Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 23.03.2022 în toate secţiunile
-
A venit vremea sa scriu si eu un mic review la 8 zile dupa ce am primit masina. Masina e un Style MY2022, cu motorul de 96kW, 6MT, Moonstone grey, tapiterie inchisa la culoare, si ceva optionale: airbag-uri locuri laterale spate, light assist, camera pe spate, pachetul de asistenta sofer plus side assist, pachet iarna plus, si geamuri cu tenta fumurie pe spate. Cum intotdeauna chiar si cele mai obiective opinii pot fi de fapt subiective o sa va spun ca am carnet de un an si noua luni, am condus 17000km o Skoda Octavia 3 Combi FL 1.5TSI 110kW, si de proba sau ocazional alte masini: VW Golf 5 1.9TDI PD 105 cai (masina in care am stat cel mai mult in dreapta), Dacia Sandero 2021 0.9 TCe, Mazda CX-30 SkyActiv-X AWD 6AT, Kia XCeed 1.5 T-GDI 7DCT. Ca si calitate pe interior masina sta binisor, e clar peste Skoda, dar fata de Golf 5 a scazut calitatea plasticului pe usile din spate (lucru valabil probabil in toata gama VAG non premium). Scaunele mi se par foarte confortabile si nu am avut nicio problema la drum lung cu ele. Iar faptul ca pozitia scaunului soferului impreuna cu pozitia oglinzilor e stocata in profilul soferului mi se pare un lucru practic. Nu se mai chinuie sotia sa-si regleze scaunul impreuna cu oglinzile de fiecare data. Un minus ar fi lipsa suportului de ochelari care chiar imi place la Skoda. La controalele de pe volan parca-mi lipsesc rotitele de la Skoda, care sunt foarte practice de altfel La condus masina se simte ca sta bine pe drum, iar izolarea fonica e destul de buna si isi face simtita prezenta cu brio si taie efectiv tot ce inseamna zgomote de frecventa inalta venite de la motor sau rulaj. Cu toate ca la drum eu nu simt lipsa suspensiei multilink, de fiecare data cand trec peste un calmator imi aduc aminte de Golf 5 Parca Golf 5 trece mai frumos peste ele, mai elegant ca sa zic asa. La parcare nu am reusit sa ma obisnuiesc cu oglinzile: nu reusesc sa parchez cu spatele perfect drept din oglinzi. La Skoda am reusit a doua zi dupa ce am luat carnetul si asta probabil pentru ca ma ajuta liniile masinii foarte mult. Din pacate cutia e destul de scurta si in oras ajung sa merg cu a 4-a la 50-55km/h. Treapta 1 pare mai scurta dar nu m-am uitat exact sa vad cu cat, treapta a doua pare cam la fel ca si la Skoda, iar daca la Skoda aveam in treapta a treia, la 2000rpm, aproximativ 50km/h, la Golf am doar ~40km/h, o diferenta destul de mare as zice. La fel par si treptele 4 si 5, mai scurte. Surpriza vine in treapta a sasea unde la 130km/h motorul sta la ~2600rpm, comparativ cu Skoda unde motorul sta la ~2900rpm. De mentionat ca dezactivarea cilindrilor nu pare sa functioneze pe Golf in treapta a 6-a decat la vale, iar la Skoda mai porneste din cand in cand si la drum normal. Probabil toata diferenta asta vine din faptul ca motorul e mai slab si e optimizat pentru eficienta. Schimbatorul de viteze e destul de ferm, chiar si in pozitia neutra, raportat la Skoda. Ce ma deranjeaza in schimb e faptul ca intra destul de greu in primele doua trepte sau marsarier, si chiar agata putin. Chiar am patit de vreo 3 ori sa-mi ramana undeva intre trepte si sa las ambreiajul, sa accelerez putin, si sa se auda zgomote de roti dintate ce nu ar trebui sa se auda. La Skoda nu tin minte sa fi patit asa ceva, iar schimbatorul merge destul de lin. In weekend am facut aproximativ 900km prin tara, din care aproximativ 550km autostrada, restul drumuri nationale si europene, unde la dus am scos o medie de 5.8l/100km, iar la intors 5.4l/100km. Consum destul de bun raportat la Skoda cu al ei motor de 110kW. Sistemele de asistenta mi se par bune si dupa ce te obisnuiesti putin cu ele si le inveti limitarile, sunt chiar utile. Pe autotrada am mers tot drumul cu Travel Assists si doar o singura data s-a dezactivat si a trebuit sa preiau eu controlul cand a dat peste niste marcaje temporare lasate in urma de muncitori. In afara autostrazii am mers doar cu ACC. Cred ca toate assist-urile legate de viteza merg mult mai fain cu o cutie automata Pe autostrada n-am avut mare lucru de facut oricum, dupa ce am intrat am lasat-o in a 6-a si cam atat. Cred ca a trebuit sa retrogradez in a 5-a de vreo doua ori. Atat sistemele de asistenta cat si infotainmentul m-au scutit de probleme in perioada asta. O singura data mi s-au aprins beculete galbene, chiar a doua zi dupa ce am luat masina: eroare pe Front assist. Per total sunt multumit de infotainment, dar parca unele functionalitati meritau un buton fizic. Oricum sunt genul de om care nu-si regleaza clima de 3 ori pe zi, ci doar o pun pe 22C si acolo ramane. Va fi mai greu cand v-a trebui sa trec pe recirculare si sunt la drum Meniul de favorite la radio putea fi mai accesibil si nu ascuns in spatele a doua atingeri de ecran. Cred ca atat aveam de zis Dar pe masura ce mai circulam cu masina o sa revin cu update-uri LE: Am uitat sa precizez ca ambreiajul e mai moale decat la Skoda, si ma descurc mult mai bine cu el. Pe Skoda rareori poti pleca de pe loc cu motor rece fara sa smuceasca. Initial am crezut ca nu stiu eu cum sa-l controlez, dar dupa ce am condus Golf 5 si Dacia am ajuns la concluzia ca totusi problema e la ambreiajul din Skoda. Efectul "Kangaroo" se simte pe Skoda, dar nu pe Golf Poate au rezolvat problema odata cu revizia motorului din 2019.4 points
-
Astăzi după ce am făcut ceva cumpărături dimineață și apoi am săpat prin topicul lui @Doomy m-am hotărât să scot și eu apărătorilor de la aripi și să aplic insonorizant. Luasem deja sprayuri cu Teroson dar așteptam o zi liberă și mai călduroasă Am scos caprele din dotare și deși mi-ar fi plăcut să suspend toată mașina, nu am făcut-o, lucrând doar o parte, pe rând. După ce am scos toate torturile și le-am pus în cutie, am început să scot apărătorile. În spate e relativ simplu, iar în față e puțin mai mult de convins. După îndepărtarea frunzelor și pământului strâns, cu o perie și puțin detergent am curățat aripa și apoi am clătit-o bine. Apoi după uscare am dat cu Teroson, doar pe aripa spate, bineînțeles după o mică mascare a amortizorului și a celorlalte chestii pe care nu le doream vopsite. Cât timp s-a uscat Terosonul, am spălat apărătorile de la aripi, care erau destul de murdare, le-am lăsat apoi la scurs si după uscare am montat totul in ordine inversă, cu destul de multa chinuiala la cele din față. Apoi am trecut la cele de pe partea opusă. Mizerie mai puțină in față, dar pământ mai mult in spate. Același operațiuni ca prima dată, doar că s-a uscat mai greu totul fiind târziu si m-a prins întunericul.1 point
-
Eu am in spate 2 porturi de incarcare USB-C, plus 2 in cotiera, ok, 4 usb-C uri, nici nu aveam nevoie. As fi preferat USB normal oricum. Dar nu are guri de ventilatie in spate?? La eGolf am asa ceva si mi se par incredibil de importante. La fel lipsa boxe in usi spate, si lipsa suport ochelari. Toate prezente la eGolf. Altitudinea nu se poate afisa pe navigatie? La eGolf e afisata tot timpul pe ecran, si chiar o consultam f des la drum lung. Suspensia mi se pare f rigida comparat cu eGolful. Butoanele de pe volan sint ceva gen Dacia v Mercedes comparate cu cele de pe Egolf... tristete mare. Sint si mai putine de altfel, si de calitate mult mai proasta. In partea stanga, pt setat viteza ACC, nu reusesc sa inteleg de ce uneori creste/scade cu 1km sau cu 10km/ora. F enervant, m-am chinuit dar nu am reusit sa inteleg.1 point
-
Update: https://europe.autonews.com/automakers/vw-ramps-wolfsburg-production-faster-planned reapar sperantele!😀1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
0 points
-
Pt ca nu ai codat corect. Asta e codingul actual sau cat ai la coding? Sincer, o operatiune ca a ta durează o ora....asa...lucrata incet, cu intrat in garaj..si plecat la gata. Nu stiu cum de se intampla toate relele la tine....eu cred ca te-ai apucat de treaba inainte sa studiezi cum trebuie problema. Oricum, acum e tarziu... Fa o scanare completa dupa ce stergi erorile, dupa ce codezi corect, sa vedem cum pot sa te mai ajut0 points
-
0 points
-
Sa faci procedura corect. Nu exista sa nu mearga decat daca este defect...sau daca cumva ai incercat prima oara, cu volanul virat. Asta daca nu cumva pana acum ai incercat pe 03 Abs si la tine e pe 44-steering assist, in basic set, canal 060 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Steering_Assist#Adaptation0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00