Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.02.2022 în toate secţiunile

  1. In vremurile aistea? Probabil +10 % sau ti se oferta livrarea cu 2 saptamani mai devreme (fata de 1.5 ani)
    3 points
  2. si a aparut un nou buton:))) am dus la sfarsit portbagajul electric inceput de ceva timp... L-am stresat aseara pe @sabinx , multumesc pentru ajutor( a muncit la codare ceva, doar sa ne dam seama ca am gresit eu 2 fire - asa ca atentie si la cablajele de le mai luam pentru retrofit, mai trebuie verificate )
    3 points
  3. In ciuda tendinței de a transforma discuția într-o competiție, eu continui cu abordarea obiectivă. Răspunzând subiectului, am suficiente argumente să admit ca scopul mașinilor electrice este să reducă emisiile sau măcar emisia de proximitate, de utilizare, cea care afectează marile aglomerări urbane. Nu intru in discutii privitoare la emisiile generate de productia EV pentru ca nu m-am documentat. Nu am găsit nici un element care să îmi formeze convingerea că trecere la vehicule electrice ar fi o strategie de marketing. Decidenții la nivel global au fost receptivi concluziile de oamenilor de știință și la predictiile referitoare la schimbările climatice. Au acceptat că poluarea are ca efect imediat afectarea stării de sănătate a populației din orașele mari din cauza noxelor produse de mașinile termice. Ca urmare s-a abordat planul global pe termen lung de înlocuire treptată a combustibilului fosil, cu propulsia electrică. Deocamdată, din ce știm, acesta sunt elementele de fapt care au determinat producătorii de autovehicule să schimbe macazul. Putem specula pe tema ocultei mondiale, a tenditei unor grupuri de a se imbogati si de a ne transforma in roboti etc dar eu sunt sceptic si nu pot emite/accepta ipoteze fara sa le sustin cu argumente. Este cert ca trecerea se va face pe termen lung, costurile autovehiculelor electrice sunt mari și nu este la îndemâna oricui să achiziționeze un astfel de vehicul. Îi creditez cu bune intenții pe cei care își au cumpărat autovehicule electrice și până la proba contrarie, consider că gestul lor este o declaratie a disponibilității de a fi verde. Nu agreez stereotipul că cei care nu au masini electice sunt poluatori iresposabili si refuza sa aibă o atitudine proecologie. Nu pot să analizez ce se întâmplă în curtea altora dar la noi statistic, ponderea parcurile auto o deține clasa de poluare sub euro 5 iar cele mai multe dintre aceste mașini nu au fost achiziționate de noi din România ci sunt autovehicule de import. Acest fapt relevă un adevăr simplu. Grosul populație din țări precum Bulgaria, România și alte asemenea nu au perspectiva achiziționării unui autovehicul nou termic(ce sa mai vorbim de unul electric). Repet, vorbim de majoritatea parcului auto. Nu discut despre acea mică parte de posesori de mașini noi cu motoare termice. Nu le voi analiza și nu le voi critica niciodată alegerile pentru că atât timp cât nu cunosc împrejurările concrete și nevoile lor cotidiene nu pot să le impun sau să îi judec pentru alegerea făcută. Posibil să fie un procent de 0,5-1% de persoane care deși aveau posibilitatea să achiziționez un vehicul electric au optat tot pentru un autovehicul termic Euro 6. Personal nu am niciun argument să cred că acei oameni, cu intenție, din dorința de a polua, au făcut această alegere. Am certitudinea că fiecare a analizat și ales în mod obiectiv. De exemplu, simpla temere au unora, reticența față de tehnologia vehiculelor electrice este un motiv suficient pentru a le justifice refuzul achiziționării unui vehicul electric. Revenind la cei mulți și cu posibilități financiare reduse, cei blamați că merg cu euro 4, că polueaza, ca nu au decenta si spirit ecologist.... Sunt oameni ca și noi, oameni care muncesc zi de zi, oameni care fac munci la fel de importante ca și noi, oameni care au și ei nevoie să se deconecteze la un sfârșit de săptămână să își ducă și copiii la școală să își facă cumpărături etc. Sunt oameni a căror activitate este indispensabilă dar care prin natura muncii lor, câștigă puțin, atât cât să-și permită un euro 4 sau 5 sh. Să ne debarasăm de ei? Hai, să ne imaginăm cum ar arăta o lume în care există doar ITisti, medici, antreprenori de succes, economiști, bancheri etc... Cine ar mai turna asfaltul, cine ar mai pune masa la restaurant, cine ar mai cultiva pământul, cine ar mai schimba așternuturile întrun hotel, cine ar mai colecta gunoiu etc etc? Strict retoric. Sincer nu îmi place să văd că o măsură obiectivă care a putut fi adoptată de unii este afișată ca un act de curaj, ca o victorie personală și fluturat în fața celorlalți cărora li se reproșează că sunt inconștienți. Nu îmi place să văd că o discuție inițiată de autorul topicului pe argumente, capătă accente personale uneori pătimașe. Asta nu face decât să deturneze discuția și să o lipsească de finalitate. Mențin opinia că transportul electric va avea efecte benefice asupra sănătății populației din orașe care nu vor mai fi expuse la noxe (NO, NO2, etc) dar în privința efectelor climatice, este timid. Vehicule electrice nu o vocația de a fi -soluția-. Cel mult, apar ca o măsură într-un complex, într-un plan globa cu multe puncte de bifat. Prin sine, vehiculul electric din oras poate sa intarzie efectele incalzirii dar nu le poate impiedica. Presupunând că toate mașinile de oraș ar fi electrice, presupunând că ar rămâne pe combustibil fosil doar transportului interurban si transportul de marfă. Ar fi interesant de calculat cât contează această situație de fapt în ecuația emisiilor poluante. Plecăm ipotetic, de la premisa că toți cetățenii și-ar permite EV. Așadar, este transportul individual electric o soluție la schimbările climatice? Din punctul meu de vedere nu sunt suficiente elemente care să îl califice ca atare. Reechilibrarea schimbărilor climatice este un obiectiv ce poate fi atins doar prin efortul comun, pe toate planurile, a intregii umanități. Asa cum spuneam EV este o măsură timidă, o măsură care ar trebui să fie parte a unei atitudini colective formată din multe multe alte măsuri convergente, adoptate la unison, la nivel mondial. Altfel, daca noi ne deplasam electric iar in alte arii geografice ard furnalele cu sulf, cocs si hidrocarburi, este ca si cum intr-o piscina, am desena pe suprafata apei o zonă in care este interzis să faci pipi dar, după ce ai iesit din acel perimetru, liber! Nu spune nimeni că EV sunt de lepădat după cum nu susține nimeni, dintre cei care au optat pentru mașini electrice că este o măsură de amploare care va avea efecte profetice. Nicidecum, este un act care poate fi de succes sau care poate esua. Daca va fi de succes asta nu inseamna ca posesorii de EV sunt îngeri, iar dacă eșuează, posesorii fosilii sunt demoni...
    2 points
  4. Ieri am dat comanda de Cupra Born - 204CV (150kW) - 58kWh, la un dealer din Belgia. Am ales culoarea gri vapeur si toate optiunile disponibile, gen pompa caldura, DCC, anvelope all seazon etc mai putin Head-up display si geamuri fumurii. Detalii gasiti pe https://www.cupra.be/fr/configurateur/personnalisation/born?cupra_code=D6LNQD6E Livrarea este estimata pe 16/09. Cam asa arata cf configuratorului
    1 point
  5. Buna ziua. Revin cu o postare care eu cred ca va fi utila grupului. Acum cateva zile am plecat la drum cu masina ( Golf 7 1.6 CXXB DSG 2015 202000km), dupa cateva sute de metri a inceput sa tremure, nu mai avea putere, s-a aprins spira in bord, iar la relanti statea undeva la 600 rpm aprope sa se opreasca. Am oprit motorul, am asteptat cateva secunde, am repornit, nu a mai aparut spira, dar a parut in display ca exista o eroare pe start-stop. Dupa inca 300 de m apare iar spira si lipsa de putere. Opresc, pun testerul si apar 2 erori: P214900 si U350100. Le-am sters si mi-am continuat drumul pana la locul de munca, nerepetandu-se manifestarea. Am cautat pe internet ce ar insemna cele 2 erori ai am gasit urmatorul filmulte pe Youtube ( va recomand sa-l vizionati tot, dar daca nu puteti macar incepand cu minutul 05:05). Am decis sa vad daca si la mine apare acea frecare la acel cablu care duce la injectoare. Si, surpriza chiar era frecat. Dupa ce am demontat caeva conducte, si am dezizolat un pic cablajul , am observat ca un fir chiar era dezizolat si face masa cu acel racitor de apa. Fiind frig, iar spatiul de lucru destul de limitat ( cablul este foarte strans + mult de demontat), am decis sa-l izolez pe exterior. nu am putut cu banda izolatoare, asa ca am montat 2 mansoane de cauciuc fiecare fiind prins cu cate o brida, astfel incat sa nu se mai frece. Stiu ca nu este o rezolvare profi, dar in vara cand va fi cald ma voi dedica sa-l fac cum trebuie. Vedeti pozele atasate! Verificati si la masinile dumneavoastra daca intampinati aceasta problema si preventiv puteti pune ceva izolator ca sa nu frece prea tare cablul in zona aceea. Prima eroare era cea a cablului( P214900), iar cea de-a 2-a (U350100) era manifestarea primeia, deoarece la turatia aceea scazuta (600 rpm) nu se mai putea face incarcarea corecta a bateriei. Dupa un drum scurt si-a revenit si start-stopul. Toate cele bune!
    1 point
  6. N-am comparat dotarile dar Tarraco FR 2.0 TSI DSG7 4DRIVE (245cp) incepe de la 43500 euro, Kodiaq RS incepe de la 47.600.
    1 point
  7. sa traiesti! - nu a fost stres si eu zic ca am facut echipa buna. ma bucur ca totul e functional.
    1 point
  8. 2.0 TDI, 150 CP, DSG 229 km 56 km/h 4.2 l/100 km In ultima vreme numai consumuri din astea am obtinut. In mare parte drum european, trafic extraurban atat foarte aglomerat, cat si lejer, trafic urban nu foarte aglomerat, temperaturi exterioare de 0-3 C, anvelope de iarna 16". Nu mai am nici micile smucituri ale Auto Hold-ului si ale DSG-ului la rece. In afara de partea software si de alte cateva maruntisuri sunt multumit de masina.
    1 point
  9. Daca mai nou se semneaza ca e posibilitatea sa intarzie pana la 6 luni dupa cele 28 sapt din contract fara vreo penalitate...
    1 point
  10. @andrei_2006 da, mi s-a parut mult peste ID3. Am avut ocazia sa ma urc si in Born cu tapiserie standard si in cel cu piele sintetica. Probabil conteza si forma scaunelor dar ambele mi-au parut mai faine decat la ID3 (nu stiu ce echipare era cea de test drive). Se putea mai mult la suportul lateral de la sezut, dar compenseaza forma ''scoica''. In rest, plansa de bord, fetele de usi, butoanele, imi plac ca si calitate, iar volanul este de nota 10. Cu toate astea nu se apropie de o finisare premium, cum zic ei ca este, care este
    1 point
  11. Garantia la trenul de rulare mi se pare ca este 6luni/10k km. Apoi nu am ce sa le spun, e manevra lor, masina a venit cum am comandat-o. Ca au facut ei magarii si imbarligat config, este ce stiu sa faca mai bine. spre exemplu ei nu mentioneaza ca HUD nu merge cu ochelari polarizati, am descoperit asta in config din Germania si ca atare nu am luat optiunea pt ca oricand e soare eu folosesc polarizati. Pentru generatia asta de S3 ofertele aftermarket sunt cam slabute si cam coborate..H&R, Racingline si ABT..toate -25/30 pe langa cei -15. Eibach mi-a confirmat ca nu au in plan sa faca.
    1 point
  12. Eu sunt mai degrabă adeptul scoaterii mașinilor din orașe și dezvoltarea infrastructurii alternative. O altă soluție ar fi încurajarea minimalismului, dar atâta timp cât soluția promovată pentru problemele digestive cauzate de mâncatul in exces sunt produse care să ajute digestia, mă îndoiesc că există un interes pentru așa ceva. Pandemia mi-a dovedit că pot fi la fel de fericit chiar dacă mi-am redus din unele activități, pe care acum le consider complet inutile. Au existat mai multe încercări de a crea comunități care să ducă o viață echilibrată și să se auto susțină, dar au fost considerate un pericol pentru capitalismul bazat pe consum, și au fost rapid defăimate. Soluția mea este să mănânci mai puțin, nu să iei suplimente care să te ajute să te îndopi cât mai mult, ca să simți că ai petrecut bine de sărbători. Soluția reducerii poluări constă în înțelegerea și modificarea comportamentelor noastre iraționale, care ne fac să consumăm mult și degeaba.
    1 point
  13. Cum sa nu te plictisesti in Romania si de ce sunt mereu lucruri surprinzatoare, evident de multe ori negative. De la inceput m-a deranjat garda la sol si mai ales acel wheel gap care nu arata natural pe masina. Am eliminat ideea de protectii de transport ramase, am incercat sa ma obisnuiesc cu ideea, dar de fiecare data cand vedeam masina nu era ce trebuie. Cand am configurat masina si m-am uitat pe configuratoarele tarilor cu apa calda aparea S-suspension standard, cum e normal si am spus ca nu se poate un S sa vina altfel. Sapand mai mult am descoperit ca importatorul nu pune suspensia de S pe S3 standard, dar pune pe un A3 S-line- ceva mindfuck efectiv. La noi este o optionala mentionata de 250euro de "suspensie sport" care insa obliga la alte roti de 2k euro. Am presupus ca este intocmai ca la Golf 8 unde pt rotile de 19" era o suspensie selectata separat din configurator (la VW era gratuita acea suspensie). In dotarile standard in configurator romanesc nu este mentionata suspensia sport la S3, dar este mentionata la S-line. Ulterior mergand mai departe si avand si @ShadoWzZ aceeasi problema de aspect, am descoperit ca arcurile au cod diferit. Probabil voi merge pe arcurile cu care trebuia sa vina masina pt a fi acel drop de 15mm, suficient pt daily, suficient cat sa arate masina uniform. Insa experienta cu importatorul care ciupeste si scoate din standard ca sa pacaleasca ca e mai ieftina masina in Romania...e o mizerie. Unde mai pui ca pt o suspensie care trebuia sa vina standard te si obliga la alte jante, aspect care clar nu are nicio legatura decat de a umfla pretul artificial.
    1 point
  14. @Rave multumesc! Am facut test drive cu una albastra insa nu m-a convins combinatia cu elementele vopsite in nuanta cuprului, ce defineste practic noul brand. Am ales Born pt ca arata ca o masina normala, sa zicem. E foarte diferita de id3 la interior si exterior, imi place mult. Apoi, in Bruxelles de un an de zile au bagat limita 30km/h iar pe ring 100. Fac drumuri scurte si doar in oras asa ca nu mai vad utilitatea a 370 CP de pe Cupra 5F. @drign statul belgian nu da nicio subventie pt EV. Pretul a fost 46532,85 Euro. Din pacate nici dealerii nu dau discounturi extra fata de cele din configurator. Cica sunt brand premium...no comment
    1 point
  15. Nu știi ce să faci, lumea te sfătuiește, nu asculti și îi mai iei și la mișto. Pune 5w40, că oricum e o vechitură. 0w30 nu o să compenseze uzura motorului.
    1 point
  16. Nu stiu daca ati observat dar doar octavia a primit dimensiuni noi la anvelope, adica: 205/60/16, 205/55/17, 225/45/18, 225/40/19. In comparatie, golf 8 si leon 4 au ramas cu dimensiunile clasice: 205/55/16, 225/45/17, 225/40/18. Avantaj pentru octavia pe partea de confort dar vor fi anvelopele mai scumpe fiind dimensiuni atipice. de exemplu 225/40/18 e mai ieftin decat 205/50/17,care desi e mai mic, nu e asa intalnita dimensiunea si deci mai scumpa.
    1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!