Sal. Revin cu un upgrade frumos pentru Skoda Rapid 1.4 TDi 90Cp CUSB.
Dupa o cochetare destul de indelungata si asteptand ca masina sa iasa din garantie, am purces la upgrade.
Pasul 1. Resoftare la TCM pentru o curba de cuplu cat mai apropiata de 1.6tdi 110 . A iesit un pic peste.
Pasul 2. Cumparare cutie de Oct3/A3/G7 cod PTW MQ250 (merge si MYP de pe B7 dar rapoartele mai scurte ar fi gatuit motorul. asta ar fi ok pentru cei cu motorul stock).
Cutia vine perfect pe masina (mq250 6 trepte montandu-se pe 1.0tsi dar cu alte rapoarte).
Difera tamponul antibalans, dar merge folosit cel vechi, fara a cumpara unul nou. La cutiile in 5 trepte sunt 3 puncte de prindere, la 6 doar doua. Idem si la timonerie.
Ca si parte mecanica totul este bine, masina avand cu totul alta dinamica acum.
Ce mai trebuie de rezolvat, si aici apelez la cei ce au mai facut astfel de retrofit pe platforma mqb, codarea la ABS si Ceasuri ca sa fie recunoscuta treapta 6.
Treptele 1-5 sunt recunoscute ok de ceasuri, dar cum trec in treapta 6, pe ceasuri nu mai apare nimic in dreptul treptei si in acelasi timp imi ia eroare de start stop.
Eroarea dispare odata ce repornesc masina, start-stopu-ul fiind activ cat timp folosesc treptele 1-5.
Chiar daca platforma tehnica este antica pq25/26a, electronica de pe facelift este cea de pe platforma mqb.
Va urma pasul 3 la recomandarea mecanicului ->kit volant dubla masa, masina avand acum simpla si un ambreiaj pe la jumatatea vietii. Prefer masa dubla, chiar daca este mai problematica, intrucat creste comfortul prin diminuarea vibreatiilor la ralanti, precum si prin preluarea mai buna a socurilor la schimbarea treptelor astfel protejand cutia.
Alte imbunatatiri pe topic-uri separate.
Am pe acasa si un vcds si ma descurc cu el, asta daca tine doar de el.