Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.06.2022 în toate secţiunile
-
Si in sfarsit, Golful are DSG. Sambata am rezolvat si merge in sfarsit cum trebuie! Sunt foarte incantat Si povestea pe lung. Luati-va popcorn si cola/suc/bere sa nu cadeti de pe scaun de sete. PT ca ambreiajul meu dadea semne de oboseala si cerea cam multi bani sa il refac + sa pun la punct cutia manuala (joc in cutie+ joc in timonerie) ...Am decis ca merg pe adaptare la DSG. Ambreiajul: Volantul putea avea porecla de "sarpele cu clopotei" ------------------------------------------------------------------------------------------ Asadar am fost la un amic mecanic sa schimbam cutia. Ma duc pregatit cu suruburi noi pt Volant, cu rulment pt priza cutie, etc. Desfacem tot pe sub masina ca sa ne fie mai usor de lucrat. Ulei de peste tot prin toate partile ca ...cere si motorul ala garnitura la capacul culbutori. + alte garnituri... Dam jos cutia manuala. Easy peasy. Dam jos protectiile de caldura de la evacuare ca sa ajungem la timonerie. 2 suruburi in interiorul masinii, 2 de sub, deasupra evacuarii. Evacuarea, doar un pic trasa de ea cat sa iasa timoneria si sa o punem pe cea de DSG. Timoneria de DSG, evident ca e mai mare. Desi banuiam, am zis ca nu am masurat bine si totusi o sa se potriveasca. Nu s-a potrivit. Nu a intrat pe gaura. Ce faci cand nu intra pe gaura? fortezi, ii faci loc, etc O panza de bomfaier, si taiat cam 5-6 mm pe colturi in asa fel incat sa se largeasca un pic gaura cat sa intre timoneria si sa se lipeasca garnitura timoneriei de tunelul central (pt ca izolare fonica, nu?). Si acum partea amuzanta si nu prea: ne-am apucat sa punem mastodontul de DSG pe golf. Mecanicul zice: ba, bine era daca luai si simeringul ala de la vilbrochen, sa il schimbi. Eu zic: L-am luat, ca m-am gandit la asta. Ii dau simeringul sa il puna. Il pune. Tzaca paca...montat. ok zic. trecem mai departe. Urcam cele 93kg de metal+ulei si le prindem de motor. Cu simering, nou, nu? Pai da cum?! 120 lei pe Elring. Si ne apucam sa montam planetarele. Surpriza. NU se potrivesc. Ba... nu are cum ca doar baietii mi-au zis ca se potrivesc. Ce gresim? capacele planetarelor dinspre cutie... NU voiau nici in ruptul capului sa intre pe flansele 02E. Sun un amic. Nu raspunde. Sun pe Doru (nu am reusit sa ii dau tag) si zice: baaa, pai trebuie sa iei flansele de pe cutia ta si sa le pui pe DSG. Aaaaa... Sa fie lumina! ne apucam sa schimbam flansele. un surub la fiecare in parte si gata... punem fericiti si planetarele. Bolt on de data asta. Montam jugul cu toate cele 2 brate inapoi. Bucsa lemforder a iesit din camasa (nu de pe brat). Banuiesc ca de buna si veche ce o fi fost ?! Aia e, comand alta bucsa. mai dam 40 lei pe o bucsa. Montam totul la loc, verificam inca o data ca totul e ok si strans bine. Punem scutul ala greu din tabla si strangem bine si pe ala. Punem bateria si tot ce mai trebuie si...punem contactul: Fericire maxima, functioneaza. Apare deja PRNDS. calc frana, frana e vazuta de DSG...si functioneaza si electromagnetul de la timonerie. Merge Parking, Revers, Drive, Tip-tronic... Sport. Hai sa pornim. Porneste. Pun in D... se misca masina! Wow! Ce magie! Pun in Revers.. incepe si merge cu spatele. Supeeerb! Bat palma cu mecanicul si plec sa imi iau familia. Era deja 8:30 PM. Tarziu pentru toata lumea. Fericire maxima pe drum...pana cand decid sa-i dau un pic de talpa. Trece prin treapta 1-a...a doua....a 3-a si pac se pune in Neutral. 😮 motorul se tureaza cutia nu mai cupleaza viteza. Zic...ook..ceva nu e bine. PRNDS incepe ca palpaie in ceasuri. Trag pe dreapta si repornesc masina. Si-a revenit si merg sa imi iau familia. Copiii fericiti peste masura! - Merge golful nostru? E automat? Merge singur? - Nu...doar schimba vitezele singur. ... Cum nu stau in oras si i-am luat de la mama sotiei, iesim pe autostrada (bad decision... bad...) si dai talpa. ajung la 60... iar se tureaza in gol. Asadar, limita de 60 kmph pana acasa (20 km de Sibiu). La ora aia...nu m-a incurcat nimeni pe drum...si nici eu pe nimeni. Ajungem in fata portii...si zice sotia: iti curge ulei. Ei da...cum sa curga ulei? tocmai am schimbat simeringul! Am pus pe seama faptului ca "nu se pricepe"... De fapt, am vazut ulterior cand am parcat masina la serviciu: Hansel si Gretel - Sigur puteam sa gasesc drumul spre casa dupa petele de ulei Deja imi faceam scenarii: curge cutia.. Dar e ulei negru - pare a fi din motor?! Am spart baia? sun mecanicul si duc masina la el. Vedem Sambata ce o fi. Intre timp mi-am cumparat inca un simering de vilbrochen ca am banuit eu ceva... Sambata: dam jos jugul motor, dam jos planetarele, dam jos cutia. Curgea din belsug pe la simeringul de la vilbrochen. Luasem altul deja si il desfacem pe cel vechi: mecanicul, inainte sa il puna pe masina a dat jos plasticul de pe el si apoi l-a montat, garnitura intorcandu-se si nu a mai etansat pe vilbrochen = reteta perfecta de a scuipa uleiul din motor... 🤦♂️ Punem altul, punem inapoi totul, cutie etc. Plec cu ea. Merge prost...dar macar nu mai curge ulei. Yay.... Acum, sa vedem ce facem: sun in stanga si in dreapta... mai merg cu masina ceva timp..... incerc sa codez ABS MK20. Imposibil de codat. Incerc sa codez ECU: imposibil de codat. #aiae Caut pe net: ABS mk60 cu M in coada (de pe AXR). Gasesc. Cumpar. 200 lei. Descopar din schema electrica ca am nevoie si de ESP DuoSensor. Cumparam si dinala. inca 200 lei cu tot cu mufa. Biznis... Ma apuc intre timp de schema electrica: Apoi punem pompa de ABS. Cu chin si multa tragere de tevi si remodelare tevi, reusesc sa instalez pompa. Trec la Pompa centrala de frana. Nada... nu se potriveste. Am primit pompa de benzinar...care era mai lunga 😐 Aia e...raman fara masina pana cand pot sa merg in Cristian sa iau ce imi trebuie de la Tibi. Asta trebuia sa fac de la inceput! Reusesc in final sa pun Pompa centrala de frana ...cu 2 senzori dar doar cu senzoru dinspre servofrana conectat. Nu-i place, asadar fac schimb de senzori. Senzorul de pe pompa cu un senzor mutat pe pompa mea centrala cu 2senzori. Conectam si tevile de la pompa, facem dezaerisire cu pompa cu presiune + din VCDS. Sterg erori. martor ABS/ESP inca aprinsi. Incep sa-i urasc deja... En fin. Ies in teste, si...surpriza: nimic schimbat, tot prost merge dupa atata munca. Deja apareau scenarii gen: dezmembrez golf 4 variant Jazz blue.. si cumpar alta masina cu DSG. Mai intreb iarasi de ce si cum si ajung la concluzia cu un baiat ca am nevoie de alt ecu de pe o masina cu cutie automata. Pun intrebarea si aici pe forum si primesc raspuns de la Florin ca ori modific ECU meu ori... alt ECU + immo off. Caut ECU de Sharan AUY Automat. Gasesc. 150 ron+ transport. Cumpar, ajunge Sambata. Sambata...nici pofta de mancare nu aveam: daca nu merge? Daca am dat iar bani degeaba pe o piesa care nu ma ajuta cu nimic? Hai sa testez. Intre timp, trebuie sa fug cu tata la spital. Probleme de glicemie. aproape de 500. Il las la spital, ca cica dureaza. Plec acasa, pun ECU cumparat. testez, scanez, sterg erorile. totul ok. Fac immo off si pornesc. Porneste. Iarasi iesit in teste si acum surpriza placuta si un zambet larg si tamp aparut pe fata mea! FUNCTIONEAZAAAAA! Merge cum trebuie, schimba frumos...yuhu! Fericire maxima....:)) Acum ramane doar sa facem urmatoarea chestie: Inca am o eroare pe ABS in ceasuri: ABS light pornit si handbrake light care palpaie. Ce-o fi? scanez de erori, nimic. Dar macar cutia merge si ma pot bucura de masina, cu toate ca piuie cand plec prima data de pe loc...pot sa ignor asta o perioada. Si acum ceva poze cu codari si altele: Grup 125 pe DSG, dupa schimbare ECU Grup 125 pe Engine - cu ECU de AJM Manual - nu comunica cu cutia Grup 125 pe engine - Ecu de AUY automat Grup 125 pe 17-Instruments - totul ok. Erorile pe cutie la prima instalare - nu comunica cu nimic... Codare pe ABS MK60 Si... cam atat momentan. Va urma, cel putin partea de diagnosticare ABS MK60. Trebuie sa scap si de erorile alea sa mearga perfect. + trebuie sa invat sa modific shifting points la DSG. Pare un pic cam subturat pentru 1.9 TDI Euro 3, asadar, ne pregatim sa facem si asta. Dar momentan, inchei postarea asta cu zambetul pe buze...ca merge! am facut-o sa mearga! Drumuri bune tuturor si sper ca nu ati adormit pana la final! Va urma....7 points
-
Va salut!E primul meu mesaj,o sa para ca am intrat pe forum ca sa dau lectii altora,totusi,cu ingaduinta tuturora,si daca moderatorii vor permite,pentru ca de moment nu pot deschide un topic nou,as putea sa va ajut in privinta injectoarelor si a pompelor diesel cu informatiile de care aveti nevoie. Eu nu locuiesc in RO,nu pot sa repar nimic la nimeni,deci nu are rost sa mi se trimita astfel de intrebari. Acum haideti sa vorbim despre pacatoasele astea de injectoare,pentr grupul VAG de 1,6 dar nu numai. Injectorul 03L130277xx se poate monta si in alte masini care nu fac parte din acest grup. TOATE INJECTOARELE SIEMENS,VDO,CONTINENTAL,au aceeasi problema,partea electrica,bobina,sau cum vreti sa o numiti,fiind de fapt folii de cuart,... Sa vedem ce se intimpla,si ce se poate face: ATENTIE...citeam niste mesaje mai inainte...ESTE INTERZISA desconenctarea cu motorul pornit,a vreunui injector PIEZO.Fiind un pachet de folii de cuart,acestea prin deformarea lor,produc virfuri de tensiune de pina la 140v....cind se descarca. Este adevarat ca in viata reala,am mai scos si noi conectorul din injector si nu sa intimplat nimic,dar mai bine sa nu riscam.Cind se alimenteaza injectorul,primeste o tensiune de pina la 110v care face sa se deformeze acele lamele de cuart,si in felul acesta sa puna in miscare sitemul mecanic,care la rindul lui lasa duza sa injecteze,apoi prin intermediul rezistentei de 200k se descarca. Daca termenii folositi de mine va suna un pic mai rar,e din cauza ca nu mai stiu cum se numeau anumite chestii in limba romana,dar incet incet si cu rabdare o sa reusesc sa ma fac inteles. In munca mea de zi cu zi,folosesc un banc de probe EPS 200 si STARDEX . Valori reale,masurate pe injectorul siemens VDO sau 03l130277b...s...x Cu aparatul de masura de toate zilele,injectorul trebuie sa marcheze o rezistenta de intre 170kohmi...200kohmi si o capacitate de 2,5microfarazi...4microfarazi Este suficienta aceasta masuratoare? Nu,nu este,in realitate noi folosim un aparat de masura care ne permite sa masuram ,,sub tensiune" ...am sa va urc poze. Este de ajuns aceasta masuratoare sub tensiune? Din pacate nu,avem multe surprize ca dupa ce am masurat cu acest aparat,in bancul de probe,injectorul functiona bine pina la anumite presiuni,apoi ,,bobina" se punea in scurt circuit si oprea bancul de probe,il punea in mod de protectie,lucru care se intimpla si in masina de multe ori,se opreste pur si simplu motorul. Ca orice roman care se respecta,am taiat citeva bobine ale acestor injectoare,si la unele le-am pus rezistente noi de 200k,dupa care le-am probat in bancul de probe. Unele,foarte putine,au functionat,dar nu au durat prea mult,ceea ce denota ca de fapt elementul care se strica este cuartul. Ca sa nu lungesc prea mult,dar cu promisiunea ca revin cu noi informatii,la intrebarea se pot repara aceste injectoare?...raspunsul este NU. Nu se fabrica ,,bobine" pentru acest injector.Am vazut ceva prin China,dar nu am cumparat niciodata ca sa probez. Exista solutii? DA...orice bobina de la orice injector VDO indiferent de seria acestuia,daca corespunde la dimensiunile piulitei,fizic vorbind. trebuie codificate? Sa ne intelegem...RECOMAND codificare pe masina,si foarte important...INVATAREA...calculatorului de bord,cu noul injector sau cu injectorul reparat. Aceasta invatare,se face cu masina in mers,uneori dureaza 20km,alteori dupa ce parcurgeti 200km si lasati masina o zi,doua nepornita,isi ,,ia mersul" singura. Invatarea consta in parcurgerea unor km,in care trebuie sa mergeti cit mai lung,in toate treptele de viteza,cit mai constant,din treapta in treapta,si fara sa atingeti ambreiajul sau frina,decit cind este nevoie sa schimbati viteza,si bineinteles in caz de pericol frina,apoi revenirea la fel,coborind din viteza maxima,din una in una,si tot asa de 2...3 ori. SE POT REPARA ACASA?...orcine poate dezmonta o bobina,dar cind se pune alta,sau chiar si aceeasi,odata slabita...din pacate nu se poate face fara cunostintele necesare,si sculele aferente,deci NU RECOMNAD. Distanta intre elementul magnetic,cel care se misca la primirea unui impuls electric,si piesa actionata de acesta,este de ordinul miimilor de mm. In caz ca se stringe mai mult decit trebuie,injectorul va ramine blocat INCHIS iar daca se lasa slab,injectorul va injecta atit de mult ca poate topi capul pistonului. Intre bobina si corpul injectorului exista o saiba de calibrare,care se alege dupa o masuratoare prealabila,si care regleaza distanta dintre miezul electromagnetic,si piesa care regleaza valva de control din corpul injectorului. Toate aceste date,cele care ne ajuta sa reglam cantitatile de combustibil injectate pentru fiecare regim de mers al masinii,le avem stocate in bancurile de probe,si toate piesele de reglaj vin din fabrica cu dimensiuni specifice. Cind mi se va permite sa public de alt mod,in asa fel incit sa pot aseza poza si textul corespunzator,am sa postez ceva mai detaliat,acum fiind primul mesaj banuiesc ca sint limitat la anumite chestii pe forum. Sper ca am putut fi de folos cit de cit,si sper sa mai pot aporta informatii de acest gen daca se considera necesar si in viitor,bineinteles in functie de timpul avut la dispozitie.4 points
-
In permanenta auzim de la unii si altii,ca injectoarele piezoelectrice cum le place unora sa le numeasca nu se repara.Da,in mare masura este adevarat,dar exista exceptii de la regula. Prima regula este ,,nu crede,cerceteaza" Anumiti solenoizi,ptiu,piezoelectrici,se pot repara,dar nu se poate garanta buna functionare,si se presupune ca daca pompangiul(ce urit suna) iti cere o cantitate de bani(sau era o suma de bani?) trebuie sa iti dea si o garantie pe masura,ca sa nu mai vorbim ca daca nu isi face treaba bine iti poate rupe motorul(de fapt iti rupe pistoanele). Cum se pot repara? Unele merg reparate doar schimbind rezistenta din solenoid,altele merg regenerate dar fara garantie. Cel mai bun mod de a repara este sa schimbati solenoidul cu un alt solenoid de la orice injector siemens indiferent de serie(referinta) care corespunde din punct de vedere fizic,lungime,diametru,piulita,etc. Ca sa va reuseasca aceasta operatie,este neparata nevoie sa calibrati(procesul asta cum so numi in romana?) injectorul dupa schimbarea solenoidului piezoelectrica(ptiu cite litere) eu cred ca suna mai romaneste sa-i zic bobina,dar hai sa fim educati.2 points
-
Rezumind un pic,din cauza ca rezistenta elementului piezoelectric nu este cea normala,automat cantitatile injectate de injector,si mai ales in testul de preinjectie,sint in afara parametrilor de functionare. In testele facute de noi,urmarim in general returul injectorului,care ne indica in prima faza daca un injector are probleme in reglajul jocului axial,apoi chiar daca celelalte teste trec,ne fixam atentia in preinjectia injectorului care dupa datele fabricantului reprezinta o cantitate foarte mica de combustibil injectat,intr-un timp foarte mic,si care dupa cunostintele noastre este cea care ,,bate" la relanti in general,dar asta nu inseamna ca injectorul nu poate bate si daca cantitatile de combustibil depasesc maximul in alti parametri.2 points
-
O problema noua aparuta la mine: Dau sa modific setarile de climatizare si imi ingheata tot ecranul. Mi-a aparut un mesaj ca "Please wait..." si asa a ramas. Am ramas si fara clima, si fara Waze, si fara radio. Repornirea fortata de la buton nu a reparat nimic. Am cautat un refugiu in care sa opresc (asta dupa ce am gresit drumul, fiindca nu mai aveam navigatie), am oprit motorul, am asteptat 1-2 minute, dupa care l-am pornit inapoi. Am avut acces la meniul de clima, dar Android Auto nu am mai avut cateva minute bune. Dupa ce si-a revenit si Android Auto erau momente in care se auzea un bazait enervant in boxe. La urmatoarea repornire a masinii nu l-am mai auzit. Iar acum nu mai imi apar numele contactelor care ma suna. Butonul de importare de contacte din telefon nu face nimic. Ce pot sa zic... faina masina... Iti vine sa o lasi in camp si sa iti continui drumul pe jos. Masina nu inseamna doar motor si cutie de viteze. Nu cand ceri o groaza de bani pe ea...2 points
-
Pentru a calibra un astfel de injector aveti nevoie de un banc de probe(stand de probe?)cu care sa faceti testele preliminarii si sa vedeti daca injectorul lucreaza corect in toti parametrii. Cind vorbim despre calibrare,ce o mai fi si asta,de fapt facem referire la schimbarea unor saibe de reglaj,cu care prin marirea sau micsorarea distantei de la solenoid la corpul injectorului,obtinem un joc axial prevazut de fabricant in manualele de reparatii. Alta piesa importanta este duza...vai cum suna cuvintul asta,nici nu stiu daca este corect scris duza,sau duza,ca atitea variante intilnesc pe forumurile romenesti ca nu stiu ce sa mai cred,dar asta este,stam sa explcam cu 101 cuvinte ce inseamna doar 1 cuvint,ca sa fim pe intelesul tuturor. Intr-o reparatie,ca orice meserias care se respecta,duza se pune noua fara exceptii. In partea inferioara a injectorului,unde este duza,mai avem o saiba de reglaj,si bineinteles ca o schimbam si pe asta pentru ca sigur arcul duzei este imbatrinit si nu mai are aceleasi proprietati ca de fabrica,asa ca punem o saiba mai groas cu 0,02mm ....0,04mm apoi facem iarasi toate testele in bancul de probat injectoare,stand de probe,sau cum vreti sa il numim. Daca nu ati inteles mai nimic pina aici,prea multe explicatii fara rost,va inteleg,imi cer scuze,tradus...SE POT REPARA SCHIMBIND BOBINA. Merge de la orice masina,dacia,renault,peugeot,citroen,important este sa fie un injector siemens cu o bobina identica fizic.Toate bobinele daca sint bune,trebuie sa aibe aceleasi valori fara exceptie 200kohmi aproximativ.1 point
-
E vorba tot de reducerea costurilor, pana la urma. Au avut bugete mai mici, au testat mai putin. Probabil investitiile in electrice au afectat si asta. Pe 7.5 nu am avut nicio eroare de functionare (exceptie atunci cand senzorul de ACC era acoperit de zapada si a trebuit sa il curat).1 point
-
1 point
-
Si il scoti asa pe piata ca sa incurci lumea? Nu-l testezi mai bine inainte decat sa opresti pana si productia ca in cazul erorii sos ca sa-l mai imbunatatesti? Ma rog, n-ai decat sa-ti faci iluzii ca totul va fi bine. Nu va fi. Parerea mea. Ei le vand oricum, asta e ideea. Se produc prea putine fata de cerere. Daca ti-a venit masina si se comporta ireprosabil, esti norocos, daca nu ti-a venit inca si ei intre timp nu imbunatatesc atat softul cat si hardul acestui infotainment, atunci asteapta-te la posibile surprize.1 point
-
Da. Dimineața cu motorul rece, așa se întâmpla. Înseamnă ca e urat. Și merg așa de vreun an! Mulțumesc! Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri!1 point
-
Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 sau Valvoline Synpower MST 5w40, ambele au norma vw505.011 point
-
Metoda schimbarii placutelor; Se scoate roata. Se desface un surub de la un etrier. Se lasa etrierul intr-o parte si se scot placutele vechi. Cu doua chei sau doua leviere se apasa cilindrul inapoi Se baga placutele noi, se ridica la locul lui etrierul si se monteaza surubul de prindere. Se monteaza la loc roata si se apasa de trei-patru ori pedala de frana inante de plecare. Durata; 5 min (de roata). Pret: 15-20 lei de roata. Un rahat. Un om priceput si gospodar si le schimba singur acasa. Sa aveti sporuri!1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00