Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.09.2022 în toate secţiunile
-
Salutare, Din Decembrie 2021 sunt fericitul nou intrat in familia VAG. Precizez de la inceput ca sunt inginer electromecanic naval cu vaste cunostinte tehnice. Mulțumită motivul fericit de al treilea copil am renunțat la breakul benzinar japonez si am ales un VW Touran 2018. Timp de 6 luni am cântărit toate optiunile de masini de familie 5+2 locuri din toate punctele de vedere, modularitate, spatiu, tehnic,fiabilitate, etc. Campion de departe a iesit VW Touran 5T1 cu pachetul Family si doua "integrated child booster seats". Avand acum 3 copii mici (6a, 4a si 9 luni) cautam o solutie sa scap de imensitatile de scaune de copii alese de soție pentru copii si isofix pe scaunul din mijloc. Scaunele de copii integrate de la VAG sunt geniale si suplimentar poti pune un scaun de copil isofix in mijloc(au de serie 3 isofix pe spate). Era exact ce aveam nevoie, cand am descoperit asta am avut un moment "Eureka" asa ca am trecut apoi la partea tehnică. Am vrut sa îmi dau comanda de o masina noua insa am renuntat repede cand am aflat de termenul de livrare de peste 12 luni (la momentul Decembrie 2021). Am periat toate motorizările pe benzină (am exclus diesel din start) si cel dorit era 1.8 tsi 180 cuplat cu DSG7(ambreiaje umede). Sunt f rare Touran 1.8 tsi si luni de zile am periat toate site-urile si nu am gasit nici unul cu pachetul family si integrated booster seats asa ca am renunțat si am avut de ales intre 1.4tsi si 1.5 EVO tsi. Dupa mult citit si dupa ce am testat ambele motoare pe Tiguan (gabarit si greutate similare cu Touran) am ajuns la concluzia ca 1.4 e mult mai dinamic si, fiind produs inainte de dieselgate, nu era sufocat ca 1.5 pt emisii. Problema era ca 1.4 era produs doar pana in 2018 iar eu voiam o mașină cat mai noua si cu cat mai putini km. DSG7 pe ambele motoare era infama DQ200 cu actuatori hidraulici. In domeniul naval se folosesc actuatorii hidraulici pe agregate de 20 de ani fara probleme.Practic aceasta cutie este de fapt o suma a doua cutii manuale robotizate cu actuatori hidraulici. Dupa update-ul facut din cauza fisurarilor acumulatorului si al corpului de valve cred ca aceasta cutie a devenit super fiabila. Din experienta de lucru de 15 ani cu actuatori hidraulici in domeniul naval va pot spune ca sunt extrem de fiabili si teoretic nimeni nu ar trebui sa isi faca griji. Mecatronicul nu va fi o defecțiune recurenta daca se face mentenanta corect. In Romania, doar cei care fac multi km exclusiv in Bucuresti in traficul ala infernal pot intampina probleme, insa doar daca tin uleiul in mecatronic "for life". Lucrând in domeniul tehnic naval cu actuatori hidraulici si multe tipuri de uleiuri de la mari producatori am avut pe mana multa documentatie tehnică pentru uleiuri. Va pot spune clar ca uleiurile hidraulice nu au viata indelungata in functiune cu fluctuatii mari de temperatura. Mai mult decat atat dupa maxim 5 ani de "shelf life", adica ulei nefolosit din stock, in fiecare an obligatoriu trimitem proba de ulei la laborator sa verifice daca uleiul mai este in parametri.Am mai multa incredere in producatorul de ulei decat in VW. Asta pe mine ma face sa nu cred povestea cu ulei hidraulic pe viață in mecatronic. Eu il voi schimba la 5 ani sau 100.000 km, merg maxim 40% in oras pe un trafic relativ fluent (Constanța). Cei care fac mai multi km in oras ar trebui sa scurteze intervalele. Referitor la distributia pe curele dintate "for life" iar sunt sceptic. Daca masina sta numai in garaj poate as mai crede, a mea sta afara intr-o zona cu aer umed si sarat asa ca tot la 5 ani voi face si distributia. Am deviat de la subiect... pana la urma a aparut un Toran 2018 1.4 tsi DSG7 cu 50.000 km pachet family si doua integrated booster seat si l-am luat imediat fara sa ezit platind in avans suma integrală. Am masina de 9 luni in care am facut 13.000 km si sunt super multumit de mașină din toate punctele de vedere. Sunt extrem de dezamăgit ca VW probabil va inceta sa mai producă Touran in favoarea mai scumpului si mai inghesuitului Tiguan Allspace. Mi-as fi cumparat fara doar si poate urmatoarea generatie Touran daca ar produce-o. Drumuri bune si multi km fara incidente.5 points
-
Îmi rămăsese un obiectiv de atins in munții Bucegi așa că am tras o fugă de 3 zile pentru relaxare . Am plecat in jur de 8 din Galați, traficul a fost așa și așa, când aglomerat când liber, cu excepţia zonei din apropiere de Comarnic. Am părăsit Sinaia și ne-am îndreptat prin serpentine spre Transbucegi. Când am ajuns la barieră am rămas surprinși de mulțimea de mașini dintr-o zi de joi. Ne-am echipat și am plecat spre Babele, după care spre Crucea Caraimanului. La precedentele tentative ori nu ne-a lăsat vremea (ceață densă, gheață) ori nu ne-am mai ținut picioarele să mergem și acolo. De data asta vremea a fost ok, nu foarte înnorat, în schimb vântul a bătut tot drumul până acolo. Am mers pe creastă și la dus și la întors; la întoarcere se rarise numărul de mașini ne-am schimbat și am plecat spre Moeciu de Sus, unde ne-am cazat la Vila Simona (foarte curat, având de toate necesare pentru relaxare). La coborârea de pe Transbucegi până la Sinaia, am folosit cât mai mult frâna de motor și mi-au ieșit valorile de mai jos, semn că sunt pregătit de mașină electrică .2 points
-
2 points
-
Salutare, Dupa 10 ani de mers numai cu masini in 2 usi, de voie si de nevoie am trecut la 4 usi :)). Noua masina a familiei este o Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310cp 4drive. Comanda a fost plasata in Octombrie 2021. Dupa aprox 4 luni am fost constrans de criza semiconductorilor sa elimin din configuratie camerele 360 si portbagajul electric pentru a evita o intarziere de pana la un an. Asadar masina a ajuns sa aiba urmatoarele optionale: - Pachet piele petrol blue cu scaune fata CUP - Sunroof panoramic - Sistem Audio Beats - Connectivity Box cu incarcare wireless si amplificator de semnal Cupra ofera un pachet destul de generos de dotari in varianta standard deci ar mai fi de mentionat: - Faruri Full LED - Camera marsarier - Kessy - Full Link Wireless - multe alte sisteme de asistenta + siguranta Pana acum am reusit sa ii montez camera de bord Xiaomi A500S Pro iar cu ObdEleven am activat scandinavian lights si am dezactivat soundaktor-ul. Urmatorul pas ar fi sa protejam cumva vopseaua dar si interiorul. 3000km parcursi pana acum. Evident ca motorul este partea cea mai frumoasa in combinatie cu evacuarea (fara rezonator pentru MY22) . Nu am putut testa scaunele inainte de comanda insa sunt surprinzator de confortabile cu un suport lateral bestial. Atasez cateva poze cu masina si revin cu noutati1 point
-
16 statii de incarcare rapida cu 1.10 lei / kWh in Timisoara si mai urmeaza cica inca 21 statii. https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/soferii-cu-masini-electrice-le-pot-incarca-de-azi-in-16-locuri-din-timisoara-1631518/1 point
-
Multumim germania care inca o data se dovedeste o tara de 2 lei, dupa primele doua razboaie mondiale in care n-avea ce face.1 point
-
Daca suspectezi distributia, de ce nu te duci sa ii faci o verificare? Cum ne putem da noi seama daca e distributia fara sa vedem fizic ce e acolo? Si daca e distributia, asta e, nu stiu de ce te sperii asa tare. O schimbi si gata. Motorul asta oricum e cunoscut pentru problemele cu distributie, consum ulei, printre altele.1 point
-
Ehhh, pitici sunt multi ... si planuri multe Mai avem la interior de gasit capace de bang olufsen pe fetele de usi, avand deja tweeterele de B&O arata ciudat cu Bose pe usi, plus ca cele metalice de B&O arata criminal. Stiu ca nu e cel mai "frumos" sa fac aceasta modificare, neavand sistemul pe masina, insa am deja o bucatica din el iar restul sistemului deja nu mai este stock (am inlocuit un difuzor central cu unul aftermarket mult mai performant si planuiesc si subwooferul sa fie inlocuit cu altul pe cutia originala + amplificare dedicata), nu incerc sa pacalesc pe nimeni ca as avea B&O ci doar imi place sa fie totul pe aceeasi linie vizuala si asa cum zis si mai sus, arata foarte bine Ornamentele plastic de langa MMI sunt negru mat iar pe RS vin in piano black, probabil le voi face curand si pe acelea piano black. Tot la interior exista sansa sa trec la un plafon oem full alcantara, asta ramane de vazut ... (da s-au pus din fabrica plafoane alcantara negre cu cusaturi custom etc, arata f misto). La exterior planuiesc bara fata + praguri de RS astfel incat sa finalizez complet look-ul de RS (spatele este deja acolo, franele sunt, interiorul este .. etc) Nu, nu o sa pun vreodata sigla de RS pe exterior pe undeva, nu vad rostul. Da, la interior am sigle RS fiindca asa vin volanul cu nuca schimbator, nu ma deranjeaza, nu e ca si cand pacalesc pe cineva cu ele . Ultimul pas ce ar mai fi de facut ar fi pe partea de putere, sa ajung in zona de 480-5xx CP, insa are o prioritate f scazuta. Daca trag linie la tot ce s-a facut pana acum, dpdv financiar, ma apropiam cu suma totala a masinii + modificarilor de un RS7 real Cand oi ajunge vreodata sa iau un RS7 veritabil, o s-o iau simultan cu a mea, ca sa pot muta de pe una pe alta tot ce imi doresc 😂 Planul cu retrofit la facelift cu matrix e foarte putin probabil, fiindca din tot ce m-am interesat este extrem de costisitor si necesita foarte multe interventii pe masina astfel incat sa mearga 100% corect si fara erori ramase pe diagnoza de orice fel. Bottomline este faptul ca o masina cu un design ce a inceput din 2011 inca arata foarte de actualitate (zic eu, dar sunt subiectiv... ), suceste gaturi pe strada de parca ar fi vreo exotica si nu o vad sa isi piarda acest efect prea curand, deci nici nu va pleca prea curand de la mine.1 point
-
@ShadoWzZ multumesc dar onorariul ramane neschimbat, sa stii @The_EgoSalut! Chiar ma miram cum de nu ai reactionat la claxon Sunt f multe diferente si prea putine asemanari fata de leon: - numarul de usi: nu de putine ori am incercat sa las lucruri pe bancheta spate deschizand usile din fata - tractiunea: pe fwd iei piciorul din gaz pentru a avea aderenta in curbe, acum s-a schimbat radical abordarea. M-am obisnuit pe parcurs. Recunosc si ca nu imi e dor de wheel hop-ul de pe leon. - motorul: il cunosti f bine.. si eu il cunosc de ceva timp si n-as vrea sa incep o comparatie intre tsi si tdi. Vedem ce surprize ne ofera cand va fi disponibil un stage 1 . - alte diferente: suspensia mai confortabila, spatiu mai generos, materiale ceva mai calitative, impact vizual pe strada.. fiind o marca relativ noua pe piata.1 point
-
1 point
-
@oldtimercraiova la rulaj de 35k pe an, niste allseason-uri cred ca se vor duce anual. La km astia, eu as merge pe anvelope dedicate iarna/vara, chiar daca nu ceva de top, dar deja sunt destule oferte din gama medie+ la preturi corecte. Allseason le vad ca o alternativa corecta pentru cine face km putini 5-10k maxim pe an, si majoritatea urban.1 point
-
Bună seara. Nu am mai scris nimic fiindcă m-a prins pandemia plecat și cu greu am ajuns acasă acum o luna. Cum am ajuns m-am dus la reprezentanta VW și m-am programat la schimbul de ulei la cutie și am pus și calculatorul pe mașina. Aveam update la softul de la cutie și la alte 10 calculatoare. M-am "descurcat" și le-am făcut pe loc acolo după care băiatul amabil mi-a zis ca am doua acțiuni de fabrica. Una era update la navigație și a doua era înlocuit carcasa bateriei hi voltage, operațiune care se face doar la București la Porsche România. Am lăsat mașina acolo 3 săptămâni și azi am luat-o cu bateria noua. Chiar s-a încărcat la 50 de km. Asa ca..... Succes?1 point
-
In general erorile astea apar in urma defectarii switch-urilor din broaste. Masina nu mai ,,vede" usa respectiva incuiata si tot incearca sa o incuie. Mai devreme sau mai tarziu,se va ajunge la inlocuire broaste usi. Vad ca cea mai frecventa e la sofer.0 points
-
0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00