Dupa intregi dezbateri intre a ramane la actuala masina, tot germana dar echipata cu ZTF8 si x-Drive cu care nu am reusit sa gasesc un teren comun (pozitie la volan, manevrabilitate pe suprafata umeda sau acoperita cu polei, pozitie volan, duritatea directiei), spatiu depozitate, portabgaj in aproximativ 110K am decis ca este cazul sa revin la producatorul care s-a pliat cel mai bine pe nevoile mele - Skoda.
Singura disponibila la momentul deciziei asupra achizitiei a fost "Sobolanul", un RS 4X4 2.0TDI DSG achztionat de la dealerul Skoda din Brasov. Perioada de asteptare pentru un RS pe comanda incepand de la 16 luni.
Ca echipare as putea sa spun ca este suficient de dotata avand incalzire stationara, volan incalzit in 3 trepte, Kessy, "adaptive chassis", faruri Led-Matrix, Parbriz incalzit, 6 USB Type-C (unul in oglinda retrovizoare), sistem audio Canton, stopuri Led, etc.
Ca si prime impresii, masina este extraordinara, destul de rigida si nervoasa in acelasi timp.
Destul de ciudata lipsa unui schimbator de orice fel, de dimensiune mica-mare. Cateodata caut cu mana dreapta schimbatorul si gasesc "butonul"
Fata de bavarez motorul este mult mai silentios si a fost completat de "Mizeria" de Sound-Generator care pare a fi o gluma proasta si care ii da motorului o nota sintetica si artificiala de motor pe benzina cu o evacuare pe masura.
Sistemul Canton este notabil imbunatatit fata de generatia 3FL, subwooferul fiind acum montat in roata de rezerva iar portierele din fata fiind suplimentate cu inca 1 difuzor de medii.
Legat de cutia DSG cu care nu eram foarte impacat, pentru scurtele drumuri pe care am apucat sa le parcurg in Sobolan, a reusit sa ma surprinda prin schimbul lin atat la mersul in oras, localitati cu viteze legale cat si la schimbul mai sportiv.
O parte negativa, dar poate inca nu m-am cunoscut destul de bine cu modul de functionare DSG, o reprezinta o anumita intarziere la schimbarea treptelor inferioare masina parca refuzand pentru un moment sa retrogradeze in treapta pe care mi-o doresc. ZTF8-ul neavand acest moft. Poate nu "m-am prins" cum ii place DSG DQ381-ului sa fie condus.
A doua parte negativa o reprezinta fabulosul ecran care acum comanda aprope orice functie sau setare. Nu mai poti accesa meniul climatronicului prin butoane, start-stop. Totusi ma consider un caz fericit avand in vedere faptul ca nu am intampinat vreo problema in utilizarea ecranului si nu am intampinat blocaje sau alte erori pe care le-au sesizat alti colegi de forum proprietari de Octavia 4 sau orice alt model echipat cu noul ecran.
PS: farurile sunt extraordinare, in sfarsit o Skoda care poate sa vada bine si noaptea. 3-FL a necesitat o usoara ridicare a farurilor folosind prisma. Altfel era chioara.