Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 17.04.2022 în toate secţiunile
-
Revin cu un update: Long story short, dupa aceasta iarna sunt sigur ca am sa raman multa vreme la masini cu tractiune integrala . E foarte frumoasa senzatia sa poti urca fara absolut niciun stres chiar daca pe jos este polei/zapada. Daca iti place sa mergi la partie e fix ce ai nevoie (1-2cm in plus la garda la sol ar fi bine veniti, dar nu am avut probleme pana acum) Odata cu venirea primaverii i-am facut un detailing interior, am aplicat protectie UV pentru plastice si protectie ceramica pentru piele, plus instalare deflectoare aer de la franele de RS3. Am fost si la primul meu trackday pentru a ii vedea limitele, iar masina e destul de capabila. Stiind ca franele sunt stock nu am fortat prea tare, asa ca abia daca am avut fade, iar uleiul nu a trecut de 111 grade. Experienta a fost chiar interesanta, asa ca o recomand :), iar acum cu virusul luat sunt curios cate secunde pot sa mai scad din timpul meu de referinta.(2:06🏁 - sigur e loc de imbunatatire chiar si fara nicio modificare) Un alt motiv pentru care nu am vrut sa fortez a fost pentru ca mi s-a aprins martorul "low coolant" cu cateva saptamani inainte. Norocul meu a fost ca eram aproape de casa, am parcat si am verificat nivelul care era intradevar sub minim. La 10 minute dupa oprirea motorului am revenit in parcare pentru a ii completa, dar surpriza, niveul era bine merci la 30-40% intre minim si maxim🙄. Am completat pana la maxim a doua zi cand era totul rece si am inceput o perioada de monitorizare. Dupa trackday si aproximativ 1000km nivelul a ramas la maxim, nu miroase a antigel nu am vazut depuneri la pompa si termostat, asa ca am tras concluzia ca sistemul nu a fost aerisit complet anul trecut cand i s-a facut schimbul de antigel, iar pe perioada iernii cat am folosit ventilatia pe cadura s-a aerisit radiatorul din interior. Inainte si dupa perioada de monitorizare: Bonus, o poza cu diferenta dintre lapiz blue si atlantic blue. Pana sa iau masina eram curios si nu am gasit nimic pe internet cu cele doua una langa cealalta.6 points
-
4 points
-
Salutare, Dupa o lunga asteptare in sfarsit ma pot alatura grupului cu "drepturi depline". Timp de aproximativ doi ani cat am cautat un Golf 7 R am fost lurker pe acest forum si nu numai pentru a ma informa cat mai bine. La inceput am fost sceptic, dar dupa asa o perioada de cautare am ajuns la concluzia ca atat motorul cat si cutiile DSG au ajuns in sfarsit la maturitate si pe aceasta generatie de masini chiar sunt de luat. Initial am vrut un Golf 7 GTI, dar dupa multe batai de cap din partea unui coleg de munca si un test drive cu un GTI am concluzionat ca da, vreau R pentru ca mai devreme sau mai tarziu o sa imi doresc ceva mai multa putere si nu cred ca tractiunea fata se va descurca prea bine, mai ales in conditii ce nu sunt ideale. Dupa multe cautari, in 2020 am renuntat sa ma mai uit in tara, oferta de masini fiind limitata. Am gasit ceva in Germania, dar din cauza restrictiilor am decis sa aman momentul achizitiei. Dupa un an agonizant in care am scanat siteurile de profil si pe cele de licitatii zilnic de cel putin 2-3 ori nu am mai gasit nimic sa ma multumeasca. La un moment dat incepusem sa ajung la segmentul de pret al RS3(dar cu provenienta dubioasa/revopsiri/fara dovezi mentenanta) sau Golf 7.5R de la reprezentanta cu toate actele la zi. L-am ales pe cel din urma stiind ca am sa tin masina cel putin 4-5 ani si vreau sa minimizez riscul de a avea "surprize". Aceasta cautare continua s-a oprit brusc intr-o noapte de miercuri spre joi la ora 3-4 dimineata. Un anunt simplu, fara poze cu masina, doar o poza cu parcarea reprezentantei. Am dat mailuri ca un disperat cerand mai multe detalii si niste fotografii deoarece dotarile se potriveau la fix cu ceea ce cautam eu, ba chiar erau peste asteptarile mele. Dimineata la ora 10 am primit fotografiile la o calitate mediocra cu masina, dar suficient de clare cat sa le cer actele la semnat. Dupa semnare, vineri am primit factura, am efectuat plata si am luat bilet de avion pentru a ridica noua jucarie. Pana luni cand trebuia sa ajung acolo nu am mai putut sa dorm noaptea din cauza ca nu imi venea sa cred ca in sfarsit am gasit exact ceea ce voiam, dar si din cauza gandului ca poate masina nici nu exista si am trimis banii aiurea (paranoia much?!). 🤨 Fast forward la ziua de luni, cand am vazut-o in vitrina am crezut ca mi se taie genunchii: MASINA EXISTA! Specul masinii este urmatorul: 06/2018, DJHA 310cai, fara OPF, DSG 7 trepte DCC (singura optiune fara de care nici nu as fi conceput sa iau asa masina) ACC Dynaudio excite 400W Discover Pro 9.2" Jante Pretoria pe 19 Scaune piele nappa carbon cu ajustare electrica si memorii plus airbaguri laterale spate Active info display Side, lane, emergency si rear traffic assists + blind spot monitoring altele: parbriz incalzit cu reflexie IR, geamuri cu protectie termica + fumurii 65% opacitate spate si luneta, oglinzi rabatabile electric, interfata telefon business, app connect, car-net, camera marsarier, torpedou refrigerat, fara elemente revopsite istoric complet fara pachet de fumatori fara panoramic (mi se pare ca arata demential, cred ca ma impacam sa stiu ca am 100kg extra deasupra capului, dar nu as fi putut sa suport sa aud mici greierasi la denivelari....daca avem colegi cu panoramic as aprecia feedbackul lor deoarece pe marele internet am gasit doar pareri negative :(, lucru ce m-a facut sa ma indepartez de aceasta optiune) Baietii de la reprezentanta au fost super de treaba si mi-au predat-o cu detailing interior/exterior/motor plus revizia de 3 ani efectuata (ulei motor, lichid frane, placute noi fata-spate, revizie haldex inclusiv curatare sita pompa sper😁) Fostul proprietar a folosit-o ca a doua masina si i-a efectuat reviziile anual la aproximativ 8000km, a umplut-o de folii de protectie(maner usa, praguri, bara spate portbagaj) si probabil asa va face si cu urmatoarea sa masina ce il astepta la aceeasi locatie: Golf 8R lapiz blue. Imediat dupa predare: Prima ei spalare dupa 1000km la spalatoria din toate aftermovieurile de la Wörther (o pregateam pentru urmatoarea poza): Poza clasica de la Wörthersee (Egger Marterl este la cativa km de Villach in caz ca sunteti prin zona si vreti sa va inramati masinile): Dupa ce am testat-o pe autobahn in Germania, am hotarat sa ma abat de la autostrada si sa vad cum mananca niste serpentine si tuneluri austriece. A meritat din plin! DSG farts si pops&bangs sunt geniale, dar cam cer un upgrade la evacuare! Vinde cineva un Akrapovic la pret bun (joke 😅)? Impresii dupa primii aproape 5000km: Masina mi se pare efectiv o racheta, cea de dinainte avea motor de 1.6 benzina aspirat 100 cai si nu concepeam o depasire fara 2 trepte retrogradate, acceleratia la podea si ceva rugaciuni . Acum mi se pare efectiv ca am ajuns sa conduc cu coduri, nivelul de aderenta si reprizele mi se par fenomenale si abia atept sa vad cum e cu un stage 2 atunci cand ma voi hotari sa fac pasul! Sunetul turbinei si cel de la schimbul treptelor inca imi fac mainile sa transpire dupa fiecare acceleratie si sper ca sentimentul asta sa mai persiste macar cateva luni 🤩 Multi prieteni cu TDI mi-au zis ca o sa plang la pompa din cauza consumului, tot lor le-am trimis poza dupa 500km rulati intre Villach si Budapesta cu un consum mediu de 6.6% la mers regulamentar(ori treapta a 7-a e sfanta ori am mers la vale). Desi nu cred ca intereseaza pe nimeni, dupa drumul Germania-Romania ce a inclus viteze de xxx(nice) pe autobahn, mers prin oras, mers pe serpentine, pedala on/off in fiecare tunel pentru pops&bangs, dar si o gramada de mers linistit cu viteza legala pe ACC am ajuns in Bucuresti dupa 2525km cu un consum de 8.7%. Eu imi calculasem 7 plinuri pentru drum, dar am oprit doar de 4 ori 😮 facand si 730km cu un plin...mi se pare obscen de economic motorul pentru puterea dezvoltata! Acum si ceva minusuri sau carcoteli: masina are acum placute TRW si genereaza asa mult praf incat ma cam exaspereaza. Macar jantele au spitele suficient de departate incat sa se poata curata usor, dar totusi.... raza de virare mi se pare foarte mare, ceea ce face oarecum dificila manevrarea in spatii inguste. Poate nu sunt eu obisnuit cu o masina cu AWD fie el si de tip haldex? ce a fost in capul lor cand i-au setat harta de racire in asemenea hal? 107 grade la mers linistit, iar la mers mai vioi temperatura scade la 100?! Mi se pare putin cam ridicata temperatura...e mai ok sa merg cu ea turata fara sa fie in sarcina inainte de oprire sau sa o las de capul ei si sa duca uleiul la 107 grade? Cum spuneam fosta masina era aspirata si fara pretentii deci nu aveam asa probleme Planuri pentru viitorul apropiat: vreau sa ii caut kitul cu roata de rezerva de dimensiuni reduse(a venit cu kit de pana si cu rotile de 19 merg cu ceva emotii...deja am oprit de cateva ori dupa niste gropi romanesti sa verific daca e nevoie sa dau cu diclofenac pe cauciucuri ca sa se traga galmele ) set de roti de iarna pe 18 (imi fac cu ochiul niste neuspeed RSE10 fiind mai usurele si big brake kit friendly) + conti TS860(am mai avut si mi s-au parut super bune) montat badge R pe portbagaj. Desi multi prefera sa dea jos badgeurile, mie imi place mai mult lookul OEM, plus ca nu prea poti sa fii stealth cand ai 4 evacuari pe la primavara as vrea o sesiune pe circuit pentru a ii vedea adevaratele limite de aderenta. Nu as vrea sa le descopar pe drumuri publice. Vara viitoare intentionez sa trec pe Michelin PS4S deoarece actualele cauciucuri vor implini 4 ani. Momentan mai au 6mm tread depth, dar nu as vrea sa ma iau dupa asta ci dupa varsta cauciucului. Alte planuri (aici va rog sa imi dati sugestii daca spun prostii): schimb bujii la 40.000 schimburi ulei la 8-10mii de km (as prefera la 10.000 pentru easy tracking cat timp nu are nicio modificare si nici nu pot spune ca o abuzez non stop, iar apoi sa cobor intervalul la 8000km) revizie haldex la fiecare 2 schimburi de ulei revizie DSG la 60.000 (DQ381 am vazut ca are revizia la 120.000 si mi se pare cam mult) In momentul de fata masina are putin peste 34000km si fiind un mare upgrade pe partea de putere comparativ cu cea veche nu ii voi aduce modificari cat timp se va mai afla in garantie. De acum sper sa ii ofer cea mai buna ingrijire si ea sa nu ceara nimic in afara de benzina si vizite dese la spalatorie (nu credeam ca e asa greu de intretinut o masina inchisa la culoare). Ceva intalniri prin Bucuresti in perioada urmatoare? PS: scuze daca m-am intins prea mult cu postarea1 point
-
Mașina are aproape un an, fără câteva zile, și m-am gândit sa fac un calcul pentru costurile de încărcare in acest an de utilizare. In prezent am 31.500km, iar calculul este pentru toate costurile de încărcare, adunate din toate aplicațiile folosite plus contorul de acasa. Din păcate, nu am reușit sa notez toate incarcarile gratuite, și au fost destul de multe și acestea, la Lidl, Kaufland, in vizite la părinți (care au panouri foto-voltaice), la diverse hoteluri și restaurante, parcări publice. Asadar, pentru 1 an și 31.500km, am cheltuit din buzunar 3608 lei. Iar kWh încărcați au fost 3097, adică o medie de 1,16 lei /kWh. Media de cost pe 100km, considerând și incarcarile gratuite, a fost deci de 11.45 lei pe 100km. Pentru mine este o scădere considerabila de cost, ținând cont ca Skoda Kodiaq (mașina de dimensiuni, putere și performante similare) consuma 9l/100km in medie… Detaliat pe furnizori, am încărcat așa:1 point
-
1 point
-
S-a schimbat pana acum filtrul de aer? Din punctul meu de vedere e bine sa nu va luati dupa ce se scrie la recomandari de schimbare in ziua de azi. Concret la filtrul de aer cred ca in ultimii 5 ani s-a ajuns de la schimb la 15k la 90k. Oricum si 15k km in Romania sunt multi pt un filtru de aer. Acelasi lucru si la cel de polen.1 point
-
1 point
-
1 point
-
am finalizat ... era supapa ( capsula) de la turbosublanta ... o piesa independenta de turbosuflanta cu o tija cu piulite pe ea si cu o membrana inauntru ... care coboara si urca tija in functie de accelerarea motorului, aceasta pormimd turbo suflanta in functie de novoia motorului... 700 lei jucaria + manopera vreo 180 lei ...1 point
-
Sunt un foarte multumit, relativ proaspat, posesor de EOS. (sa vedem cum trece iarna) Este un foarte jucaus 2.0 tdi DSG cu 140 de caluti. Cu consumul nu ma pot plange, scotand in medie cam 8-9l/100km in traficul din Bucuresti cu un mers nu foarte econom, dar nici extrem de sportiv. Ca si spatiu in interior, imi pare comparabil cu un golf (ceva mai inghesuit in spate), dar what the heck nu iti iei o astfel de masina pentru pasageri.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00