Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 16.07.2022 în toate secţiunile

  1. Nu este adevarat. Nu vine de la panouri "100% tot timpul" ci doar vreo ora pe zi, toamna si primavara. Vezi in atasament puterea unui invertor PV de 7 kW atasat la panouri de 7.5 kW maxim. Pe durata unei zile, productia incepe lent de dimineata, urca treptat, are un maxim pe la pranz (ora exacta de maxim depinde de sezon) si apoi incepe sa scada. Pe calendar, lucrurile stau cam asa: Iarna, panourile nu dau puterea maxima pentru ca soarele este foarte jos si iluminarea mai slaba. Vara, panourile nu dau puterea maxima pentru ca sunt calde si temperatura ridicata le scade puterea, merg cu un maxim de 90% din puterea nominala care se atinge intre 13:00 - 14:00 Raman cateva ore prin Aprilie si Septembrie cand se merge la 100%. Iarna majoritatea dintre noi mai cumparam energie si din retea. Ca prosumator care a si injectat surplus vara, vei plati mai putin decat daca n-ai fi prosumator (off-grid cu reteaua ca back-up). In cazul meu, eu cumpar energie din retea in Nov. - Dec. - Ian. pentru ca nu mai am spatiu sa-mi pun panouri sa am productie suficienta iarna. In unele locatii, reteaua este stabila, tensiunea este stabila si injectarea functioneaza. In aceste cazuri, ar fi pacat sa nu profiti si sa nu te faci prosumator. In alte locatii, tensiunea de la retea este instabila si invertorul on-grid s-ar deconecta frecvent. Aici ar fi mai util sa faci sistem off-grid cu grid back-up. PS: In ziua din grafic productia totala a fost 49.91 kWh, din care am consumat 26 kWh. Puterea maxima atinsa a fost 82% din puterea nominala.
    4 points
  2. Da, din pacate achiztionasem o statie portabila deja cand am aflat de existenta lui. Am achizitionat statia din poza, in principal pentru ca este portabila si pentru ca pot schimba mufa de conectare la priza, mai am 3 adaptoare in plus (Schuko printre ele). Uite cum se incarca masina (AC Loads), bateria si merge si casa (critical Loads) toate de la soare.
    1 point
  3. Exact ceea ce spui tu am uitat sa mentionez, am si un Ohmpilot de la Fronius. E cam scump dar face ceea ce spui tu mai sus, intr-un mod inteligent. Invertorul maximizeaza consumul casei, bateriile iar surplusul il trimite la Ohmpilot pentru incalzirea apei (puterea variaza intre 0-3000W in functie de ce ramane disponibil) si abia la final varsa surplusul in retea. Dupa cum vedeti in poza de mai jos abia pe la 12 am inceput sa bag tot surplusul in retea, pana atunci am incalzit apa din boiler (300l) la 70 de grade. Bineinteles ca gasesti pe cineva sa iti faca actele, este foarte usor pentru un electrician autorizat sa verifice ce ai facut tu acolo, doar nu e racheta si nici nu ai conexiunile ingropate sau legate cu sfoara (cred). Eu recunosc, am depasit suma de 12k euro, insa am aproape 10kWh, multe accesorii deoarece am 4 siruri, 3 invertoare (2 Fronius si un Victron) si o baterie de 10kWh. Numai bateria, la vremea respectiva a fost cam 6k. Acum au mai scazut preturile. Intrebarea cu care vin eu si pe care mi-am pus-o in momentul alegerii vehiculului actual este urmatoarea: Cate drumuri de 7000km faci intr-un an? 2? 3? Este probabil insa nu pentru 99% din potentialii cumparatori. Exemplul tau este extrem, 7000km nu faci in mod normal fara multe zile de pauza. Eu am facut peste 25000km in 12 luni prin tara si nu am simtit nevoia altui mijloc de transport.
    1 point
  4. Am avut putina treaba intr-o localitate aflata la cativa Km de Timisoara. Dupa 23 de minute, consumul instant s-a stabilizat la 0.7 kW cu 32 gr. C afara, 22 gr. C in masina. Am avut si pasager, dar cand am facut poza, pasagerul coborase deja.
    1 point
  5. E simplu, pe mine ma costa ~10 lei/100 km daca incarc acasa. Nu am statie, doar priza normala de 220v la care incarc peste noapte. 15kwh/100km (0.72lei/kwh, contract la Hidroelectrica, toate taxele incluse fara limita de kwh/luna). Am renuntat de mult sa mai incarc la Kaufland si sa fac cumparaturile acolo pt ca oricum era aglomerat si prefer sa ii las pe cei ce au nevoie sa incarce acolo, ultima incarcare a mea fiind in Februarie. E mult mai rentabil sa incarc acasa (50% din incarcari), la birou (30% din incarcari) sau in oras (20% din incarcari). In oras, multe statii sunt gratuite si platesti doar parcarea => cu 3 lei/ora parcarea in parking-urile unde sunt cate 2 statii DC faci 'plinul' si mergi o saptamana. Repet, cu 3 lei, 300 km. P.s. la 1 an de la achizitie si 20k km efectuati chiar daca as primi acum 5-10k euro in plus pe masina fata de cat am dat eu pe ea, tot nu as vinde-o. Si culmea, principalul motiv nu e ca merg gratis, sau ca platesc pe 100km parcursi cat altii dau pe 1 litru de combustibil, ci felul in care se conduce.
    1 point
  6. Am fost vineri la ei cu un golf 6 1.6 TDI, avand pierderi de putere la accelerare si aprindere martor bujii (spirala) la drumuri mai lungi de 200 km. Martorul disparea la repornirea motorului. Problema cu pierderea puterii a aparut in special dupa ce in anul 2021 am facut update-ul Dieselgate. Domnii de la Midocar Vitan mi-au spus ca masina nu are nimic, in afara de o bujie cu probleme si imi recomanda sa o resoftez daca sunt asa nemultumit de acel update. Dupa doua zile ajung la TCM Tuning si vedem pe diagnoza ca masina are doua erori, un injector cu probleme si dpf-ul picat. Am fost dezamagit de Avia Militari, Avia Pantelimon acum trecem pe lista si Midocar Vitan. Eu unul ma opresc din a mai arunca banii pe reprezentante. Toti se fac doar ca muncesc si te prostesc pe banii tai.
    1 point
  7. Salutare din nou ! - apropos de iconita asta: nu gasim una si fara schimbator? pt gasca celor cu DSG Revin cu vesti mai bune. 1. printr-o intamplare fericita, m-am facut cu niste ceasuri IMMO3, Maxidot, diesel, de golf4! 1J0 920 846 BX. 2. are nevoie de display nou. M-am apucat sa fac din 2 ceasuri unul, pentru ca nu imi placeau foliile si nu imi placeau anumite probleme pe care le avea cu cel de passat. Zis si facut, m-am apucat ieri de desfacut la ele. Nu am mai avut chef sa dezlipesc maxidotul de pe celalalte, pt ca riscam sa le stric. Am dat comanda de alt maxidot. Am facut cateva teste, cateva adaptari, setat km, etc... Surpriza: am scapat de eroarea de ABS din bord si de piuitul acela enervant la fiecare plecare. Plus ca...acum cutia merge mult mai bine fata de inainte. Sta mai "normal" in ture si reactioneaza altfel la pedala de acceleratie. YAY! Nu inteleg legatura...dar ma bucur ca functioneste. Am ramas cu ledul de immo care inca palpaie (immo off pe ecu) si martorul de ESP. Dar macar plec si eu linistit cu masina si DSG-ul merge bine acum! Caut si la asta o rezolvare, daca nu, cand schimb maxidot-ul scot ledul sau il acopar cu ceva. Deci, ca setupul sa fie cum trebuie: ECU pus pe automatic (SW coding: 00001), ABS ESP MK60, Ceasuri IMMO3 VDO. Schema electrica ....codari, batai de cap...si aia e... haha Chestii rezolvate intre timp: - functioneaza buzzerul cand uit luminile aprinse. Pana acum nu a functionat cu cele de Passat iar acum merge. Fara modificari la placa. Uitam mereu farurile aprinse insa nu m-a deranjat foarte mult pt ca am baterie de 100Ah si inca duce bine. - Arata usa deschisa in bord. Usa soferului, ceea ce imi e suficient deocamdata. - Din nou functioneaza inchiderea automata a usilor la peste 20 kmph! Asta era enervanta si am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu se vor mai incuia de cand nu mai am senzor de viteza in cutie. Am observat tarziu de tot ca...masina s-a blocat singura. Pam pam...aparent merge acum, deci modulul de confort isi ia datele referitoare la viteza masinii din ceasuri. Cica ...as putea face si tempomatul sa functioneze. DAR banuiesc ca aici trebuie ceva modificat pe eepromul din ECU iar aici mai am de sapat pana dau de informatia corecta. Ar fi chiar fain sa mearga si asta ca ii simt lipsa. Acum lucrez la o modalitate de a porni luminile spate folosind un releu cu temporizare, un releu de sarcina si un microswitch. trebuie nu? Ca doar trebuie sa trecem itp-ul pe bune. Pana la urmatoarele rezolvari... drumuri bune!
    1 point
  8. Unghiul de sincronizare (-2.7) nu este bun ,trebuie sa fie cat mai aproape de 0
    0 points
  9. Intai sa caute cu vcds, nu mai apare asa ca in poza ta, la versiunile noi. Daca tot nu gaseste, atunci cu vcp pro
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!