Clasament
- în toate secţiunile
-
Data personalizată
-
Tot timpul
31 Octombrie 2010 - 24 Noiembrie 2024
-
Anual
25 Noiembrie 2023 - 24 Noiembrie 2024
-
Lunar
25 Octombrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Săptămânal
18 Noiembrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Astăzi
25 Noiembrie 2024 - 24 Noiembrie 2024
-
Data personalizată
10.07.2022 - 10.07.2022
-
Tot timpul
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 10.07.2022 în toate secţiunile
-
Cam 1000-1200 euro/kW de putere instalata costa un sistem on-grid. Mai mare, mai ieftin, pentru ca sunt si costuri neproportionale cu dimensiunea sistemului, ca invertorul si protectiile. Produce anual in jur de 1000-1200 kWh pentru fiecare kWp instalat. Sistemul are garantat un randament de 80% timp de 25 de ani. Deci o vreo 1000 kWh pentru fiecare kWp instalat => 1000 de lei pentru fiecare 1000 de euro platit => amortizare in 5 ani la pretul curent al energiei, dar acesta creste. Masina electrica o poti incarca cu minim 1.4 kW. Masina mea consuma 5-10 kWh pe zi pentru drumurile pe care le fac. Cand e soare, un sistem de 3 kWp produce 3 kW si incarca 3 kWh pe ora. Nu e tot timpul soare, dar nici nu descarci bateria in fiecare zi.2 points
-
Nu este adevarat. Nici asta nu este adevarat. Depinde cat circuli.2 points
-
Revin cu impresii si poze noi dupa rodaj, un drum in Grecia, daily driver in oras si drumuri extraurban prin tara. Intre timp, Arty a primit: -folie protectie Skyfol Nano cu regenerare la temp obisnuita capota fata, bara fata, faruri, stopuri, ornamente cromate fata-spate-lateral si ornamente piano black pe stalpi si deasupra stopului spate, bara-spate -protectie ceramica in restul caroseriei neacoperite de folie -protectie ceramica jante -protectie ceramica tapiterie piele, ornamente interioare -protectie hidrofoba geamuri -protectie chedere Ce imi place la masina: -cutia DSG 7, este foarte confortabila, iar faptul ca o pot utiliza in mod manual este un plus. In modul sport smuceste si imi da senzatia de teleportare la cea mai mica atingere. Kickdown in modul sport si posibilitatile de accelerare si depasire -combinatia de motor si cutie, 5 oameni in masina si portbagaj full, la 38 de grade si viteze mari, constant, masina nu rasufla greu deloc. Am putut face depasiri din scurt la viteze ridicate, iar climatizarea sa o mentin pe modul "usor" si sa mentina o temperatura decenta. La Golf cu motor de 1.4, la viteze de autostrada, 4 oameni in masina, 36 de grade, nu mai faceau fata nici motorul si nici climatizarea. Mereu am zis ca motoarele sub 2 litri gafaie si ca down-sizing-ul nu e o solutie, dar atat s-a putut la momentul respectiv acum 10 ani. -directia pe modul sport, este foarte precisa si da senzatia de karting in depasiri -manvevrabilitatea in ciuda dimensiunilor, este foarte usor de parcat -faza lunga adaptativa, in Bulgaria si intre Giurgiu si Bucuresti am mers mers in bezna completa, iar faza lunga este...speechless. Eram ca in filmele horror cu Slender Man, bezna completa si farurile faceau lumina si pe drum si in copacii de pe langa si puteam conduce linistit cu 90-120 km/h (pt ca macar drumurile erau ok). Nu am primit flash-uri de pe contrasens si mereu drumul era focalizat in cale. -scaunele R, de fapt fotolii, extrem de confortabile, iar masajul ajuta la drum intins. -parbrizul cu protectie la radiatii -micile detalii gen antifonare in buzunarele de la usi, cotiera, compartiment de tinut acte langa volan. -autohold -ACC si recunoasterea limitelor de viteza, incat era suficient sa iau piciorul de pe acceleratie si masina sa franeze singura la limita impusa zonei respective Ce nu imi place: -in D cutia schimba repede si la turatii scazute -pentru Iphone cel putin, incarcarea prin inductie nu functioneaza, imi da eroare. La telefoanele cu Android merge bine -multitouch poate fi foarte sensibil -mai exista erori legate de touch in sensul ca dau "skip" de pe volan la track sau postul radio si se mai poate schimba concomitent ceva eg: volum. Lucruri remediate partial prin updates de soft. La inceput era foarte usor de activat incalzirea in scaune, era suficient sa misc mana prin zona touch-ului. -ar fi fost buna si ventilatia in scaune noroc cu climatizarea eficienta, protectia din parbriz si geamuri laterale si luneta. Daca nu am transpirat mai mult de 5 minute la 40 de grade ma gandesc ca nu voi avea probleme2 points
-
Nu precizez, pentru ca nu instalezi panourile doar pentru incarcarea masinii. Ci, in primul rand, pentru ca energia se scumpeste, iar, in pofida a ce zice Dolfin, o sa ramana atat mai ieftin sa detii o masina electrica, cat si mai flexibil, pentru ca poti sa incarci masina in mult mai multe moduri: curent din retea, curent din statiile publice, curent produs acasa, inclusiv generator, cu eficienta superioara combustiei interne in motor.2 points
-
Dupa o chestie similara (adaugat ulei in compresor la o revizie de ac), m-am chinuit 2 ani sa aflu de ce nu mai racea la ralanti. Am schimbat compresorul. - degeaba, am schimbat nu stiu ce valva de doua ori la insistentele mecanicului, nimic. Deja ma resemnasem, pana la un monent dat cand am dat condesorul jos si era pe jumatate plin cu ulei …1 point
-
Salutare din nou ! - apropos de iconita asta: nu gasim una si fara schimbator? pt gasca celor cu DSG Revin cu vesti mai bune. 1. printr-o intamplare fericita, m-am facut cu niste ceasuri IMMO3, Maxidot, diesel, de golf4! 1J0 920 846 BX. 2. are nevoie de display nou. M-am apucat sa fac din 2 ceasuri unul, pentru ca nu imi placeau foliile si nu imi placeau anumite probleme pe care le avea cu cel de passat. Zis si facut, m-am apucat ieri de desfacut la ele. Nu am mai avut chef sa dezlipesc maxidotul de pe celalalte, pt ca riscam sa le stric. Am dat comanda de alt maxidot. Am facut cateva teste, cateva adaptari, setat km, etc... Surpriza: am scapat de eroarea de ABS din bord si de piuitul acela enervant la fiecare plecare. Plus ca...acum cutia merge mult mai bine fata de inainte. Sta mai "normal" in ture si reactioneaza altfel la pedala de acceleratie. YAY! Nu inteleg legatura...dar ma bucur ca functioneste. Am ramas cu ledul de immo care inca palpaie (immo off pe ecu) si martorul de ESP. Dar macar plec si eu linistit cu masina si DSG-ul merge bine acum! Caut si la asta o rezolvare, daca nu, cand schimb maxidot-ul scot ledul sau il acopar cu ceva. Deci, ca setupul sa fie cum trebuie: ECU pus pe automatic (SW coding: 00001), ABS ESP MK60, Ceasuri IMMO3 VDO. Schema electrica ....codari, batai de cap...si aia e... haha Chestii rezolvate intre timp: - functioneaza buzzerul cand uit luminile aprinse. Pana acum nu a functionat cu cele de Passat iar acum merge. Fara modificari la placa. Uitam mereu farurile aprinse insa nu m-a deranjat foarte mult pt ca am baterie de 100Ah si inca duce bine. - Arata usa deschisa in bord. Usa soferului, ceea ce imi e suficient deocamdata. - Din nou functioneaza inchiderea automata a usilor la peste 20 kmph! Asta era enervanta si am inceput sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu se vor mai incuia de cand nu mai am senzor de viteza in cutie. Am observat tarziu de tot ca...masina s-a blocat singura. Pam pam...aparent merge acum, deci modulul de confort isi ia datele referitoare la viteza masinii din ceasuri. Cica ...as putea face si tempomatul sa functioneze. DAR banuiesc ca aici trebuie ceva modificat pe eepromul din ECU iar aici mai am de sapat pana dau de informatia corecta. Ar fi chiar fain sa mearga si asta ca ii simt lipsa. Acum lucrez la o modalitate de a porni luminile spate folosind un releu cu temporizare, un releu de sarcina si un microswitch. trebuie nu? Ca doar trebuie sa trecem itp-ul pe bune. Pana la urmatoarele rezolvari... drumuri bune!1 point
-
Suma instalatiei care sa-ti incarce o masina electrica e foarte mare ,suprafata panourilor la fel ,si nu o poti pune la orice casa . Fara o subventie consistenta din partea statului ,investitia nu se amortizeaza in perioada de viata a instalatiei. @razvancc Momentan, o masina electrica cu o autonomie decenta e un lux,instalatia de panouri la fel 😀. Deci ,ca sa iesi ieftin trebuie sa cheltui mult .1 point
-
Am si eu Casco la ei si tot asa, am avut un mic incident. Eu am ales sa nu ma stresez, am facut o imputernicire catre cineva de la service-ul unde voi face reparatiile, sa ma reprezinte in tot ce tine de dosarul de dauna si acum astept1 point
-
1 point
-
Ok, am aflat solutiam pt chedere sa nu mai scartaie. Il dati de fiecare data cand auzi ca scartaie (tine cam o luna). Aplicati pe acel cauciuc de pe portiera si scapati temporar de zgomot. Puteti sa aplicati si pe interiorul usii unde se intalneste acel cauciuc cu caroseria, ca sa fie lubrifiat. Singurul lucru zgomotos ramane acel plastic lucios de pe portiera... care e prins la misto. Este acest spray de la wurth: https://gebotools.ro/spray-intretinere-cauciuc-chedere-300ml-wurth.html1 point
-
consumuri mai mici si timpi mai mari pe drum, si motor mai subturat eventual si etc. daca eu iau picioru cu 1km inainte ca sa ajung cu 10 la ora in giratoriul ala, ma injura toti soferii de ma spurca si pierd si timp o groaza. stiu si eu ca castig la consum asa, nu e nevoie sa imi spuna ala. asa, hai sa mergem cu maxim 80 la drum lung sa vezi consumuri ce scoti. oricum ridic piciorul cand stiu ca urmeaza sa franez complet, dar nu poti nici sa o faci de la distanta prea mare. 1km e HUGE!1 point
-
in UK se plang multi ca Golf-ul mai "incurca" mph cu kmh si camera vede un semn pe margine cu limita de 35mph si masina franeaza brusc la 35kmh (20mph) In Romania nu cred ca vor functiona vreodata corect. Tocmai ce-am fost ieri pana la Galati si pe A2 este o bucata unde apare un semn de 70, unul de 50 si unul de 30. Atat au avut ca sa semnalizeze lucrarile ....lucrari ce NU mai exista, dar nu s-au mai obosit sa ridice semnele. Ce-ar fi fost sa inceapa masina sa franeze singura de la 130 la 30 in doar 50m cat au semnele ?1 point
-
1 point
-
Cam murdara sita dupa doar 27k km... 🤔🙄1 point