@madalin1Q
Rampa in general nu se strica,e doar un tub metalic cu citeva gauri in el.
Ia sa facem un menu:
-Presiune mica,poate fi,pompa de injectie defecta,electrovalva presiune pompa de injectie,daca are, defecta.
-Nu ajunge combustibil la pompa de injectie,sau nu are combustibil in rezervor,ori este de proasta calitate.
-Filtru de combustibil plin cu apa sau cu mizerie.
-Senzorul de presiune de pe rampa defect.
-Electrovalva de presiune de pe rampa defecta.
-Unul sau mai multe injectoare au returul deschis si lasa presiunea sa se piarda pe retur.
Recomandari:
-Mergi la mecanic daca nu ai cunostintele si sculele necesare,riscurile sint mari daca gresesti ceva,iar piesele sint foarte scumpe.
-In plan home made...decupleaza teava care iese din pompa spre rampa,si verifica daca iti iese presiune de minim 200...300bar din pompa,cu un manometru de minim 1500bar, atunci cind dai la cheie.
-Daca nu ai presiunea minima,verifica electrovalva de presiune ori cea de debit,sau ambele daca le are instalate pompa de injectie.
Daca pompa scoate presiunea necesara,vezi daca pe rampa ai o electrovalva de presiune,conector cu doua fire,si verifica daca functioneaza corect,ori daca este blocata de mizerie.In cazul in care nu ai aceasta electrovalva,si ai doar una cu trei fire,asta este senzorul de presiune,la pornire trebuie sa iti arate pe un instrument de masura intre 0,8v si 1v
-Fa un test de retur la injectoare cu eprubete gradate sau cu ce ai la indemina,dar ar fi bine sa fie gradat.
-In functie de seria injectorului trebuie sa obtii o cantitate de combustibil pe retur.Daca imi spui seria poate te ajut cu informatia necesara.
Daca nu ai nici scule si nici minimul de cunostinte necesare....asigurate ca ai combustibil suficient in rezervor si ca este motorina,scoate teava de inalta presiune care merge de la pompa de injectie la rampa,roaga pe cineva sa dea la cheie,si vezi daca din pompa iese motorina cu presiune,de obicei cind se intimpla asta,jetul care iese pe teava ajunge la 30...40cm distanta.Metoda asta este mai mult pentru experti care cunosc asa la ochi...cum trebuie sa arate un jet motorina care iese cu multa presiune.
Observ ca masina este din 2009...2011 asta inseamna sistem diesel piezoelectric,daca se respecta regula...pompa ti-a produs pilitura si ti-a blocat injectoarele,si astea nu prea se repara,decit pompa,asa ca fii pregatit sa astepti citeva saptamani pina o repari,sau sa platesti o caruta de bani pentru reparatie.
Sper sa ma insel,tu nu trebuie sa te sperii sau sa ma iei in seama.