Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 13.05.2022 în toate secţiunile
-
4 points
-
Am luat garnitura OEM. Am scos garnitura veche care era deja pătrată. Din fericire pe furtune chiar nu am depuneri, însă acolo în zona termostatului se strânsese ”mizerie”. Am curățat cât de cât zona, dar suprafețele de contact cu chiulasa prezentau coroziune (zone „mâncate”). Am curățat flanșa de plastic, am montat înapoi garnitura am strâns. Din păcate tot curgea ceva antigel. Am scos din nou, am curățat iar, însă din păcate nu pot curăța foarte bine fără să scot alternatorul ceea ce am preferat să nu fac. Și de această dată tot curgea. Am scos iarăși, însă de data aceasta nu am avut de ales și am folosit ”silicon” (victor reinz reinzosil). Am pus un strat fin între garnitură și flanșă și apoi deasupra garniturii până spre exteriorul flanșei și am lăsat 24 de ore montat, fără antigel, să se întărească siliconul. De data aceasta nu a mai curs... Poate dacă suprafața era curățată temeinic nu ar fi fost nevoie de silicon.2 points
-
Actualizăm și topicul cu cele petrece în ultima perioada, având ce povesti... A fost înlocuit întregul kit de ambreiaj + volant (Sachs), lichid de frână și uleiul din cutie... Toate s-au întâmplat într-un timp destul de scurt, motiv pentru care nu avem poze.🙃 După înlocuirea ambreiajului a urmat un drum făcut seara - altă ,,surpriză,, - farurile băteau foarte jos! Așa am ajuns la înlocuirea senzorilor de nivel față/spate (montat metzger)😬 și a tijei de pe brațul față (OEM) 🤑 Am început să bănuiesc termostatul, așa că a fost înlocuit cu unul nou (Mahle) și curățată instalația de răcire folosind un aditiv de la liqui Moly, multă apă și răbdare😇 În încercarea de a înlocui suportul de telefon OE sau ce mai rămăsese din el nu am găsit nicio variantă pe gustul meu de a acoperi acele găuri din bord, așa că am început să caut cele trebuincioase pentru a reveni la carkit-ul OE. Montat modulul de telefon Găsit și montat suportul de telefon + acea talpă de susținere, și bineînțeles telefonul, un Nokia 6210!📞 Urmează să bifăm și cea dea doua revizie!2 points
-
Se pare ca a revenit problema...Am fost ieri pana la Brasov si dintr-o "regretabila eroare" de calcul si un accident (+ o coada de 20 minute) ... i-am dat cox. Imi este rusine de mine, ar trebui sa ma duc sa-mi predau permisul. Dupa ce a stat parcata cca 4h, la intoarcere am venit la consnum insa am observat ca iar smuceste intre 1-2 si 2-3, si mai nou observ o patinare intre 4-5. Mai trag de ea weekendul acesta, luni o duc la service. Va anunt. P.S: chiar daca nu este o clasa sportiva, recunosc ca aveam un zambet larg si tampit la cum s-a comportat (in special pe serpentine la Predeal).1 point
-
Am testat. Nu se opreste in mers daca te ridici de pe scaun si nu ai centura pusa. si am mai testet ce se intampla cand apesi butonul P in mers, la peste 10kmh apare doar un mesaj de avertizare, la sub aceasta viteza masina franeaza de urgenta.1 point
-
Am vazut motor similar cu distributia de fabrica rupta pe la 180 000, in manualul de service tot la 210 000 zicea ca se schimba, norocul lui a foast ca motorul nu a avut daune interne mari, a scapat cu inlocuirea culbutorilor si distributia. Colegul @EEXCALADEstie ce vorbeste, 150 000 e safe.1 point
-
1 point
-
Aproximativ 150.000 / 5 ani ,ca riscul sa fie minimalizat1 point
-
Update: Intre timp am ramas pieton 60 de zile(pentru prima data in 23 de ani de condus), dupa ce am dat examen de reducere pedeapsa de la 90 de zile. Am parcat masina la loc de cinste la loc cu verdeata si asteptam sfarsitul lunii Iunie.1 point
-
Salutari tuturor, A trecut ceva timp de la ultimul meu post si am zis sa revin cu un mic update. Masina functioneaza in continuare foarte bine iar singura problema ce am avut-o de sa lasat cu 2 drumuri pe platforma a fost cica.... un injector la cilindru 4 ( care pana la urma sa dovedid a fi doar cablu/mufa de la acel injector ). Dar nah cu mecanici de duminica de prin reprezentante te ajungi la dastea ca sa dai sute de lei si pana la urma e doar un cablu....nu pot sa-mi explic. In fine... Asta sa intamplat in 2021 in perioada Iulie - Octombrie Intre cele doua luni am ajuns si la o curatare de carbon cu walnut blasting, nu era chiar nasol dar ma bucur ca am facut si acest lucru. Am facut si revizia cu aceasta ocazie, ulei + filtre check 167.751 KM Inainte si dupa curatare In Martie 2021 am inlocuit bateria, nu stiu sincer daca era bateria din fabrica dar tot ce e posibil....sa fi tinut oare 10 ani? Anul acesta a inceput cu un set nou de arcuri H&R Blue cu un drop de 25-30mm Inainte si dupa Si cu rotile de vara. Chiar imi place cum arata, nici prea low dar nici prea high cum era. Iar ca duritate nu e o diferenta prea mare, sta mai bine pe curbe iar cu DCC e fix ce trebuie. Martie - 176.641 KM - A urmat o noua revizie de data aceasta motor si cutie DSG. La cutie filtru si ulei original, iar la motor am mers pe Millers NanoDrive 5w40, sunt placut impresionat cat de bine isi face treaba acest ulei. Se incalzeste repede dar si se raceste repede, 106 grade mers mai agresiv, 90 si un pic mers normal. Aprilie - 177.737 KM Schimbat Kit distributie pe original + bujii NGK fiindca in urma unei inspectii imi dadea putin ulei pe la capac si am zis ca a venit timpul. Oricum aveam de gand pe la 190K 200k sa o schimb. Mai - 179.210 KM Cand sa schimbat distributia sa observat ca un ax cu came avea putin joc si trebuia schimbat dar nu am reusit sa facem operatiunea atunci decat in luna Mai asa ca m-am intors pentru schimb. Am decis sa schimb si celalalt ax cu came care era putin zgariat, am zis sa fac o treaba daca tot a deschis acolo. - Schimbat supapa evap - Schimbat pompa de benzina - Instalat Downpipe Bull-X Cat Sport 200 cell 76mm A urmat o resoftare motor + cutie Revo Stage II - puterea obtinuta fiind de 293.8 hp Va urma un intercooler si o admisie, momentan e cu intercooler stock si un filtru K&N in cutia originala. Ca si incheiere vreau sa zic ca masina e altceva acuma, dupa toate lucrarile facute. Se simte incredibil si la mers normal si cand te joci cu ea. Va las si sper ca sunteti bine cu tot ce sa intamplat in ultimii 2 ani! Pana data viitoare, drumuri bune fara surprize Mersi!1 point
-
Eu am de "saraki", 330/320...la suv de 2 tone. Dar macar etrierii sunt frumosi1 point
-
Si pentru ca pe lista se afla si plafonul negru tocmai s-a bifat :d Din Falticeni l-am transportat la Bucuresti, complet cu tot cu accesorii (stalpi,plafoniere,manere,parasolare). Starea lui fiind una f. buna. Din pacate masina donatoare a avut airbagurile sarite si parasolarele au fost atinse. Norocul meu ca preventiv m-am gandit sa mai iau 2 buc (cu mici defecte de la Constanta) si din 4 am facut 2 bune.1 point
-
1 point
-
Mai ștergem praful… Pentru moment, masina a trecut in plan secund, prioritățile fiind alte “proiecte” . Totusi, la finalul lunii Februarie, am făcut o programare pentru revizia finala, înaintea iesirii din garantie. Km: 30.750. Fiind vorba de ultima revizie la dealer, am preferat sa fie una cuprinzătoare, astfel, s-a făcut schimb ulei + filtru motor, schimb filtru polen, curatare filtru aer motor, schimb ulei + filtru cutie DSG, schimb ulei Haldex, intretinere chedere și sine trapa. Totodata, au fost înlocuite ambele faruri pe garantie, lucru detaliat aici: Înlocuind farurile, in urma finalizării procesului de garantie, masina a fost programată pentru aplicare folie de protectie faruri, Chrome-Delete faruri (again ), și Detailing complet. Astfel, s-au făcut: - intretinere protectie nano-ceramica și folie exterior + finisare cu EXO V3 (hidrofobizare), - intretinere chedere, - hidrofobizare geamuri, - polish tipsuri cromate evacuare, - Detailing complet interior, - Detailing motor. Practic, avem o ținuta de gala acum . Avem si o poza cu bestia, doar ca a intrat ceva gri in cadru… Păcat, ar fi ieșit o poza frumoasa!1 point
-
~ Partea 3 ~ A venit și ziua plecării și încă nu bifasem toate mănăstirile. Cum eram la doar 6.5km distanță, am tras o fugă și la mânăstirea Humor. Ridicată de logofatul Teodor Bubuioc la 1530 și ea este pictată la interior si la exterior. Din păcate vremea și-a pus pecetea pe cele de la exterior multe fiind destul de șterse. Am urcat în turn, pe treptele înguste și înalte, făcute astfel pentru a fi apărate mai ușor. De la Humor, am alimentat și am plecat spre Fălticeni și mai departe spre mânăstirea Probota. Drumul e ok până la un punct, după care e făcut doar din plăci de beton, cam 10-12km și deși nu e găurit, este foarte gălăgios. Mânăstirea Probota se află într-o zonă mai "retrasă" și deși este refăcută și restaurată tot pe fonduri europene, din păcate nu e la fel de cunoscută și pe cale de consecință, vizitată... Este ridicată de Petru Rareș in 1530 și cred că alături de Dragomirna este foarte mare ca și întindere. Are zidurile fostelor case boierești, o cramă și o cripta in curte. De aici am plecat spre Bacău, unde am mâncat o ciorbă foarte bună la restaurantul Miorița! Am încheiat periplul după 1233km, consumul pe întoarcere fiind mai ridicat 6l/100km, dar și viteza fiind mai mare. Foarte ok sunt cauciucurile, chiar dacă au 1cm mai mult in înălțime, nu mi-au dat impresia de instabilitate la viteză mai mare, amortizand in schimb mai bine denivelările.1 point
-
~ Partea 2 ~ Seara nu am stat locului și am plecat până la Catedrala Nașterii Maicii Domnului din Gura Humorului, ocazie cu care am dat din picioare să se mai ducă din masa de la prânz. Următoarea zi am vrut să mergem cu mocanita de la Huțulca, dar înainte de asta, dimineață am fost la Complexul Ariniș, care cuprinde un parc de aventură, tiroliana, escaladă, tras cu arcul, piscină și alte distracții pentru cei mici și cei mari. Puteți "pierde" o zi întreagă pe aici fără probleme. Noi am ajuns întâmplător căutând "megatiroliana" și ne-a adus Google maps greșit. În realitate megatiroliana de peste 1km este in drum spre Moldovita, in localitatea La Palma, în pasul Ciumârna. Revenind la mocanita, programul pe care îl găsisem pe net ne-a indus in eroare, întrucât ajunși acolo am constatat că nu pleacă pe traseu decât in weekend. Verificati programul afișat pe pagina lor de Facebook înainte de a pleca spre ei... Pe drumul de întoarcere spre Mănăstirea Moldovita exista un muzeu al ouălelor încondeiate, dacă vreți să îl vedeți, undeva pe partea stângă a drumului. Ajunși la Mănăstirea Moldovita, am parcat și am intrat înăuntru. Toate mănăstirile din Moldova au aceeași formă de navă și toate au 5 încăperi: intrarea, pronaos, gropnita/camera mormintelor, naos și altar. Ridicată în 1532, de către Petru Rareș, copil al lui Ștefan cel Mare și domnitor al Moldovei la rândul său, are picturi exterioare și interioare, cu scene de martiri, chipuri de sfinți sau scene din Biblie (Răstignirea sau Cina cea de taină fiind cele mai valoroase), ce se regăsesc și la celelalte mănăstiri. Începând cu anul 1934 aici se înființează mânăstirea de maici, care funcționează și in prezent. Au fost atrase fonduri europene cu care s-au curățat sau restaurat picturile, s-a tras instalație electrica in mănăstire și in chilii și au fost refăcute zidurile exterioare. Arată mult mai bine decât în urmă cu 5 ani când am fost aici. Din păcate, după spusele unei măicuțe, datorită pandemiei dar și scumpirilor din ultima vreme și în special al carburantului, afluxul de turiști este mult diminuat față de anii trecuți... Dacă ajungeți aici "trageți de limbă" măicuțele și vă vor spune lucruri, pe care poate nu le știați. Am mers la masă tot la Câmpulung Moldovenesc la restaurantul "Bucovina" unde am optat pentru un platou bucovinean cu focaccia și clătite cu dulceațăde afine la desert, întrucât porțiile mi s-au părut mari, iar cu o zi înainte nu mai mâncasem nimic până seara, după prânzul de la ei 😁. După-amiază, pe la ora 16.30 am plecat pe jos până la Voroneț, să (re)vizităm mănăstirea și să dăm puțin (mai mult) din picioare. Pe maps îmi arăta doar 6.5km așa că plimbarea a fost destul de lungă, dar frumoasă. Se poate merge cu bicicleta sau pe jos, urcușul nu e foarte abrupt, iar în pas normal in aproape o oră și un sfert ajunsesem acolo. Zidul exterior este în refacere, tot pe fonduri europene și cu o mică parte finanțare proprie. În interior picturile erau curățate și restaurate, mănăstirea Voroneț fiind supranumită "Capela Sixtină a Estului". A fost ridicată in 1488 în aproximativ 4 luni, ceea ce era un record la vremea respectivă. Pe drumul de întoarcere ne-am pus întrebarea dacă ne mai putem mișca a doua zi 🤣... Joi am ajuns din nou la Rădăuți, ocazie cu care am mai bifat câteva obiective: pe drum ne-am oprit la mânăstirea Dragomirna iar în Rădăuți am (re)vizitat mănăstirea Bogdana, ridicată în anii 1359-1365, de către Bogdan Vodă și avea să îi fie necropola lui și altor rude sau domnitori până în vremea lui Alexandru cel Bun. Este de asemenea curățată și restaurată la interior, în urmă cu 5 ani nu se vedea mai nimic in interior. Mănăstirea Dragomirna este un complex mănăstiresc fortificat construit între anii 1602 - 1609 și se află la aproximativ 12 km de Suceava. Este de asemenea restaurată. Mănăstirea este pictată doar jumătate, se pare că a rămas fără bani ctitorul acesteia. Cred că este cea mai înaltă și cea mai îngustă dintre mănăstirile din Moldova. Puteți urca pe ziduri și în turn însă aveți grijă la cap 😁, vă spun din propria experiență. Tot aici veți găsi un muzeu în care sunt expuse cărți vechi și tapiserii. La întoarcerea în Rădăuți am mers la restaurantul Coquette unde am servit un păstrăv la grătar excelent și niște coaste cu sos barbeque delicioase, iar în încheiere cu papanași... 😁 Plecând spre Gura Humorului am zis să tragem o fugă și la Sucevița la mânăstire întrucât era încă deschis. Atestată documentar în anul 1586, este ridicată pe cheltuiala boierilor Movila. De asemenea a fost supusă curățării și restaurării interioare și exterioare. După ce am căscat gurile și aici am plecat spre cazare, dar pe drum soția îmi spune că a văzut încă o mănăstire, Solca. Localitatea Solca se află la 22 de km de Gura Humorului, iar mănăstirea de aici se vrea, din câte am înțeles, să fie una de călugări. Noi am găsit doar un călugăr, care ne-a mai povestit una - alta. Mănăstirea nu este pictată deloc, nici în exterior nici în interior. Am înțeles că s-au studiat pereții, dar nu s-a descoperit nimic sub tencuială, in sensul răzuirii pereților sau acoperirii acestora cu tencuială de cei care s-au perindat la carmuire. La interior una din uși era originală de cand fusese ridicată mănăstirea. Din păcate, lipsa de bani și de personal își face văzute urmele, zidul exterior este în ruină În schimb lângă vechile chilii, aflate și ele in ruină am zărit o vulpe cu un pui, care nu s-a ascuns de noi foarte repede 😁 Am plecat sperând că se va întâmpla și aici, ca la restul mănăstirilor, adică să se investească bani pentru a rămâne în patrimoniul cultural.1 point
-
1 point
-
Hai hui prin Bucovina! ~ Partea 1 ~ Am avut ceva de rezolvat prin Bucovina și am zis să îmbinăm utilul cu plăcutul, așa că am făcut planul, bagajele, plinul și am plecat într-un miniconcediu în nordul Moldovei. Traseul ales a fost Galați - Bacău - Piatra Neamț - Suceava - Rădăuți - Gura Humorului, însumând 447km, mers destul de legal, drumul fiind destul de aglomerat cel puțin in apropiere de Suceava și am reușit un consum de doar 5.6l/100km. Am ales cazarea oarecum spre mijlocul destinațiilor dorite, la Pensiunea Casa Rumpel din Gura Humorului, foarte curat, foarte aproape de Lidl/Penny Market, cam la 12.5 km de mănăstirea Voroneț, 6.5km de mănăstirea Humorului, grătar și leagăne in curte, un foișor pentru servit masa afară,etc. Până să ajungem la cazare, am trecut prin localitatea Cacica, unde există două destinații turistice: mina de sare/salina și biserica romano-catolică „Adormirea Maicii Domnului”. La salină am ajuns prima dată, cu 25 de minute înainte închiderii. Domnul de la intrare, un fost miner probabil, ne-a spui că nu e nici o problemă, nu inchide imediat 😁. Am intrat și am coborât cele 192 de trepte de lemn (care par de piatră) și am ajuns la prima încăpere capela romano-catolică Sf Varvara (ocrotitoarea minerilor). În salină miroase a sare și a gaz lampant sau cel puțin așa a fost impresia mea și este destul de răcoros. Capela a fost amenajată in 1806 de către preoții și minerii polonezi care munceau în mină. Continuând coborarea am găsit o încăpere ce este transformată în capelă ortodoxă, apoi am ajuns la un lac artificial (în care se găsesc monede aruncate?!). În dreapta după ce mergeți pe coridoare și mai coborâți cateva trepte găsiți o sală de sport, cu un teren de minifotbal/handbal iar în continuarea acesteia este o sală și mai mare. În fața lacului se găsește o încăpere în care este amenajat un mic muzeu cu fotografii și obiecte din mină sau specifice mineritului, iar în stânga lacului se găsește Sala de dans. La ieșire domnul ce ne dăduse biletele le povestea diverse chestiuni celor care vizitasera deja mină și așa am aflat că fusese și sanatoriu pentru cei cu boli de plămâni sau probleme respiratorii. Deși mină a fost deschisă în 1791, descoperirile arheologice spun că este una din cele mai vechi exploatări de sare recristalizată din saramură din Europa. Aici s-a extras și se extrage doar sare fină. De la parcarea de lângă salină am plecat puțin mai în față și am traversat strada pentru a vizita biserica „Adormirea Maicii Domnului”. Preotul de aici, ne-a întâmpinat pe când eram în biserică și ne-a spus că a fost ridicată în doar un an, în 1904, de către preoții și comunitatea poloneză existentă în Cacica, pentru că vechea biserică devenise neîncăpătoare. De asemenea ne-a mai spus diverse întâmplări petrecute în timp, ne-a povestit despre istoricul bisericii și alte amănunte religioase. În interior biserică este foarte luminoasă, spre deosebire de bisericile ortodoxe, iar la exterior pe lângă înălțimea turnului de 50 de metri, te impresionează și culoarea roșie a cărămizilor de la exterior (aproximativ 20.000). De asemenea din anul 2000, biserica sanctuarului a primit titlul de "Basilica Minor", titlu acordat de Papa Ioan Paul al II-lea, aici având loc unul dintre cele mai mari pelerinaje catolice din Moldova. După vizita de la biserica am ajuns la cazare și am plecat puțin în recunoașterea zonei. A doua zi, odihniți și cu forțe proaspete am vrut să bifam cateva obiective: cheile Moara Dracului, Transrarău și Pietrele Doamnei. Drumul spre chei, se află pe partea stângă a șoselei spre Câmpulung Moldovenesc, chiar într-o curbă, așa că ori faceți o "românească" acolo dacă e liber ori mergeți mai în față și unde se oprește linia continuă puteți întoarce. După ce treceți de liniile de cale ferată, continuați pe drumul pietruit aproximativ 5km. Drumul fiind ok-ish, și-au făcut simțită prezența cauciucurile Pirelli 235x55 în loc de 235x50 😁. Am parcat lângă ultima casă și am continuat pe jos de acolo, dar se mai pot merge și ultimii 200m tot cu mașina dacă vreți. Drumul spre chei este ușor, îl puteți parcurge și în încălțăminte sport, dar vă recomand bocancii, atât pentru siguranță dar și pentru că din când în când traversați pârâul pe pietre sau anumite suprafețe sunt alunecoase/cu noroi. O dată ajunși la chei, care nu sunt nici foarte înalte nici foarte inguste, le veți traversa pe diverse podețe, pe sub ele trecând pârâul Valea caselor, zgomotos prin cateva praguri. Atenție, unele sunt alunecoase de la umezeală prezentă! Apoi se poate continua drumul prin pădure, traseul marcat având parcă 5-6km lungime. Noi ne-am oprit la un moment dat, întrucât mai erau și alte obiective de atins și ne-am bucurat de peisaje și de liniștea pădurii amestecată cu ciripiturile păsărilor. Am plecat spre comuna Pojorata, pentru a merge pe Transrarău. Drumul este foarte bun virajat, dar bine semnalizat și larg, față de Transursoaia spre exemplu. Din păcate a început să plouă încă de cand am ajuns in Pojorata așa că nu ne-am bucurat pe deplin de peisaje. Pe traseu am făcut doua opriri unde se deschidea toată valea și se vedea până departe, apoi am continuat spre Pietrele Doamnei. Am parcat pe platoul din fața cabanei Rarău, vrând să mergem spre Pietrele Doamnei pe jos, dar ploaia s-a întețit, chiar s-a transformat într-o ploaie înghețată la un moment dat (măzăriche) așa că am renunțat la idee, ne-am urcat în Tiguan și am plecat spre Câmpulung Moldovenesc unde am servit masa la restaurantul Bucovina pe care vi-l recomand.1 point
-
eu nu inteleg de ce este lumea dispusa sa astepte ani de zile? mai exista si alti producatori auto pe lumea asta, si termenele sunt mult mai mici, eventual gasiti pe stoc masini configurate ok.1 point
-
OFF Topic Ca parcă ei nu aduc combustibil de la noi?sau mai nou o apărut sonde în Austria? Un drum are un nivel de înclinare. ..La coborâre are un avantaj la urcare dezavantaj. ..Când pleci din România mergi încărcat. .( carnat, ceapa ,slănină, vin) deci nu e obiectiv consumul doar din vb. Eu folosesc 0w30 506.01 Motul și am de gând sa îl țin intre 15000 și 20000 km.Dar o sa schimb filtru de ulei o data înainte sa schimb si uleiul cu unul nou.1 point
-
Vă spun cea ce mi-au spus și mie mecanicii(inclusiv cumnații mei care lucrează în domeniu): indiferent de calitatea uleiului de motor și a filtrelor acestea, în România, trebuie schimbate la 1 an sau cel mult 15.000-20.000 de km. și există o explicație pentru asta: combustibilul de la noi lasă de dorit( vorba unui verișor: oare cum se face că din Austria vin cu jumătate de rezervor și la întoarcere îmi consumă trei sferturi?), trafic greoi cu multă aglomerație și mers bară la bară, foooarte mult praf care solicită tot ce e pe mașină, gropi, semafoare anapoda.... Eu sunt fan Mobil 1 și de obicei pun filtre de origine și tot schimb la 1 an și mașina pe care am avuto până acuma logan MCV merge super și la Tiguan tot așa voi schimba. Long Life o fi bun în altă parte nu la noi.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00