Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 30.04.2022 în toate secţiunile
-
🙂 Ai pus punctul pe I. Moleculele de aer admis fie ele atomi de oxigen sau azot ori alte gaze din atmosfera trec nestingherite prin filtru daca acesta este functional. In ceea ce priveste praful, pana si cea mai fină particulă contine cateva zeci sau chiar sute de milioane de atomi. Comparatia in volume intre molecula de aer admis si particula de praf este ciclopică. Ca si cum am compara un ciorchine cu o boaba de strugure. Filtrele sunt facute sa opreasca toate particulele a caror granulatie ar putea afecta proprietatile de lubrifiere ale uleiului si l-ar transforma intr-un lichid abraziv. Oricum eventualele particule aspirate prin filtru, pe langa faptul ca sunt foarte fine, in cea mai mare parte sunt evacuate o dată cu gazele arse. Că vor fi particule de praf ultrafin care pe parcursul unui anumit numar de ore de functionare vor reusi sa contamineze uleiul, este de necontestat. Dar influenta lor in ecuatia proprietatilor uleiului este nesemnificativa. Nu praful este cel care reclama schimbarea uleiului mai devreme de 15.000 Ceea ce conteaza cu adevarat, așa cum mentiona si @Xman_ghio, este regimul de functionare in sarcini, respectiv turatii variabile, frecventa pornirilor, drumurile scurte in regim de motor/ulei rece etc5 points
-
Ca sa fim complet sinceri nu mai suntem in situatia de acum 15 ani cand nu aveam autostrazi deloc. In plus - cei care au mai calatorit in Germania si alte tari "vestice" au vazut ca si acolo este praf. Nu suntem chiar in tarile arabe unde avem praf si nisip in exces. Parerea mea este ca depinde mult stilul de condus: daca mergi preponderent drumuri lungi/autostrada, nu stresezi masina pana uleiul ajunge la temperatura, etc. atunci nu ar trebui sa il schimbi la 10k km. Daca mergi preponderent urban, forjezi motorul la rece, etc - atunci merita o atentie mai speciala asupra uleiului si revizii mai dese.3 points
-
Referitor la ulei. Intervalul mare intre revizii nu are sens. Materialele din ce sunt facute motoarele sunt altfel ca si acum 20 ani, uleiul e complet si el schimbat fata de acum 20 ani, motorina cu aditivi, etc. Acum: diferenta intre benzinarul de la noi si in Vest precum si praful din aer, duc la o degradare mai rapida a uleiului din motor in Romania, insa chiar la 15.000 km este prea mult. Atentie la mecanicii cu service individual si recomandarile lor. Foarte multi nu sunt up to date cu mecanica(multi au facut pe genunchi schimbatori de piese,fara sa aiba studii liceu sau scoala profesionala ori facultate profil auto) din masini si aplica aceleasi reguli ca la cele noi la masinile vechi de 20 ani! Intervalele mari dintre revizii sunt in primul rand pt a scadea costul total de exploatare. Faptul ca poate fi schimbat la 30k nu inseamna ca e si cea mai buna idee sa o faci, un ulei mai nou va fi intotdeauna mai bun decat unul uzat.2 points
-
Azi am constatat că trebuie să îi dau unfollow lui @Doomy și lui @Muale întrucât îmi dau idei și bătăi de cap! So, zic azi, hai să văd și eu cum este cu scaunele curățate, dacă tot luasem soluțiile și mai ales că aruncase un ochi in topicul lui @Doomy. Zis și făcut, doar că trebuia să aspir întâi, nu? După o aspirare temeinică, mai ales că fusesem zilele astea și cu cățeaua la clinica veterinară, am scos produsele: ADBL Leather Cleaner și KochChemie LeatherStar. La ADBL în pachet venise un aplicator care făcea spumă și un cap de spray-at. Am preferat aplicatorul cu spumă, pentru că e mai economic și nu împrăștia produsul și în alte zone nedorite. Înarmat cu peria și aplicatorul, am început să frec, pe rând, șezut, spătar, tetiera, laterale și spatele scaunului. După ce am considerat că am aplicat cu simț de răspundere, am lăsat să acționeze cam 30 de secunde, după care am șters excesul. Rezultatele unui 50/50 se pot vedea aici (zona mată este cea curățată, cea lucioasă este necurățata): și în clipul acesta: Am curățat și volanul, sper să se vadă diferența (partea din dreapta, mai mată, este cea curățată, iar partea din stânga necurățata) După curățare, am făcut o pauză de masă și apoi am continuat cu condiționatorul de la KochChemie LeatherStar. Pe recipient scrie că e "deep leather cleaner", dar peste tot l-am găsit folosit drept condiționați. Inițial, când am citit, am crezut că greșisem comanda . Întrucât nu aveam un pad, l-am aplicat cu o laveta din microfibra, l-am lăsat să acționeze cam 1 minut, după care am șters excesul rămas. Se vede și în filmuleț că pielea rămâne cu o tentă semi lucioasă, fără a fi lipicioasă. După ce am finalizat scaunele și bancheta, am dat și pe fețele de uși, chiar dacă doar mânerul pare a fi piele, restul ușii cred că este vinilin. Și dacă tot am ajuns aici, ca-n bancul cu ăla de venise să ia tampoane și a plecat cu barcă și scule de pescuit, am zis să iau și pensula și cu Mafra Pulimax am continuat curățarea suprafețelor de plastic de oe bord, tunelul central și fetele de uși. Mulțumit de rezultat am aplicat un dresing de plastice și apoi am mai aspirat o dată interiorul rapid, după care, de ce să nu îi fac și un exterior? După aplicarea dressingului pentru plastice și cauciucuri, am terminat cele 7 ore și jumătate de muncă, de nu îmi mai simt încheieturile de la mâini! Pe această cale le mulțumesc lui @Doomy și lui @Muale pentru ideile luate de pe topicurile lor (fără nici un dram de ironie)!1 point
-
1 point
-
Fac fata la soare dar nu si la copil de aceea folia este singura solutie eficienta.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
la platforma MQB, cutie manuala, trebuie desfacut busonul de golire + inca 1 surub ce tine 1 "pin" pentru furci. Nivelul trebuie facut pe la senzorul de "marsarier" . Ce am spus e procedura pe scurt, pe langa asta mai trebuie blocat selectorul de viteze. Sa citeasca manualul de service inainte sa se apuce.1 point
-
Masina mai mult sta ca merg momentan cu Golfu 4 care e la vanzare. O mai scot ocazional si merge frumos. Insa a inceput sa se extinda saritul lacului de pe vopsea dupa 12 ani. Tot procesul a inceput cam acum 2 ani pe oglinizi apoi pe capota si bara fata. Atunci le-am vopsit la reprezentanta ca mai aveam Casco. Acum a ajuns pe plafoniera am 2 zone mici insa se vor extinde de fiecare data cand merg la spalatorie se face mai mare zona. O sa trebuiasca sa o vopsesc insa o sa vad daca o fac total sau doar plafoniera, vedem ce buget avem atunci.1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00