Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 24 Noiembrie 2024
-
Anual
25 Noiembrie 2023 - 24 Noiembrie 2024
-
Lunar
25 Octombrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
18 Noiembrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Astăzi
25 Noiembrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
14.07.2022 - 14.07.2022
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 14.07.2022 în toate secţiunile
-
3 points
-
Pe logica asta: Saptamana asta am facut 1200 de km in interes de munc si apeox 400 km in interes personal. Masina Superb Combi. Am facut un plin in Bucuresti la plecare, un plin la Ruse si un plin la Bucuresti, din nou, aprox 150 de litri. Am pierdut, in total, aproximativ 30 de minute cu "incarcarile", aer conditionat setat pe 19 grade pe automat. Cam cat timp s ar fi pierdut cu o electrica? Bonus: compania imi plateste atat motorina folosita la munca, dar si cea folosita in interes personal, deci costul meu cu "incarcarea" este 0. P.S. Ce voiam sa demonstrez este ca sunt variate situatiile si nu putem lua totul extrem de exhaustiv, ca pretul sau timpul sau rabdarea etc.2 points
-
depinde unde mergi. eu mergeam 90% extraurban. dupa 1 an aratau super bine filtrele. daca mergi aproape numai in oras (a se citi oras poluat bucuresti) arata cu totul altfel.2 points
-
E simplu, pe mine ma costa ~10 lei/100 km daca incarc acasa. Nu am statie, doar priza normala de 220v la care incarc peste noapte. 15kwh/100km (0.72lei/kwh, contract la Hidroelectrica, toate taxele incluse fara limita de kwh/luna). Am renuntat de mult sa mai incarc la Kaufland si sa fac cumparaturile acolo pt ca oricum era aglomerat si prefer sa ii las pe cei ce au nevoie sa incarce acolo, ultima incarcare a mea fiind in Februarie. E mult mai rentabil sa incarc acasa (50% din incarcari), la birou (30% din incarcari) sau in oras (20% din incarcari). In oras, multe statii sunt gratuite si platesti doar parcarea => cu 3 lei/ora parcarea in parking-urile unde sunt cate 2 statii DC faci 'plinul' si mergi o saptamana. Repet, cu 3 lei, 300 km. P.s. la 1 an de la achizitie si 20k km efectuati chiar daca as primi acum 5-10k euro in plus pe masina fata de cat am dat eu pe ea, tot nu as vinde-o. Si culmea, principalul motiv nu e ca merg gratis, sau ca platesc pe 100km parcursi cat altii dau pe 1 litru de combustibil, ci felul in care se conduce.2 points
-
Eu am instalatie de 9.66kWp, cu 4 siruri de panouri din cauza acoperisului mai aiuristic. O parte instalat in 2020, facut upgrade de doua ori in 2021. Am si baterie de 10kWh (energia livrata de baterie nu apare in cifrele de mai sus de aceea este o discrepanta la balanta energetica). Incarc masina de cand am cumparat-o, din iulie anul trecut si am deja +25000km parcursi. Cheltuielile de pana acum strict cu incarcarea masinii au fost de 439.26RON (din iulie pana acum) din care 261.05RON au fost pentru concediul trecut (1520km), in concluzie pe langa casa am facut +23500km cu 178.21RON. Echivalentul a 405Km pe care i-as fi putut parcurge masina precedenta (un SUV diesel de 2 litri). Considerand consumul masinii precedente as fi bagat la aceiasi km 2000l de motorina la un pret mediu total de 15000 lei (am pus 7.5 lei motorina, cand am luat EV-ul era inca 5.5 lei din ce tin minte). Cam 3000 de euro recuperati din investitia initiala a instalatiei de panouri electrice. Din iulie 2021 pana acum ... Hai 2900 euro, daca scad suta aceea de mai sus. Din 2020 pana acum, am platit catre firmele de energie electrica cam 1500 de lei, consumul casei este mare, am o gramada de scule electrice si pompe. Doar de curand am devenit prosumator si am optat pentru compensarea cantitativa (ce bag acum in retea pot lua inapoi in maxim 24 de luni). Din mai pana acum am cam 1300kWh pe care ii pot folosi oricand pentru orice, inclusiv incarcat EV-ul. Pentru cazul meu particular, masina electrica este perfecta. Mai am un Yaris pe benzina care in ultimul an nu a facut decat 100-200km maxim. Ma gandesc sincer sa o vand si sa iau o alta electrica mica, gen Spring in locul ei.1 point
-
Am fost la revizie acum cateva zile.Aveam 21k km in 2 ani.Ulei(original)+filtru,filtru polen(scadent la 2 ani sau 60k km),filtru aer(scadent la 6 ani sau 90k km),lichidul de frana(scadent la 2 ani,inclusiv prima data).Mi au mai spus ca distributia se schimba la 180k km.Voiau sa mi puna ulei castrol dar am refuzat.Le am cerut sa mi pastreze filtrele de aer si polen.Eram curios sa vad cum arata.Dupa parerea mea aratau ok,dar sa le ti cat recomanda ei mi se pare exagerat de mult la fel de exagerat ca factura(2200lei).PBN!1 point
-
Dace vorba doar de trapa, renunt la ea, desi ma indoiesc ca e doar asta.1 point
-
2T-ul nu impiedica defectare pompei cp4. 2T-ul nu se amesteca cu apa 😀1 point
-
1 point
-
Cum ziceam.. o stiti pe aia cu "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ"? Si eu ;))) Dupa ce savuraram gogosul si mai puseram de o piramida de bere... ne-am bagat la somn, urmand sa ne trezim la 0430 ca sa prindem autobuzul... cam fishy am zis eu In sfarsit trece noaptea, ajungem la locul de imbarcare si... apar autobuzele. Ghidul (ghida) cica era romanca dar se descurca mai bine in maghiara. Noi nu. Ne imbarcam intr-un double-decker.. zic ditamai magaoaia pentru juma de ora? Not good. Prindem locuri in fata si.... ne bucuram de drum. Kinda. Ca mergea soferu meu cu magaoaia de 20t pe stradute de parca era cu smartu. Si, bineinteles, ignora orice stop sau cedeaza. Macar nu si-a lasat oglinzile pe acolo. Booon dupa inca vreo 2 opriri si niste drumuri foarte, foarte inguste (cred ca erau agricole) ma asteptam sa urc pe autostrada... dar omu' meu, nu si nu... se baga un drum cu limita de 3.5t si ii da blana.... zic... hai ca am locuri in fata daca se intampla ceva... ajunge la o pusculita, lasa 0.7E.... wtf mane, ne omori pentru 10E? Ma uit in jur, toata lumea dormea... ghida incerca ea sa ne explice una-alta dar... greu, greu cu romana ;)) Ajungem la primul port... vad ca nu da semne sa opreasca si... luam calea tunelului... zic... ia sa ma uit unde trebuie noi sa ajungem ca mai trecusem de doua ori pe drumul ala si imi dadea cu virgula ca mergea spre suddddddd. Si nu erau 30 de min erau doar vreo 3 ore. Care pana la urma au fost 3 ore jumate. Prind rasaritul si ma bag la somn... cand ma trezesc eram iarasi pe un drum cu limita de 3.5t si pe contrasens veneau doar camioane de 40. De tone. Dar peisajul era misto ;)) Ajugem cu chiu, cu vai in port si ne imbarcam. Alegem niste locuri la umbra... normal ca dupa 5 minute eram in soare. Doua ore (si cateva cafele) mai tarziu ajungem la plaja. Frumos, misto... 1200PM. Hai la plaja! Ba v-ati dilit? Nu, hai la plaja... Ma bag sub un pui de pin, intind hamacul si astept. Pana la urma imi fac curaj si intru in mare... Ne imbarcam si directia... orasul. Mergem sa mancam... comandam niste fructe de mare si, desi bune, vin cu o mare portie de cartofi prajiti langa... never trust the guide. Never. Ne despartim de grup, intram pe o strada, luam o inghetata, ceva magneti si... brusc descoperim unde mananca localnicii... boon. S-a notat ;)) Trece timpul, me urcam pe barcuta si incepe lungul drum inapoi. La autobuz... din nou dezastru. Aceeasi reteta. Doar ca... se mai intampla sa mai aibe si altii aceeasi idee In sfarsit... ajungem acasa cu doar o ora jumate intarziere, deschidem o bere si somn. Cum in ziua precedenta experienta culinara a cam lasat de dorit, dupa o binemeritata baie in mare am decis sa mergem sa mai ciugulim una-alta: si ne-am pregatit de mers acasa in final... a fost bine: Bineinteles, am oprit la ultimul Shell din Grecia si 2 frappe-uri si un espresso... 15E. Pret pe loc ;))) La Kulata ne-am nimerit fix la schimbul de tura asa ca am mai stat vreo 20 de min pana s-au adunat grecii... Prin .bg a fost bine, doar cateva grupuri de TIR-uri de depasit, nimic special. Finally am trecut de borna 60.000... nimic special de raportat. Dupa ultimele retrofit-uri, imi place si mult masina. Am vazut ce diferenta este intre 2.0TSI 190 si 2.0TDI 150 cu adblue... imi iubesc troaca :)))1 point
-
Update: mechatronica varza; se inlocuieste. dureaza 2 saptamani1 point
-
Din pacate iar postez aici - "ca sa stiti". Aseara ma duceam linistit in treaba mea si la un momendat a trebuit sa depasesc nu tractor cu remorca ce se tara cu 30km/h. Am asteptat cuminte si cand am considerat ca am timp fara sa incomodez am bagat piciorul in ea. La jumatatea tractorului mi-a aparut ceva cu "Gearbox fault / faulty - nu am fost atent" si a intrat in limp-mode. Am reusit sa depasesc dihania si am tras pe dreapta. Am oprit, m-am uitat pe la motor cam cum se uita cainele meu la mine si am zis sa plec mai departe. Eroarea a disparut, dar aparent nu am treptele 2 4 si 6 ... merge cu 1, 3, 5, 7 Am reusit sa ajung acasa (eram pe la mama naibii pe DN3) si acolo zace. Azi sunt cu metroul :)))) Maine dimineata este programata la VW pentru verificari Vin sa o ia cu platforma.1 point
-
Salutare din nou ! - apropos de iconita asta: nu gasim una si fara schimbator? pt gasca celor cu DSG Revin cu vesti mai bune. 1. printr-o intamplare fericita, m-am facut cu niste ceasuri IMMO3, Maxidot, diesel, de golf4! 1J0 920 846 BX. 2. are nevoie de display nou. M-am apucat sa fac din 2 ceasuri unul, pentru ca nu imi placeau foliile si nu imi placeau anumite probleme pe care le avea cu cel de passat. Zis si facut, m-am apucat ieri de desfacut la ele. Nu am mai avut chef sa dezlipesc maxidotul de pe celalalte, pt ca riscam sa le stric. Am dat comanda de alt maxidot. Am facut cateva teste, cateva adaptari, setat km, etc... Surpriza: am scapat de eroarea de ABS din bord si de piuitul acela enervant la fiecare plecare. Plus ca...acum cutia merge mult mai bine fata de inainte. Sta mai "normal" in ture si reactioneaza altfel la pedala de acceleratie. YAY! Nu inteleg legatura...dar ma bucur ca functioneste. Am ramas cu ledul de immo care inca palpaie (immo off pe ecu) si martorul de ESP. Dar macar plec si eu linistit cu masina si DSG-ul merge bine acum! Caut si la asta o rezolvare, daca nu, cand schimb maxidot-ul scot ledul sau il acopar cu ceva. Deci, ca setupul sa fie cum trebuie: ECU pus pe automatic (SW coding: 00001), ABS ESP MK60, Ceasuri IMMO3 VDO. Schema electrica ....codari, batai de cap...si aia e... haha Chestii rezolvate intre timp: - functioneaza buzzerul cand uit luminile aprinse. Pana acum nu a functionat cu cele de Passat iar acum merge. Fara modificari la placa. Uitam mereu farurile aprinse insa nu m-a deranjat foarte mult pt ca am baterie de 100Ah si inca duce bine. - Arata usa deschisa in bord. Usa soferului, ceea ce imi e suficient deocamdata. - Din nou functioneaza inchiderea automata a usilor la peste 20 kmph! Asta era enervanta si am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu se vor mai incuia de cand nu mai am senzor de viteza in cutie. Am observat tarziu de tot ca...masina s-a blocat singura. Pam pam...aparent merge acum, deci modulul de confort isi ia datele referitoare la viteza masinii din ceasuri. Cica ...as putea face si tempomatul sa functioneze. DAR banuiesc ca aici trebuie ceva modificat pe eepromul din ECU iar aici mai am de sapat pana dau de informatia corecta. Ar fi chiar fain sa mearga si asta ca ii simt lipsa. Acum lucrez la o modalitate de a porni luminile spate folosind un releu cu temporizare, un releu de sarcina si un microswitch. trebuie nu? Ca doar trebuie sa trecem itp-ul pe bune. Pana la urmatoarele rezolvari... drumuri bune!1 point
-
Mai ai rabdare cu VSI. La momentul asta nu e calibrat pentru 2.0 Tsi gen 3. Am stat 3 luni cu el pe masina in speranta ca l vor regla, pana la final am dat jos instalatia si mi au refacut masina ( galerie admisie, clapeta acceleratie, capac motor, etc)1 point
-
Sa vezi ce repede invata! "Tati, aici cu cat ai voie? Vezi ca ai prea mare viteza! Ala de ce a facut asa? Ai semnalizat? Ca eu nu am auzit.../ Tati, ma zgaltai (la depasiri din scurt...) " etc Asadar, succes si rabdare. ps: ca sunt roman si ne place sa dam sfaturi gratuite (scuzeeee) - Glumesc, dar trebuie sa iti zic din experienta mea cu amandoi: Scaun rear-facing indiferent de cat plange ala micu' ca vrea altfel sau in brate la mama. Nu se poate, nada, niet. Se invata si dupaia ai liniste. Iar la drum lung: pauzele mici si dese, cheia marilor succese!1 point
-
Lichidul de frana se schimba la 3 ani, iar filtrul de polen nu se schimba la km acestia, conform planului de service. Il schimbi tu, mult mai ieftin.1 point
-
Salut!Intrucat luna viitoare trebuie sa fac prima revizie am inceput sa strang informatii de la mai multi dealeri din Bucuresti.Preturile sunt mai mult decat exagerate.Cele mai “convenabile”oferte au fost cele de la Avia Militari si Brady,iar cel mai mare pret a fost al celor de la Pbn(2150lei). Voi unde ati facut prima revizie si ce costuri ati avut?1 point
-
1 point
-
https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-change-the-oil-on-a-mk7-golf-mq200-or-mq250-5-speed-or-6-speed-manual-gearbox.348763/1 point
-
Daca este vorba de sfarait in zona anexe eu la masina mea similar cu acest zgomot am schimbat rulmentii si rola de la arternator (grija ca sunt doua medele Valeo sau Bosch) daca se aude un fel de ''cloncanit'' metalic in special cand este rece uleiul este de la pompa tandem (ulei/vacuum) la relantii fiind in low presure mode, senzorii de lubrifiere presiune si temperatura ''gusta'' uleiul cf unui algoritm si o activeaza intr-un mod foarte lent de unde apare si un zgomot cate o data enervant fara a avea efect daunator asupra ansamblului motor (foarte multi pot confirma teapa care si-au luat-o cu inlocuirea din greseala a iei, adica face la fel si aia si alte o suta in mod surprinzator cu uleiul nou dupa cativa km)... sunt masini la care zgomotul acelei pompe a aparut de noi dupa prima regenerare dpf ~450km (cu cat uleiul lubrifica mai bine componentele interne cu atat mai des se va auzi zgomotul usor metalic in relantii... lucrul perfect normal pentru ca piesa sa nu se afle in supra solicitare de indata ce urca in turatii motorul, if ain't broke don't fix it)1 point
-
Vlady,singura solutie sa scapi de stresul pompei cp4 e sa montezi un kit cp3 si uiti de asta.Dar,totusi,sunt o groaza de cp4 care merg fara probleme o groaza de km.Dupa cum iti e norocul..Si eu am bagat ulei 2T pe vremea cand aveam cp4,nu stiu cat m-a ajutat,dar regenerarile si le facea cam ca inainte..Nu stiu cu cata cenusa m-am procopsit in dpf din cauza uleiului 2T,dar in parametrii vcds n-am observat diferente notabile.Ce-i drept,n-am facut decat vreo 10 000 km cu ulei 2T in motorina.0 points
-
E mai bine. Daca stii germana, vezi ca e un forum in care sunt scrise rezultate cu teste, loguri etc.... Timp sa ai sa citesti.0 points
-
0 points