n-a fost asa. Urmarind instructiunile de la acest link, NU A MERS: https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/en/car/#download Urmarind instructiunile de la acest link, prima data a facut downgrade de la 21.9 la 21.2 si apoi s-a actualizat singura OTA la 22.8: https://www.meinid.com/wiki/entry/45-navigationsdatenbank-neu-installieren/ Dupa ce am instalat 21.2 de pe stick, am lasat masina cu navigatia pornita: m-am asezat la volan, am bagat centura de siguranta prin spatele meu, apoi am iesit din masina. NU am apasat nici pedala de frana si nici butonul de Engine Start/Stop. Am revenit peste o ora. Masina se oprise (cred ca se opreste dupa 30 de minute). Dupa ce a pornit din nou navigatia, era actualizata OTA la 22.8.2 points
-
Îmi rămăsese un obiectiv de atins in munții Bucegi așa că am tras o fugă de 3 zile pentru relaxare . Am plecat in jur de 8 din Galați, traficul a fost așa și așa, când aglomerat când liber, cu excepţia zonei din apropiere de Comarnic. Am părăsit Sinaia și ne-am îndreptat prin serpentine spre Transbucegi. Când am ajuns la barieră am rămas surprinși de mulțimea de mașini dintr-o zi de joi. Ne-am echipat și am plecat spre Babele, după care spre Crucea Caraimanului. La precedentele tentative ori nu ne-a lăsat vremea (ceață densă, gheață) ori nu ne-am mai ținut picioarele să mergem și acolo. De data asta vremea a fost ok, nu foarte înnorat, în schimb vântul a bătut tot drumul până acolo. Am mers pe creastă și la dus și la întors; la întoarcere se rarise numărul de mașini ne-am schimbat și am plecat spre Moeciu de Sus, unde ne-am cazat la Vila Simona (foarte curat, având de toate necesare pentru relaxare). La coborârea de pe Transbucegi până la Sinaia, am folosit cât mai mult frâna de motor și mi-au ieșit valorile de mai jos, semn că sunt pregătit de mașină electrică .2 points
-
UPDATE: Revin cu detalii, in idea ca poate cineva le va gasi folositoare candva. In cele din urma am gasit un service foarte bun in Sinaia care mi-a confirmat incaodata ca problema este la rulmentul intermediar al axului cardanic. Am optat pentru schimbarea cu totul a axului, cei de la service mi-au zis ca se poate schimba si rulmentul doar ca nu recomanda deoarece exista posibilitatea destul de mare ca in masina sa se simta vibratii puternice. Nu stiu cat e de adevart acest lucru, tind sa cred mai degraba ca nu aveau ei experienta necesara in a face aceasta operatie. Oricum, fiind presat de timp si de faptul ca aveam nevoie de masina, am mers pe schimbat cardanul cu totul. Cu tot cu manopera m-a ajuns undeva la 4500 lei(4000 cardanul, 500 lei manopera). Am facut pana acum cam 400 km cu masina - fara probleme. Multumesc tuturor pentru sfaturi.1 point
-
16 statii de incarcare rapida cu 1.10 lei / kWh in Timisoara si mai urmeaza cica inca 21 statii. https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/soferii-cu-masini-electrice-le-pot-incarca-de-azi-in-16-locuri-din-timisoara-1631518/1 point
-
1 point
-
titan_polo incearca acelasi lucru cu geamurile coborate. Capac de tomberon din ala de tabla de prin anii 90 :))) Acum mai in gluma mai in serios, am mai deschis usile pe spate cred ca de maxim 10-15 ori de la postarea anterioara. Suprafata unde freaca a ajuns la stratul de protectie (este alb - nu mai este vopsea). Astept noiembrie cand s-ar apropia 12 luni pentru ca insist sa ii fac o revizie cu filtre si ulei, si daca tot o sa ramana acolo - sa o si repare (revopseasca). In plus am auzit la radio shantz ca pe 9 septembrie VW a dat o "circulara" cu un recall legat de software. Nu stiu sa va spun mai multe detalii, pe ce unitati, ce inseamna, ce si cum, dar aflu si revin.1 point
-
1 point
-
aveti grija cu aditivii metalici, sunt banuiti ca dauneaza sanatatii umane si a catalizatoarelor etc..uniunea a incercat sa-i interzica de tot, acum cred ca sunt doar limitati si majoritatea au renuntat la ei. si socar atentioneaza de 2 ori pe pagina lor despre acesti aditivi metalici: https://www.socar.ro/carburanti/nano-super-diesel/ pai poate si de la uleiul 2t au picat? iar tsv asta e partener/privat. nu vad de ce as alimenta de la ei..ce au special?1 point
-
Salut. Legat de soft cutie iti pot spune urmatoarele (am motor de 1.6 diesel) : - rezolva patinarea in tr2 ( dupa mine cea mai mare hiba de soft ). Practic, o tine in prima treapta pana la o viteza anume ( la mine e undeva la 14-16 km/h, depinde cum apas pedala ). - schimba mai sus in Drive (putin peste 2000 rpm in cazul meu). Aici depinde de fiecare soft si de dorintele clientului. - unele softuri ( din cate am inteles ) maresc presiunea pe ambreiaje, a.i scapi de usoara vibratie la plecare sau din 1-2 ( atunci cand ambreiajele au o anumita uzura ). Cei care realizeaza pachetul : TCM turbo ( ii gasesti si pe forum ), Automatico ( au softul de la TVS Engineering ), etc. Poti cere mai multe detalii la ei. Spor0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00