Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.02.2022 în toate secţiunile

  1. Cum sa nu te plictisesti in Romania si de ce sunt mereu lucruri surprinzatoare, evident de multe ori negative. De la inceput m-a deranjat garda la sol si mai ales acel wheel gap care nu arata natural pe masina. Am eliminat ideea de protectii de transport ramase, am incercat sa ma obisnuiesc cu ideea, dar de fiecare data cand vedeam masina nu era ce trebuie. Cand am configurat masina si m-am uitat pe configuratoarele tarilor cu apa calda aparea S-suspension standard, cum e normal si am spus ca nu se poate un S sa vina altfel. Sapand mai mult am descoperit ca importatorul nu pune suspensia de S pe S3 standard, dar pune pe un A3 S-line- ceva mindfuck efectiv. La noi este o optionala mentionata de 250euro de "suspensie sport" care insa obliga la alte roti de 2k euro. Am presupus ca este intocmai ca la Golf 8 unde pt rotile de 19" era o suspensie selectata separat din configurator (la VW era gratuita acea suspensie). In dotarile standard in configurator romanesc nu este mentionata suspensia sport la S3, dar este mentionata la S-line. Ulterior mergand mai departe si avand si @ShadoWzZ aceeasi problema de aspect, am descoperit ca arcurile au cod diferit. Probabil voi merge pe arcurile cu care trebuia sa vina masina pt a fi acel drop de 15mm, suficient pt daily, suficient cat sa arate masina uniform. Insa experienta cu importatorul care ciupeste si scoate din standard ca sa pacaleasca ca e mai ieftina masina in Romania...e o mizerie. Unde mai pui ca pt o suspensie care trebuia sa vina standard te si obliga la alte jante, aspect care clar nu are nicio legatura decat de a umfla pretul artificial.
    12 points
  2. In ciuda tendinței de a transforma discuția într-o competiție, eu continui cu abordarea obiectivă. Răspunzând subiectului, am suficiente argumente să admit ca scopul mașinilor electrice este să reducă emisiile sau măcar emisia de proximitate, de utilizare, cea care afectează marile aglomerări urbane. Nu intru in discutii privitoare la emisiile generate de productia EV pentru ca nu m-am documentat. Nu am găsit nici un element care să îmi formeze convingerea că trecere la vehicule electrice ar fi o strategie de marketing. Decidenții la nivel global au fost receptivi concluziile de oamenilor de știință și la predictiile referitoare la schimbările climatice. Au acceptat că poluarea are ca efect imediat afectarea stării de sănătate a populației din orașele mari din cauza noxelor produse de mașinile termice. Ca urmare s-a abordat planul global pe termen lung de înlocuire treptată a combustibilului fosil, cu propulsia electrică. Deocamdată, din ce știm, acesta sunt elementele de fapt care au determinat producătorii de autovehicule să schimbe macazul. Putem specula pe tema ocultei mondiale, a tenditei unor grupuri de a se imbogati si de a ne transforma in roboti etc dar eu sunt sceptic si nu pot emite/accepta ipoteze fara sa le sustin cu argumente. Este cert ca trecerea se va face pe termen lung, costurile autovehiculelor electrice sunt mari și nu este la îndemâna oricui să achiziționeze un astfel de vehicul. Îi creditez cu bune intenții pe cei care își au cumpărat autovehicule electrice și până la proba contrarie, consider că gestul lor este o declaratie a disponibilității de a fi verde. Nu agreez stereotipul că cei care nu au masini electice sunt poluatori iresposabili si refuza sa aibă o atitudine proecologie. Nu pot să analizez ce se întâmplă în curtea altora dar la noi statistic, ponderea parcurile auto o deține clasa de poluare sub euro 5 iar cele mai multe dintre aceste mașini nu au fost achiziționate de noi din România ci sunt autovehicule de import. Acest fapt relevă un adevăr simplu. Grosul populație din țări precum Bulgaria, România și alte asemenea nu au perspectiva achiziționării unui autovehicul nou termic(ce sa mai vorbim de unul electric). Repet, vorbim de majoritatea parcului auto. Nu discut despre acea mică parte de posesori de mașini noi cu motoare termice. Nu le voi analiza și nu le voi critica niciodată alegerile pentru că atât timp cât nu cunosc împrejurările concrete și nevoile lor cotidiene nu pot să le impun sau să îi judec pentru alegerea făcută. Posibil să fie un procent de 0,5-1% de persoane care deși aveau posibilitatea să achiziționez un vehicul electric au optat tot pentru un autovehicul termic Euro 6. Personal nu am niciun argument să cred că acei oameni, cu intenție, din dorința de a polua, au făcut această alegere. Am certitudinea că fiecare a analizat și ales în mod obiectiv. De exemplu, simpla temere au unora, reticența față de tehnologia vehiculelor electrice este un motiv suficient pentru a le justifice refuzul achiziționării unui vehicul electric. Revenind la cei mulți și cu posibilități financiare reduse, cei blamați că merg cu euro 4, că polueaza, ca nu au decenta si spirit ecologist.... Sunt oameni ca și noi, oameni care muncesc zi de zi, oameni care fac munci la fel de importante ca și noi, oameni care au și ei nevoie să se deconecteze la un sfârșit de săptămână să își ducă și copiii la școală să își facă cumpărături etc. Sunt oameni a căror activitate este indispensabilă dar care prin natura muncii lor, câștigă puțin, atât cât să-și permită un euro 4 sau 5 sh. Să ne debarasăm de ei? Hai, să ne imaginăm cum ar arăta o lume în care există doar ITisti, medici, antreprenori de succes, economiști, bancheri etc... Cine ar mai turna asfaltul, cine ar mai pune masa la restaurant, cine ar mai cultiva pământul, cine ar mai schimba așternuturile întrun hotel, cine ar mai colecta gunoiu etc etc? Strict retoric. Sincer nu îmi place să văd că o măsură obiectivă care a putut fi adoptată de unii este afișată ca un act de curaj, ca o victorie personală și fluturat în fața celorlalți cărora li se reproșează că sunt inconștienți. Nu îmi place să văd că o discuție inițiată de autorul topicului pe argumente, capătă accente personale uneori pătimașe. Asta nu face decât să deturneze discuția și să o lipsească de finalitate. Mențin opinia că transportul electric va avea efecte benefice asupra sănătății populației din orașe care nu vor mai fi expuse la noxe (NO, NO2, etc) dar în privința efectelor climatice, este timid. Vehicule electrice nu o vocația de a fi -soluția-. Cel mult, apar ca o măsură într-un complex, într-un plan globa cu multe puncte de bifat. Prin sine, vehiculul electric din oras poate sa intarzie efectele incalzirii dar nu le poate impiedica. Presupunând că toate mașinile de oraș ar fi electrice, presupunând că ar rămâne pe combustibil fosil doar transportului interurban si transportul de marfă. Ar fi interesant de calculat cât contează această situație de fapt în ecuația emisiilor poluante. Plecăm ipotetic, de la premisa că toți cetățenii și-ar permite EV. Așadar, este transportul individual electric o soluție la schimbările climatice? Din punctul meu de vedere nu sunt suficiente elemente care să îl califice ca atare. Reechilibrarea schimbărilor climatice este un obiectiv ce poate fi atins doar prin efortul comun, pe toate planurile, a intregii umanități. Asa cum spuneam EV este o măsură timidă, o măsură care ar trebui să fie parte a unei atitudini colective formată din multe multe alte măsuri convergente, adoptate la unison, la nivel mondial. Altfel, daca noi ne deplasam electric iar in alte arii geografice ard furnalele cu sulf, cocs si hidrocarburi, este ca si cum intr-o piscina, am desena pe suprafata apei o zonă in care este interzis să faci pipi dar, după ce ai iesit din acel perimetru, liber! Nu spune nimeni că EV sunt de lepădat după cum nu susține nimeni, dintre cei care au optat pentru mașini electrice că este o măsură de amploare care va avea efecte profetice. Nicidecum, este un act care poate fi de succes sau care poate esua. Daca va fi de succes asta nu inseamna ca posesorii de EV sunt îngeri, iar dacă eșuează, posesorii fosilii sunt demoni...
    5 points
  3. Nu mi-au plăcut niciodată cele combi! Nu-mi cere argumente, e o chestie de chimie. La fel cum nu-mi place Mercedes deoarece fac mașini care cară oameni vii, oameni morți și gunoaie! păi... ORI.... ORI 🤣 Am căutat în fiecare zi defecte, de când am preluat-o! Sincer, nu găsesc! Doar o fiță mi se pare că nu e implementată corect: am luat scaunele cele mai scumpe. Mi se pare ciudat că nu sunt și ventilate! Păi daca am niveluri - doar la șofer electric, electrice amândouă, dar la șofer cu memorie, electrice amândouă, la șofer cu memorie, dar și cu masaj, mi se pare fff ciudat ca ventilația să nu existe decât pe bifa de piele artificială! Nu am avut niciodată scaune ventilate ca să înțeleg opțiunea, dar aici e ciudat implementată! Era mult mai bine daca de la bifa de scaune electrice ventilația era inclusă implicit! Drumuri bune tuturor!
    3 points
  4. @Rave multumesc! Am facut test drive cu una albastra insa nu m-a convins combinatia cu elementele vopsite in nuanta cuprului, ce defineste practic noul brand. Am ales Born pt ca arata ca o masina normala, sa zicem. E foarte diferita de id3 la interior si exterior, imi place mult. Apoi, in Bruxelles de un an de zile au bagat limita 30km/h iar pe ring 100. Fac drumuri scurte si doar in oras asa ca nu mai vad utilitatea a 370 CP de pe Cupra 5F. @drign statul belgian nu da nicio subventie pt EV. Pretul a fost 46532,85 Euro. Din pacate nici dealerii nu dau discounturi extra fata de cele din configurator. Cica sunt brand premium...no comment
    2 points
  5. Cati dintre cei care sustin sus si tare masinile electrice au o singura masina pe familie? cati dintre ei sunt un model in ceea ce priveste un mod de viata cu adevarat sustenabil, reciclare, risipa alimentara spre 0, folosirea transportului alternativ de cate ori e posibil, compost in curte, incalzirea/racirea locuintei din surse regenerabile, etc. F putini. Majoritatea le-au cumparat din diverse motive cum ar fi: curiozitatea unui nou gadget, crezand ca fac o afacere buna profitand de subventiile venite de la stat, din falsa impresie ca vor economisii sume de bani semnificative din exploatare, din nevoie de a arata celorlalti ca sunt diferiti, etc fara sa se gandeasca cu adevarat la impactul asupra mediului pe care il are achizitia unui astfel de vehicul (sau sa se bata singuri pe umar ca uite ce treaba buna au facut, planeta e salvata cu aceasta noua achizitie ) S-au facut deja suficient de multe studii care arata ca fabricarea unui automobil electric e mai poluanta cu mult decat cea a unuia clasic, iar abia tarziu in durata acestuia de exploatare devine mai prietenos cu mediul decat unul pe combustie. Impunerea acestui trend e o decizie pur politica, fara a lua in calcul costurile si repercursiunile pe termen lung, o viziune limitata si ingusta specifica politrucilor zilelor noastre.
    2 points
  6. Nu propun nimic, doar expun o realitate inexorabila. Vino tu cu ce fictiuni doresti.
    1 point
  7. Sunt cateva chestiuni ce sunt incompatibile cu reducerea poluarii si a consumului. Dintre acestea: - copiii (sporul natural pozitiv) - cresterea longevitatii (o persoana ce a trait 90 de ani polueaza incomparabil mai mult decat una care a trait 60 de ani) - veniturile (o persoana cu mai multe resurse la dispozitie, va consuma si polua incomparabil mai mult) Toate sunt in crestere.
    1 point
  8. Eu sunt mai degrabă adeptul scoaterii mașinilor din orașe și dezvoltarea infrastructurii alternative. O altă soluție ar fi încurajarea minimalismului, dar atâta timp cât soluția promovată pentru problemele digestive cauzate de mâncatul in exces sunt produse care să ajute digestia, mă îndoiesc că există un interes pentru așa ceva. Pandemia mi-a dovedit că pot fi la fel de fericit chiar dacă mi-am redus din unele activități, pe care acum le consider complet inutile. Au existat mai multe încercări de a crea comunități care să ducă o viață echilibrată și să se auto susțină, dar au fost considerate un pericol pentru capitalismul bazat pe consum, și au fost rapid defăimate. Soluția mea este să mănânci mai puțin, nu să iei suplimente care să te ajute să te îndopi cât mai mult, ca să simți că ai petrecut bine de sărbători. Soluția reducerii poluări constă în înțelegerea și modificarea comportamentelor noastre iraționale, care ne fac să consumăm mult și degeaba.
    1 point
  9. Nasoala rau faza... Dar uite de asta si nu doar de asta abia astept ca noua generatie de "producatori" (TESLA, NIO, GEELY, etc) sa mature cu ai vechi pe jos, pentru ca au ajuns sa faca niste magarii pre-achizitie si post-achizitie de-mi vine sa le dau cu masina in cap. Ca sa revin OT, ai putea cumva incerca sa tratezi subiectul cu importatorul, foarte important, in primele 6 luni de la livrare. (Eu am asteptat 1 revizie sa le semnalez o neregula si rezolvarea a fost pe $ mei ca deh, au trecut cele 6 luni in care puteam semnala nereguli. Nu stiu unde era asta mentionat dar treaca fie, ce mai sunt 500 lei in ziua de azi) Daca nu reusesti cu ei si tot cauti "remedierea" cred ca ai putea merge 1 pas mai departe si pune Eibachuri... wheelgap-ul ar fi si mai finut si in felul asta macar merita cumva deranjul... dar aici de vazut cu ei, garantia, etc etc... alt aspect unde abia asteapta sa se spele pe maini. Spor!
    1 point
  10. De obicei se intampla la masinile care circula putin si discurile apuca sa rugineasca. Nu spala masina ca apoi sa o bagi in garaj. Fa o tura de 2-3km in care franezi din cand in cand mai tare ca sa usuci discurile de pe spate. De obicei acestea abia lucreaza si se curata mai greu sa un mers frumos. Am vazut ca in cartea de la Seat se recomanda sa franezi de 2-3 ori mai puternic atunci cand discurile sunt ruginite pentru a le curata. Grija mare sa nu ai masina in spate cand faci asta.
    1 point
  11. Am schimbat injectoarele cu unele sh și acum merge perfect. De acolo era problema. Mulțumesc mult pentru sfaturi. Acum am valori 0,02/ 0,03/ 0,3/ 0,4
    1 point
  12. Ne invartim in cerc. Posesorii de masini electrice si le-au cumparat pentru ce le-au cumparat, dar polueaza mai putin. Asta e dovedit. Este mult mai probabil ca cineva care sustine mobilitatea electrica sa aiba si alte tendinte ecologiste decat cineva care refuza sa accepte realitatea si considera ca face destul. In rest, bla, bla, bla.
    1 point
  13. Stiti ca practic cel mai mare poluator pe termen lung e sa faci copii, nu? Asta ce inseamna, sa nu mai se faca copii?
    1 point
  14. Pai se schimba, in rau. Declinul tot schimbare este. Iar acesta va culmina cu un mare plici, ca o fi razboi mondial, ca o fi vreun virus :), sau asteroid, nu prea conteaza. Dupa aceea va incepe ascensiunea. Pana atunci insa, sa ne cultivam si alimentam iluziile cu zambetul pe buze. Macar viteza si acceleratia nu sunt chiar asa de mari iluzii, si le putem savura cu ajutorul masinilor noastre, fie ele electrice sau termice
    1 point
  15. Din toamna CC-ul a trecut in posesia parintilor. Inlocuitoarea vine la pachet cu toata tehnologia "la moda" in 2020, practic adresand cel mai mare neajuns al CC-ului, din punctul meu de vedere. Se poate inchide.
    1 point
  16. Pentru cei ce mergeti in service sa repare problema cu banda led de la portbagaj, care se dilata si iese afara din prinderi, sa va spun experienta mea, ca e mai bine sa inveti din greselile altora. Exista un TPI, procedura de reparare,publicata pe Erwin, care in mare spune ca pe suruburile laterale, cate doua pe fiecare parte, se pune ceva vaselina cu litiu, si se schimba prinderile, 3 la numar, care au codul 11A.945.179. La TPI ul american au fost suficient de destepti incat sa scrie ca se inlocuieste cu 11A.945.179A, versiunea imbunatatita. Cand am fost cu masina mea, au schimbat piesele respective cu acelasi model, pentru ca nu le da mura in gura la service cu ce sa schimbe, iar cand le-am spus ca la americani piesa are terminatia A, au spus ca la ei asa scrie ca trebuie facut. Adevarat pana aici ca si eu am citit acasa: Înlocuiți cele 3 elemente de fixare din hayon (vezi Imaginea 3, numărul 3, evidențiat cu galben)/cod piesă originală: 11A.945.179), în conformitate cu ⇒ manualul de reparații/catalogul de piese originale . Problema e ca ei nu au citit si urmatoarea fraza: Codurile de piesă originală publicate în TPI și indicii aferenți corespund stadiului la încheierea redactării. Actualizările Catalogului de piese originale realizate între timp pot duce la abateri. În acest caz, sunt valabile codurile de piesă originală curente și indicii curenți din Catalogul de piese originale! Deci le-a fost lene sa verifice daca piesa respectiva nu are cumva un inlocuitor. Concluzia, la primele raze de soare, iarna, banda led a sarit de la locul ei, din nou.
    1 point
  17. Daca esti sigur ca e ax de 100 mm stai linistit . Pompa de inalte face span in functie de calitatea combustibilului
    0 points
  18. - data fabricație 20.02.2010 = AX 100 MM - axul de 100 mm nu cade. Fa-ti griji de pompa de inalta presiune de motorina nu de pompa de ulei.
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!