Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 07.02.2022 în toate secţiunile
-
imi pare rau pt tine, dar viitorul in oras nu e al masinilor. daca te uiti prin tarile cu apa calda, simultan cu trecerea pe electric marseaza si pe transport alternativ. oare de ce? foarte simplu: infrastructura nu mai poate creste prea mult fara sa inceapa orasele sa arate groaznic iar aia tin si la estetic (nu ca la noi, 1 milion de poduri in oras si tot degeaba), iar masinile au tendinta de a creste ca numar. deci indiferent ca polueaza sau nu tot in trafic o sa stai. mai corect spus, o sa contribui la trafic.4 points
-
Ghinion. Confortul tau mental are un cost foarte mare prin poluarea pe care o produce. Obisnuieste-te cu ideea ca la un moment dat va trebui sa renunti la acest confort. Pana atunci insa, facem noi pionieratul si pentru tine, nu te mai stresa. Eventual incearca sa faci si tu ceva constructiv, nu distructiv. Eu fac un concediu pe an in care as putea zice incarcatul la statii publice este o chestie in plus la care trebuie sa ma gandesc. In restul anului, prin faptul ca nu mai merg la benzinarie, castig timp. Ca sa nu mai spun ca am "benzinarie" chiar ACASA, pe acoperis. Acum, concret, se stie ca Bulgaria si zonele invecinate sunt la coada Europei in privinta infrastructurii. Este cel mai pesimist studiu de caz pe care-l puteai gasi. Dar chiar si asa, jumatate de ora la primul charger si apoi inca jumatate de ora la Lidl, trebuie sa recunosti si tu, daca esti sincer, ca nu e chiar asa mare necaz. PS: Eu de cand am electrica, in extraurban conduc mai rapid decat cu fosila anterioara, pentru ca ma ajuta in depasiri.4 points
-
Este renumit in ce domeniu? Schimbari climatice? Economie? Productia de autoturisme? Productia de baterii? Infrastructura energetica? PS1: Cel mai penibil este argumentul sa NU cumparam masini electrice ca sa nu-si piarda locurile de munca cei de la Mioveni si Craiova. PS2: Dar si mai penibil este argumentul ca "nimeni nu-i pune la indoiala cunostintele", deci, cumva, noi trebuie sa luam de bun orice spune...4 points
-
3 points
-
Ajung? Eu nu inteleg cum nu iei in calcul stresul mental si oboseala care se adauga la toata experienta… ai vazut cat s-au chinuit cu fordul ala?! Nu merge statia, incearca alta, cauta alta, nu merge nici aia… este extrem de stresant. pentru ei a fost doar un test, nu se grabeau nicaieri, faceau content. Dar in viata de zi cu zi sa trebuiasca sa fii undeva la ora X si sa nu poti ajunge acolo, cat de frustrant e?! Pleci cu 5 zile inainte, ce faci?! Eu drumul ala Bucuresti - Borovet il faceam cu 80% de rezervor de benzina, fara sa ma gandesc ce viteza folosesc, sau alte lucruri aberante gen caldura in masina etc. Confort, asta vreau. Confort mental. Travel assist, confort si relaxare! Nu sa caut lidl-uri pe drum…3 points
-
Este o modalitate de a reinnoi parcul auto, sunt convins ca stii asta. Decat masini poluante, mai bine masini nepoluante. Cu cat mai putin poluante, cu atat mai mare subventia. Doar pentru nu se face si in alta parte nu inseamna ca nu ar trebui sa facem nici aici. Lasa tu capra vecinului.2 points
-
Hai sa parcam discutiile cu vitezele de deplasare cateva luni. Sa vedem cati mai doresc sa mearga cu 140 km/h cand benzina trece de 7 lei. Incepi, brusc, sa-ti dai seama ca diferenta intre 140 km/h si 110 km/h, pentru lungile noastre autostrazi, de, sa zicem 100-200 km total per drum lung, inseamna 10-20 de minute total. Ceva mai putin decat pierzi stand blocat in spatele unui camion pe Valea Oltului (pe care il poti depasi mult mai usor cu o electrica). Eu cred ca ajungem la baterii de 1000 km inainte de a ajunge la autostrazi de 400 km. Daca esti curier de distanta lunga, conteaza fiecare minut, așa ca nu are sens masina electrica. Pentru restul, este un spectru de nevoi si compromisuri acceptabile. Pentru drumurile prin oras, sper ca este deja clar tuturor ca e mai ieftin, confortabil si ecologic sa mergi cu masina electrica: impozit zero, parcare gratuita in Bucuresti, masina incarcata cand pleci de acasa, preincalzita, pret energie pornind de la 0 lei/100 km (incarcare la supermarket sau de la soare), poluare zero in otravuri de esapament si poluare sonora minima.2 points
-
Nu ramas, tati, fara argumente, dar cand va aud ca mergeti TARE extraurban, dar de fapt voi ajungeti cu 2 ore mai tarziu decat in mod normal, imi vine sa rad2 points
-
Sunt doua argumente aici: - Romania subventioneaza lucruri pe care nu le produce - infrastructura nu ar face fata la influxul de masini electrice (10% fiind procentul avansat) 1. Subventii Se subventioneaza un domeniu la inceput, ceea ce este bine pe termen lung. Nu as vrea sa ii acuz pe conducatori de viziune pe termen lung, pentru ca sigur nu sunt vinovati de asta, ei facand legea doar ca sa evite amenzi de la UE, dar efectul ramane: suntem trasi in ritmul restului Europei, creandu-se infrastructura noua (de incarcare), noi investitii si locuri de munca, noi oportunitati. Pornim de la acelasi nivel ca restul Europei, cu aceleasi sanse. Daca masinile electrice au succes, ce ne face sa credem ca fabricile respective nu vor fi convertite, cel putin partial, in fabrici de masini electrice? Dacia fabrica masini aici pentru ca e ieftin, iar acest lucru nu se schimba. Fabrici de masini electrice oricum trebuie sa faca. Ah, ca nu exista infrastructura rutiera si feroviara sa exporte masinile alea? Pai nu exista nici acum. 2. Infrastructura Adevarat, masinile vor consuma energie si vor stresa infrastructura energetica. Cum problemelor le sta bine imperecheate cu solutii, pun eu cateva aici, pentru inspiratie: - de banii tot mai multi castigati de stat din pretul de curent, se pot face investitii (scuze ca am folosit cuvantul cu "i", stiu ca nu se foloseste de obicei la stat) - masinile electrice stau, de multe ori, la incarcare, fix ziua, cand e surplus de energie electrica si cerere mica, ajutand reteaua nationala prin plafonarea cererii - mai mult, supraproductia de energie ziua este agravata de tehnologiile verzi; le lipseste o componenta foarte scumpa ca sa poata inlocui cu adevarat sursele murdare: stocarea de energie produsa ziua si returnarea in retea noaptea; aici se lucreaza la standardul V2G (vehicle to grid), care ar transforma masinile electrice din probleme, in solutii de stocare PS: Tot vad postari de genul "realitatea este așa si nu se poate schimba", fara viziune, si nu stiu daca e din rautate sau limitare PPS: Apropo, de ce apostrof in “apropo”?2 points
-
Cat se poate de legal , nu spun mai mult , trebuie sa ai vointa in unele zone , maxim 10% din drum Adica peste 90% din drum am mers absolut legal ptr ca efectiv poti merge legal daca ai bun simt , tot acolo ajungi si tot atat faci Iar aia 10% ... nu m-am uitat la indicatoarele de limitare ca sa pot spune exact Sincer m-am simtit relaxat la volan , am pastrat distanta fata de ce aveam in fata , am lasat masina sa se bucure de drum Eu mi-am propus ca un exercitiu de vointa , de acum incolo sa merg cat pot de corect , chiar daca voi fi singur impotriva a mii de B , VL , AG si alti soferi profesionisti care merg pe contrasens Exista si soferi care merg corect , au fost destui care au stat cuminti in spatele meu , nu lipiti de mine, nu cu doua roti pe contrasens si nu au dat flash-uri ca cocalarii Prefer sa fiu de partea lor chiar daca unii au masini de 500 de euro2 points
-
2 points
-
@dercos Dar masina lui Ion din Carlibaba dispare de pe sosele si apare o masina mai ecologica. In tara in care vin masinile sa moara nu cred ca e cel mai rau lucru sa se cumpere si masini noi. Exact cum spui tu, fara acea subventie nu aparea masina electrica pe sosele. Care este dovedit mult mai curata decat una termica. Deci, mai buna obiectiv din punct de vedere al poluarii. @Dolfin Guvernul este format de partidele cu majoritate parlamentara. Dar cred ca ne-am indepartat de subiect.1 point
-
Bineinteles ca acea subventie a fost pentru a sprijini, de catre stat, vanzarea de masini noi si nu a avut nicio legatura cu poluarea sau mediul. Si nici cu economia de piata. E o masura prin care Ion din Carlibaba ii da bani lui Dragos din Bucuresti, pentru a-si cumpara o masina electrica. Fara acea subventie Dragos nu cumpara masina electrica, pentru ca nu ar fi avut niciun sens. Sunt bani aruncati pe geam, o veritabila tichie de margaritar.1 point
-
Tu vorbesti de democratie directa. Nu avem așa ceva. Avem democratie reprezentativa: oamenii pe care i-ai votat au votat niste legi, atat in parlamentul Romaniei, cat si in parlamentul european.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Fast forward... 😎 Micul citadin a mai adaugat ceva km in palmares intre timp. Nimic nou sub soare. Am mers pe alt ulei la revizie ( am zis sa incercam si altceva ) Fuchs Titan GT1, nu, nu e condiment pentru gatit, are review-uri destul de bune raportate de entuziastii auto. Raportat la pret e tot pe acolo in liga cu Mobil1, Ravenol sau LiquiMoly. La filtre in continuare pe Mann, pe aceeasi traditie. Au trecut si 2 ani de la prima inmatriculare si....50,000 km in plus pe bord respectiv 184,000 km, la achizitie au fost usor peste 133,000 km. Chestii majore n-au fost in aceasta perioada doar mici sincope specifice anilor din certificat.1 point
-
Chiar si comparativ cu eTSI de 150 tot scoate reprize usor mai bune ID3 1st. Unde insa apar modificari, surprinzatoare la prima vedere este la distanta de franare. ID3 franeaza aparent mai prost, de la 30cm mai mult la 50-0 pana la 1m de la 90 la 0. Masa mai mare cu anvelope mai inguste si orientate mai spre eco par sa isi spuna cuvantul in privinta asta. Daca e sa vorbim de siguranta, m-as uita intai la distanta de franare, nu la reprizele de accelerari.1 point
-
Pentru drumurile in oras folositi mersul pe jos, bicicleta si transportul in comun, daca tot va place sa declarati peste tot ca sunteti ecologisti. Si nu, nu poti depasi mult mai usor cu o electrica de la 90km/h, gurile rele spun ca e chiar mai lenta la viteze mari. Nu exista nicio situatie in care tu vei putea depasi un TIR cu un ID3 si eu sa nu o pot face, cu un motor 1.5T de doar 150CP. Absolut nici una.1 point
-
1 point
-
Omul descurcaret, cand ramane fara argumente, trece la exagerari infantile si atacuri la persoana...1 point
-
Are dreptate, 10000 euro se duc direct catre producatorii auto, in loc sa fie investiti in tara in limitarea poluarii. Daca s-ar vrea limitarea poluarii s-ar incepe cu investitii direct la sursa poluarii (centrale termice, eficientizarea infrastructurii samd). Altfel vom avea o flota de masini moderne intr-o mare de fum. Stai langa o halda de cenusa si vezi cand bate vantul cum masina ta electrica e acoprita de un praf toxic. Programul Rabla pentru masini termice e la fel de gresit, aruncam banii pe lucruri inutile, lasati capra vecinului. Subventia este un fel de traista cu ulei, zahar si faina inaintea alegerilor.1 point
-
N-as zice chiar orice ulei 0w20. La schimburile de 30.000 din Romania Long Life este recomandat. In plus din fabrica vine cu Long Life si de aceea am recomandat completarea tot cu LL IV 0w201 point
-
Aoleou! Iar revenim la subiectul ala? ...cum ca sub rotile voastre pe acceleratie se mareste viteza de rotatie a pamantului, desi cifrele zic altceva, am uitat... chiar nu mai am putere sa va contrazic traiti in lumea voastra... Tu zici ca mergi mai rapid ca depasesti usor? Pai pe cine depasesti? Carutele, semnele de circulatie, ce depasiti? Ca mergeti cu 90 km/h pe autostrada ca sa nu moara bateria... Altfel incarcati de 50 de ori pt 300km...1 point
-
Este alt modul, care vine amplasat in portbagaj. Acesta se leaga la priza carlig si mai departe la can gateway, panou sigurante si switch pedala frana1 point
-
Odata cu cresterea zilnica a pretului la motorina plus anuntul ca o sa puna zeci de camere pe Valea Oltului ... am incercat sa merg cat se poate de legal ( pe unele zone cu 2 benzi pe sens legal inseamna penibil , dar nu comentam .. ) sa vad cum este Rm-Valcea - Sibiu cu cateva opriri in Sibiu - 7L/100 Sibiu - Rm-Valcea , drum relativ liber noaptea - 5.6L / 100 , se merge mai la vale , apas mai putin pe acceleratie Per total dus intors - 6.3L/100 Daca esti maniac poti scoate 6L/100 cu un evident efort de vointa Daca pe viitor scazi si amenda care teoretic iti vine acasa daca mergi mai repede (de pe camera ) , poti acoperi cresterea zilnica a pretului la motorina Si eu care credeam ca nu mai exista prea multe provocari1 point
-
- Nici in America nu sunt rapide sau nu functioneaza chargerele (Electrified America de ex.), vezi testul lui MKBHD cu o masina non-Tesla: https://www.youtube.com/watch?v=vXzuFprlyrw - Adevarul e ca pe un drum de 6 ore, numai sa mai pierzi inca 2 ore in plus pt incarcari + mers cu 90 km/h pe autostrada n-ai chef. - Da, e absolut normal sa opresti, pipi etc. Doar ca... vrei sa opresti unde vrei tu, nu unde vrea masina, nu? Sa intri in orase pentru ca acolo e Lidl sau mai stiu eu ce market cu charger = timp pierdut. - Sa nu exageram cu bicicleta E cu totul altceva, comparatia nu are sens. - De acord.1 point
-
Ideea este foarte simpla. Segmentii sunt elemente de uzura si nu una moderata. Mai ales la motoarele pe benzina, unde turatii sunt mai ridicate, viteza de miscare a segmentului, temperaturile de functionare sunt mai mari, asa ca dupa un anumit numar de kilometri (inteleg ca motorul tau nu era nou sau cu putini km - adica pana in 50-100km), apare o uzura a segmentilor. Daca tot nu costa mult, daca tot motorul este demontat, ideal ar fi sa schimbi segmentii cu un set nou, ca sa stai relax pentru inca 100-200k km stiind ca ai segmenti noi, care clar vor avea un gap mai mic decat segmentii deja utilizati. Deci nu o sa vezi o recomandare oficiala de la producator ca trebuie musai sa ii schimbi, insa e pe principiul pompei de apa, schimbata cand faci distributia. Daca tot ai dat jos distributia, ar fi pacat sa nu schimbi si pompa.1 point
-
O sa iti raspund frumos si obiectiv, dar incearca sa fii si tu receptiv: - depinde de masina cat stai la chargere, iar 10%-25% peste o termica este comun - in partea aceasta a lumii chargerele nu sunt foarte rapide - nu toata lumea se grabeste - unii opresc oricum cate 20 de minute la cateva ore - unor le place sa conduca o electrica, chiar cu toate dezavantajele de mai sus - unora le place sa mearga cu bicicleta si nu vrei sa stii in cat timp ai face 500 de km - daca nu exista entuziasti, nu ar avea cei ca tine ce sa cumpere; gandeste-te la prima versiune de iPhone sau televizoarele de acum 20 ani1 point
-
Nu stiu de ce te-ai autoflagela atata pt un drum de 450km pe care si asa il faci in 6 ore mers non stop + stat la vama. Sa mai stai sa si incarci… mai adaugi cel putin 25% la timpul de drum. Dupa ce ca e stresant sa conduci 6 ore, mai adaugi la oboseala si stresul mental: unde incarci, cat mai ai, cu cat ajungi, nu depasi 90 km/h, preincalzeste bateria, pregateste familia, aliniaza planetele, verifica daca sunt statii libere, daca merg, inchide caldura, inchide ecranul, inchide lumina etc. De ce sa te chinui asa?!1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Sunt foarte utile si camioanele-camionetele electrice, dar la noi in tara vi se pare prea utilizat transportul feroviar electric? E tot mai redus, restrans si ignorat. Si nu polueaza1 point
-
Eu. Am ajuns de la 2 masini si o motocicleta, la o singura masina - electrica. Ma mai gandesc din cand in cand ca parca as cumpara inca o masina (da, chiar si diesel) pt drumuri lungi/vacante, apoi imi revin si imi dau seama ca nu are rost sa dau 5-10-15k euro pe achizitie, apoi pe taxe/impozite/intretinere, ci mai bine inchiriez cand am nevoie. Sau imprumut de la cineva. Incerc pe cat posibil, dar fara sa fac un scop din asta. Pot sa spun ca pentru ca am ales un furnizor de energie din surse regenerabile, intr-o oarecare masura am 'votat cu portofelul' sustinand producerea energiei din surse verzi. La fel si cand am ales sa cumpar o masina electrica si nu una termica. Scopul principal nu a fost sa fiu 'eco', pur si simplu financiar mi s-a parut alegerea cea mai buna. Faptul ca e electrica a venit ca un bonus. Reteaua de transport in comun e ft bine pusa la punct, iar asta ne permite sa avem o singura masina. Risipa (de orice fel) nu e incurajata nici in familie, incercam sa dam o educatie responsabila prin puterea exemplului, copilului nostru. Total de acord. Si asta e destul, momentan. In spatele meu poate sta orice masina/biciclist/pieton/motociclist si in continuare poate respira aer curat. Asta e suficient pentru mine. Din pacate zilnic vad masini care lasa un nor de fum in spatele lor, fum care e deranjant si afecteaza pe toata lumea. Posibil in alte orase aglomeratia sa nu reprezinte o problema, dar intr-un oras aglomerat cum e Clujul, 4-5 masini de genul iti umplu centrul orasului de fum. Ii inteleg si pe ei, unii poate atat isi permit si au nevoie de masina ca sa isi castige traiul, sau au nevoie sa se deplaseze si situatia nu le permite o alta varianta. Nu toti isi permit sa isi cumpere masini noi, daramite electrice. Dar cu siguranta o parte din ei ar putea gasi o solutie, numai sa vrea, sau sa le pese. Si aici ma refer in loc sa aiba masina 'premium' de 20 de ani in stare proasta de functionare, poate ar putea sa ia ceva mai nou, chiar daca sigla ei nu o sa rupa gura targului. Daca nu le pasa, vor interveni legile/taxele/reglementarile care ii vor face sa le pese. P.s. Inclusiv eu am avut masina diesel cu dpf problematic - au fost momente in care am avut spart furtunul de la incercooler de lasam un nor in urma mea de imi era mai mare jena pana la service. Atat mi-am permis la momentul respectiv, atat am stiut, atat am putut. Am incercat sa o tin in stare cat mai buna incat dupa mii de euro cheltuiti ca sa o readuc in starea initiala am ajuns sa o vand si sa nu mai vreau veci sa trec prin asa ceva.1 point
-
In ciuda tendinței de a transforma discuția într-o competiție, eu continui cu abordarea obiectivă. Răspunzând subiectului, am suficiente argumente să admit ca scopul mașinilor electrice este să reducă emisiile sau măcar emisia de proximitate, de utilizare, cea care afectează marile aglomerări urbane. Nu intru in discutii privitoare la emisiile generate de productia EV pentru ca nu m-am documentat. Nu am găsit nici un element care să îmi formeze convingerea că trecere la vehicule electrice ar fi o strategie de marketing. Decidenții la nivel global au fost receptivi concluziile de oamenilor de știință și la predictiile referitoare la schimbările climatice. Au acceptat că poluarea are ca efect imediat afectarea stării de sănătate a populației din orașele mari din cauza noxelor produse de mașinile termice. Ca urmare s-a abordat planul global pe termen lung de înlocuire treptată a combustibilului fosil, cu propulsia electrică. Deocamdată, din ce știm, acesta sunt elementele de fapt care au determinat producătorii de autovehicule să schimbe macazul. Putem specula pe tema ocultei mondiale, a tenditei unor grupuri de a se imbogati si de a ne transforma in roboti etc dar eu sunt sceptic si nu pot emite/accepta ipoteze fara sa le sustin cu argumente. Este cert ca trecerea se va face pe termen lung, costurile autovehiculelor electrice sunt mari și nu este la îndemâna oricui să achiziționeze un astfel de vehicul. Îi creditez cu bune intenții pe cei care își au cumpărat autovehicule electrice și până la proba contrarie, consider că gestul lor este o declaratie a disponibilității de a fi verde. Nu agreez stereotipul că cei care nu au masini electice sunt poluatori iresposabili si refuza sa aibă o atitudine proecologie. Nu pot să analizez ce se întâmplă în curtea altora dar la noi statistic, ponderea parcurile auto o deține clasa de poluare sub euro 5 iar cele mai multe dintre aceste mașini nu au fost achiziționate de noi din România ci sunt autovehicule de import. Acest fapt relevă un adevăr simplu. Grosul populație din țări precum Bulgaria, România și alte asemenea nu au perspectiva achiziționării unui autovehicul nou termic(ce sa mai vorbim de unul electric). Repet, vorbim de majoritatea parcului auto. Nu discut despre acea mică parte de posesori de mașini noi cu motoare termice. Nu le voi analiza și nu le voi critica niciodată alegerile pentru că atât timp cât nu cunosc împrejurările concrete și nevoile lor cotidiene nu pot să le impun sau să îi judec pentru alegerea făcută. Posibil să fie un procent de 0,5-1% de persoane care deși aveau posibilitatea să achiziționez un vehicul electric au optat tot pentru un autovehicul termic Euro 6. Personal nu am niciun argument să cred că acei oameni, cu intenție, din dorința de a polua, au făcut această alegere. Am certitudinea că fiecare a analizat și ales în mod obiectiv. De exemplu, simpla temere au unora, reticența față de tehnologia vehiculelor electrice este un motiv suficient pentru a le justifice refuzul achiziționării unui vehicul electric. Revenind la cei mulți și cu posibilități financiare reduse, cei blamați că merg cu euro 4, că polueaza, ca nu au decenta si spirit ecologist.... Sunt oameni ca și noi, oameni care muncesc zi de zi, oameni care fac munci la fel de importante ca și noi, oameni care au și ei nevoie să se deconecteze la un sfârșit de săptămână să își ducă și copiii la școală să își facă cumpărături etc. Sunt oameni a căror activitate este indispensabilă dar care prin natura muncii lor, câștigă puțin, atât cât să-și permită un euro 4 sau 5 sh. Să ne debarasăm de ei? Hai, să ne imaginăm cum ar arăta o lume în care există doar ITisti, medici, antreprenori de succes, economiști, bancheri etc... Cine ar mai turna asfaltul, cine ar mai pune masa la restaurant, cine ar mai cultiva pământul, cine ar mai schimba așternuturile întrun hotel, cine ar mai colecta gunoiu etc etc? Strict retoric. Sincer nu îmi place să văd că o măsură obiectivă care a putut fi adoptată de unii este afișată ca un act de curaj, ca o victorie personală și fluturat în fața celorlalți cărora li se reproșează că sunt inconștienți. Nu îmi place să văd că o discuție inițiată de autorul topicului pe argumente, capătă accente personale uneori pătimașe. Asta nu face decât să deturneze discuția și să o lipsească de finalitate. Mențin opinia că transportul electric va avea efecte benefice asupra sănătății populației din orașe care nu vor mai fi expuse la noxe (NO, NO2, etc) dar în privința efectelor climatice, este timid. Vehicule electrice nu o vocația de a fi -soluția-. Cel mult, apar ca o măsură într-un complex, într-un plan globa cu multe puncte de bifat. Prin sine, vehiculul electric din oras poate sa intarzie efectele incalzirii dar nu le poate impiedica. Presupunând că toate mașinile de oraș ar fi electrice, presupunând că ar rămâne pe combustibil fosil doar transportului interurban si transportul de marfă. Ar fi interesant de calculat cât contează această situație de fapt în ecuația emisiilor poluante. Plecăm ipotetic, de la premisa că toți cetățenii și-ar permite EV. Așadar, este transportul individual electric o soluție la schimbările climatice? Din punctul meu de vedere nu sunt suficiente elemente care să îl califice ca atare. Reechilibrarea schimbărilor climatice este un obiectiv ce poate fi atins doar prin efortul comun, pe toate planurile, a intregii umanități. Asa cum spuneam EV este o măsură timidă, o măsură care ar trebui să fie parte a unei atitudini colective formată din multe multe alte măsuri convergente, adoptate la unison, la nivel mondial. Altfel, daca noi ne deplasam electric iar in alte arii geografice ard furnalele cu sulf, cocs si hidrocarburi, este ca si cum intr-o piscina, am desena pe suprafata apei o zonă in care este interzis să faci pipi dar, după ce ai iesit din acel perimetru, liber! Nu spune nimeni că EV sunt de lepădat după cum nu susține nimeni, dintre cei care au optat pentru mașini electrice că este o măsură de amploare care va avea efecte profetice. Nicidecum, este un act care poate fi de succes sau care poate esua. Daca va fi de succes asta nu inseamna ca posesorii de EV sunt îngeri, iar dacă eșuează, posesorii fosilii sunt demoni...1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00